Zwanger, ziek en werk!!!

13-08-2009 16:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Never Mind
anoniem_89857 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 17:03
Reden: never mind
% gewijzigd
Wat ik zou doen? Proberen mezelf bij elkaar te rapen en te gaan werken.

Maar wat bedoel je met i.v.m. andere klachten wat behoorlijk wat stress met zich heeft meegebracht
Als je daadwerkelijk arbeidsongechikt blijft de komende tijd en dus niet gaat werken, kom je vanzelf in de molen bij de bedrijfsarts terecht. Hij of zij stelt dan vast of en in welke mate je arbeidsongeschikt bent.

Mocht dat langer gaan duren en je zou daarbij meemaken dat je contract niet verlengd wordt, zou je ziek uit dienst gemeld moeten worden en kom je, indien je niet herstelt en een andere baan vindt, in de Ziektewet terecht in plaats van eventueel WW als je daar recht op hebt. Dan kom je rechtstreeks onder controle van een arts van het UWV.

Voor nu zou ik me vooral concentreren op het weer herstellen, en vooral niet anders gaan doen omdat je een jaarcontract hebt oid. Als je nu niet arbeidsgeschikt bent, kun je niet werken. Ben je wel geschikt om te werken (al is het in minder uren of ander werk) zou ik wel weer (wat) gaan werken.
Heb je nu ook nog last van de andere klachten waar je voor thuis zit? In dat geval zou je toch nog gewoon ziek zijn?

Misschien een idee om halve dagen te werken?
Ligt er wel aan vind ik (over je laatste alinea). Daarom ben ik benieuwd naar wat ze bedoelt met die andere klachten.

Als het alleen om de zwangerschapsklachten zou gaan, zeg ik toch 'even doorzetten'.
Nm
anoniem_89857 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 17:03
Reden: NM
% gewijzigd
Spastische darm... Dat is rot. Althans, lijkt me rot. En dan kan ik me heel goed voorstellen dat die zwangerschapskwaaltjes harder aan komen...
Als je zoveel last hebt van je spastische darm dan ben je toch gewoon ziek nu? Je zwangerschap staat hier nu wat los van denk ik. Voel je niet schuldig naar je werkgever: ziek is ziek. Vraag anders om een afspraak met de bedrijfsarts als je die nog niet hebt gezien.
NM
anoniem_89857 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 17:18
% gewijzigd
Als je ziekte veroorzaakt wordt door je zwangerschap, dan krijgt je werkgever jouw loondoorbetaling vergoedt van het UWV. misschien kan dat ook met terugwerkende kracht, maar het maakt dus voor je werkgever zijn kosten wel uit of je ziekte wordt veroorzaakt (of verergerd) door je zwangerschap.

Of ben je misschien bang dat je aanstaand moederschap en reden zou zijn om je contract niet te verlengen en wil je daarom nog wachten met vertellen?

Verder eens met keeprunning: als je echt zo'n last hebt, ziek melden en een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen.
NM
anoniem_89857 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 17:04
% gewijzigd
Misschien toch maar een gesprekje met je leidinggevende hierover hebben en daarna met de bedrijfarts?
Niet erg relevant
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Je spasctische darm lijkt me toch verder niet een reden om je geestelijk ook zo beroerd te voelen... Is er niet meer aan de hand?

Ik ben tijdens de zwangerschap ook behoorlijk ziek geweest en ben daardoor noodgedwongen zo eerlijk geweest om het meteen aan mijn baas te vertellen. Deze had er totaal geen problemen mee en is zelfs tijdens mijn ziekzijn bij mij thuis gekomen om mijn contract voor onbepaalde tijd te tekenen. Daarna heb ik gesprekken gehad met de bedrijfsarts en mocht ik halve dagen gaan werken. Nu was het in mijn geval wel allemaal een beetje anders omdat ik steeds bloedingen had (later in de zwangerschap). Ik heb overigens wel een superbaas met supergoede arbeidsvoorwaarden. In wat voor branche ben jij werkzaam? Ik dacht dat mijn collega's en baas er absoluut geen respect voor zouden hebben, omdat ik nogal in een mannenwereldje werk. Bleek toch anders dan ik dacht!

Volgens mij zal eerlijkheid je gewoon het verst brengen, ook voor de rust in je koppie!
NM
anoniem_89857 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 17:19
Reden: Nm
% gewijzigd
Als je niet meer wil werken daar, dan zou ik gewoon ontslag nemen, maar dan heb je nog een maand opzegtermijn denk ik?
Niet als je ziek bent...
quote:Maris1978 schreef op 13 augustus 2009 @ 16:35:

Als je niet meer wil werken daar, dan zou ik gewoon ontslag nemen, maar dan heb je nog een maand opzegtermijn denk ik?Het is niet een kwestie van willen werken, maar kunnen werken. Zou dolgraag weer aan de slag willen, maar mijn lichaam kan dit niet opbrengen
quote:Femmie20 schreef op 13 augustus 2009 @ 16:31:

Door mijn klachten en mijn gezondheid wil ik me zoveel mogelijk focussen op mijn zwangerschap. Het liefst zou ik willen zeggen dat ik niet meer kom werken. Ik denk dat ze mijn contract niet gaan verlengen, puur vanwege hun financiele situatie. Ik was voordat ik wist dat ik zwanger was al op zoek naar een andere baan, maar dat heb ik nu stop gezet.Sorry maar in deze post komt duidelijk naar voren dat je daar niet meer wilt werken.
TO heeft alles al weer verwijderd, jammerdebammer, voor TO dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven