Nieuwe hoogglans keuken? Greeploos ?

28-02-2022 21:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort nieuwe keuken uitzoeken en ik vroeg mij de voor en nadelen af van een hoogglans keuken en wel of geen greepjes??

Kader van vieze vette vingers, zie je er alles op?
Greeploos is strakker maar zijn greepjes niet 'handiger' qua gebruik?

Etc etc ..Wie kan mij zijn/haar eigen ervaringen delen zodat ik minder keuze stress zal hebben ;-) AL is het uiteraard een Enorm luxe probleem..

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoogglans grijze keuken hier. Wel met greepjes. Ik vind het enorm meevallen met de vingerafdrukken en heb je ze wel, hoogglans poets echt heel makkelijk,doekje erover weg.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst een nieuwe keuken uitgezocht en daar hadden ze hoogglans waarop je geen vingers zag, echt supermooi met een soort parelmoer glans erin. Ze hadden meerdere kleuren in die serie. Dus informeer eens in wat winkels…
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
28-02-2022 23:22
Ik vind eerlijk gezegd hoogglans keukens en dan ook nog zonder greepjes vaak wel een heel groot saai glanzend vak.
Dit ben ik helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt allemaal voor jullie reacties! Idd is het altijd nog een werkplek, dus vies wordt het er sowieso, zeker met tieners in huis. Het is alleen zo zonde als je achteraf denkt: "het ziet er mooi uit maar t schoon krijgen is een crime"!

Het is ook een kwestie van smaak, ik houd van strak in de zin van rustig, maar het moet ook geen saai glanzend vlak worden zoals meerdere aangeven idd.

Top bedankt ik ben weer wat wijzer geworden!!

Meerdere ervaringen altijd nog welkom ;-)

Of andere tips wb het kopen van n nieuwe keuken, ik wist niet dat je over zoveel details moest nadenken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd en in de keuken die ik nu heb zitten hele hoekige greepjes. Qua uiterlijk prima, maar dat blijkt dus voor iemand die zo onhandig/haastig beweegt als ik echt niet handig.. Want ze zitten ook nog eens op de hoogte (bij de bovenkastjes) van mijn hoofd als ik over het aanrecht gebogen sta. En bij de onderkastjes stoot ik regelmatig mijn been of heup tegen het scherpe hoekje.. Dus ik droom nu van greeploos, of in ieder geval niet iets met scherpe puntige hoekjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hoogglans niet mooi. Wij hebben mat. Bovenkasten greeploos, overige kasten met ronde grepen, want de hoekige grepen van de oude keuken leverden mij vaak blauwe plekken of krassen bij het schoonmaken en hele scheldkannonnades als ik m'n hoofd aan zo'n greephoek stootte.
Verder lades en genoeg stopcontacten op voor jou praktische plekken.
Quooker en oven met pyrolyse zijn de twee dingen van onze nieuwe keuken waar ik het gelukkigst mee ben.
Wij hebben overigens een vierkante wasbak, maar hadden achteraf toch liever een ronde gehad (ivm afloop naar gootje en hoekjes in de bak die lastiger zijn schoon te maken).

Succes met alle 1001 keuzes die je moet maken!
essychan schreef:
28-02-2022 21:12
Maar greeploos met zo’n inkeping tussen het kastje en aanrecht.
Dit hebben wij. Prima, zie je nooit vingers van op het hoogglans wit (eigenlijk heeeeeel lichtgrijs met een zweeeempje roze ;-D).
missworld schreef:
01-03-2022 10:17
Super bedankt allemaal voor jullie reacties! Idd is het altijd nog een werkplek, dus vies wordt het er sowieso, zeker met tieners in huis. Het is alleen zo zonde als je achteraf denkt: "het ziet er mooi uit maar t schoon krijgen is een crime"!

Het is ook een kwestie van smaak, ik houd van strak in de zin van rustig, maar het moet ook geen saai glanzend vlak worden zoals meerdere aangeven idd.

Top bedankt ik ben weer wat wijzer geworden!!

Meerdere ervaringen altijd nog welkom ;-)

Of andere tips wb het kopen van n nieuwe keuken, ik wist niet dat je over zoveel details moest nadenken ;-)

Mijn tip is om een fijne keukenboer te zoeken haha. Wij zijn echt giga tevreden over Gerwens Kuchen, net over de grens in Gronau. Ze leveren in Nederlands, perfecte service, geweldige keuken en de prijs was echt fenomenaal. Geen gezeik met afdingen, gewoon duidelijk en helder wat het kost. Voor het beeld: wij hebben een hoogglans keuken, extra hoog, met granieten blad. Kookeiland met 5 pits inductie en aan beide zijden een stekker. Zijkantstuk met koel/vriescombi. Softclose-laden (10 stuks), vaatwasser, combioven, 4 kastjes, quooker, dubbele wasbak, wasemkap. Alle apparatuur is van Siemens. We kregen er nog een grillplaatje, glazenovenplaat en stekkerdoos bij. Totale kosten: €14.000. Dat was €3000 onder ons budget.

Wij zijn bij verkoper Nicolai geweest, die een aardig woordje Nederlands spreekt. Toen wij aangaven geen standaard keuken te willen, maar toch naar wit te neigen, heeft hij ons heel goed geadviseerd over de kleur. Zoals je in mijn vorige post kunt lezen hebben wij dus geen hoogglanswit, maar zeer lichtgrijs met een roze ondertoon. Naast de witte muur is het grijs, naast de grijze gietvloer is het taupe/roze en simpelweg op het oog zou je zeggen dat we een witte keuken hebben. Doet net iets extra's :).
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
01-03-2022 00:51
Op echt mat zie je natuurlijk net zo goed vingerafdrukken als op hoogglans. Kleur maakt ook flink uit.

Wij hebben iets dat er tussenin zit en dan wit. Van afstandje geen vingerafdruk te zien. Als je dichtbij kijkt natuurlijk wel. Maar dan zie je ook opeens die koffiespetters, de broodkruimels en weet ik wat er allemaal in je keuken overal op zit: Tsja, je gebruikt het nu eenmaal.
Ja, precies dit. Wit hoogglans en greeploos hier. Als de zon er op staat zie je wel wat vingers hier en daar, maar ik kan er niet zo mee zitten eigenlijk.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een matte witte keuken, greeploos maar ook daar zie ik wel vingerafdrukken op. En nee, ik ben geen smeerpoets maar ook geen Miep Kraak. Maar ook daar even doekje erlangs en het is weer weg. Maar het feit dat ik al op deze matte deurtjes al vingers zie, weet ik dat ik nooit voor een hoogglans keuken zou kiezen. Iemand in mijn familie heeft wel een hoogglans, ik vind het erg mooi en nog strakker dan de mijne, maar zij lopen de keuken ook elke dag, meerdere keren even langs met een doekje, dat zou voor mij teveel werk zijn.

Mijn volgende keuken zou ook greeploos mat weer in de kleur wit worden maar dan met een dun stenen blad. Maar daar zal ik nog even voor moeten sparen en deze keuken is na 14 jaar eigenlijk nog steeds heel mooi en kan denk ik nog wel tien jaar mee. Geen dag spijt van gehad.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben een matzwarte greeploze keuken. Daar vind ik de vingers veel zichtbaarder dan bij ons. En ze zijn moeilijker goed weg te poetsen dan bij onze witte hoogglans keuken met greepjes op de bovenkant van de kastjes/lades.
Bij ons zie je ze wel in bepaald licht goed, maar ik ben ook niet zo'n poetser, dus zitten weken tussen dat ik m niet poets 🙈
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
02-03-2022 12:00
Iemand in mijn familie heeft wel een hoogglans, ik vind het erg mooi en nog strakker dan de mijne, maar zij lopen de keuken ook elke dag, meerdere keren even langs met een doekje, dat zou voor mij teveel werk zijn.
Dit vind ik wel bijzonder. Hoeft bij ons écht niet.

Is hun keuken wel goed uitgelicht?
mevrouwiglesias schreef:
28-02-2022 23:22
Ik vind eerlijk gezegd hoogglans keukens en dan ook nog zonder greepjes vaak wel een heel groot saai glanzend vak.
Op zich is hoogglans wit inderdaad een groot saai vlak maar dat is elke keuken als je alleen naar de frontjes zou kijken. Of dat nu een wit vlak is of taupe of rood. Het ligt toch helemaal aan de inrichting van de keuken en de indeling of het geheel saai is? Het blad, mooie accessoires en kleur op de muur kunnen veel verschil maken. Van ziekenhuis naar woonruimte zeg maar. Ik heb een hoogglans witte keuken maar het zijn niet alleen maar hoge kasten en 2 X 6m aanrecht. Ik heb ook een heel kleurrijk kunstwerk van 2,5 bij 2,5m aan een muur hangen, een houten vloer, mooie gevulde fruitschaal, er staat altijd een vaas met bloemen op het aanrecht etc.. Het hoeft niet saai te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
01-03-2022 07:08
Wij hebben laatst een nieuwe keuken uitgezocht en daar hadden ze hoogglans waarop je geen vingers zag, echt supermooi met een soort parelmoer glans erin. Ze hadden meerdere kleuren in die serie. Dus informeer eens in wat winkels…
Oe dat klinkt mooi zeg , een parelmoer glans wauw!
Alle reacties Link kopieren
Katjaishier schreef:
03-03-2022 00:32
Op zich is hoogglans wit inderdaad een groot saai vlak maar dat is elke keuken als je alleen naar de frontjes zou kijken. Of dat nu een wit vlak is of taupe of rood. Het ligt toch helemaal aan de inrichting van de keuken en de indeling of het geheel saai is? Het blad, mooie accessoires en kleur op de muur kunnen veel verschil maken. Van ziekenhuis naar woonruimte zeg maar. Ik heb een hoogglans witte keuken maar het zijn niet alleen maar hoge kasten en 2 X 6m aanrecht. Ik heb ook een heel kleurrijk kunstwerk van 2,5 bij 2,5m aan een muur hangen, een houten vloer, mooie gevulde fruitschaal, er staat altijd een vaas met bloemen op het aanrecht etc.. Het hoeft niet saai te zijn.
Ja dat is ook wel waar, als ik plaatjes zoek op internet dan zie je showroom keukens en dan is t idd strak, netjes, opgeruimd, geen spulletjes. Wij nemen ws Marrokaanse tegeltjes, die zo gebakken zijn dat ze niet exact allemaal hetzelfde zijn qua kleur. Dat breekt ook alweer de strakheid.

En idd er komt een plant of bloemen, mooie sfeervolle lamp op de bar.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
02-03-2022 12:00
Ik heb een matte witte keuken, greeploos maar ook daar zie ik wel vingerafdrukken op. En nee, ik ben geen smeerpoets maar ook geen Miep Kraak. Maar ook daar even doekje erlangs en het is weer weg. Maar het feit dat ik al op deze matte deurtjes al vingers zie, weet ik dat ik nooit voor een hoogglans keuken zou kiezen. Iemand in mijn familie heeft wel een hoogglans, ik vind het erg mooi en nog strakker dan de mijne, maar zij lopen de keuken ook elke dag, meerdere keren even langs met een doekje, dat zou voor mij teveel werk zijn.

Mijn volgende keuken zou ook greeploos mat weer in de kleur wit worden maar dan met een dun stenen blad. Maar daar zal ik nog even voor moeten sparen en deze keuken is na 14 jaar eigenlijk nog steeds heel mooi en kan denk ik nog wel tien jaar mee. Geen dag spijt van gehad.
Heb je nu een dik stenen blad? Of ander materiaal??
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
01-03-2022 19:10
Mijn tip is om een fijne keukenboer te zoeken haha. Wij zijn echt giga tevreden over Gerwens Kuchen, net over de grens in Gronau. Ze leveren in Nederlands, perfecte service, geweldige keuken en de prijs was echt fenomenaal. Geen gezeik met afdingen, gewoon duidelijk en helder wat het kost. Voor het beeld: wij hebben een hoogglans keuken, extra hoog, met granieten blad. Kookeiland met 5 pits inductie en aan beide zijden een stekker. Zijkantstuk met koel/vriescombi. Softclose-laden (10 stuks), vaatwasser, combioven, 4 kastjes, quooker, dubbele wasbak, wasemkap. Alle apparatuur is van Siemens. We kregen er nog een grillplaatje, glazenovenplaat en stekkerdoos bij. Totale kosten: €14.000. Dat was €3000 onder ons budget.

Wij zijn bij verkoper Nicolai geweest, die een aardig woordje Nederlands spreekt. Toen wij aangaven geen standaard keuken te willen, maar toch naar wit te neigen, heeft hij ons heel goed geadviseerd over de kleur. Zoals je in mijn vorige post kunt lezen hebben wij dus geen hoogglanswit, maar zeer lichtgrijs met een roze ondertoon. Naast de witte muur is het grijs, naast de grijze gietvloer is het taupe/roze en simpelweg op het oog zou je zeggen dat we een witte keuken hebben. Doet net iets extra's :).


Wauw dat is een mooie prijs zeg voor een keuken met alles erop en eraan!!
Alle reacties Link kopieren
gardening.angel schreef:
01-03-2022 15:10
Ik vind hoogglans niet mooi. Wij hebben mat. Bovenkasten greeploos, overige kasten met ronde grepen, want de hoekige grepen van de oude keuken leverden mij vaak blauwe plekken of krassen bij het schoonmaken en hele scheldkannonnades als ik m'n hoofd aan zo'n greephoek stootte.
Verder lades en genoeg stopcontacten op voor jou praktische plekken.
Quooker en oven met pyrolyse zijn de twee dingen van onze nieuwe keuken waar ik het gelukkigst mee ben.
Wij hebben overigens een vierkante wasbak, maar hadden achteraf toch liever een ronde gehad (ivm afloop naar gootje en hoekjes in de bak die lastiger zijn schoon te maken).

Succes met alle 1001 keuzes die je moet maken!

Dit is een goeie tip voor mij, want ik stoot idd vaak mijn hoofd tegen de greepjes van de bovenkastjes nu. Dus hier ga ik goed naar kijken!
Qooker komt er ook sowieso .

Had je liever een hele ronde wasbak of een vierkante met afgeronde hoeken?
Onze bovenkastjes zijn minder diep, dus daar stoot je je nooit aan. Misschien is dat nog een idee.

Ik heb overigens niks met een kale keuken waar niks op het aanrecht staat. Maar wij hebben dan ook een grote, gesloten keuken. Met van alles op het aanrecht (enorme fruitschaal, nespresso, keukenmachine, mandje olie/azijn, wijnrekje, kookboeken etc).
Onze keuken is dus zeker geen groot glanzend vlak. En niet wit.
Katjaishier schreef:
03-03-2022 00:32
Op zich is hoogglans wit inderdaad een groot saai vlak maar dat is elke keuken als je alleen naar de frontjes zou kijken.
Valt wel mee toch? Wij hebben aluminium achtergrond bij de greeploze lades. Dus dan heb je: grijs blad, aluminium strip, hoogglanslade, aluminium strip, hoogglanslade, afsluitende plank onderzijde. Niet 1 groot vlak.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
03-03-2022 22:16
Onze bovenkastjes zijn minder diep, dus daar stoot je je nooit aan. Misschien is dat nog een idee.

Ik heb overigens niks met een kale keuken waar niks op het aanrecht staat. Maar wij hebben dan ook een grote, gesloten keuken. Met van alles op het aanrecht (enorme fruitschaal, nespresso, keukenmachine, mandje olie/azijn, wijnrekje, kookboeken etc).
Onze keuken is dus zeker geen groot glanzend vlak. En niet wit.
Ja dat wilde ik ook doen idd, kastjes worden ca 2 a 3 cm minder diep dan dat ze nu zijn.

Nee mijn keuken zal hooguit op de dag van plaatsing leeg zijn hahaha ik ben gek op planten, dus die zullen er zeker weten in komen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier een parelgrijze hoogglans keuken. Vingers zie ik wel een beetje maar he, je maakt het veel makkelijker schoon dan kastjes met greepjes. Voordeel van hoogglans is dat het chiquer oogt (vind ik) en sterker is qua materiaal dan matte kastjes. Is mij verteld.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt ws een heel lichtgrijze ( op het oog is het gewoon wit) keuken, ultramat.
Met een Ceasar stone blad erop, composiet is dat. Ook in een lichte tint.
Ow en greeploos, met een U- profieltje in het deurtje zeg maar.

We hebben nu een voorlopige tekening en voorlopig kostenplaatje, en volgende week nog een keer terug om alles details en kosten te bespreken.

Maar, ik wist niet dat een keuken uitzoeken en indelen zoveel tijd kostte haha, en de keuzes..en de kosten!

Verdere tips nog welkom hoor ;-) Krabbel is nog niet gezet namelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven