zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

hier ook moe, ook volgende keer langer verhaal, ook op de bank hangen.
Hoihoi,

Vandaag even geen puf voor langer verhaal, weer niet erg he.

Wel even ego berichtje;

Mijn tante heeft een hartaanval gehad vandaag. Was bij de huisarts omdat ze niet lekker was en misselijk. Daar niet goed geworden en weggevallen. Door huisarts en collega gereanimeerd en in de ambulance nog 9 keer een hartstilstand gehad! In ziekenhuis direct gedotterd en is nu wel weer bij gelukkig. Ligt op de hartbewaking en lijkt goed.

ik moet gaan Joya roept
jeetje ukkie , heftig !

gelukkig was ze bij de huisarts, je moet er niet aan denken dat zuks op straat gebeurt of alleen thuis !!
Jeetje wat een naar verhaal van je tante.

Hoe gaat het nu met haar?

Idd wat een geluk dat ze net bij de huisarts was. En nog 9 keer in de ambulance. Wow, wat een geluk dat het allemaal goed is gegaan.
Goeiemorgen Allemaal,

Jemig Ukkie, wat een verhaal. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt. Dat is schrikken zeg.

Hoe is het verder met de kids?

Volgens mij zijn nu alle niet-zwangere weer aan een nieuwe ronde begonnen. SUcces allemaal dames!

Gisteren hebben we een 'ouder' avond gehad. Niet op school oid maar even met zn drieen (ex, vriend en ik) om alles door te spreken. Er komt vanuit zn moeder vreselijk weinig initiatief en ik ben juist een echte regelneef. In februari gaat hij naar de basisschool dus moeten er goeie afspraken zijn. Op de dagen dat hij bij ons is gaat hij naar de overblijf maar niet naar de BSO. Ik ga proberen of ik dit kan regelen met mn werk, dat ik eerder stop die dagen en langer werk op de rest vd dagen.Ik vind het belangrijk dat ik contact hou met de andere ouders/kinderen/school. En zo nog meer dingen besproken. Af en toe moet het even, anders krijg je miscommunicaties. Het is al ingewikkeld genoeg.

Ik ben dan zo'n tut die met allerlei printjes komt (overzicht kosten TSO en BSO, schoolgids, mogelijke BSO's, inschrijfformulieren, Belastingdienst/toeslagen) hahahaha. Maar goed. Ik voel me er beter bij als we alles uitgedacht hebben.

Mochten we een kindje krijgen dan verandert de hele situatie natuurlijk. Dan ga ik ook minder werken en kan mn stiefzoontje ook meer bij ons zijn.

maarrrrr goed. Denk dat ik vanmiddag lekker wat eerder wegga. Heb enorm veel overuren (en dat terwijl ik er al 40 uur standaard ben..) dus vind dat ik het wel verdiend heb. Lekker beetje shoppen voor de vakantie. Voor mezelf en de mannen.

Fijne dag allemaal

regelneefje
Jeetje Ukkie, wat een heftig verhaal. Gelukkig is ze nu in veilige handen.
Hoihoi,

Met mijn tante gaat het naar omstandigheden goed. Ze was dus inderdaad niet lekker geweest en omdat mijn oom het niet vertrouwde zijn ze naar de ha gegaan. Daar aangekomen hadden ze in eerste instantie geen plek, maar mijn tante gaf aan dat ze echt niet lekker was. Er liep een ha langs en die zei kom maar met mij mee, dan kijken we even. Ze mocht op de behandeltafel gaan liggen en toen viel ze dus weg vanwege de hartaanval. Huisarts en collega direct gaan reanimeren en 112 gebeld. De ambulances(2 stuks) waren er binnen 3 minuten. In de ambulance heeft ze dus nog 9 keer een hartstilstand gehad en hebben de ambulancebroeder haar elke 2 minuten met die peddels weer op gang moeten brengen. Ze zijn met 170 km per uur naar het UMCG gebracht en daar aangekomen is ze direct gedotterd.

Alles lijkt nu goed gelukkig en nu is het alleen nog afwachten hoeveel en of er schade is aangericht!

Ik vind het vooral voor mijn neefje en nichtje zo erg, want hun vader mijn oom heeft 9 jaar geleden een hartfibrilatie gehad, waar zij bij waren. Mijn neefje heeft toen zijn eigen vader gereanimeerd! Mijn oom heeft inmiddels nu een inwendige fibrilator en ook een pacemaker. Is dus uiteindelijk ook allemaal wel goed gekomen en hoewel hij hartpatient is, functioneert hij weer redelijk goed. Mijn tante heeft ook behoorlijk erge reuma en kan daarom ook niet meer werken en heeft alle dagen pijn. Mijn neefje en nichtje hebben ongetwijfeld die dag van gisteren beleefd als de dag van 9 jaar geleden met hun vader! Zo sneu ook, nu hebben ze wel zorgen om hun ouders en dat hebben we allemaal, maar beide ouders hebben nu wel een hartaanval gehad en gelukkig overleeft, maar het blijft wel vreselijk.

Kreeg gisteravond om 22.10 uur een telefoontje, ik schrok me dood, ik denk mijn tante! Was het een oom van mijn man, die wilden even afspreken voor kraamvisite!! Wie belt er nou om 22.10 uur nog op!! (we zien die mensen eigenlijk nooit, bij geboorte, huwelijk en overlijden zeg maar!)

Ik ga even mail checken, dan eten en Joya voeden.

Het gaat goed met de beide kids trouwens hoor, af en toe wel pittig en druk, geen tijd voor jezelf, maar ik geniet met volle teugen. Mij hoor je niet klagen

Groetjes Ukkie
Ukkie, wat een verhaal meid , kreeg er kippevel van toen je het me vanmorgen vertelde......succes met alles meid!!.. Jayden doet het super op de 3-6jr groep hoor!! Hij staat zijn mannetje daar wel!!.... Ze waren allemaal super druk , tja konde haast niet naar buiten, na het eten ff flink laten rennen en spelen op buiten 1/2 uurtje toen begon het te regenen! had ik binnen net alles schoon!! Lekker aan tafel zitte n knutselen, super gezellig! had 9 kids vandaag!! Heb het gelukkig toch vol gehouden tot eind van de dag!!

Vandaag ff met coordinator gekletst, kwam ff bij me hoe het ging... zei wel dat ik erg moe ben op moment.. ze zei als het nu niet gaat meid zeg het dan, moet je maar voor een gedeelte in de ziektewet omdat ik wel 32u werk.. heb gezegd dak zolang mogelijk probeer om vol te houden en hoop ook zeker dat ik tot mijn verlof 32uur kan blijven werken.....zoals ik me vanmorgen voelde pffffffffffffff dacht ik dat ff helemaal niet meer!! Ach elke avond optijd onder de wol en zoveel mogelijk rust houden!! meer kan ik er niet aan doen op het moment!!

Meiden ga ff de vaatwasser uitpakken en weer inpakken en dan languit op de bank!! ..
@ Ukkie: wat een verhaal zeg. Lijkt mij idd verschrikkelijk voor hun kinderen. En nu maar duimen dat ze er net zo boven op komt als je oom.

En idd zo laat bellen voor kraambezoek is een beetje raar....

@ Xaartje: wat goed dat jullie samen om de tafel kunnen zitten om over de kleine man te praten. Als alle gescheiden ouders dat zouden kunnen, zou de wereld er een stuk beter uit zien!

@ Koe: lijkt mij zwaar voor je. Vooral omdat jij natuurlijk de hele dag kinderen moet tillen enzo. Neem vooral ook genoeg rust he.

Ik ben net in de MRI-buis geweest voor mijn knieeen. Was best indrukwekkend, maar wel ok om te doen. Ik ben zelfs een paar keer ingedut.

Nu twee weken wachten en dan krijg ik de uitslag!

En nu wil ik echt heel graag zwanger worden! Ik heb besloten dat dat deze maand maar moet gaan gebeuren!
@Koe26: wie/wat is je kameraad die 5 maanden heeft gevaren? Is dat een bepaalde uitdrukking ofzo?

@Yam: Jezus, jou wordt ook niks bespaard zeg, met die wielen! Doe je mee met de plaatselijke wielerronde, of sla je deze keer over :-)

Grappig dat je toch trek hebt in kip, terwijl je veganistisch bent. Zo zie je maar, een mens is in oorsprong een carnivoor.

@EL31: goed om te horen dat alles goed was bij de echo. Geeft wel een bevestiging dat er ook echt ‘wat” zit, kan ik me zo voorstellen.

@Ukkie/Koe: Koe een 5-maanden verlof? Hoe dat zo, met ouderschapsverlof erachteraan ofzo?

@Koe/El31: tabel bijgewerkt, at your order!

@KK: dat de zwangeren meer schrijven: dat deden ze al voordat ze zwanger waren

@Ukkie, fijn dat het weer goed gaat met je tante.

@regelneefje: dat is allemaal best lastig. Je bent dan de ‘stief’moeder en jij regelt alles. Hoe gaat dat nu, ook qua opvoeding? Bemoei jij je ook met de opvoeding, of laat je dat over aan je vriend +ex?

@iedereen: het is dit weekend weer eisprong-weekend, dus er wordt hier weer hard gewerkt. Een rustig weekend verder, geen verjaardagen, eet-afspraken of wat dan ook. Wordt geloof ik wel mooi weer.

Van de week op bezoek geweest bij een vriendin met 2-jarig meisje: zo leuk. Lekker brabbelen, hoe langer je er bent, hoe beter je het gaat verstaan. Zo heerlijk wijs al op die leeftijd. Heb ook een vriendinnen met kinderen van 4 á 5, nog (eigen) wijzer. Die uitspraken zijn echt leuk.
Goed voornemen aapje!

Heb je last van je meniscus ofzo? En moet je dan geen operatie?
quote:Cooper30 schreef op 17 juli 2008 @ 22:21:

@Yam: Jezus, jou wordt ook niks bespaard zeg, met die wielen! Doe je mee met de plaatselijke wielerronde, of sla je deze keer over :-)

Grappig dat je toch trek hebt in kip, terwijl je veganistisch bent. Zo zie je maar, een mens is in oorsprong een carnivoor.

de mens is van oorsprong een Ominvoor ....geen carnivoor.

en ik was geen veganist, maar een pescotarier. (geen vlees wel vis) voor het gemak ook wel vegetarier genoemt maar volgens de regels .. klopt dat natuurlijk niet.

hahaha meedoen met de plaatselijke wielerronde , die optie had ik nog niet bedacht het is de overweging waard natuurlijk!
@Yam: bedankt voor deze correctie, wilde een beetje slim uit de hoek komen door het gebruik van moeilijke woorden, shit heb ik het mis.

toch leuk geprobeerd
Cooper, kameraad is gewoon een goede vriend van ons!! zal wel iets drents zijn haha!! zie niet bij mij dat de tabel is bijgewerkt... 29 aug 2de echo!!

ja ja 5 maand bijna hoor, 16 weken verlof en nog vakantie!! ik ga 4 wk van te voren eruit , plus 2 wk vakantie dus das 6wk!! na die tijd 12 weken verlof en nog 1 of 2 wk vakantie!! zijn nog vakantie weke van dit jaar, dus moeten dan ff op!!Heb dit jr verder geen vakantie/vrij gehad eigenlijk alleen 2 wk in aug 2 wk zomervakantie!! Cooper succes met de eisprong, ik duim voor je!

Pfffffff kan ik lekker uitslapen lig ik om 7u al klaar wakker... last van de rug!! dus tja dan kan ik er wel uit, slaap dan toch niet weer!! Om 10.30uur naar de ha, controle....ben wel al 2kg gegroeid!!! zag ik vanmorgen.......is dat normaal voor de 1ste 15 wk?? ik heb nl geen idee...

meiden fijne dag!
He ladies,

de week zit er weer bijna op, thank god.

Zit er aardig doorheen. Vriend en ik lopen veel te muiten. Telkens te kibbellen om niks. Komt erbij dat we een aantal kilo's proberen af te vallen dus zijn we helemaal super chagerijnig. Niet zo best dus. Heel frustrerend. We werken ook allebei heel veel en hebben het daarnaast heel druk. Veel te weinig tijd voor elkaar en vaak moe.

Dit weekend even lekker bijkomen.

Het is inderdaad een wonder dat wij goed met elkaar kunnen communiceren. Toen we op gesprek gingen bij de nieuwe basisschool was de directeur stomverbaasd dat we er met zn drieen zaten. Hij vond het fantastisch. Zo gaat eigenlijk alles. Ook in de opvoeding. In eerste instantie heb ik mij heel afzijdig gehouden omdat je eerst een plek moet verwerven in het gezin. Intussen weet niemand meer anders. Ik heb mij in het begin heel erg verdiept in het stiefouderschap, maar dat was allemaal zo negatief. Wat je leest op internet etc gaat eigenlijk alleen maar over de problematiek. Maar het kan dus ook goed gaan.

En tuurlijk is het wel eens moeilijk en sta ik ook wel eens langs de zijlijn, maar dit is de situatie en daar doen we het mee.

Ik zeg altijd dat ik qua relatie een de-luxe pakket heb :-)

Oke nog even 8 uurtjes werken en dan weekend.

Fijn weekend alvast

liefs
Hoihoi,

Cooper, ik ben 24 april met verlof gegaan. Nou ja eerst 2wk vakantie(viel gunstig vanwege koninginnendag en hemelvaart en kostte me dus maar 4 dagen verlof ipv 6) toen 4 weken verlof van te voren(werd 5 omdat madam een weekje later kwam) en daarna 12 weken en nog eens 3 vakantie. Ben dus 21 weken vrij geweest als ik weer aan het werk moet. Wel heb ik besloten 2 weken vakantie er achteraan te plakken. Houd dan 1 week over en ik was er toch al vanuit gegaan dat ik 22 september weer moest werken. Neem ik met kerst die dagen lekker op, ben ik dan bijna 2 weken vrij!

Grappig dat jullie het woord kameraad niet kennen, is dat zo drenths/gronings dan?

Weten jullie dan wel wat een puutje is?(weet niet hoe ik het schrijf overigens, maar als het goed is spreken jullie he zo wel goed uit!)

Jayden heeft de hele nacht doorgeslapen. Van gisteravond kwart voor 8 tot vanmorgen half 9. Ben er niet voor hem uitgeweest en dat is al heel lang geleden dat hij een hele nacht heeft geslapen. Hij mag nu niet meer op bed tussen de middag en hoewel hij echt wel een zwaar moment heeft op de dag, trekt hij het toch wel en is hij teminste s avonds niet pas tegen 10en in slaap!

Joya was iets onrustig vannacht, wel slapen, maar weer wat meer steunen en kreunen. Had ook een heerlijke luier vanmorgen. Ik had mijn ontbijt nog niet op toen ook Jayden zijn luier even flink vol had en dus ik heb het eerst wel weer gehad met die poepluiers vanmorgen, ben alleen bang dat Joya er nog wel 5 heeft vandaag(poept namelijk altijd en elke verschoning is zoiezo poep)

Lekker weekend nu en ook mijn mannetje heeft een echt weekend. Wel een druk weekend voor de boeg. Vanmiddag even naar schoonouders, is Joya nog nooit geweest en aangezien ze al 5 weken is, wordt het wel tijd om daar eens heen te gaan. Morgenvroeg markt en shoppen, morgenmiddag kraamvisite, zondagochtend verjaardag van achterbuurjongetje(Jayden zijn vriendje Sem wordt 2 jaar) en dan zondagmiddag kraamvisite. Gelukkig is mijn mannetje maandag ook nog vrij en hebben we weinig op de planning staan!

Jippie, Jayden heeft opnieuw zijn luier vol, tjonge het is niet te geloven!!

Xaartje, ook hier bewondering voor hoe jullie het doen! Niet langer bekvechten, gewoon lekker weekend vieren

Cooper, succes dit weekend, gelukkig niet veel afspraken dus veel tijd voor romantiek en seks

Aapje, dan ook maar direct succes voor jou, maar jou vruchtbare periode is iets later of ook dit weekend? Dan is iedereen maar druk geloof ik met seks het weekend.

Koe, gemiddeld groei je 12 kilo in een zwangerschap. Je hebt vrouwen die minder groeien en vrouwen die veel meer groeien. Kan je niks aandoen, behalve niet te veel toegeven aan snoep en vreetbuien!

Groetjes Ukkie
grmpf niet toegeven aan vreetbuien is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je s'avonds enorme trek krijgt. Zit tegen woordig s'avonds aan de rijstwafels emt aardbeienjam.

Gemiddeld groei je idd 12 kilo. Ben bij de eerste bijna 25 kilo aangekomen (bijna 100 kilo geweest en geen streepje aan over gehouden!) en daar zijn er denk ik een kilo of 2 van blijven plakken. ben nu ook alweer 2 kilo gegroeid, van 74 kilo nar 76 (en dan gewogen op de avond na het eten en voor toilet,maakt altijd wel een paar gram uit) en ben vandaag 11 weken en 4 dagen.

straks echo zin in, maar toch ook beetje huiverig.......
Succes ringel, kom je het snel vertellen?
ringel, spannend zeg...laat je ff weten hoe het was??...

vanmorgen naar ha geweest, bloeddruk was super, heb nog ff het hartje gehoord..even weer een bevestiging dat er echt een kindje zit...zo bijzonder!!
En ringel, hoe ging het?

Koe... een kloppend hartje... zucht... lijkt me geweldig om te horen... zwijmel...
Ja, ringel: hoe was het?

@ Koe: oh heerlijk om even weer het hartje te mogen horen! En fijn dat je bloeddruk goed is!

@ Uk: wat is puutje? Daar heb ik iig nog nooit van gehoord.

@ South: ik weet nog niet wat er mis is met mijn knieeen. Ik heb al heel lang pijn in mijn knieeen en mag nu eindelijk helemaal de molen in. Het zou dus kunnen dat ik geopereerd moet worden, maar dat weet ik nog niet. Nu moet ik 2 weken wachten op de uitslag. Spannend.

En ik zit idd nog niet in mijn vruchtbare dagen. Ik ben nog ongesteld, dus dat duurt nog een weekje ofzo. Volgens mij is mijn eisprong als mijn moeder hiet net een paar dagen op bezoek is. Hihi gezellig! Seks hebben als je moeder in de kamer ernaast ligt, is net als vroeger...

Kunnen we alvast oefenen in het stil-zijn-want-de-baby-slaapt ;)
echt wel ff een zwijmel moment idd als je het hartje van je kindje hoort kloppen.. willen toch eigenlijk wel een 3d echo laten maken hoor van velen dat het erg mooi en bijzonder is.... moeten we maar duidelijk aangeven dat we het geslacht niet willen weten...

ha ha Aapje, sexen en dan je moeder in de kamer naast je , idd net als vroeger..... wel extra spannend he!!!

vanavond gaan we oppasen in het huis van mijn ouders, die zijn op vakantie, mijn zusje is daar de hele week al geweest, maar gaat vanaaf naar een vriendin en tja mijn ouders hebben 2 honden en een kat.. en de honden kunnen zichzelf niet uitlaten dus gaan wij ff nachtje oppasen en logeren .... wij hebbe zelf ook 2 katten maar goed die redden zich wel een nachtje!! morgen ochtend zijn we der al weer!!
Ringel, hoe ging het?

Koe, wat fijn dat je hartje hebt geluisterd!

Ukkie, veel sterkte met je tante!

Komen jullie uit Drenthe, trouwens?? Ik ook!

Vanochtend bloed geprikt bij dokter. Maandag weer om te kijken of hormoon omhoog gaat. Heb weer bloedverlies, maar tot nu toe nog geen krampen, dus we houden de moed erin
Een puutje is een tas, Ukkie!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven