zwangerschapsteleurstelling

27-11-2008 19:25 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren met goede moed op weg naar de eerste echo. Ik zou 9 weken zwanger zijn. Natuurlijk hou je rekening met dat het eerste 12 weken niet zeker is, maar toch.Wat bleek tijdens de echo, 6 weken en 4 dagen zwanger en lage hartactiviteit. Dat zou kunnen betekenen dat ik zover zwanger ben, maar ook dat het kindje bij 6 weken is gestopt met ontwikkelen. Normaliter stopt het hart ook, maar hoeft niet persé. Nu moet ik volgende week nog een echo om te kijken of het kindje zich ontwikkelt heeft. Heeft iemand hier enige ervaring mee, positief als negatief? verloskundige zegt 50/50 kans. Ik vind het wachten slopend.

Gr
Ach meisje wat naar!

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wilde je even veel sterkte komen wensen...

Geen ervaring met hetzelfde scenario als jou. Ontzettend slopend lijkt me. Zelf 2 miskramen gehad. Hoop van harte dat je een verlate eisprong hebt gehad en het vruchtje blijft groeien!
Dit verhaal speelde zich inmiddels bijna 8 maanden bij ons ook af... Achteraf bleek het kindje de eerste weken een flinke groei-achterstand te hebben en ik een nog veel langere cyclus dan gedacht en op een heel vroeg moment getest (was voor mijn gevoel juist heel laat, juist omdat ik een lange cyclus had). De vk ging er vanuit dat het mis was. Na twee weken moesten we weer terug komen voor en echo en bleek het vruchtje wel''voor 2 weken' te zijn gegroeid. Nu een hele dikke buik en over een paar dagen uitgerekend.

Dit wil natuurlijk niet alles zeggen, maar wel dat het ondanks hele vreemde omstandigheden toch goed kan gaan... Hopelijk is dit bij jou ook het geval!

Sterkte met het wachten...
Ik dacht ook dat ik 11 weken zwanger zou zijn maar bleek 8,5 week in verwachting te zijn.

Schrok me ook echt helemaal kapot.

Bleek toch een cyclus van dik 6 weken te zijn en heb een pachtige dochter gekregen.

Ik hoop en gun het je van harte dat je mijn verhaal zult hebben.
Ja, dat vind ik echt.
Helaas, bij mij was achter in de groei ook echt gestopt met de ontwikkeling.

Heb je eerder al lange cyclussen gehad die e.e.a. zouden kunnen verklaren?
Wanneer heb je de zwangerschapstest gedaan? Als dat vijf weken geleden is geweest dan vrees ik dat het niet goed zit.... Veel sterkte in ieder geval .
Bij mij zat er ook 12 dagen tussen. Inmiddels ben ik bijna 33 weken zwanger.
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad vijf weken geleden een zwangerschapstest gedaan, toen wel zwanger, maar niet heel erg duidelijk zichtbaar, een week later wel. Opvallend is dat ik een hele betrouwbare cyclus heb. Gelukkig zijn er ook positieve verhalen, maar vind het toch een beetje spannend. Wat nou inderdaad als het al een ontwikkelingsachterstand heeft? Daar wordt je toch ook niet echt geruster op.Er is niet echt iets anders als afwachten.Ben ook inene moe en misselijk, maar ja volgens mij praat ik dat mezelf ook maar aan... In ieder geval bedankt voor de aardige reacties. Hoop dat er nog meer 'ervaringsdeskundigen'zijn. Ik laat het weten wanneer ik meer weet. Gr
ff een knufffff brengen voor de spannende dagen
Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad. Was 8 weken zwanger er had een klein beetje bloedverlies. Voelde me al een paar dagen niet meer zwanger en heb dus de huisarts gebeld. Via haar naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo. Daar zagen we een vruchtje op het scherm met een kloppend hartje. In eerste instantie dus blij, maar de gyn vertelde direct dat het vruchtje de grootte had van een zwangerschap van 6 weken en een beetje en dat het hartje te traag klopte. We moesten ons maar voor gaan bereiden op een miskraam.

Twee dagen later ging het inderdaad mis en ben ik het vruchtje verloren. Ik vond het heel zwaar een kloppend hartje te zien en (bijna zeker) te weten dat het vruchtje toch stervende was. Ik vroeg me in die dagen steeds af of het nog leefde of niet meer...

Hier geen goede afloop, dus. Maar jij hebt geen bloedverlies, dus dat is al een beter scenario natuurlijk. Hoop dat je volgende week goed nieuws krijgt. In de tussentijd: sterkte met wachten, de tijd kan zo langzaam gaan dan...
Loretta is De Mol. Punt.
Hier ook ervaring.

Bij de zwangerschap van mijn jongste dochtertje ging ik met 9 weken naar de vk.

Ik wist zeker dat ik 9 weken ver moest zijn aangezien ik ook een cyclus had waar je de klok op gelijk kon zetten.

Bij de echo was een vruchtje te zien van amper 6 weken met ook een hele lage hartactiviteit.

Mijn vk verklaarde dat als volgt: volgens haar kunnen sommige innestellingen lang duren en ook komt het volgens haar regelmatig voor dat de groei wat langzaam op gang komt net als het hartje.

Ik mocht 3 dagen later alweer voor een echo en daar was wel een goede hartslag op te zien.

En ongeveer 3 maanden later is zelfs de uitgerekende datum bijgesteld naar de datum die ik verwacht had.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het bij jou ook zo'n afloop mag krijgen
Fijn dat laatste verhaal maakt inprincipe wel weer een hoop duidelijk. Bij mij was ze nogal zakelijk, vroeg ook of ik wel blij was met de zwangerschap nadat ze het nieuws van de echo had gebracht. Was op dat moment niet echt heel enthousiast, lijkt mij logisch. Hoe dan ook kan dus nog alle kanten op. Ik had de hoop stiekem alweer een beetje opgegeven. Gewoon om je zelf de teleurstelling de week erop te besparen. Na ja je probeert rekening te houden dat het mis kan gaan, net als sommige verhalen hier op het forum, maar denkt an tegelijk ook maar misschien is het toch goed bij ons. Ik moet er ook niet een te groot drama van maken, maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Wel heel naar voor degene bij wie het ook daadwerkelijk gestopt is na de 6 weken.
Sterkte met afwachten, lijkt me niet makkelijk
Proberen jezelf niet te druk te maken hoe moeilijk dat ook is.

Zoals je zelf al aangeeft het kan alle kanten op dus probeer ook de positieve kant in je hoofd te houden.

Vind trouwens wel dat je een beetje een rare vk hebt.

Hou je ons nog wel even op de hoogte hoe het gaat?
Was niet de verloskundige, maar de echoscopist of hoe je zo iemand ook noemt. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte zodra ik wat meer weet.
Succes, heb er geen ervaring mee, maar lijkt me slopend de komende week. Succes en ik duim voor een goede afloop.
Hey TanteKa,

Morgen is dé dag.

Ik wilde je nog even sterkte wensen, zal aan je denken.
Jaja, aardig dat je daar aan gedacht heb. Morgen is de grote dag...De zenuwen zijn maandag alweer begonnen, maar tot mijn verbazing goed geslapen gisteren, dus hoop dat het vanavond ook meezit. Heb er nu een goed gevoel over, morgen zal uitwijzen of dit terecht is...Ik laat het weten!

Gr.
Ik duim voor je. Alle geluk!!!!
Succes morgen!!!!!!
Succes morgen. Wat ontzettend spannend zeg. Ik heb zelf twee miskramen/curettages gehad, dus weet een beetje hoe onzeker je je nu moet voelen. Rotsituatie.

Hopelijk kom je morgen terug met goed nieuws.
Vanmorgen weer een echo. Het was mis, geen hartactiviteit meer, terwijl de vrucht en de baarmoeder nog wel wat gegeroeid was. Dus in plaats van volgende week het blijde nieuws te vertellen naar het ziekenhuis om gecurrateerd te worden. Het volgende circus waar ik tegenop zie. Heeft iemand ervaring?
Gatver meid. Wat naar.

Ja ik heb twee keer een curettage gehad. De eerste keer had ik een lege vruchtzak en de tweede keer kwamen we er met 10 weken achter dat het kindje met 8,5 week gestopt was met groeien. Wat wil je allemaal weten?
Loretta is De Mol. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven