Zwanger worden vanaf februari 2009!!!

19-02-2009 18:16 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er loopt al een forum, maar deze loopt niet echt storm. Wil zo graag ervaringen uitwisselen en kletsen over wat ons allemaal bezig houdt! Dus wees welkom!

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODPoffertjes303 februari10 aprilTatlitatli30half februari15/16 maartBowie792914 februari7 maartJosefien28mei 200830 aprilIsa2222??Peach8227januari12/13 maartMeiske198128oktober 200812 maartLiedjepiedje2214 februari14 maartGiorra3614 februari14 aprilMiss8325augustus 2008 ZWANGER!!! Emmie8325december 2008?Rammie802813 februari?Meis198029december 200813 maartKorrel2514 februari8 maartSkullcandy28december 200831 maartDuplex282918 februari13 maartMuppet31339 februari26 maartSterretje82269 februari9 maartToadette341 februari25 maartPaulita34februari12 maartIls79???
Hallo Poffertjes,

Ik ben Josefien en 28 lentes jong. De pil is bij mij in mei 2008 de deur al uitgegaan, maar dat was meer omdat ik deze na ongeveer 13 jaar behoorlijk zat was. Vanaf Februari/Maart gaan ik en mijn partner ook proberen om zwanger te raken.

Het lijkt mij leuk om hier te kunnen kletsen zonder dat bekenden iedere keer vragen hoe ver het nu is...

Groetjes Josefien
Hoi allemaal

Toevallig vind ik dit forum, leuk!

Ik doe dus ook gezellig mee: Ik ben 20 lentes jong en morgen ga ik mijn allerlaatste pil slikken. Vanaf volgende maand dus proberen een kindje te krijgen!

Ik ben heel benieuwd...

Groetjes, Yber
@ Josefien welkom en gezellig! Ik ben wel benieuwd hoe het voor jou was om na 13 jaar met de pil te stoppen... Ik heb zelf 17 jaar de pil geslikt. Heb jij veel gemerkt dat je gestopt was??

@ Yber ook voor jou welkom! Leuk dat je er bij komt!

Op 3 februari heb ik mijn laatste pil geslikt en uit nieuwsgierigheid gisteren de eerste ovulatietest gekocht en gebruikt. Mijn gevoel zegt dat ik net te laat ben met testen, maar ja... dat weet je natuurlijk nooit!

En voor jullie allebei de eerste??

Gr. en tot snel!
Hey meiden

ik was ook niet meer actief op het vorige forum, dus goed idee poffertjes om een nieuwe te starten!

Ik ben net 3 weken gestopt met de pil en had me voorgenomen om eerst mn cyclus weer op gang te laten komen.. maar ben toch maar gewoon begonnen met proberen! 14 feb zou dan mijn vruchtbare dag zijn geweest dus ben benieuwd

hey yber leuk om nog iemand te hebben die 'jong' moeder wil worden! ik ben zelf 22..hoe denk je dat jouw omgeving zal reageren als je zwanger bent? ;)
Hey Isa,

Gezellig dat je er ook bij bent!

Maar euh... wat maakt leeftijd uit als je er allebei gewoon helemaal achter staat!

eey poffertjes

Zou niet moeten uitmaken... maar ik ken niemand in mijn omgeving die vroeg moeder wil worden en krijg niet zulke positieve reacties van mijn vriendinnen die niet begrijpen dat ik 'zo'n haast heb'

vind ik wel jammer..

Bedoel je dat je net te laat was met de test na je eisprong??
Hoi Isa,

Lekker je eigen gevoel volgen.... heeft niets met haast te maken denk ik... je wilt het of je wilt het niet en je weet van jezelf wel of je eraan toe bent!

Net te laat inderdaad denk ik... maar dat is echt alleen op mijn gevoel gebaseerd omdat ik nog geen idee heb hoe mijn cyclus is.... maar de tijd zal het leren :-)
hey meiden!

Ik ben in januari gestopt met de voorbehoedsmiddelen. Daarvoor al een paar maandjes de pil niet meer geslikt. Dus hoef niet meer te ' ontpillen'.

Ik ben zelf bijna 27, mn vriend is 2 jaar jonger. Merk dat ik er meer mee bezig ben dan hij, hij heeft zoiets van we zien wel hoe het loopt....Lijkt me leuk om hier met elkaar erover te praten omdat verder bijna niemand het weet. Soms kan ik namelijk aan niks anders meer denken....vind het erg spannend!

Ook flink teleurgesteld toen ik vorige week ongie werd, stom natuurlijk omdat het wel maanden kan duren eer het raak is. Maar toch duren die weken wachten dan wel erg lang voor je gevoel...
Hey Peach,

Gezellig!! Leuk dat je mee wil kletsen. Dat zijn er alweer 5! Ik vind het ook reuze spannend allemaal.. ook omdat je zoveel verschillende verhalen hoort over hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Je durft gewoon bijna niet meer te hopen!!

Ik weet van mijn vriend dat hij er ook mee bezig is, maar ik volgens mij nog meer.. er gaat echt geen dag voorbij zonder dat ik eraan denk en hoop... Lastig lastig lastig....
hoi poffertjes,

Ja dat heb ik ook dat er geen dag voorbij gaat zonder dat je er aan denkt....ik zit al babykamers te kijken erg he!

Ik heb al een paar jaar het gevoel dat ik graag een kindje wil...mijn vriend heeft dit nooit gehad en denk ook omdat hij wat jonger is het bij hem niet zo erg speelt. Toch zegt hij er wel voor te willen gaan....dus we moeten maar zien hoe het loopt.

Je hoort idd veel verschillende verhalen, bij 2 mensen in mn naaste omgeving was het direct raak (ook na het stoppen met de pil), ik krijg daarvan nog meer het gevoel van ''ik wil ook!!!''

Ik hoop voor iedereen dat het maar snel raak mag zijn!
Hallo dames!

Ik kreeg van Poffertjes de link van dit topic, vandaar dat ik ook hier kom kijken.

Ik ben Marit, ben 28 jaar. Mijn man is 8 maanden ouder dan ik. We zijn begin oktober 2008 getrouwd en half oktober ben ik gestopt met de pil. Helaas nog niet zwanger mogen worden en om me heen zijn er wel een aantal snel zwanger geworden, dat is dan wel frustrerend.

Wij mogen volgende week aan de "klus".

Marit
@ Peach Joh... schaam je niet! Ken het gevoel! Ik weet al precies welke spullen ik wil hebben. Hahaha en dezelfde wens die jij voor iedereen hebt heb ik ook...

@ Marit Gezellig! Ik zat het andere forum te lezen en toen zag ik staan wat voor reactie je kreeg. Die had ik zelf ook gekregen en dacht... kom gezellig hierbij! Nog alle ruimte! Inderdaad is dat wel lastig als mensen om je heen snel zwanger worden, maar voor jou komt het vast ook wel goed! We gaan gewoon heel erg hopen dat het volgende week raak is!
Jippie, wij zijn vorige week gestopt met anti-conceptie.

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd. Maar mijn man wilde eigenlijk eerst nog verder studeren en in zijn geboorteplaats wonen voor we kinderen zouden krijgen. Maar vorige week was hij opeens uit het niets om. Ik ben af en toe nu nog verbaasd. Hij wilde nog het liefst 2 jaar wachten.

Ook al zijn we jong (22 en 25), ik zou het geweldig vinden om een kindje te krijgen!!

Mijn 2 zussen waren allebei direct zwanger toen ze stopten met de pil. Dus ik ben benieuwd!!

Ik ben er ook veel meer mee bezig dan mijn man! Ik ben ook zo iemand die al heerlijk kinderkamers, kinderwagens en dergelijke gaat zitten kijken!

Veel succes met de spanning allemaal!!
Trouwens... ik las op een anders dat er al mensen foliumzuur gaan slikken voordat ze weten OF ze zwanger zijn... weet iemand waarvoor dat is??
hoi marit en liedjepiedje!

leuk dat jullie ook mee komen kletsen!

@marit; ik snap dat het frusterend is als een aantal om je heen snel zwanger raken, ik hoop voor je dat het snel raak is! Voordat wij in januari ervoor gingen, hadden we het in die maandjes ervoor al een paar keer zonder anti conceptie gedaan, ik hoopte zo dat het stiekem raak zou zijn. Maar nee hoor, als het dan in je omgeving wel gebeurd, voel je je toch een beetje jaloers worden...ken het gevoel.

@liedjepiedje; ja heerlijk is dat he, ik kan ook uuuuren op internet kamertjes enzo gaan zitten kijken. Zie dan soms mn vriend kijken van, ben je nou alweer bezig!
Inderdaad!! Mijn man vindt dan ook dat ik veel te hard van stapel loop!
Jippie, nog meer gezellige meiden erbij!

@ Liedjepiedje... te hard van stapel lopen tja.. beetje rondneuzen op het internet is het enige waar ik me een beetje mee bezig kan houden als mijn eierstokken weer klapperen als een gek

maar wat betreft het foliumzuur slikken voordat je zwanger bent is omdat je nooit precies weet wanneer je zwanger wordt en het voornamelijk de eerste twee maanden van belang is voor de baby. Dan ga je in ieder geval nooit de mist in. Ik slik het ook al (zit in de Etos Zwanger worden pillen).

Alweer zeven meiden die allemaal maar 1 ding willen! ZWANGER WORDEN!!
Met zijn zevenen alweer, dat is al een aardig clubje.

@poffertjes, ik heb wel last gehad van het ontpillen, maar ik had zo langzamerhand ook behoorlijk last van de pil in de vorm van stemmingswisselingen, vermoeidheid en dergelijke.

Dit was ook de grootste reden om met de pil te stoppen. Tijdens het 'ontpillen' vaak het gevoel gehad zwanger te zijn, maar na 80 dagen toch ongesteld geworden.

Het grootste probleem voor nu is mijn cyclus, die is erg onregelmatig en lang. Vandeweek ben ik van foliumzuur overgestapt naar multi zwanger worden omdat daar ook monnikspeper inzit, wat je cyclus zou kunnen reguleren.

We gaan proberen zwanger te worden van ons eerste kindje en mijn vriend is bijna enthousiaster dan ik ben...

Dat bij iedereen maar gauw plusjes/streepjes/smiley's of wat dan ook voor positieve tekens op de zwangerschaptesten mogen verschijnen.

Groetjes Josefien
Hoi Josefien, stiekem hoop ik dat ik niet echt last krijg van het ontpillen... maar we zullen zien. Jullie zullen het vast wel lezen hier....

Ben ook benieuwd naar mijn cyclus al 17 jaar zit ik zo vast aan 28 dagen, maar ben benieuwd wat mijn lichaam zelf bedacht heeft....

Nu maar even sporten! Lekker het luie zweet eruit van het kantoorwerk deze week!
Even knip-plak uit een ander topic wat blijkbaar "vol" is:

Mag ik er ook bij?

Tatlitatli, 30 jaar, net gestopt met de pil en ongesteld geweest en wacht even de volgende menstruatie af. Theorethisch gezien is mijn NOD 9 maart. Da's trouwens de verjaardag van mijn man Man wordt 29 en wil heel graag kindjes. Misschien nog wel liever dan ik haha.

Ik heb de pil (op en af) wel zo'n 14 jaar gebruikt dus ik ben benieuwd hoe mijn cyclus zal verlopen. Van vriendinnen hoor ik toch dat het in het begin vaak even aanrommelen is.
if we all light up, we can scare away the dark...
@ poffertjes... bedankt voor je tip over foliumzuur!! Ik ga het morgen even halen! Is wel zo verstandig om goed voor mn toekomstige kleintje te zorgen
Hallo allemaal,

Allereerst iedereen veel succes met zwanger worden! Mag ik gezellig mee kletsen? Ik ben net met de pil gestopt en wil 1 cyclus afwachten, daarna willen we voor een tweede gaan, maar vind het reuze spannend. Mijn dochter is alweer bijna 5.
zo, wat gaat het hier ineens snel!

@isa22, ik denk dat men er hier al op zit te wachten. We zijn september 2008 getrouwd en aan een aantal mensen heb ik ook al een beetje laten doorschemeren dat we nu toch wel een kinderwens hebben maar als ik er over praat, zeg ik altijd iets in de zin van: als ik over een poos zwanger ben...

Geheimpje van mij en mijn man!

Denk trouwens wel dat sommige mensen het raar zullen vinden omdat we momenteel nog in een 1 slaapkamer appartement wonen. Hield ons eerst ook tegen maar we zijn al maanden zoekende dus daar gaan we gewoon mee door en misschien komt het huis wel op het juiste moment!

Morgen gezellig even stiekem loeren op de 9maandenbeurs...;)

Succes allemaal!

Groetjes, Yber
hoi tatlitatli en giorra!!nog meer meiden erbij, gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven