Ik zoek de moed en kracht maar kan het niet vinden.

03-07-2019 20:58 342 berichten
Ik heb voor een mooi prijsje twee hele mooie vitrinekasten gekocht. Vanmiddag zijn mijn kasten gebracht en ik ben er erg blij mee, maar voordat ik ze in elkaar kan zetten, moet ik eerst het plafond en alle wanden in de woonkamer sauzen en voordat ik dat kan doen moet ik de hele kamer overhoop gooien, lampen van het plafond en de wanden, lijstjes weghalen, kleed oprollen, planten weg, dressoir verkassen, tafeltjes en hocker weg, de vensterbanken leeghalen en als ik dat allemaal gedaan heb, moet ik alles met plastic beschermen, dan kan ik pas aan verf denken.
Alle hoekjes en randjes moeten eerst met een kwast gedaan worden en dat is veel, heel veel en als dat gedaan is kan ik pas met de roller aan de slag.

Ik zit op de bank, kijk rond en een ernstige vermoeidheid en moedeloosheid overvalt me.
Het moet gebeuren, de latexlaag die er nu zit, zit er al ruim 14 jaar, dus het wordt hoog tijd.

Toen ik hier kwam wonen was ik 43 en had energie voor tien, heb in één dag het hele huis behangen en in een halve dag de drie kamers gesausd, maar die kracht en energie heb ik niet meer en een project als dit, waar ik nooit mijn hand voor omdraaide ziet er nu uit alsof ik de tour de france moet winnen. Is ook niet vreemd natuurlijk, ik moet toegeven dat ik geen jonge blom meer ben en het allemaal een tandje minder gaat. Heel frustrerend, want ik zou zo graag kunnen.
Nou heb ik al besloten dat het weken mag duren eer ik klaar ben, dus die dwang zit er niet meer achter, alleen het maken van een beginnetje grijpt me naar de keel.

Weten jullie hoe ik de moed en kracht kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Hey Cateau, vandaag weer een nieuwe dag!

Ook ik heb nog een aantal uitstel-klusjes liggen die eigenlijk af moeten.

Zullen we vanavond hier komen opbiechten hoeveel er van terecht is gekomen? Als stok achter de deur?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Cateautje schreef:
03-07-2019 23:06
Ja. :-D

Het zijn de zwart/bruine Hemnes vitrinekasten geworden. :)

Afbeelding

Die zijn inderdaad heel moeilijk te vinden. ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Cateautje,

Wat heb je gisteren al veel gedaan! Kan je trots zijn op jezelf. Meestal moest ik hiervan al een week bijkomen :hyper:

Jouw huis, jouw tempo.
Everything you see I owe to spaghetti!
Vera8 schreef:
04-07-2019 09:06
Hey Cateau, vandaag weer een nieuwe dag!

Ook ik heb nog een aantal uitstel-klusjes liggen die eigenlijk af moeten.

Zullen we vanavond hier komen opbiechten hoeveel er van terecht is gekomen? Als stok achter de deur?
Samenwerken is altijd fijner dan alleen, dus kom maar in de loop van de dag melden wat je allemaal gedaan hebt, dan doe ik hetzelfde.
RikM schreef:
04-07-2019 09:08
Die zijn inderdaad heel moeilijk te vinden. ;)
Niet mijn eerste keus en ik vond ze te duur. Heb ze nu voor de helft. ;-)
Annapicobella schreef:
04-07-2019 10:16
Goedemorgen Cateautje,

Wat heb je gisteren al veel gedaan! Kan je trots zijn op jezelf. Meestal moest ik hiervan al een week bijkomen :hyper:

Jouw huis, jouw tempo.
Ja, het ging ineens snel gister. Nu moet ik de hoogte in, de lampen weghalen.
Maar eerst koffie.
Ben gallisch van het feit dat ik steeds zo vreselijk lang wakker lig. Heb maar 7 uur geslapen, maar toch net wakker. :furious:
Alle reacties Link kopieren
Goed gereedschap is het halve werk. De rollers van de action vond ik dus slecht rollen. De wat duurdere ‘stoffen’ rollers bij de bouwmarkt rolden beter en dekte ook beter.

Voor het sauzen van het plafond de meubels afdekken met plastic zeilen inderdaad.

Afplakken doe ik nooit. Emmer warm water met doekje naast je en wat je morst of spettert, veeg je zo weg. Scheelt een hoop tijd als je niet afplakt!

Succes met de klus!
Oh, da's wel fijn. Haal net een kaart uit de bus van Domino's. Ze zeggen sorry omdat ze de laatste keer veel te laat hebben bezorgd en ik krijg nu de 2de pizza gratis, dus ik ga vanavond 2 glutenvrije pizza's bestellen, dan hoef ik niet te koken, de komende dagen.
Het lot is blijkbaar met mij en daar vanuit gaande gaat alles op rolletjes. :)
Ik moet zelf eerst beter worden. Ik heb op dit moment meer de focus liggen op de tuin trouwens. En als het slecht weer is op binnenshuis.

Maar ik ben een soort wandelende wet van murphy. Van het weekend mijn enkel verzwikt. Mezelf daar nog wel doorheen gedwongen door een tuinslang aansluiting te halen op de fiets en een plant achterop te gooien en mijn rozenboog in elkaar te zetten. Hem de grond in graven lukte helaas niet. En nu doet mijn voet geen zeer meer maar maar heb ik een verkoudheid met lichte verhoging te pakken.
YellowLemon schreef:
04-07-2019 12:14
Ik moet zelf eerst beter worden. Ik heb op dit moment meer de focus liggen op de tuin trouwens. En als het slecht weer is op binnenshuis.

Maar ik ben een soort wandelende wet van murphy. Van het weekend mijn enkel verzwikt. Mezelf daar nog wel doorheen gedwongen door een tuinslang aansluiting te halen op de fiets en een plant achterop te gooien en mijn rozenboog in elkaar te zetten. Hem de grond in graven lukte helaas niet. En nu doet mijn voet geen zeer meer maar maar heb ik een verkoudheid met lichte verhoging te pakken.
Het zit je niet mee, maar gelukkig zijn het geen ernstige zaken, dus die komen binnen een paar dagen weer goed.

Als ik Murphy tegenkom geef ik hem een trap in de ballen voor je. Wij zijn jarenlang to close geweest, dus ik ken hem goed.
Alle reacties Link kopieren
Voel je niet schuldig over dat laat opstaan. Jij gaat kennelijk door als ik al op één oor lig. Ander ritme.

Een kwartiertje rottig vastzittend onkruid tussen de tegels op mijn terrasje achterin de tuin verwijderd. Vond het nog heerlijk werk om te doen ook. Ga zo direct nog even wat in de voortuin doen.

Nu even rust.

Verder doe ik mee met de Flylady opdracht van de maand. Elke dag even een doekje langs de spullen in de badkamer halen. Douche droog, wastafel droog, wcbril schoon (ander doekje uiteraard) en pot met zeep en borstel en mocht het nodig zijn spetters bij de wc-pot etc. Nog geen 10 minuten werk per dag. Houdt het netter; dan heb je geen plamuurmes nodig voor de wekelijkse/maandelijkse badkamerbeurt :)
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Als ik denk dat ik iets klussigs niet kan haal ik inspiratie uit de Grand Designs aflevering waarbij twee 50ers een gigantische bouwval in Frankrijk weer tot een landhuis maken, met z'n tweeën, met de hand.

https://www.dailymotion.com/video/x6gr5lf
Annapicobella schreef:
04-07-2019 12:24
Voel je niet schuldig over dat laat opstaan. Jij gaat kennelijk door als ik al op één oor lig. Ander ritme.

Een kwartiertje rottig vastzittend onkruid tussen de tegels op mijn terrasje achterin de tuin verwijderd. Vond het nog heerlijk werk om te doen ook. Ga zo direct nog even wat in de voortuin doen.

Nu even rust.

Verder doe ik mee met de Flylady opdracht van de maand. Elke dag even een doekje langs de spullen in de badkamer halen. Douche droog, wastafel droog, wcbril schoon (ander doekje uiteraard) en pot met zeep en borstel en mocht het nodig zijn spetters bij de wc-pot etc. Nog geen 10 minuten werk per dag. Houdt het netter; dan heb je geen plamuurmes nodig voor de wekelijkse/maandelijkse badkamerbeurt :)
Ik voel me niet schuldig, maar zou liever vroeger opstaan. Ik hou van de morgen en die ben ik nu steeds kwijt.

Flylady moest ik even opzoeken. Tja, alles één keer in de maand doen vind nou niet echt getuigen van de wens je huis schoon te houden en ik heb wel meer zones in mijn huis dan 5. Maar goed, als het werkt voor je. :)
elein schreef:
04-07-2019 12:31
Als ik denk dat ik iets klussigs niet kan haal ik inspiratie uit de Grand Designs aflevering waarbij twee 50ers een gigantische bouwval in Frankrijk weer tot een landhuis maken, met z'n tweeën, met de hand.

https://www.dailymotion.com/video/x6gr5lf
Bedankt voor de tip. Ik kijk graag van dat soort programma's. :)

Ik heb het al gezien, zij werken samen en als ik samenwerk dan kan ik ook alles. Al was het maar voor de gezelligheid, dan krijg ik veel meer voor elkaar, als ik iemand om me heen heb, al drinkt die persoon alleen maar koffie en doet verder niets.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 12:38
23.74% gewijzigd
Ik zou de kasten niet gekocht hebben, dan had je ook dat werk allemaal niet gehad. Die kasten zijn de oorzaak van alles!
mammezel schreef:
04-07-2019 12:36
Ik zou de kasten niet gekocht hebben, dan had je ook dat werk allemaal niet gehad. Die kasten zijn de oorzaak van alles!
Nee hoor, die emmer latex staat al een jaar in de gang. Dat was het eerste dat ik wilde doen. In september vorig jaar besloot ik dat ik andere kasten wilde en ik vond ze al snel, was er helemaal weg van, maar het heeft talloze telefoontjes gekost om op het laatst in april te horen dat ze niet in de verkoop zouden komen, dus ben ik op zoek gegaan naar andere kasten.
Tja, als ik iets in mijn kop heb, zit het niet in mijn kont. Nu nog even doorzetten. :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Cateau! Dat van dat samenwerken heb ik ook: als er iemand anders is / komt / dreigt te komen ga ik ook ineens harder werken. Toen ik een paar jaar geleden een oud huisje kocht heb ik het zo gered: een aantal vrienden en vriendinnen kwamen allemaal één dagje. En in die dagen (en steeds de dag ervoor :mrgreen: ) kreeg ik enorm veel gedaan. Ook al kwam de vriendin in kwestie vooral even thee drinken en het nieuwe huis bekijken.
Zet 'm op, je kunt het! (Zo, en nu ga ik weer doen wat ik aan het uitstellen ben |-) )
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
En? Wat heb je vandaag al gedaan?
Dat gaan we je gewoon iedere dag vragen... dan MOET je wel haha. Je kunt bij ons natuurlijk niet aankomen met ‘niks’ !
Stefke schreef:
04-07-2019 13:00
En? Wat heb je vandaag al gedaan?
Dat gaan we je gewoon iedere dag vragen... dan MOET je wel haha. Je kunt bij ons natuurlijk niet aankomen met ‘niks’ !
Koffie gedronken, Balin van dienst geweest, wakker geworden, maar nog niet echt, de slaap zit nog in mijn lijf, dus zo nog maar een bakkie en moet nog ontbijten.

Het is niet veel, maar zo kom ik op gang. :)

Zit me maar achter m'n gat aan, dan komt het wel goed.
Heb even alle planten in de slaapkamer gezet. Ik hoop niet dat ze in shock raken en uitvallen, want het is veel koeler daar.
Cateautje schreef:
03-07-2019 23:06
Ja. :-D

Het zijn de zwart/bruine Hemnes vitrinekasten geworden. :)

Afbeelding
Leuk is die hè? Ik heb de Hemnes ook.

Succes met in elkaar zetten. Ik heb spijt gehad dat ik niet iemand anders de kast in elkaar heb laten zetten. Wat een vervelende klus was dat ;-D
PhiIae schreef:
04-07-2019 13:31
Leuk is die hè? Ik heb de Hemnes ook.

Succes met in elkaar zetten. Ik heb spijt gehad dat ik niet iemand anders de kast in elkaar heb laten zetten. Wat een vervelende klus was dat ;-D
Ja, ze zijn leuk. :)

Ik heb de Ikeaconstructie in m'n handen, dus dat komt wel goed. Alleen het afstellen van de deuren wordt een uitdaging, daar ben ik altijd mee aan het etteren.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
04-07-2019 12:31
Als ik denk dat ik iets klussigs niet kan haal ik inspiratie uit de Grand Designs aflevering waarbij twee 50ers een gigantische bouwval in Frankrijk weer tot een landhuis maken, met z'n tweeën, met de hand.

https://www.dailymotion.com/video/x6gr5lf
Dat vind ik zo'n mooie aflevering. Toen die op tv kwam zaten mijn man en ik lekker te gniffelen om die domme mensen die zonder ervaring even zo'n landhuis gingen opknappen.

Onze monden bleven openvallen van verbazing. Zoals die man die even zelf een trap timmert. Die vrouw zet de tegels echt perfect met 0 ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Cateau. Kun je je tijd een beetje vrij indelen? Dat is fijn, maar aan de andere kant lijkt het me ook lastig omdat je juist dan veel makkelijker zaken kunt uitstellen.

Ik heb vanochtend, nav dit topic een klusje gedaan wat feitelijk niks voorstelde (schoonmaken en opruimen van een kastje). Kwartiertje werk maar ik liep er al maanden langs, steeds denkend “dat kastje moet binnenkort ook even” en dan was ik er voorbij en ook weer vergeten kennelijk.

Nu is het aan kant en dat geeft toch weer een goed gevoel.

Op mijn lijstje voor vandaag staan ook nog een aantal zaken die met werk te maken hebben en die heb ik nu voor 75% klaar. Daarnaast heb ik nog wat dingen uit te werken voor een vereniging (notulen en inlezen in activiteiten) en daar moet ik dus nog aan beginnen.

Als dat allemaal af is heb ik vanavond wel een voldaan gevoel denk ik.

De afgelopen weken waren druk en hectisch. Klussen die dan onder tijdsdruk komen geven stress-slecht slapen-moe-nog minder fut om zaken op te pakken.

Ik moet even uit die flow.

Heb mijn kinderen vanmiddag een Chill-middag beloofd. Hadden ook een drukke agenda de afgelopen weken. Heb sport afgezegd en ze mogen lekker even met een ijsje op de bank tv kijken of op de tablet. En vanavond eten we pannenkoeken.

Ik kruip nu nog weer even achter de pc.

Hopelijk lukt het jou ook om je actielijstje voor vandaag af te werken. Maar ga vooral ook even met een ijsje in de zon zitten.

Succes!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Zo, alle muren en het plafond zijn leeg en dat betekent dat ik nu wel moet beginnen met sauzen, want ik heb geen lichtpunten meer en die wil ik zo snel mogelijk terug, al denk ik niet dat het vandaag gaat lukken.
Er zijn ontzettend veel randjes te doen en daar gaat veel tijd in zitten en met mijn domme hoofd heb ik de verkeerde kwast gekocht, veel te klein, dus da's dubbel werk, ik had een blokkwast moeten nemen, maar die zag ik zo gauw niet liggen en dacht ook dat ik er nog eentje in huis had, wat niet het geval blijkt te zijn.

Een paar weken geleden was Domino's te laat met bezorgen en daardoor vond ik van de week een kaart in de bus met het aanbod voor een tweede gratis pizza. Dat komt me nu goed uit, want geen zin om ook nog eens te koken, dus heb ik net twee glutenvrije pizza's besteld, dan kan ik een paar dagen toch warm eten en toch niets eraan doen, da's wel handig.

Wat ik wel een nadeel vind is dat het zo heet is in huis, dat vreet energie en daar heb ik al zo weinig van. Alles staat op de tocht, maar het helpt niet veel.

Nou ja, het zal me lukken, hoe dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven