zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ik heb koffie thee en limonade en ik wil straks wel een croissantje, als ik bekomen ben van de schrik

TWEE DIKKE ROZE STREPEN!!!!!!
JAAA!!! Wat ontzettend geweldig!!!

Meid gefeliciteerd!!! Jeej! Echt heel erg leuk!!

Nou bekom maar lekker van de schrik en daarna wil ik graag een croissantje ;)
Bedankt!

Ik vond het zo spannend. Had weer heel onrustig geslapen in mn dromen al een paar keer getest. had 1x zelfs 4 strepen hahaha (tweeling?) Toen ik wakker werd gelijk naar beneden gegaan. Met trillende handjes het pakje opengemaakt. Netjes met het pipetje 4 druppels erin (voor mij geen sticks meer zoals jullie kunnen herinneren 2 maanden geledenh hahaha) en toen de langste 5 minuten van mn leven..... mn hart zat in mn keel.

Toen ik de test oppakte..... ik wist niet hoe snel ik naar boven moest rennen om hem aan mn vriend te laten zien.

Het dringt nog steeds niet helemaal door.

Wat een wonder is het.....
Wauw Xaartje, wat goed!

Gefeliciteerd!

Dat er nog maar velen mogen volgen!
Daarmee bedoel ik anderen die ook zwanger zijn en niet nog een heleboel zwangerschappen voor jou, Xaartje
Xaartje super gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

hoe reageerde je vriend?

cooper kut voor je dat je ongesteld bent geworden, maar ja, volgende keer beter!!! het komt vast wel bij ons ook hoor!!
oh ja, ben niet getrouwd, heb wel een samenlevingscontract en een testament.

ik zou heel erg graag willen trouwen, maar mijn vriend niet. dus dan wordt het wat lastig he
xaartje, van harte, had al een goed gevoel hierover! Super gefeliciteerd!!!!!
gefeliciteerd Xaartje
Bedankt meiden!!!

Kan het nog steeds moeilijk bevatten.

De wens was zoo groot, maar besefte nooit dat het echt mogelijk was, heel raar.

Ben helemaal in de wolken. Kom moeilijk aan werken toe.

Wil het van de daken schreeuwen.

hoe is het verder met iedereen???
voor het schema, ben volgens eigen berekeningen 15 april uitgerekend!!!!
JAAAAAAAAAAAAH!!!! joepie voor Xaar! (en de xaarman natuurlijk!) gefeliciteerd! Maar wat een gedoe met een pipetje zeg!

Och jeutje, ben ff een dagje (of 1 1/2) niet geweest en meteen 2 hele pagina's erbij getikt en Xaar zwanger! (wel mooi trouwens in april, niet te warm, niet te koud)

Wij zijn gisterne met de buren naar Slagharne geweest, meisje echt helemaal kapot en niet bij de mcdrek weg te slepen (speelhuisje met glijbanen) krijsen gillen en bleren toen we probeerden om haar in d'r stoel te krijgen (echt met hangen en wurgen)

@KK echt naar van je oma zeg. Misschien wel goed dat ze het nu nog niet beseft, maar de klap komt dan straks ws des te harder aan. Vooral als het altijd al een onafhankelijke dame is geweest. En hopelijk heb je wat aan je vrijpartij gehad en mogen we over een week of 4 voor jou gaan juichen!

@cooper, kut dat je ongesteld bent geworden. En echt alweer een half jaar bezig? Kan me voorstellen dat het voor jou nu toch ook wel lang begint te duren.

@Ukkie, lijkt me een prima plan om Jayden en Mayte een keer met elkaar te laten kletsen! hahahahaha het tikken van meisje gaat nog niet denderend maar aldoende leert men.

getrouwd, nope, wacht ook nog steeds op aanzoek. En ja daarin ben ik heel ouderwetsch en wil ik dat Lief me vraagt (en weet ook dat ik dan kan wachten tot ik een ons weeg en we zijn allebei zo koppig als een ezel, dus dat kan zelfs nog wel eens langer duren dan dat). En heel slecht, we hebben verder helemaal niks op papier staan of geregeld (geen testament, samenlevingscontract of iets dergelijks) Hij heeft Mayte wel erkend en daardoor draagt ze ook zijn achternaam en krijgt gup ook zijn achternaam, maar we zijn door toestanden er steeds nooit aan toe gekomen om bijvoorbeeld de voogdij van Lief voor Mayte aan te vragen bij de kantonrechter. dus technisch gesproken is hij de verwekker, maar niet de vader (voogdijmatig gezien) dat moet straks allemaal recht getrokken worden (of trouwen!!!)

verder voel ik me vandaag echt mega super zwanger en ben er nog niet overuit of ik me daarbij goed voel of niet.......buik begint uit te zetten, spijkerbroeken passen niet meer maar positiebroeken zitten 9 van de 10 keer nog te ruim. aaaaargh, langleve dit weer en dat ikrokjes aan kan, maar straks? en ik raak steeds allerlei dingen kwijt, zoals bh's vorken, post je kan het zo gek niet bedenken of ik ben het wel kwijt (en nog steeds niet terug gevonden)

fijne avond verder!
Even een kort berichtje:

Ik vertrek morgenvroeg richting Duitsland! Als ik terug kom zit ik op dag 28, dus maandag of dinsdag zou ik evt op het staafje kunnen plassen. ;)

Heel fijn weekend meiden (lekker om op woensdag te zeggen!)

Tot volgende week!
Xaartje, helemaal super! Echt heel erg leuk voor je!

Al een beetje bekomen van de schrik?

Hier dag 38+ en nog altijd niet ongesteld. Voor de zekerheid (i.v.m. roken/wijntjes) toch nog maar een keer getest en nog altijd niet positief....Vreem lijf heb ik toch!
Goeiemorgen dames,

*Ik heb in de aanbieding, cappuchino's, kruidenthee en zelfs warme choco. Daarbij een lekker koekje of een lekker fruitje*

Hoe gaat het met iedereen?

@mogalie, wat frustrerend zeg. Flink aan het ontpillen vrees ik. Wat waardeloos voor je. Dit duurt wel heel lang.

@Aapje, Veel plezier! Geniet ervan. Hoop dat het daar droog blijft. Ik duim voor je dat jij volgende week 2 strepen piest!

@Ringelding, Leuk slagharen! Heel herkenbaar, zon gesloopt kind aan het eind vd dag. Fijn dat je je al zo zwanger voelt.

Wij gaan binnen de komende 8 maanden wel trouwen. Om alles te regelen, ook het huis zodat er een 2e hypotheekje kan komen om verder te verbouwen (dan hebben we tenminste plek voor de kleine wurm) Hij moet het nog steeds vragen, maar hij weet ook dat hij daar wat leuks van moet maken en niet even tussen neus en lippen door op de bank. hahaha

@KK, Hoe gaat het nu met oma??

@Cooper, ik duim voor je dat ronde 6 hem voor jou wordt.

@Ukkie, jij doet Yaden's haar met de tondeuze? Wij hebben het een keertje gedaan bij de kleine man, wat een toestand hahaha. Hij word nl helemaal hysterisch bij de kapper echt gillen. Zn moeder knipt het nu af en toe, langs de randjes en het is werkelijkwaar, geeeen porem. Dus wij een keer de tondeuze erop, maar vriendlief was iets te enthousiast en het was veel te kort. aaahhhh het was net een hamstertje.. Ik ga binnenkort maar met m naar de kinderkapper, een goeie. Hij moet beseffen dat de kapper leuk is. Misschien zet ik voor de vakantie de tondeuze er nog een keer op, maar dan in een hoger standje. :-)

Mijn vriend vroeg mij vannacht waarom ik lag te giegelen, hahahha. Ik droomde over een zwangerschapsbanner (zo'n ding die je onder je berichten kan plaatsen) ik vond het zo geweldig om te zien dat ik lag te giegelen, hahahaha.

Net gebeld door de verloskundige. Ik heb 18 sept mijn eerste afspraak en 24 september de eerste echo, dan ben ik 11 weken.

ZOOOOOO spannend.

De verloskundige vroeg mij of ze mijn telefoonnummer mocht doorgeven aan moeders voor moeders.

Ik voelde mij helemaal schuldig want ik heb nee gezegd. Ik heb er over nagedacht maar ik vind het teveel gedoe. Ik werk 5 dagen in de week en we hebben thuis 1 klein toiletje in de gang.dan moet ik door het huis met van die flessen...er is geen manier om het discreet aan te pakken en daar heb ik moeite mee. Misschien verander ik nog van gedachten in de komende dagen. Voel me er wel schuldig over, wellicht kunnen jullie me ompraten.

Ik ga het zaterdag aan mn moeder vertellen. Zij mag het alvast weten. Als het mis zou gaan wil ik ook dat ze het weet.

Iemand nog een leuke suggestie hoe het te vertellen?

Fijne dag dames!!
gewoon vertellen, de schok is ws al helemaal te geflabbergasterd9 mijn moeder begon te hyperventileren toen ik vertelde van de 1e zwanger te zijn en dat was over de telefoon!)
Xaartje, misschien een kado geven wat met een baby te maken heeft???

dat is denk ik leuker dan het zelf gewoon te vertellen.

(en misschien een tip om het op te nemen met een videocamera, altijd leuk voor achteraf)

ik heb dus ook allemaal ideeen hoe ik het ooit aan mijn ouders zou gaan vertellen, maar ja, moet ik wel eerst zwanger zijn he....

Met mijn oma gaat het nog steeds kut. Ze heeft nog steeds ontzettend veel pijn helaas. de operatie die ze heeft gehad moet wel op een gegeven moment de pijn verlichten, maar helaas weet niemand hoe lang dat dan duurt.

ze is nu wel overgeplaatst naar een ziekenhuis in de buurt van mijn ouders, dat is wel heel fijn.

ze heeft het nu ook honderd procent door dat ze nooit meer zou kunnen lopen en niet meer terug zou kunnen naar haar huisje. ze zegt daarop; "Heel veel oudere mensen, vanaf 86 jaar kunnen niet meer lopen en zitten in een verzorgingshuis".

geweldig, dat ze zoiets zegt!!!!! had ook niemand verwacht. ze kijkt er gelukkig dus heel erg realistisch tegenaan.

mijn vriend en ik zijn na aan het denken om met oud en nieuw ergens heen te gaan naar het buitenland. iemand nog ideeen / tips???

we hebben altijd zoveel gezeik met vrienden en familie die met ons oud en nieuw willen vieren en telkens op een andere plaats, dat we nu gewoon lekker wat met zn 2tjes doen.

misschien ook wel de laatste keer, aangezien ik toch wel verwacht dat we volgend jaar mn zn 3tjes zijn...(hoewel ik wel steeds minder hoop krijg)

wat houdt moeders voor moeders precies in, en wat moet je daar als zwanger iemand voor doen?

ik ben ook sinds maandag aan het afvallen. ik ben 1.65 en weeg nu 82 kilo, ben in 1 jaar weer 7 kilo aangekomen.

omdat ik mij goed weet af te kleden zie je het niet snel aan mij, maar toch vind ik mijzelf echt te zwaar.

ik doe nu smorgens en smiddags herbalife shakes drinken, en 's avonds een gewone maaltijd.

ik moet alleen wel afleren om na het eten 's avonds niet zoveel meer te snoepen...
Xaartje, gefeliciteerd!!!!

Cooper, k*t dat je ongesteld bent geworden. De duimen draaien voor de volgende ronde.

KK, sterkte met je oma!

Ben vandaag een dagje thuis. Erg moe en was vanochtend erg duizelig. Verder alles goed gelukkig. Heb het idee dat m'n buik al wat begint te groeien. Nu al?? Misschien verbeeld ik het me wel.

Tot later allemaal!
Bedankt Marloussie. Leuk al een buikje! Ik kan niet wachten, hoever benje nu?

@ KK, Moeders voor Moeders maakt medicijnen voor als zwanger worden niet van zelf gaat (pregnyl geloof ik) dit maken ze van het hormoon wat in de urine zit van een zwangere vrouw. Dit zamelen ze in de eerst zoveel weken van de zwangerschap. Het gaat in bussen en wordt dan bij je opgehaald eens in de week geloof ik.

Ik denk idd een kadootje te kopen voor mn moeder, maar weet nog niet wat. Mijn moeder is een heel nuchter type dus hoef niet met een mok of een gedichtje aan te komen. Een romper zou nog wel kunnen, of sokjes. In ieder geval iets wat aantoont dat ze oma is/word van haar eerste kleinkind. (ze is al oma voor mijn stiefzoon en de 2 stiefzonen van mn broer). Een boekje voor oma zou dan niet aanslaan want dan denkt ze dat het vanwege de jongste is. (die noemt haar ook oma.)

Voel me even helemaal niet goed hier. Misselijk en heel emo. Zit de hele tijd tranen weg te zuchten. pffff als mn collega's het maar niet zien. Heb 1 collega ingelicht, voor back up. Mocht er iets mis gaan of ik heb een smoes nodig dan helpt ze daarbij. Dat is toch wel prettig
Xaartje, Opa en oma pluis(van nijntje) en dan met een geschreven tekst erin van jou, je vriend en zoontje! Zo leuk dat je zwanger bent.

Oh allemaal de groeten van Koe. Ze geniet en heeft het naar haar zin.

Ik ga Jayden van de creche halen. Kijken of hij een beetje gezellig is. Afgelopen nacht was niet zo gezellig hier. En uiteraard had mijn man nachtdienst en kon ik alles alleen doen. Ze voelen het aan die kleine (lieve) monstertjes!! Ik ben dan ook best moe, maar hopen dat we vannacht meer rust zullen krijgen.

Groetjes Ukkie
Ik vind het altijd zo'n gedoe om op een "orginele" manier te vertellen dat je zwanger bent. Het feit dat het zo is is toch bijzonder genoeg? Misschien ben ik ook wel te nuchter voor dat soort toestanden hoor.

O ja en dat moeders voor moeders haalt dus de urine op van zwangere vrouwen. Als je mee doet plas je gedrurende 6 weken (van de6e t/m 12e) op flessen. Die worden dan weer bij je opgehaald of je brengt ze naar een verzamelpunt. it de urine wordt het HCG hormoon gehaald en dat is dus het hormoon waar een medicijn uit kan worden gehaald wanneer zwanger worden niet helemaal vanzelf gaat. En met name in de 6e t/m de 12e week is het gehalte van HCG het hoogst en kunnen ze dus het meeste eruit uithalen.

Hier ook mega super zwanger met beginnend buikje (nou ja beginnend....) valt me toch allemaal wat zwaarder nu hoor en eigenlij valt het me ook wel een beetje tegen. Blegh
ringelding wij hadden kaartjes met een gedichtje gegeven als aankondiging, tranen bij iedereen ....
moeders voor moeders hier kun je je opgeven Xaartje ...

door al die vrouwen die daar aan meededen is mijn zwangerschap ook mogelijk gemaakt, uiteraard heb ik ook meegedaan !
ik vond jullie gedichtje dan ook erg mooi Yam (tearjerker)
Wat een rust hier. Ik heb ook weinig te melden. Met beide kids alles oke en met ons ook. Vanmiddag lekker naar zusje en zwager en daar ook barbecuen. Gezellig, heb er zin in.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven