Licht jij je buren in als je gaat klussen?

08-03-2024 13:30 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het overlast gaat geven natuurlijk ;)

Licht jij je buren in als je gaat klussen?

Totaal aantal stemmen: 203

Ja (64%)
Nee (26%)
Anders (10%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Muziekje schreef:
10-03-2024 21:08
Mijn buren hebben mij wel ingelicht. Ze klussen al meer dan 2 jaar lang elke dag. Gelukkig niet na half 7 en in het weekend, maar desondanks hebben de stress en herrie wel consequenties voor mijn gezondheid gehad:-(
Oef, wat erg. Mijn onderburen zijn aan het verbouwen en dat duurt maar een aantal weken. Elke ochtend word ik uit bed geboord. En boren in beton is luid. Ik zou dit niet een paar jaar trekken. Heb medelijden met je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ze lichten mij ook niet in als ze midden in de nacht gaan staan timmeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
10-03-2024 16:40
En soms kun je het niet plannen. Toen we in dit huis trokken zouden ze om 10 uur de vloer komen doen, maar waren er uiteindelijk al om 7 uur. Dan laat ik z de geen 3 uur wachten.
Wel raar dat ze 3 uur eerder verschijnen.

Ik zou er geen problemen mee hebben die mensen te laten wachten. Ga maar ergens koffie drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn leuke buren. De andere kant, asociale tokkies niet. Doen ze ook niet bij mij.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
12-03-2024 16:08
Wel raar dat ze 3 uur eerder verschijnen.

Ik zou er geen problemen mee hebben die mensen te laten wachten. Ga maar ergens koffie drinken.
Tja, ik wel. Ze hadden 2,5 uur gereden en hun planning last minute aaangepast. De buren vonden het gelukkig beiden niet erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
hmm, even een vraagje, wat vinden jullie een acceptabele tijd om in het weekeind te gaan klussen (lees: in de tuin planken schuren en en zagen enz).

Bij ons gaat de buurman regelmatig vanaf 08:00 uur op zaterdag en 10.00 uur op zondag los zonder aankondiging o.i.d.

en nu vind ik dat op zaterdag nog wel kunnen, maar op zondag zou ik zelf voor 12:00 uur niets doen.. (of het is 1 uitzondering weekeind, grote klus o.i.d. zijn, maar dan is het wel eenmalig)
waylander wijzigde dit bericht op 18-03-2024 17:43
Reden: aanvulling
26.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen uurtje of 10?
Tenzij het iets eenmaligs is wat je graag dezelfde dag af wil hebben. Dan snap ik dat je keertje vroeger wil beginnen. Maar daar doe je dan een briefje voor in de bus of ik zeg het even als ik de buren tegenkom.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zondag voor 12 uur niets doen? Een uur of half 10 lijkt me redelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muziekje schreef:
10-03-2024 21:08
Mijn buren hebben mij wel ingelicht. Ze klussen al meer dan 2 jaar lang elke dag. Gelukkig niet na half 7 en in het weekend, maar desondanks hebben de stress en herrie wel consequenties voor mijn gezondheid gehad:-(
Wow, ik dacht dat mijn buren erg waren met meer dan een jaar, tot nu toe. Is er uitzicht op een einde voor jou? Bij ons lijkt het nu echt naar een einde te gaan, ze zijn nu aan het schilderen. Ik heb goede hoop dat het echt gaat stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een gevalletje 'breng je buren op de hoogte ajb'! Ik woon in een vrij groot flatgebouw en ben bezig met een badkamerverbouwing. Ik heb deze ruim van tevoren aangekondigd (briefje met werkzaamheden wat en wanneer op het gemeenschappelijke prikbord) zodat mensen op de 'breekdagen' eventueel iets kunnen regelen.
De week nadat wij begonnen zijn er nog twee buren met een verbouwing gestart en die hebben niets aangekondigd. Omdat het in dit gebouw niet te bepalen is waar lawaai vandaan komt, krijg ik al twee weken boze appjes van buren die klagen over de herrie terwijl die dus niet vanuit onze flat komt. Horendol wordt ik er intussen van om overal de 'schuld' van te krijgen terwijl wij al twee weken in een fase zitten waarin er nauwelijks geluid wordt gemaakt (stucen, schilderen e.d.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waylander schreef:
18-03-2024 17:40
hmm, even een vraagje, wat vinden jullie een acceptabele tijd om in het weekeind te gaan klussen (lees: in de tuin planken schuren en en zagen enz).

Bij ons gaat de buurman regelmatig vanaf 08:00 uur op zaterdag en 10.00 uur op zondag los zonder aankondiging o.i.d.

en nu vind ik dat op zaterdag nog wel kunnen, maar op zondag zou ik zelf voor 12:00 uur niets doen.. (of het is 1 uitzondering weekeind, grote klus o.i.d. zijn, maar dan is het wel eenmalig)
Wij houden 10 uur aan. Waarom 12 uur op zondag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zondag slapen we uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zondag vind ik vanaf 9.00 prima. Niet iedereen slaapt uit. Wij bv nooit en toen man werkte vroeg, dag, laat was 9.00 uur prima. Avonden na 21.00 vind ik lastiger persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
25-03-2024 19:10
Op zondag slapen we uit.
Ik slaap ook uit.

Maar ik verwacht niet van mijn buren dat ze daarom hun verbouwingen maar aanpassen qua tijdschema.

Het zal altijd voor iemand wel niet passen.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de baby van de buren om 12u zijn middagslaapje doet.
Of dat iemand uit een vroege werkshift komt en om 14u nog wat wil bijpitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb met 1 buur rekening te houden en zij hebben onregelmatige diensten dus ja, als ik al eens lawaai moet maken dan vraag ik wel of het uitkomt en als ik er zelf geen invloed op heb dan licht ik ze in.

Ik weet dat mijn buurman van uitslapen houdt en zondag is zijn vrije dag. Nu ben ik zelf geen vroege vogel maar ik als ik moet stofzuigen of zo, dan doe ik dat gewoon niet voor 12 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
VivaRosa24 schreef:
08-03-2024 14:32
Was ook meer algemeen bedoeld :)
Altijd wel fijn als iedereen inderdaad een beetje meedenkt met elkaar, dan kom je er eigenlijk altijd wel uit denk ik.
Ik vraag me altijd wel een beetje af, hoe mensen dit doen die volledig zelf gaan verbouwen, dus na werktijd en in weekenden en zo. Dat lijkt mij best veel overlast geven voor de buurt. En dan bedoel ik ook niet een avondje of weekend, maar een complete verbouwing dus. Zijn er mensen met die ervaring hier?
Ja wij, we hadden een klus huis en duurde ongeveer 5 maanden.
Man ging elke dag na werktijd (16:00) klussen tot 22:00 in de avond.
Zaterdags begon die rond 08:00, en zondag wat later rond 10:00.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het huis van mijn moeder moeten verkopen. Ze woonde er als alleenstaande weduwe al meer dan dertig jaar, toen ze na een val in een verpleeghuis kwam stond de buurman direct op de stoep, hij wist wel een koper. Opzouten! Het huis is nu verkocht en de nieuwe bewoners zijn inmiddels al meer dan een half jaar aan het verbouwen, ik gun de buren heel veel herrie!
andrieske wijzigde dit bericht op 25-03-2024 19:43
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
25-03-2024 19:41
Ja wij, we hadden een klus huis en duurde ongeveer 5 maanden.
Man ging elke dag na werktijd (16:00) klussen tot 22:00 in de avond.
Zaterdags begon die rond 08:00, en zondag wat later rond 10:00.
En altijd met elektrisch gereedschap?
Ik zou er heel hard om moeten huilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
25-03-2024 19:43
En altijd met elektrisch gereedschap?
Ik zou er heel hard om moeten huilen.
Het huis moest van onder tot boven gedaan worden. Dus eerst alles er uit, kwa tegels muren etc, en daarna alles weer opnieuw opbouwen. Dus ja, dat had flink wat lawaai. Het was voorheen een huurwoning.
Niet leuk, maar moest wel gebeuren haha. Naast ons woonde een stok oude dove vrouw dus die had gelukkig geen last van ons. Maar aan de andere kant woonde een jong stel, dus voor hun vond ik het wel sneu. Maar die hadden zelf ook de zelfde verbouwing gehad een aantal jaar daar voor en hebben ons ook heel veel geholpen en niet één keer geklaagd.
Een jaar later zaten we zelf in het lawaai, want oude buurvrouw overleed en er kwam een jong stel naast ons wonen dat ook het hele huis wilde strippen.
Even doorbijten… en omdat wij een jong kind hadden dat overdag sliep was ik soms wel wat geïrriteerd, maar goed wat moet je🤷‍♀️.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naadje79 schreef:
12-03-2024 16:04
Nee, ze lichten mij ook niet in als ze midden in de nacht gaan staan timmeren.
Dit, zondagnacht om middernacht de tegels uit de badkamer rammen.
Helaas doen onze buren de voordeur niet open maar als ze hadden gedaan was het best weleens uit de hand kunnen lopen.
Er stonden al andere buren aan de deur.

De volgende dag zei de buurman tegen mijn man dat hij geen benul van tijd had en zich niet bewust was dat het zover doordreunde in het huizenblok. Hij vroeg ook aan mijn man, ja je vrouw is ziek he die ligt daarom zo vroeg op bed..... gast meeste mensen slapen om middernacht op zondag of althans doen dan zachte bezigheden...

Het is niet gehorig de huizen maar tegels eruitboren en slaan met een elektrische boor en beginnen iets voor middernacht op een zondag , nou je schrikt je rot hoor en wij dus niet alleen.

Nu word de voordeur niet beantwoord en er hangt een briefje dat de kinderen hiervan wakker worden maar de kinderen zijn zeker naar school maar buurman slaapt liever zelf overdag en leeft (en rookt het groene plantje) snachts dus totaal geen normaal leefpatroon.
En kan zo nog veel meer voorbeelden geven zoals tegels in de voortuin leggen om bijvoorbeeld 2 uur in de nacht....geloof me je ligt eerst te luisteren wat hoor ik en dan ga je toch kijken.....en dan geef je de tip en hint " overdag zie je het beter hoor" zei de buurman " maar dit je toch niet...."

:bonk:
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lolainthebigcity schreef:
25-03-2024 19:57
Dit, zondagnacht om middernacht de tegels uit de badkamer rammen.
Helaas doen onze buren de voordeur niet open maar als ze hadden gedaan was het best weleens uit de hand kunnen lopen.
Er stonden al andere buren aan de deur.

De volgende dag zei de buurman tegen mijn man dat hij geen benul van tijd had en zich niet bewust was dat het zover doordreunde in het huizenblok. Hij vroeg ook aan mijn man, ja je vrouw is ziek he die ligt daarom zo vroeg op bed..... gast meeste mensen slapen om middernacht op zondag of althans doen dan zachte bezigheden...

Het is niet gehorig de huizen maar tegels eruitboren en slaan met een elektrische boor en beginnen iets voor middernacht op een zondag , nou je schrikt je rot hoor en wij dus niet alleen.

Nu word de voordeur niet beantwoord en er hangt een briefje dat de kinderen hiervan wakker worden maar de kinderen zijn zeker naar school maar buurman slaapt liever zelf overdag en leeft (en rookt het groene plantje) snachts dus totaal geen normaal leefpatroon.
En kan zo nog veel meer voorbeelden geven zoals tegels in de voortuin leggen om bijvoorbeeld 2 uur in de nacht....geloof me je ligt eerst te luisteren wat hoor ik en dan ga je toch kijken.....en dan geef je de tip en hint " overdag zie je het beter hoor" zei de buurman " maar dit je toch niet...."

:bonk:
Oh wat erg!!
Wij hebben ook zo’n buurman die ‘s nachts leeft en overdag slaapt.
Laatst waren ze om 07:00 nog aan het doorzakken in de veranda, toen ik ‘s morgens het raam van m’n dochter open deed hadden z’n vrienden tegen m’n buurman gezegd “Goh wat zijn jouw buren vroeg op”.
Uuuhm ja 07:00 is met kinderen een redelijk normaal tijdstip om op te staan😅🤣.
Toen onze jongste nog niet doorsliep snachts merkten we dat hij wel 3 a 4 keer per week een nachtje doorhaalde.
En dan ook de hele nacht met schoenen naar boven en naar beneden RENNEN, met deuren slaan, hardop praten, bellen, met zijn maten luid op in de achtertuin praten/lachen.
Ik irriteer me er dood aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind mensen die Nee zeggen sowieso al aso..
Je hebt nog meer buren/omwonenden hé, dan links en rechts

Ik woon in een huurhuis, maar toen ik een nieuwe badkamer kreeg heb ik netjes mijn buren ingelicht
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
25-03-2024 20:07
Ik vind mensen die Nee zeggen sowieso al aso..
Je hebt nog meer buren/omwonenden hé, dan links en rechts

Ik woon in een huurhuis, maar toen ik een nieuwe badkamer kreeg heb ik netjes mijn buren ingelicht
Zo zwart/wit is het niet dat degene die niet inlicht gelijk een aso is.
Ik licht mijn buren niet in, omdat ze met niemand contact willen. Dan is niet degene die niet inlicht een aso, maar degene die niets wil. Was het contact nl. normaal, dan zou ik het wel.
Het gaat me echt te ver om me door de buren van het pad af te laten schelden als ik ze in wil lichten. Dat gedrag accepteer ik niet en de consequentie van hun eigen gedrag is dat ze niet weten wanneer we gaan klussen en hoe lang dat duurt.
En als mijn huis niet "vast" zit aan het huis van anderen, de auto van de klusser en de afvalcontainer gewoon op een parkeerplaats staan, de straat verder niet geblokkeerd wordt en lawaaierige klussen binnen worden gedaan, hoef je niet de hele buurt in te lichten.
dolfine wijzigde dit bericht op 29-03-2024 19:14
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waylander schreef:
18-03-2024 17:40
hmm, even een vraagje, wat vinden jullie een acceptabele tijd om in het weekeind te gaan klussen (lees: in de tuin planken schuren en en zagen enz).

Bij ons gaat de buurman regelmatig vanaf 08:00 uur op zaterdag en 10.00 uur op zondag los zonder aankondiging o.i.d.

en nu vind ik dat op zaterdag nog wel kunnen, maar op zondag zou ik zelf voor 12:00 uur niets doen.. (of het is 1 uitzondering weekeind, grote klus o.i.d. zijn, maar dan is het wel eenmalig)
Ik vind na 9:30 op zondag prima. Eigenlijk gelijk aan tijd dat onze kinderen van mij mogen buitenspelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
25-03-2024 15:06
Hier een gevalletje 'breng je buren op de hoogte ajb'! Ik woon in een vrij groot flatgebouw en ben bezig met een badkamerverbouwing. Ik heb deze ruim van tevoren aangekondigd (briefje met werkzaamheden wat en wanneer op het gemeenschappelijke prikbord) zodat mensen op de 'breekdagen' eventueel iets kunnen regelen.
De week nadat wij begonnen zijn er nog twee buren met een verbouwing gestart en die hebben niets aangekondigd. Omdat het in dit gebouw niet te bepalen is waar lawaai vandaan komt, krijg ik al twee weken boze appjes van buren die klagen over de herrie terwijl die dus niet vanuit onze flat komt. Horendol wordt ik er intussen van om overal de 'schuld' van te krijgen terwijl wij al twee weken in een fase zitten waarin er nauwelijks geluid wordt gemaakt (stucen, schilderen e.d.)
Briefje bij iedereen in de bus waarbij je aangeeft de afgelopen weken gestart bent met stucen en afwerken en hen bedanken voor begrip. Huisnummer er onder en klaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven