zwangerschapsteleurstelling
donderdag 27 november 2008 om 19:25
Hallo allemaal,
Gisteren met goede moed op weg naar de eerste echo. Ik zou 9 weken zwanger zijn. Natuurlijk hou je rekening met dat het eerste 12 weken niet zeker is, maar toch.Wat bleek tijdens de echo, 6 weken en 4 dagen zwanger en lage hartactiviteit. Dat zou kunnen betekenen dat ik zover zwanger ben, maar ook dat het kindje bij 6 weken is gestopt met ontwikkelen. Normaliter stopt het hart ook, maar hoeft niet persé. Nu moet ik volgende week nog een echo om te kijken of het kindje zich ontwikkelt heeft. Heeft iemand hier enige ervaring mee, positief als negatief? verloskundige zegt 50/50 kans. Ik vind het wachten slopend.
Gr
Gisteren met goede moed op weg naar de eerste echo. Ik zou 9 weken zwanger zijn. Natuurlijk hou je rekening met dat het eerste 12 weken niet zeker is, maar toch.Wat bleek tijdens de echo, 6 weken en 4 dagen zwanger en lage hartactiviteit. Dat zou kunnen betekenen dat ik zover zwanger ben, maar ook dat het kindje bij 6 weken is gestopt met ontwikkelen. Normaliter stopt het hart ook, maar hoeft niet persé. Nu moet ik volgende week nog een echo om te kijken of het kindje zich ontwikkelt heeft. Heeft iemand hier enige ervaring mee, positief als negatief? verloskundige zegt 50/50 kans. Ik vind het wachten slopend.
Gr
donderdag 27 november 2008 om 19:42
Dit verhaal speelde zich inmiddels bijna 8 maanden bij ons ook af... Achteraf bleek het kindje de eerste weken een flinke groei-achterstand te hebben en ik een nog veel langere cyclus dan gedacht en op een heel vroeg moment getest (was voor mijn gevoel juist heel laat, juist omdat ik een lange cyclus had). De vk ging er vanuit dat het mis was. Na twee weken moesten we weer terug komen voor en echo en bleek het vruchtje wel''voor 2 weken' te zijn gegroeid. Nu een hele dikke buik en over een paar dagen uitgerekend.
Dit wil natuurlijk niet alles zeggen, maar wel dat het ondanks hele vreemde omstandigheden toch goed kan gaan... Hopelijk is dit bij jou ook het geval!
Sterkte met het wachten...
Dit wil natuurlijk niet alles zeggen, maar wel dat het ondanks hele vreemde omstandigheden toch goed kan gaan... Hopelijk is dit bij jou ook het geval!
Sterkte met het wachten...
donderdag 27 november 2008 om 19:43
vrijdag 28 november 2008 om 13:28
Hallo,
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad vijf weken geleden een zwangerschapstest gedaan, toen wel zwanger, maar niet heel erg duidelijk zichtbaar, een week later wel. Opvallend is dat ik een hele betrouwbare cyclus heb. Gelukkig zijn er ook positieve verhalen, maar vind het toch een beetje spannend. Wat nou inderdaad als het al een ontwikkelingsachterstand heeft? Daar wordt je toch ook niet echt geruster op.Er is niet echt iets anders als afwachten.Ben ook inene moe en misselijk, maar ja volgens mij praat ik dat mezelf ook maar aan... In ieder geval bedankt voor de aardige reacties. Hoop dat er nog meer 'ervaringsdeskundigen'zijn. Ik laat het weten wanneer ik meer weet. Gr
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad vijf weken geleden een zwangerschapstest gedaan, toen wel zwanger, maar niet heel erg duidelijk zichtbaar, een week later wel. Opvallend is dat ik een hele betrouwbare cyclus heb. Gelukkig zijn er ook positieve verhalen, maar vind het toch een beetje spannend. Wat nou inderdaad als het al een ontwikkelingsachterstand heeft? Daar wordt je toch ook niet echt geruster op.Er is niet echt iets anders als afwachten.Ben ook inene moe en misselijk, maar ja volgens mij praat ik dat mezelf ook maar aan... In ieder geval bedankt voor de aardige reacties. Hoop dat er nog meer 'ervaringsdeskundigen'zijn. Ik laat het weten wanneer ik meer weet. Gr
vrijdag 28 november 2008 om 13:35
Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad. Was 8 weken zwanger er had een klein beetje bloedverlies. Voelde me al een paar dagen niet meer zwanger en heb dus de huisarts gebeld. Via haar naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo. Daar zagen we een vruchtje op het scherm met een kloppend hartje. In eerste instantie dus blij, maar de gyn vertelde direct dat het vruchtje de grootte had van een zwangerschap van 6 weken en een beetje en dat het hartje te traag klopte. We moesten ons maar voor gaan bereiden op een miskraam.
Twee dagen later ging het inderdaad mis en ben ik het vruchtje verloren. Ik vond het heel zwaar een kloppend hartje te zien en (bijna zeker) te weten dat het vruchtje toch stervende was. Ik vroeg me in die dagen steeds af of het nog leefde of niet meer...
Hier geen goede afloop, dus. Maar jij hebt geen bloedverlies, dus dat is al een beter scenario natuurlijk. Hoop dat je volgende week goed nieuws krijgt. In de tussentijd: sterkte met wachten, de tijd kan zo langzaam gaan dan...
Twee dagen later ging het inderdaad mis en ben ik het vruchtje verloren. Ik vond het heel zwaar een kloppend hartje te zien en (bijna zeker) te weten dat het vruchtje toch stervende was. Ik vroeg me in die dagen steeds af of het nog leefde of niet meer...
Hier geen goede afloop, dus. Maar jij hebt geen bloedverlies, dus dat is al een beter scenario natuurlijk. Hoop dat je volgende week goed nieuws krijgt. In de tussentijd: sterkte met wachten, de tijd kan zo langzaam gaan dan...
Loretta is De Mol. Punt.
vrijdag 28 november 2008 om 15:46
Hier ook ervaring.
Bij de zwangerschap van mijn jongste dochtertje ging ik met 9 weken naar de vk.
Ik wist zeker dat ik 9 weken ver moest zijn aangezien ik ook een cyclus had waar je de klok op gelijk kon zetten.
Bij de echo was een vruchtje te zien van amper 6 weken met ook een hele lage hartactiviteit.
Mijn vk verklaarde dat als volgt: volgens haar kunnen sommige innestellingen lang duren en ook komt het volgens haar regelmatig voor dat de groei wat langzaam op gang komt net als het hartje.
Ik mocht 3 dagen later alweer voor een echo en daar was wel een goede hartslag op te zien.
En ongeveer 3 maanden later is zelfs de uitgerekende datum bijgesteld naar de datum die ik verwacht had.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het bij jou ook zo'n afloop mag krijgen
Bij de zwangerschap van mijn jongste dochtertje ging ik met 9 weken naar de vk.
Ik wist zeker dat ik 9 weken ver moest zijn aangezien ik ook een cyclus had waar je de klok op gelijk kon zetten.
Bij de echo was een vruchtje te zien van amper 6 weken met ook een hele lage hartactiviteit.
Mijn vk verklaarde dat als volgt: volgens haar kunnen sommige innestellingen lang duren en ook komt het volgens haar regelmatig voor dat de groei wat langzaam op gang komt net als het hartje.
Ik mocht 3 dagen later alweer voor een echo en daar was wel een goede hartslag op te zien.
En ongeveer 3 maanden later is zelfs de uitgerekende datum bijgesteld naar de datum die ik verwacht had.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het bij jou ook zo'n afloop mag krijgen
vrijdag 28 november 2008 om 16:32
Fijn dat laatste verhaal maakt inprincipe wel weer een hoop duidelijk. Bij mij was ze nogal zakelijk, vroeg ook of ik wel blij was met de zwangerschap nadat ze het nieuws van de echo had gebracht. Was op dat moment niet echt heel enthousiast, lijkt mij logisch. Hoe dan ook kan dus nog alle kanten op. Ik had de hoop stiekem alweer een beetje opgegeven. Gewoon om je zelf de teleurstelling de week erop te besparen. Na ja je probeert rekening te houden dat het mis kan gaan, net als sommige verhalen hier op het forum, maar denkt an tegelijk ook maar misschien is het toch goed bij ons. Ik moet er ook niet een te groot drama van maken, maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Wel heel naar voor degene bij wie het ook daadwerkelijk gestopt is na de 6 weken.
vrijdag 28 november 2008 om 16:37

dinsdag 2 december 2008 om 19:46
woensdag 3 december 2008 om 17:29