Zwanger worden vanaf februari 2009!!!

19-02-2009 18:16 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er loopt al een forum, maar deze loopt niet echt storm. Wil zo graag ervaringen uitwisselen en kletsen over wat ons allemaal bezig houdt! Dus wees welkom!

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODPoffertjes303 februari10 aprilTatlitatli30half februari15/16 maartBowie792914 februari7 maartJosefien28mei 200830 aprilIsa2222??Peach8227januari12/13 maartMeiske198128oktober 200812 maartLiedjepiedje2214 februari14 maartGiorra3614 februari14 aprilMiss8325augustus 2008 ZWANGER!!! Emmie8325december 2008?Rammie802813 februari?Meis198029december 200813 maartKorrel2514 februari8 maartSkullcandy28december 200831 maartDuplex282918 februari13 maartMuppet31339 februari26 maartSterretje82269 februari9 maartToadette341 februari25 maartPaulita34februari12 maartIls79???
Een baby heeft echt geen aparte slaapkamer nodig hoor. Sterker nog, de meeste van mijn vriendinnen/ nichtjes hebben het wiegje de eerste maanden gewoon op de kamer. Terwijl ze net als wij kamers zat hebben.

Wij zijn rond de 30, sinds juni 08 getrouwd en hebben dus een redelijk groot huis. Toch denk ik dat mensen niet verwachten dat ik snel zwanger zal zijn. Mijn man woont namelijk pas 7 maanden in NL en is nog volop bezig om zijn Nederlands te perfectioneren. Hij heeft de afgelopen maanden bijna fulltime cursus gehad en hoopt na afronding weer op zijn oude niveau aan de slag te kunnen. De meeste mensen denken waarschijnlijk dat we daarop wachten, maar ja het duurt tenminste 9 maanden voordat de baby geboren is, en voor die tijd zal hij echt wel aan de slag zijn. En anders wordt hij gewoon huisvader

Perfecte omstandigheden bestaan toch niet en wij willen niet meer wachten.
if we all light up, we can scare away the dark...
Even een vraag voor jullie:

Hoe is jouw man/vriend met kinderen? Is hij echt een beetje kindergek??

Mijn man moet namelijk niet zo heel veel van andermans kinderen hebben... Meestal vindt hij ze te onopgevoed en verwend. Als het kleine baby'tjes/ peuters zijn vindt hij ze meestal wel erg leuk!!

Zelf ben ik altijd al een kindergek geweest! Werk namelijk ook op een basisschool!
Kindergek is mijn man niet, wel gaan de meeste Turkse mannen (mijn man is Turks) wat "spontaner" met kinderen om. Het is in Turkije bijvoorbeeld niet gek als een man een "vreemd" kind een aai over de bol geeft of er even mee gaat dollen.

Babys zeggen mijn man niet zoveel geloof ik (die doen/kunnen niks volgens hem), jonge peuters zijn in eerste instantie vaak een beetje bang voor hem: omdat hij zo groot is (1.95) en een zware stem heeft waarschijnlijk. Maar als ze hem eenmaal kennen, zijn ze dol op hem omdat hij zo'n supergeduldige goedzak is die alle spelletjes meedoet.
Mijn man is juist over de streep gehaald door de kinderen van mijn broer. 2 kids onder de 4. Hij isl gek op ze. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Een eigen kamer is ook niet perse nodig maar ik zou het wel fijn vinden, een plekje waar het bedje goed kan staan, een comode enz. Net wat meer ruimte. Maargoed, wij leven met hetzelfde idee als tatlitatli; een baby duurt zowieso 9 maanden

Zelf werk ik op een kinderdagverblijf, dus ik zie genoeg kleine kindjes.

Liedjepiedje, leuk dat je ook met kinderen werkt!

Tatlitatli, jullie kiezen zelf de juiste tijd voor een kindje. En als het eerder is dan men verwacht is het juist een leuke verassing!
Even sporten en het is hartstikke druk!

@ tatlitatli gezellig nog een 30 jarige erbij! Welkom en inderdaad perfecte omstandigheden zijn er nooit. Als het kindje maar hartstikke welkom is dan is het goed volgens mij.

@ yber leuk dat je naar de beurs gaat! als je leuke dingen ziet laat je het dan even weten? hihi

@ liedjepiedje mijn vent is ook gek op kids, maar als ze wat ouder zijn. Kleintjes heeft hij niet zoveel mee, maar denk toch dat het anders is als het kindje van jezelf is.

Grappig dat er meerdere met kinderen werken. Ik zit zelf in de HR.

Ben trouwens heel benieuwd hoe mensen gaan reageren als wij vertellen dat we een kleine verwachten. Volgens mij gaan er aardig wat mensen behoorlijk verbaasd zijn.

Trouwens... willen wij in het forum ook een tabel gaan bijhouden of niet. Als we het willen dan moet ik even weten hoe het moet...tips?

Gr. en fijne avond!

Poffer
Ik vind een tabel prima maar degene die hem gaat maken/bijhouden zal er wel even werk aan hebben. Ik ben geen goede voor het bijhouden waarschijnlijk, ben soms een beetje laks en doordeweeks gewoon moe na het werk. Ik werk juist in een mannenwereld (grote bouwprojecten), dus weinig te doen met kids. Ik vermoed dat de vrijwilliger een tabel moet maken in word en die moet knippen-plakken hier met de tabelknop hierboven 4e van rechts...
test tabel

ik snap het niet vrees ik
Gelukt

Het is eigenlijk supersimpel. Bij de FAQ staat een code, die moet je even verder invullen/aanvullen. Ik wil best het begin maken maar bijhouden is gewoon echt niks voor mij (dan gaan we gegarandeerd nooit up to date zijn en heeft die hele tabel geen zin).

Iemand nog ideeen over hoe de tabel eruit moet zien?

Dit is de eerste simpele versie.

NaamLeeftijdGestopt perNODtatlitatli30half februari9 maart etcetcetcetc
Hallo allemaal,

Ik zou het ook leuk vinden om met jullie mee te kletsen!

Ik ben Bowie 79 en ben 29 Wij hebben 14 februari besloten om durex voorlopig in de verpakking te laten na maanden van 'voorbereiding'. Mijn nod is 7 maart. Ik slik al een paar maanden foliumzuur, maar dat is eigenlijk omdat we al eerder hadden willen beginnen.

Ik vind het echt enorm spannend en ben ook al druk aan het rondneuzen op internet voor babykamers e.d.

Mijn vriend vindt het ook erg leuk, maar ik merk dat ik het er graag de hele dag over zou hebben en dat heeft hij dan toch weer iets minder zeg maar.....Dit forum is echt een uitkomst!

Groetjes Bowie79
hoi meiden!

Een tabel zou wel overzichtelijk zijn, maar heb geen idee hoe je dat bij moet houden...( ben net nieuw hier)

Dat moet 1 persoon zijn die dat bij houd, of kan iedereen gewoon je volgende NOD weer invullen??

De perfecte omstandigheden bestaan idd niet, er is altijd wel een reden te bedenken om het niet te doen. Mijn vriend is nog bezig met een studie over een jaar is hij klaar....Eerst wilden we wachten, maar ik houd nog een jaar wachten niet vol;)

En een zwangerschap duurt idd nog 9 maanden, en alles valt toch altijd wel op zijn plekje.

Zelf werk ik fulltime in de zorg (psychiatrie).

@ bowie, leuk dat je erbij komt!

Zijn jullie trouwens al voorbereidingen aan het treffen? Ik ben zelf als een gek al mn kasten aan het opruimen en gooi alle rommel weg, straks moet er toch een kamer leeg worden gemaakt ... De halve kelder bij het grofvuil gezet, zodat er plaats is voor een kinderwagen. Ik heb geen zin om die 'rotklusjes' straks nog te moeten gaan doen als het raak is!
Al zeg ik het zelf.... best knap op de vroeg ochtend! Thanks voor de tip Tatli. Ik zal hem wel bijhouden, want alleen ik kan mijn openingspost aanpassen. Als we allemaal even de vraagtekentjes aanleveren dan is hij helemaal compleet :-) Moch ik nog mensen missen... zeg het dan ook eventjes!

@Bowie gezellig dat je er bij komt! Lekker anoniem kletsen zonder dat andere mensen verveeld van je raken (ken het gevoel...)

@Peach voorbereidingen nog niet echt... merk wel dat ik steeds meer ga weggooien. Wel grappig want daar ben ik niet van... Alles wat al in tijden niet gebruikt is... DAAAGGG!!!!
@poffertjes, voor in de tabel: mijn nod is 12/13 maart. Ik heb steeds een cyclus van 27 of 28 dagen.

Voor iedereen een fijne dag!!! ik moet nu naar mn werk:(
@ poffertjes, GEWELDIG dat jij de tabel wil bijhouden! Geweldig alvast bedankt!

Mijn NOD is 14 cyclus duurt ongeveer 34 dagen.

22 jaar. En gestopt per 14 februari!

Inderdaad geweldig dat we hier kunnen kletsen. Ik wil het ook niet aan iedereen vertellen dat we gestopt zijn met anti-conceptie. Anders gaan ze zo verwachten. Mn moeder en schoonmoeder zouden het geweldig vinden. Het zou een geweldige verrassing voor ze zijn. Ik kan niet wachten, zou het liefst direct willen weten of we deze maand zwanger worden!!!
Hoi meiden,

Kan ik ook meeschrijven?

Ben 25 jaar, en sinds augustus gestopt met de pil, na 12 jaar.!

De eerste maanden helemaal niet bezig geweest met echt zwanger worden, dacht van we zien wel wanneer als het lukt.! Maar inmiddels al een tijdje bezig en het verlangen naar een kindje word steeds groter.! En nu toch wel echt een telleurstelling als het niet is gelukt.. Zou graag willen kletsen met meerdere mensen die "bezig "zijn.!

Deze maand ovulatietesten gebruikt en volgens de test donderdag mijn eisprong gehad, dus ben echt benieuwd of het dan nu toch gelukt is!

@ Liedjepiedje.... mijn moeder en schoonouders weten het wel. Ik kon het gewoon niet stil houden voor mijn moeder. Dus wel leuk want we hebben een geheimpje voor mijn broertje en zus.

@ Miss83 Je staat er al bij!! Spannend hoor dat het misschien deze keer al raak is. Enig idee wanneer je NOD is? Heb jij er trouwens last van gehad dat je gestopt was met de pil en voordat je een regelmatige cyclus kreeg?
Hay

Mijn naam is Shirl niet gestopt met de pil maar wel zwanger;)

6a8 weekjes..
He we hebben een tabel. Goed gedaan poffertjes! En dat op de vroege zaterdagochtend, mijn complimenten hoor.

Troep weggooien is hier niet echt nodig omdat we pas een half jaar hier wonen en gelukkig nog niet superveel troep verzameld hebben. Ik heb dan wel weer moeite met het niet kopen van positie/baby kleding. Ik ben al een keer gezwicht voor een blousje dat zoveel was afgeprijsd (naar 4 euro) dat ik het niet kon laten liggen. En pas had ik wat shirtjes bij de H&M besteld die een beetje rare pasvorm hadden (heel wijd van onderen) en die heb ik ook maar gehouden. Leek me ideaal voor 4/5/6 maanden zwanger. Mijn man lacht me dan wel heel hard uit

Verder wordt hier al nagedacht over namen. Mijn man is dus Turks en we willen een naam die zowel voor zijn ouders (die in Turkije wonen) als voor mijn ouders herkenbaar en uit te spreken is. Gelukkig zijn er in het Turkse een aantal namen die eigenlijk verbasterde Europese namen zijn, zoals Selin, Deniz, etc. Ik denk dat we daar op uitkomen want ik ga mijn kind dus echt geen Ayse, Fatma of Ali noemen Mijn man vindt dat ook geen mooie namen gelukkig. Wel houdt hij van moderne Turkse namen maar die zijn voor Nederlanders niet uit te spreken of er zitten rare tekens in (het turkse alfabet heeft een paar extra letters), dus dat houdt ook op. De doopnaam wordt dan wel weer een volledig nederlandse/franse/engelse naam, hebben we besloten. De kans dat wij ooit in Turkije gaan wonen is nl. zo klein dat we meer willen aansluiten bij Nederland dan bij Turkije!

Goed weekend allemaal dames!
Leuk dat ik er ook bij sta

In augustus gestopt met de pil met het idee van zwanger word je vast niet binnen een paar maand, ( mijn gevoel was dus wel goed want nu nog steeds niet gelukt ) Wel al mijn cyclus bijgehouden vanaf het begin. mijn eerste keer was 29 dagen, en de andere maanden tussen de 32 en 36 dagen..Heb alleen vaak t probleem dat ik niet weet wanneer ik moet beginnen met tellen van de nieuwe cyclus..Het komt meestal heel langzaam op gang, eerst een druppel, volgende dag 2, en dan een dag helemaal niets en dan begint t pas echt.. en andere maand begint t meteen al volop.. vandaar deze maand testen..

Ik heb verder helemaal geen last gehad van t stoppen met de pil, voelde me alleen maar beter in mijn vel..Alleen de menstruaties vallen me wel tegen, heb het 7 tot 10 dagen en lijkt net of het elke maand pijnlijker word..

Wat zijn jullie ervaringen met stoppen met de pil?

Moeilijk he dat stilhouden haha Ik heb t laatst verteld aan mijn moeder en aan een vriendin die zelf kindje heeft van 4 maand, en mijn zus weet t al vanaf t begin..Kreeg met kerst ook al een kadootje van mijn zus, ze dacht dat het gelukt was omdat ik die avond niet aan de borrel was haha, en dacht van dan ben ik de eerste al met een leuk cadeautje.. Wel heel lief maar helaas ligt het nu achter in de kast, voor het geval anderen het zien.. Kijk nu wel veel meer naar babyspullen, alles is zo MOOI en SCHATTIG haha.! Anderen ook al flink aan rondkijken??

Mijn NOD is trouwens 7 maart.! Tegelijk met poffertjes en bowie Spannend, maar denk dat t deze maand nog niet raak is, niet echt heel erg goed ons best gedaan, vanwege flinke kiespijn :( Maar hoop mag je houden he)

Ga me even douchen en voorbereiden voor carnaval
@ heshirl Volgens mij mag ik wel gefeliciteerd zeggen toch? Kan het niet zo goed uit je verhaal halen...

@ tatli haha kleding! Zo goed... en herkenbaar :-) En namen komen hier ook al vaak langs. We zijn er zelfs al helemaal uit...maar ja je weet nooit of het zo blijft want het kan natuurlijk nog eventjes duren.

@ miss lijkt mij ook lastig om dan je cyclus te bepalen. Gewoon maar ergens in het midden gaan zitten denk ik en testen misschien?

Ik zie ook op tegen de menstruatie.. vroeger was die heel heftig bij mij... ben wel een beetje bang dat ik dat weer terug krijg.

Wat lachen trouwens van je zus... maar iets te vroeg. Komt vast nog wel van pas.

Veel plezier met carnaval vieren en ik zal je gegevens in het tabel aan passen!
Hallo!

Wat leuk dat iedereen zo meekletst. En poffertje, tof dat je de tabel wilt bijhouden! Mijn leeftijd is 36 (oeps de oudste), gestopt per 14 febr en ik sla nog 1 maand over (i.v.m. verhoogde kans op een tweeling) en mijn NOD is dan ongeveer 14 april (maar dat weet ik dus nog niet zeker.

En Shirl gefeliciteerd! Ben je door de pil heen zwanger geraakt?

Ik ken dat van het opruimen, sinds we besloten hebben om voor een tweede te gaan, ben ik kledingkasten aan het uitzoeken en meer aan het schoonmaken, grappig eigenlijk he.

Mijn man is super met kinderen, maar wordt er wel vaak moe van. Hij geeft ze dan zoveel aandacht dat het hem uit put. Hij zag (en ziet nog wel een beetje) dan ook wel op tegen het krijgen van een tweede, maar ja.

Succes allemaal!
even snel een berichtje tijdens mn werk...

@shir, gefeliciteerd!

@poffertjes, ik heb nu ook dat mn menstruatie heel heftig is, hiervoor met de pil en de mirena niet. Vooral de 1e dag is niet uit te houden, en wisselt nogal per maand. Laatste 2 x al 9 dagen voor mn NOD erg pijnlijke borsten en steken in mn baarmoeder. Ik dacht misschien ben ik wel zwanger, maar nee hoor. Kan misschien ook komen omdat je nu meer op tekenen gaat letten omdat je misschien zwanger zou kunnen zijn...

Hoop voor je dat het meevalt!

@miss 83, ja tis echt supermoeilijk om het stil te houden, mn vriend wilde dat ik het eigenlijk tegen niemand zou zeggen. Heb het wel 2 goede vriendinnen verteld en een collega waar ik het goed mee kan vinden...Ben dan toch zo enthousiast dat ik me niet in kan houden, maar nu vertel ik het echt niemand meer;)

Tis wel lief van je zus, maar kan me voorstellen dat het dan ook moeilijk is omdat het nog niet zover is...

@tatli, wij zijn ook al met de namen bezig hoor, althans meer ik die er steeds over begint. Maar we hebben nu een meisje en jongensnaam die we allebei leuk vinden : )
Mijn NOD is 12 maart.

Mijn man vindt kinderen erg leuk. Als het aan hem lag was ik al een half jaar eerder gestopt met de pil. Maar ik wilde niet ongesteld worden met ons trouwen, vandaar dat ik daarna pas gestopt ben. En zijn broertje heeft nu een kind van bijna een jaar oud.

Omdat wij vorig jaar gingen verhuizen vanwege mijn baan (die ik nu niet meer heb) zijn we wel meteen naar een groter huis gaan zoeken, zodat we niet over 2/3 jaar weer moeten verhuizen. In dit huis kunnen we 2 kinderen een eigen kamer geven. Meer willen we er eigenlijk ook niet. Tuurlijk als we eerst 1 en daarna een tweeling krijgen, is het van harte welkom. Maar als we er eerst 1 en dan weer 1 krijgen, dat is onze wens.

Ik heb het nu tegen mijn moeder en een vriendin van mij verteld, mijn man heeft het verder tegen niemand verteld en dat houden we ook zo. We zeggen nu gewoon dat we willen genieten van het 'net getrouwd zijn'. Zodat we men dadelijk kunnen verrassen.

Ik ben nu aan het temperaturen en ovulatietesten gebruiken, omdat het al 4x niet raak is geweest. Laatste keer was ik zelfs 1 week overtijd, maar 3 negatieve testen. Dus dat was wel vreemd. Uiteindelijk was mijn ongesteldheid een week te laat.
@ Peach... je bent toch niet verslaafd aan het raken aan het forum toch

@ Meiske helemaal begrijpelijk dat je pas na je trouwen wilde stoppen... ongesteld op je trouwdag is volgens mij niet echt iets wat je wilt.

Wij wonen nu een tijdje (2 jaar) in een gezinswoning waar we makkelijk 3 kinderen kwijt kunnen als we de zolder afmaken. Maar dit is momenteel een huurhuis en de mogelijkheid is er dat we dit huis dit jaar kunnen gaan kopen. En dan gaan we het helemaal naar ons zin maken. Zelf op zoek gaan naar een betaalbare koopwoning is echt een speld in een hooiberg hier in de buurt.... Dus we hebben onze hoop even op dti huis gezet.
Jeetje deze topic loopt wel een stuk beter als het vorige

Ik ben 29 feb gestopt met de pil!

Ik ben van de week ook al even op de 9 maandenbeurs wezen kijken met een zwangere vriendin ook wel erg aanstekelijk

we hebben 2 jaar terug een grote verbouwing gehad, grote badkamer met inloopdouche en 2 persoonbad,. nu alleen nog de zolder aanpakken en dan kunnen we ook makkelijk 2 kinderen kwijt en ook wel 3 maar dan moet toch onze reptielenkamer wijken

zijn jullie al jullie leefomgeving verder babyproof aan het maken zonder al zwnager te zijn? nieuwe auto en rekening houden met je werk enz ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven