Zwanger worden vanaf februari 2009!!!

19-02-2009 18:16 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er loopt al een forum, maar deze loopt niet echt storm. Wil zo graag ervaringen uitwisselen en kletsen over wat ons allemaal bezig houdt! Dus wees welkom!

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODPoffertjes303 februari10 aprilTatlitatli30half februari15/16 maartBowie792914 februari7 maartJosefien28mei 200830 aprilIsa2222??Peach8227januari12/13 maartMeiske198128oktober 200812 maartLiedjepiedje2214 februari14 maartGiorra3614 februari14 aprilMiss8325augustus 2008 ZWANGER!!! Emmie8325december 2008?Rammie802813 februari?Meis198029december 200813 maartKorrel2514 februari8 maartSkullcandy28december 200831 maartDuplex282918 februari13 maartMuppet31339 februari26 maartSterretje82269 februari9 maartToadette341 februari25 maartPaulita34februari12 maartIls79???
Welkom Korrel en meis80! Mij lijkt het ook prima dat er gewoon mensen bijkomen tot eind februari. In maart kan dan de volgende groep beginnen.

@Korrel: ik heb weleens begrepen dat veel hardlopen en bijv. intervaltraining niet zo goed is, vooral in het begin van je zwangerschap zou je het vruchtje kunnen verliezen. Ik liep altijd alleen maar op de loopband dus niet superveel, maar ik ga gewoon fietsen ipv lopen (was toch al niet mijn favoriete onderdeel). Ik sport altijd op mijn werk, voor werktijd (heel vroeg) of tussen de middag. Gemiddeld kom ik tot 3

maal per week, maar ik zou wel meer willen.

@Peach82: wat vervelend dat je net weer ongesteld ben geworden. Het is iedere keer toch weer een kleine teleurstelling. Hier kunnen we lekker van ons afschrijven.

@poffertjes: die pillen verstoppen is erg herkenbaar. Dat doe ik hier ook. Wij hebben het ook nog niemand verteld. Ik vind het al spannend genoeg zonder dat iedereen meekijkt en denkt.
if we all light up, we can scare away the dark...
hoi, Gezellig weer nieuwe meiden erbij en weer lekker wat verhalen bij te lezen

Iedereen een lekker weekend??

@ poffertjes: wel lastig te bepalen jah, daarom getest deze maand, maar vond wel een gedoe, want moet zo vaak testen omdat mijn vruchtbare dagen zo variabel zijn, en elke dag hetzelfde tijdstip, maarja het is voor een goed doel he..Ik vond het wel handig omdat ik nu weet dat ik iig wel een eisprong heb.! en hoe langer als je bezig bent dan ga je toch twijfelen, zal alles wel goed zijn met ons?? Maar jah dit is ronde 6 nog maar dus nog even te gaan voor echt zorgen maken

En wat btreft het maximale aantal hier op het forum, vind eigenlijks wel dat de groep niet TE groot moet worden, dan is het echt niet meer bij te benen, tot eind deze maand is wel een goed idee.

@ liedjepietje: Ik slik ook foliumzuur, werd geadviseerd door drogist om 8 weken voor stoppen met de pil al te slikken omdat het even duurt voordat je lichaam het goed opneemt ofzo, maar wat er van klopt weet ik verder ook niet.. Hoe langer als we bezig zijn hoe vaker ik de pillen vergeet :( slik dus nu ook maar extra viamines waar t ook in zit

We hebben ook in oktober een andere auto gekocht, gelijk maar een 5 deurs met grote kofferbakruimte, Goed voorbereid haha..Verder het huis genoeg ruimte voor de eerste, als we een tweede zouden willen dan moet er wel ff een kamer veranderd worden, want nu in gebruik als washok, maar dat is nog zo ver weg.!

@peach: Ik werk op een kinderdagverblijf, waar ze flexibele opvang bieden, ouders moeten 2 weken van te voren reserveren om zeker te zijn van een plekje, anders alleen wanneer er nog plek is.. we zijn open van 7 tot 7.. maar weet niet of dat bij jullie in de buurt ook zo is.. Gastouderopvang kan ook nog, maar ben zelf wel voor een dagverblijf.. zie zoveel voordelen ook het spelen met andere kinderen enz.. maar dat komt waarschijnlijk dat ik zelf er ook werk.. Ons kindje zal dan gewoon met me meegaan en bij een collega op een andere groep blijven..Maarjah is makkelijker gezegd voor mij omdat ik mijn collega's natuurlijk heel goed ken enz..

@ tatli: Je kan gewoon blijven sporten hoor, alleen je moet niet extra gaan sporten als je zwanger bent..En het is beter om niet buiten adem te raken.. wat rustiger aan doen dan eerst.. Buikspieroefeningen mag niet meer bij 5 maanden zwanger dacht ik..

@meiske: hoop voor je dat je snel weer een baan vind.!

Sauna is volgens mij niet goed als je zwanger bent, en ook niet als je zwanger wil worden, vanwege hoge temperaturen..Heb er laatst iets over gelezen, bij ons in de sportschool hebben er ook eentje, en ga er dan max tien minuten in..

Dit was eerst even weer een lang verhaal van mij

fijne zondag nog iedereen.!!
Zo, net een heel eind bijgelezen. Wat herkenbaar is dit toch allemaal! Leuk om te lezen.

Ik ben ook heel ongeduldig en ben het liefst nu zwanger. Ben de laatste dagen wel errug emo maarja, ben pas vrijdag gestopt en als het goed is hang ik woensdag de rode vlag uit. Stiekem zou het wel heel leuk zijn om nu toch onverwachts zwanger te zijn;-)

@Isa22, negenmaandenbeurs, heb ik gisteren ook bezocht! Oh wat erg..Ik wil alles wel kopen! Ik was met mijn moeder en moest ook oppassen dat ik haar niet het verkeerde idee gaf. Ze weet wel dat we willen maar niet dat we al bezig zijn. Heb wel allemaal boekjes, folders en zelfs al sokjes mee naar huis genomen. Meer durf ik niet, wat als het niet lukt? Heb dus enorm lieve pyamaatjes, hippe boxkleden, lieve slaapzakjes en knuffels laten liggen... Nog maar even wachten daarmee

Het Foliumzuur uit het knalroze potje word hier ook al gebruikt en uiteraard verstopt wanneer er visite is.

Ben dus net gestopt met de pil, deze heb ik maar een jaar geslikt. Voordat ik de pil slikte, had ik een erg onregelmatige cyclus. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Ga denk ik ook met ovulatietesten werken, met het idee dat het dan misschien eerder raak is.

Heerlijk om zo te kletsen op dit forum, merk dat iedereen er op de zelfde manier mee omgaat. Echte vrouwen ;)
Hebben jullie ook al een paar dagen voor de menstruatie alerlei kwaaltjes?? Ik weet al een week van te voren dat mijn menstruatie eraan komt.. en vanaf dag 1 al vaker naar de wc o te checken of ik al ongesteld ben.. haha het is ook wat als je zwanger wil worden..
@ yber: als het zover is kun je je echt suf shoppen, iedereen mag het dan weten alsje in de winkel iets koopt haha.. Dan hoef je niet meer stiekem te kijken.. Wat lijkt me dat heerlijk!

Ikzelf koop ook eerst nog niets. wel al kadootje gekregen maar verder hebben we nog niets.. Heb met mezelf afgesproken het pas te kopen als het echt zover is anders is hier binnen 2 maand de hele kast vol... Maar alles is z mooi he.!? Dus eerst nog maar lekker rondkijken en allerlei mooie sites toevoegen aan favorieten zodat als t zover is ik alle leuke dingen zo terug kan vinden!

Echt leuk dit forum, lekker kletsen met elkaar>!
Hoi Dames,

Als ik zo eens even lees dan zijn jullie er allemaal al erg bewust mee bezig zeg. Nou ben ik natuurlijk pas net gestopt met de pil maar zo als het bij jullie al speelt heb ik nog niet echt. Komt ook misschien omdat ik nog een paar weken in het buitenland moet verblijven voor werk. Maar we hebben al wel afgesproken om te stoppen met de pil. Dan kan ik in ieder geval zien of mijn cyclus gewoon normaal op gang wil komen enzo. Moet dus ook eerlijk toegeven dat ik nog geen tijd heb gehad me te verdiepen in al die pillen die geslikt moet worden enzo. Ben echt een "groentje" wat dat betreft. Lees veel over de pillen van Etos, zwanger worden. Hoeveel zitten er eigenlijk in zo'n verpakking? En moet je maar 1 pil slikken per dag of zijn het er meerdere... Zijn dat de roze verpakkingen waar het hier over gaat?

Ik ben dus echt nog een leek... Hoop wel dat ik snel "up to speed" ben. Ik mag volgend weekend even naar huis tussendoor dus dan ga ik gelijk al die pillen halen enzo. Mijn situatie is dus ook wel een klein beetje anders omdat mijn man en ik er nog niet volledig voor kunnen gaan maar het wel al willen.

Hebben jullie goede tips en ideeen? Gewoon over het algemeen... Mijn gevoelens werden trouwens juist opgewekt door hier te gaan lezen op het forum bij kinderen en ook dat een goede vriendin van mij dus zwanger werd. Dan gaat het ineens heel erg snel hoor...
Gezellig hier! En veel herkenning ja.

Ik weet nog steeds niet goed wie wie is, ook door de drukte. Op zich een goed idee om te sluiten eind deze maand.

Ja kans op een tweeling is iets verhoogd direct na het stoppen met de pil. En gezien mijn hogere leeftijd, heb ik ook al meer kans op een tweeling. Vandaar.

Sauna mocht toch wel als je eraan gewend bent? Niet dat ik straks nog ga hoor, wil geen enkel risico nemen, zelfs niet tijdens het zwanger proberen te worden. Ik ga als het goed is vlak voordat we gaan beginnen te oefenen nog lekker een keertje.

Wat is er zo goed aan die Etos zwangerpillen? Ik heb ze van de Trekpleister.
Jeetje, er is weer een hoop bijgeschreven de afgelopen twee dagen. Echt leuk inderdaad om al die herkenbare verhalen te lezen.

@poffertjes, ik probeer het de 1e maand ook zonder maar als het niet lukt ga ik zeker ovulatietesten gebruiken.

Ik ben echt erg ongeduldig, wil ook al een paar jaar kinderen maar vriendlief was er nog niet klaar voor. Af en toe kon ik de verleiding net weerstaan en heb ik toch iets gekocht. Heb inmiddels al een la vol spulletjes... ik maak mezelf dan wijs dat ik het altijd nog cadeau kan doen ofzo...

@ Rammie, Volgens mij slik je bij de meeste foliumzuurpillen er 1 per dag. Je moet minimaal 4 weken van te voren beginnen omdat foliumzuur net zo iets is als ijzer, het heeft tijd nodig om op te bouwen in je lichaam. Ik heb ze van de etos en daar zitten er (geloof ik) 150 in. Verder zijn mijn vriend en ik de afgelopen maanden wel iets gezonder gaan leven. Hij is gestopt met roken en ik drink zowiezo geen alcohol meer sinds we gestopt zijn met durex

@ allemaal, Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan? Nog iets bijzonders gedaan of gelaten vanaf het moment dat jullie besloten ervoor te gaan?
@bowie79. Wij leven opzich al vrij gezond, we roken en drinken allebei niet. Alleen mn man drinkt aardig wat koffie op zijn werk... dus ik zeg al: niet te veel koffie drinken, dat is niet goed voor je zaad;-) hahahaha

@allemaal. Een leuke site met buikbanden. Moet je even hier klikken. Daar droom ik al van dat ik met zo'n buikband om loop waarop staat: pas op, ik schop!! Gaaf toch!
@giorra, wat houd dat pcies in multi dimensionale kinesiologie?

Ik ben ook nog niet bezig met tempen of ovulatietesten hoor, als het na mei nog niet is gelukt ga ik dat wel doen denk ik.

Wij gaan in mei naar maleisie en wilde het eerst daarna pas zonder condooms doen, vond het eerst best wel eng als je zwanger bent naar zo n land te gaan. Maar kon toch niet meer wachten!

Ik sport eigenlijk niet, zat eerst wel op een fitnessschool maar daar kwam ik eigenlijk nooit.Abonnement dus maar opgezegd want vond het echt vreselijk. Ik let nu wel wat meer op mn voeding. Heb geen overgewicht ofzo maar merkte dat ik de laatste tijd wel erg veel ging snoepen. Verder ben ik vegetarisch dus probeer veel groente en vervangende producten te eten. Verder altijd een vitaminepil ( nu die met de foliumzuur erbij) en drink bijna nooit alcohol en ik rook niet, vriend ook niet gelukkig.

Het lijkt mij echt heerlijk om zwanger te zijn, mocht je niet van die vervelende kwalen hebben dan....

Het enige waar ik nu al aan denk is dat je dan ooit moet gaan bevallen. Het lijkt me zo vre-se-lijk!! Ik ben al zo n meut die zich overal voor schaamt...Iedereen zegt wel op het moment maakt je dat niks meer uit, maar als ik er nu al aan denk voel ik me helemaal naar worden! Of loop ik wel heel hard van stapel als ik daar nu al aan ga denken??

Meer mensen die daar ook al over nadenken?
Wij doen ook niks bijzonders. We leefden inderdaad ook al vrij gezond. We roken allebei niet, ik drink heel af en toe en manlief iets regelmatiger maar nooit veel. Toevallig dit weekend wel wat biertjes gedronken (gisteren 4 of 5 en vandaag 2 na het voetballen), maar dat is voor zijn doen echt veel. Af en toe trekken we samen een fles wijn open, maar op gaat die zelden en tegen de tijd dat we weer eens drinken kan het restje ook beter de gootsteen in. Ik vind het best hoor dat hij drinkt, zelf heb ik er minder behoefte aan (en nu al helemaal niet meer, haha). Het enige dat hij beter kan laten is het laptoppen, dat deed hij tot voor kort echt urenlang en die warmte is echt slecht voor het zaad. Hij is er al mee gestopt, laptop staat nu bijna altijd op tafel

Ik zou niet weten wat we nog meer moeten doen in dit prille stadium. Ik wil eerst eens kijken hoe mijn cyclus nu is en dan tzt eens een ovulatietestje er tegenaan gooien... Hoe werken die dingen eigenlijk? Ik neem aan dat je gedurende een aantal dagen test en dan vanzelf ziet dat je vruchtbaar wordt/ bent?
if we all light up, we can scare away the dark...
@ rammie: De eerste maanden was ik er ook niet mee bezig, dacht ook van eerst maar ontpillen en alles op gang laten komen.. en dan zien we wel..Ben je vaker voor je werk in het buitenland?? ik slik foliumzuur van etos, een roze potje, 150 in potje en elke dag 1 slikken.. en ik heb daarnaast nog multi vitamines.. ik kreeg als advies dat eerst foliumzuur voldoende was bij een gezonde levensstijl, maar aangezien ik niet zo heel erg gezond eet dus extra vitamines..

@Giorra: Had ook nog nooit gehoord van verhoogde kans op tweeling, dacht altijd dat t in de familie moest zitten ofzo..

Ken een gezin die hadden 2 kids en wouden nog wel 1 erbij, kregen ze een drieling.. Nu hebben ze 5 kids..

Etos zwanger worden is foliumzuur en vitamines in 1 tablet volgens mij..

@bowie: Wij hebben niet zo heel veel ons leventje veranderd, Wat extra vitamines en om de dag sex voor zover dat kan met onze drukke schema's. Over het alcohol, zodra ik ongesteld ben en de eerste week erna drink ik wel bij het uitgaan.. maar zodra de eisprong in de buurt komt dan niet meer.. Maar moet zeggen dat ik ook niet echt veel drink als we een feestje hebben.. 2 a 3 glazen..

Ik loop de meeste kinderzaken nog maar even voorbij want als ik binnen ben koop ik ook vast wel iets mijn vriend kwam er als eerst mee dat hij wel heel graag kinderen wilde.. Had soms in het begin nog wel even een momentje van ojee straks is het echt zover en ben ik zwanger.. help.!! Nu totaal geen last meer van.!!
@tatlitatli: Mijn vriend die drinkt ook wel in het weekend, ook geen probleem voor mij.. Ik denk dat t ook wel meevalt voor t zwanger worden.. ik ga ook niet teveel op internet rondneuzen want er staan ook heel veel achterhaalde dingen op.!

Je hebt verschillende soorten ovu testen.. ik zou kijken wat je zelf t handigste vind.. Ik heb gehad van testjezelf.nl Dat waren van die cassette's.. met pipetje werkt dat, maar je kan ook dipsticks kopen, maar hoor verschillende verhalen over, wat bij de een wel werkt helpt bij de ander niet. zou gewoon is googlen ernaar.! Je test op je vermoedelijke vruchtbaarste dagen op hetzelfde tijdstip, het liefst middags ( ik heb avonds gedaan, ging ook goed.!) en krijgt dan vanzelf een streepje als je eisprong naderd! Het mag alleen niet met ochtend urine.. Hoop dat je hier iets aan hebt voor het geval je ze wil gebruiken
@miss83, bedankt voor je reactie.Ik dacht dat kdv helemaal niet onregelmatig je kind konden opvangen, hoor eigenlijk alleen maar dat er wachtijden zijn van maaaanden hier in deze regio....

Ik ga toch eens informeren in de buurt, beetje voorbereiding treffen. Ik vind het ook echt vervelend dat ik geen vaste dagen kan krijgen, denk dat er zelfs moeilijk over gedaan word als ik 1 dag minder wil gaan werken. Niet helemaal eerlijk vind ik, dan kan je dus als vrouw daar bijna niet blijven werken als je een kindje wilt.

Ja ik heb dat ook hoor erge kwaaltjes voor ik onge word. Lijkt er dan echt op alsof je zwanger bent! vorige keer had ik zelfs 3 dagen van te voren een klein beetje bloed verlies( nog nooit eerder gehad) Ik dacht misschien wel innestelingsbloed? maar helaas.....je lichaam kan je echt in de maling nemen!
@miss83, dat gevoel had ik ook ineens de 1e keer zonder ac! Een soort van paniek van oh jee, nu is het ineens echt! kwartier later al geen last meer van gelukkig!

was eerst ook van plan om de eerste week van mijn cyclus nog af en toe te drinken maar ik merkte dat ik me daar al bijna schuldig over voelde, haha, dus ben maar helemaal gestopt
hallo meiden

een nieuweling hier...hopelijk mag ik nog mee doen

jeetje wat gaat dat snel die forums zeg...tegen de tijd dat je je heb ingelezen in al die berichtjes en je heb aangemeld....ben je alweer te laat om mee te doen! maar is wel te begrijpen anders ben je idd zo t overzicht kwijt wie wie is.

even wat info over mezelf..ik ben 28 en mn vriend is 29 en ik ben eind december 2008 gestopt met de pil ,mn volgende nod (hopelijk niet natuurlijk) is waarschijnlijk 3/4 maart dus dat is heel spannend !!
@peach: Je lichaam kan je inderdaad flink in de maling nemen, had ik vorige maand ook, Maar het was het toch niet helaas.! Op naar een nieuwe poging

Ik werk bij een stichting, ze hebben tien dagverblijven waaronder 3 met flexibele opvang, dus ik zou gewoon eens gaan informeren bij je in de buurt, misschien hebben ze het wel en dat geeft toch weer een stukje rust en je weet of je anders nog verder moet zoeken.. Zijn er niet meerdere vrouwen bij je op het werk met kinderen? Het zou wel heel erg balen zijn als je niet een dag minder zou kunnen gaan werken bij het bedrijf.. Maar het is toch eigenlijk heel normaal dat vrouwen met een kindje niet volledige weken willen werken.?

@bowie: Ik vond het wel heel apart het gevoel, eerst begin je vol overtuiging en dan ineens het gevoel van ojee.! Maar zal wel bij vrouwen horen hihi..

Fijne avond nog.!!
Toevallig vond ik vandaag nog een stukje over zwanger en de sauna in een babyboekje (die ik natuurlijk al wel heerlijk aan het lezen ben....)

Hierin stond iets van dat je juist wél in de sauna mag en dat in bepaalde landen er zelfs bevallingen plaatsvinden! Schijnt ontspannend juist te zijn. Misschien ff googlen?

Ik woon sinds een halfjaar aan de andere kant van de provincie en ken hier niemand. Dus ook geen oppas. Kdv is dus ook voor ons een optie. Ik werk nu 3 dagen op een kinderdagverblijf en wil dan naar 2 dagen en dan het kind 1 of 2 dagen daar op de opvang in een andere groep. Lijkt me wel moeilijk om het kind aan een ander te geven. Misschien krabbel ik wel helemaal terug en wil ik fulltime moederen!

Komt tijd, komt raad.

Wij hebben niets bijzonders gedaan voordat we gingen stoppen. Vorige maand zei mijn man ineens, zullen we stoppen met de pil? Terwijl ik de volgende dag weer zou beginnen met een nieuwe strip! Ik had toen echt iets van oei, nee. Wou er nog een maandje over nadenken maar eigelijk was de volgende dag al om. Ik wil ook! Maar toen was ik alweer begonnen met de strip en wou het wel afmaken.

Ik probeer nu gezonder al te leven, meer groente, vitamines, fruit, beweging, geen avondwijntjes meer..

Fijne avond allemaal!
ik lees hier al veel herkening ik ben ook al een paar weken aan t roze potje van de etos begonnen.

en sinds ik gestopt ben met de pil voel ik ook mn eisprong halverwege de maand.

mn eisprong is alweer een week terug ongeveer (en natuurlijk goed geklust toen)...en sinds 2 dagen is t aan t rommelen daar binnen ..rare steekjes...beetje opgezet en meer van dit soort vage klachten...kan van alles zijn natuurlijk maar je hoopt toch stiekem dat het al raak is
Welkom Skullcandy!

Van mij mag je natuurlijk mee doen! Spannend van je NOD, hou je ons op de hoogte? Stiekem al kwaaltjes?
@ peach Een van mijn beste vriendinnen gaat over 3 weken bevallen en dan tja... ik denk er wel eens aan HOE dat zou zijn. Maar gelukkig ben je er op zo'n moment aan toe, denk ik dan maar. Volgens mij maakt je lichaam je daar klaar voor. Maar dat je lekker ongegeneerd met je hele hebben en houwen daar ligt voor iedereen (bij een ZH bevalling dan) daar moet ik ook echt niet aan denken!!!

@ tatlitatli Vriendlief heeft hier ook last van veel laptoppen, maar dat van dat zaad wist ik niet! Zal het er toch eens over hebben.

@ iedereen Weten jullie precies wanneer je een eisprong hebt? Tenminste ik hoor wel eens om mij heen dat er meiden zijn die precies kunnen voelen wanneer. Lijkt me erg handig met de timing van sexen, of ben je dan net te laat?
@ skullcandy Ik voel ook rare steekjes, wat zou dat zijn?? hoort dat bij het ontpillen? spannend NOD begin maart!
Mijn god... avondje weg en we zitten al op pagina vier... werkelijk niet bij te houden :-)

Wordt tijd dat iedereen weer gaat werken! Morgen wat langer antwoorden!

Weltrusten en welkom in ieder skullcandy! Zal je morgen in de lijst zetten.

Gr. Poffertjes
thanx yber.... ik zie dat onze berichtjes tegelijk waren maar dus ja vreemde dingen gebeuren daarbinnen...en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

@korrel ...je eisprong is 14 dagen nadat je ongesteld bent geworden ongeveer dus voor dat ie komt moet je al geklust hebben anders is t te laat

ik merk t aan vreemde trekjes/ stuipjes/krampjes ofzoiets moeilijk uit te leggen links of rechts in de buurt waar de eierstokken zitten.
Haha ja op mijn werk helaas geen mogelijkheid om te intermeppen dus van mij geen last morgen. Oja morgenavond ga ik met een vriendin (die 8 maanden is) naar een avond van BN (borstvoedingnatuurlijk)

Hebben jullie al nagedacht over borstvoeding, is natuurlijk erg vroeg, maar toch. Lijkt me nog een hele kunst als ik het zo lees.

Truste allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven