Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afvallen!

12-02-2018 11:07 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie doet er mee?
In januari had ik zo'n goed voornemen om af te vallen; maar helaas de motivatie al weer kwijt.
Misschien is het fijn om het samen te doen. Elkaar te motiveren en vooral te steunen.
Ik ga eerst voor de 10 kg.
Dat lijkt me een haalbaar doel.
Zaterdag is het weegdag.
Jullie doel is natuurlijk aan jullie zelf.
Wie doet er mee?


Naam, leeftijd, lengte, start gewicht, huidig gewicht.

Esra, 35 jr, 1:73, 94kg/94/93,5/93/92,7/94,4/92,7/91,2/90,2/89,6/89,1/88,9/88,2/87,7


Appelstroop_88, 28 jr, 1:74, 76kg/69/68,6/67,7/67,5/65,2

Lea, 36 jr, 1:64, 84,2kg/78,9/78,3/77,7/77,1/76,3/75,6/75,3/75,1/74,5/73,8/73/73,8

Ada, 38 jr, 1:68, 86kg/82,5/81,5/82,5/81,6/81,1/79,9/78,1/77,6/76,2/76,6

Dame91, 26 jr, 1:76, 92,7kg/89,6/88,6/87,9/87,7/86,5/87

Spotty, 46 jr, 1:72, 110kg/92,6/91,2/90,7/90,2/89,8/89,2/88,3/87,1/86,7

Viva-mama, 1:75, 83,6kg/78,9/ 79,1/78,8/78

Welovecamping, 28 jr, 1:65, 81kg/81/80,5/81/79,9/67,5

Gpdmoh, 26 jr, 66kg/64,6/64,5/64,4/63,9/63/62,6/62,4

Friez, 47 jr, 1:78, 140,5kg/122,5/120,6/119,5/116/115,1/113,9/111,4/107,8/107,2


Muji, 27jr, 1:65, 88,9kg/87,2/85,1/84,1/81,5/80,6/78,9/77,7.

Sunniesideup50, 50jr, 1:76, 88,6kg/87,9
anoniem_364395 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 08:39
48.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heey! Hoe gaat het met iedereen? Allemaal goed aan het eten en bewegen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.
Dinsdag vrije dag.. en had echt een ik-kauw-echt-alles-op dag... zucht...
Gister me in gehouden. En vandaag ook wel weer op de goede weg. Al 1 liter water weg... ik vraag me ook echt af; waarom ik dat soort buien heb...
Vol goede moed verder. Nog niet gesport deze week. Terwijl ik dat 3 X 20 minuten zou doen. Vanavond maar!
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje en appelstroop. Thx voor deze feedback. Het is idd niet helemaal verloren als je een keer niet helemaal je best doet. Maar toch voelt het " makkelijker " om dan maar op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is het verneukeratieve. Ach what the hell denk je dan. Dan maar 5/10/15 kilo te zwaar. Ik heb het ook regelmatig hoor. Maar ik probeer me voor te houden hoeveel beter ik me voel als ik wel die kilo's verlies. Ik voel me beter bij gezonder eten. Ik voel me trotser, meer zelfvertrouwen. En dan mag ik best eens wat lekkers/ongezonds.

Ik zou vanmiddag gaan borrelen met collega's. Had mezelf voorgenomen gewoon even te genieten van die paar biertjes en bij het eten dan voor een salade ipv spareribs te gaan. Maar allemaal niet nodig want het gaat niet door. Jammer maar eigenlijk ook wel lekker.
Doen jullie ook aan beloningen voor jezelf om je te motiveren als je bijvoorbeeld een doel hebt gehaald ? En is die beloning dan iets met eten of iets materieels?
Ik werk niet met beloningen. Geloof daar niet zo in. Wel probeer ik te compenseren. Dus die keer dat ik een taartje eet, let ik de rest van de dag weg op wat ik eet.

Morgen ga ik uiteten (all you can eat tapas, grote groep dus had zelf geen keuze in restaurant). En daarna de kroeg in. Toch wel spannend hoe me dat af gaat
Ben al een paar dagen niet lekker dus weinig beweging voor mij. Eerst wel geprobeerd onder het motto van " lekker verfrissend" maar ik voelde me alleen maar ellendig achteraf.

Ik heb wel beloningen voor mezelf opgeschreven in het begin. Eerste was nieuwe schoenen, maar dssr was ik al maanden naar op zoek en dat was meer een opgave dan beloning ;), daarna nog twee dingen die ik nooit doe (massage en sauna) maar massage gewicht wel bereikt en nog niet gedaan. Dus het is meer dat ik blij ben met elke kilo dan dat ik het daarvoor doe. Maar ook omdat ik niet echt ergens heel erg van houd en als ik iets nodig heb , koop ik het toch wel
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag weegdag! 87,9! Ik ben blij :)
Trouwens ik ben 26 en 1.76!

Over de beloningen. Ik doe dat eigenlijk onbewust. Op een gegeven moment vind ik dat ik een beloning heb verdiend, bijvoorbeeld een nieuw kookboek of een nieuwe tas. Dat is dan na x aantal kilo, bijvoorbeeld bij de eerste 5 kilo.

Maar de echte beloning is natuurlijk als je straks met je slanke lijf in bikini met zelfvertrouwen op het strand ligt! En dat je met gemak een stuk kan wandelen en de trap op kan zonder te hoeven hijgen!
Alle reacties Link kopieren
Weeg moment 93 kg. Weer een halve kg eraf. Blij hoor . Maar ergens baal ik er van dat ik dus weet dat dit beter kan.

En ik voel me ook beter bij het eten van gezond en niet te veel eten. En toch af en toe nog van die onbezonnen momenten... zal wel een proces zijn waar ik ff door heen moet.

En beloningen doe ik eigenlijk ook niet aan. Werkt bij mij niet. Ben ik inmiddels achter.
Nu een weekendje weg. Dus word lunchen en dineren, ontbijt buiten de deur. Gezonde keuzes maken!!!
Weegmoment: -0.6 dus nu 77.7.... mooi getal 😉
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude weegschaal is ermee op gehouden, mijn nieuwe weegschaal zegt 82,5, dus +1. En dat terwijl ik toch echt al was afgevallen....
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Lea.

Ada; laat je hierdoor niet ontmoedigen.
Maar blijf gewoon door gaan. Uiteindelijk komt die 7 echt wel weer op het scherm, oude of nieuwe weegschaal
67.7! Niet zo mooi als die van Lea, maar ik ben wel erg tevreden :). Al speelt cyclus, vocht etc vast allemaal mee want ik was de hele week boven de 68
T gaat met vallen en opstaan hè Ezra? Beter in kleine stapjes en leren omgaan met moeilijke momenten dan dat er 2 kilo per week afvliegt en je vervolgens dat niet vast kunt houden.
Is hier nog een plekje vrij om mee te doen? Ik zit in een andere groep, maar dat bloedt wat dood. En ik vind het wel fijn om ergens mee te schrijven.
Ik ben op 2 januari begonnen met afvallen en ik ben tot nu toe 16,5 kilo kwijt. Dat zijn al heel veel kilo's maar er moeten er ook nog heel veel af. Eerste doel is 25 kilo, maar daarna mag er nog wel 15 kilo af.
Vrijdags weeg ik altijd bij mijn coach en ik was gisteren 2,8 kilo kwijt in een week.
Vanochtend -0.1 gewogen, dus 64,5. Gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet.

Voel me goed bij alle gezonde keuzes die ik maak. Baal op dit moment wel, zijn toch nog lastige situaties. Vanochtend visite die van ver kwam, lekker in mijn woonplaats het centrum ingegaan en daar hoorde de locale specialiteit bij. En omdat het niet gezellig is als visite om in je eentje die lekkernij te eten, toch maar meegedaan.

Sla nu lunch over en eet rauwkost ter compensatie, maar toch.

Hoe gaat jullie met dit soort situaties om?
Alle reacties Link kopieren
Welkom friezinnetje2014.
Tuurlijk kan je hier mee schrijven.
Jij bent al goed op weg! Wat doe je; omdat je het over een coach hebt...

Gpdmoh; ik denk dat ik hetzelfde als jou had gedaan. Ik vind het ook lastig om in dat soort situaties nee te zeggen... stom eigenlijk; want als iemand anders dat in gezelschap zou zeggen, zou ik het alleen maar knap vinden dat zij zich wel aan haar voedingspatroon houd...
Zelf reflectie nu... haha.. misschien de volgende keer maar gewoon aangeven dat ik met mn gewicht bezig ben...
Alle reacties Link kopieren
Kom net deze tekst op insta tegen... vond em wel kloppen💪.

Will it be easy? Nope!
Worth it? Absolutely!
Fijn Esra dat ik mee kan schrijven.
Je mag mijn naam wel afkorten tot Friez, dat is makkelijker :D
Ik gebruik de produkten van Straight away. Dit houdt in dat ik 4 produkten per dag gebruik (varierend shake/soep/warme maaltijd/reep) en in een balansweek gebruik ik er 3 en dan kan ik mijn eigen maaltijd klaarmaken. Dit voldoet wel aan een aantal eisen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gewogen maar niet online geweest: lichte toename, 81 kg. Had ik al gedacht. Het nadeel van direct succes is dat je sneller denkt: och ik kan het wel een beetje laten varen.
Dus weer een zwik fruit en salades gehaald en gisteren een gezonde maaltijd gegeten terwijl man en kinders patat hadden gehaald. En nu aan de vesre jus met een geroosterde boterham met huttenkase en aardbeien, lekker en licht.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik verder nog nergens op gereageerd heb. Erg druk gehad deze week en super moe, en daar zitten meteen 2 van mijn valkuilen: snel tussendoor eten/snaaien wat ik als eerste tegen kom. Ik weet dan dat ik slecht bezig ben maar heb (neem, tegen beter weten in) geen tijd om rustig voor mijn eetmomenten te gaan zitten. Ook als ik moe ben ga ik snaaien, alsof dat energie geeft.. (ja, voor heel even). Ik voel dan dat ik niet lekker in mijn vel zit omdat ik niet goed eet, maar ik ben maar gewoon doorgegaan zoals ik dat dus gewend ben. Stom stom. Durfde niet te wegen gister. Vandaag toch gedaan.. halve kilo erbij dus terug op mn oude gewicht.
Heb me voorgenomen om deze week 's avonds vroeg naar bed te gaan zodat ik bij kan slapen en niet kan gaan snaaien. Ik ga er weer voor vanaf vandaag :yes:
Alle reacties Link kopieren
Fries, wel knap dat je dat doet. En verder eet je niks? Dat zou dan de echte uitdaging voor mij zijn...

Nessemeisje, ik denk dat het altijd herpakken blijft..althans bij mij wel. Daarom vind ik de herkenning hier fijn. En niet alleen van die succes verhalen die op social media te lezen zijn... uiteindelijk wil ik natuurlijk wel voor het succes gaan. Maar zal een lange weg zijn...

We love camping, herkenbaar dit. Ik heb me ook al meerdere keren voorgenomen om aan tafel te gaan zitten bij alles wat ik eet... nou niet dus. En stom.. want tegen kid zeg ik het wel... ook hier soms vroeg naar bed om niet te gaan snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, snaaien: herkenbaar. Gisteren licht gegeten (pompoenpasta met hamblokjes en pastasaus), maar ik had om 8 uur al erg veel trek. Dan wil ik snaaien. En er liggen twee zakken Hamka's (van visite paar dagen geleden) en een zak M&M's. Ik heb het kunnen weerstaan, maar wel 's avonds op de bank met manlief kaasje gegeten. Ik heb tegenwoordig biologische maiswafels met chocola (van de AH), die zijn lekker en licht en prima voor de snaai.
En vroeg naar bed is wel een goeie. Dat is ook win-win. En ik kom minder in de verleiding om te snaaien én ik heb 's ochtends meer tijd voor een gezond ontbijtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me zaterdag wel gewogen, maar geen puf gehad om online te gaan door de Bad Gateways heen. Ik woog zaterdag 78,8, er is dus een klein beetje vanaf.

Merk dat ik ook weer heel erg terug aan het gaan ben naar mijn oude snaai-patroon. Ik vind het weer heel erg moeilijk om van de chocolade af te blijven, terwijl ik de hele maand januari dat super goed kon weerstaan. Probeer mezelf deze week maar te herpakken. Moeilijk! Zit momenteel ook niet zo heel lekker in mijn vel, tegen het overspannen aan op mijn werk, dus ik heb echt zoveel zin in troosteten. Mijn grootste valkuil, de chips, heb ik gelukkig niet in huis. Anders zou het echt misgaan!
ik heb het tot nu toen eigenlijk niet moeilijk gevonden, al heb ik natuurlijk mijn momenten. Maar de gedachten duren nooit lang, en ik heb verder niets in huis (woon alleen, dat is nu een voordeel). Dit weekend wilde ik me eigenlijk te buiten gaan aan wat lekkers, als een soort traktatie. Normaal ging ik dan voor een zak chips of lekkere koeken.
Nu kwam ik uit de super met een komkommer en een bakje filet americain :D Verdeeld over het hele weekend opgegeten, maar dan wel een dieetprodukt minder gedaan. Als ik het zo uitreken, dan heb ik nu nog minder calorien gehad, dan normaal. Dus wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven