Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afvallen!

12-02-2018 11:07 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie doet er mee?
In januari had ik zo'n goed voornemen om af te vallen; maar helaas de motivatie al weer kwijt.
Misschien is het fijn om het samen te doen. Elkaar te motiveren en vooral te steunen.
Ik ga eerst voor de 10 kg.
Dat lijkt me een haalbaar doel.
Zaterdag is het weegdag.
Jullie doel is natuurlijk aan jullie zelf.
Wie doet er mee?


Naam, leeftijd, lengte, start gewicht, huidig gewicht.

Esra, 35 jr, 1:73, 94kg/94/93,5/93/92,7/94,4/92,7/91,2/90,2/89,6/89,1/88,9/88,2/87,7


Appelstroop_88, 28 jr, 1:74, 76kg/69/68,6/67,7/67,5/65,2

Lea, 36 jr, 1:64, 84,2kg/78,9/78,3/77,7/77,1/76,3/75,6/75,3/75,1/74,5/73,8/73/73,8

Ada, 38 jr, 1:68, 86kg/82,5/81,5/82,5/81,6/81,1/79,9/78,1/77,6/76,2/76,6

Dame91, 26 jr, 1:76, 92,7kg/89,6/88,6/87,9/87,7/86,5/87

Spotty, 46 jr, 1:72, 110kg/92,6/91,2/90,7/90,2/89,8/89,2/88,3/87,1/86,7

Viva-mama, 1:75, 83,6kg/78,9/ 79,1/78,8/78

Welovecamping, 28 jr, 1:65, 81kg/81/80,5/81/79,9/67,5

Gpdmoh, 26 jr, 66kg/64,6/64,5/64,4/63,9/63/62,6/62,4

Friez, 47 jr, 1:78, 140,5kg/122,5/120,6/119,5/116/115,1/113,9/111,4/107,8/107,2


Muji, 27jr, 1:65, 88,9kg/87,2/85,1/84,1/81,5/80,6/78,9/77,7.

Sunniesideup50, 50jr, 1:76, 88,6kg/87,9
anoniem_364395 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 08:39
48.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lea, Ada & dame91. Welkom hier! Je hoeft ook niet altijd hier iets te posten, maar zullen we afspreken dat we wel iedere zaterdag ons gewicht hier door geven?
Appelstroop ik wou dat mijn man net zo meegaand was als jij!😂
Voel me een beetje schuldig nu.
Zal ik je blaren pleisters sturen?
Is ook wel leuk wonen hoor hier, maar ja, ook hier geld voor mij hetzelfde rondje....
Alle reacties Link kopieren
Happy valentine's day. Een doos chocolade van manlief gekregen. En een bos bloemen. De chocolade maar aan mijn dochter mee gegeven; voor de aller liefste juf! Zo daar was ik mooi weer van af...😂
Haha slim, en toch jammer dat je chocola moet afstaan. Ik denk dat mijn man inmiddels wel snapt dat hij niet met chocola moet aankomen zetten, (ik doe al moeiljk over 'niet volkoren pasta') maar ik vermoed eigenlijk dat hij uberhaupt niet weet dat het valentijnsdag is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook niet dat man met chocolade aan komt zetten, want ondanks dat ik al taart heb afgeslagen vandaag, kan ik chocola in de avonduren niet weerstaan.

Is dat wat trouwens: ik had een lekkere maaltijdsalade van de Appie meegenomen naar mijnn werk en in de koelkast gezet. Wil ik om 13:00 gaan lunchen is 'ie weg! Kantine al dicht, dus maar naar de Appie gelopen voor een nieuwe. (moest me nog inhouden me uit pure frustratie niet te vergrijpen aan de frikandelbroodjes). Maar echt, what the hell?
Wow wat een lef zeg! Welke gek eet nou een salade van iemand anders op? Echt apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Begonnen in augustus met EGA op 110 kilo (kom van de 115 kilo). Zit nu op 92.6 (laatste 2 weken lukt het niet zo goed). Ik sport om de dag 1,5 uur. Streven is 75 kilo

Spotty, 46 jaar, 1.72cm start 110, huidig 92.6 streven < 80
Wat een stomme streek zeg, iemands lunch pakken.... Knap van je dat je je hebt ingehouden bij de broodjes!!
Vandaag heb ik een goede dag gehad met eten, ben tevreden. Morgen heb ik rond lunchtijd afgesproken met een vriendin in een lunchroom (om wat te drinken en bij te kletsen). Denk dat ik maar erg vroeg lunch thuis om daar de verleiding te kunnen weerstaan.
Overigens hier geen valentijns chocolade... ben vrijgezel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Aha wat een vervelende streek van een van je collega's zeg, Nessemeisje! Wat voor salade eet je dan?

Ik ben vandaag ook wezen lunchen met een vriendin. Denk niet dat het per se ongezond is. Het was dan wel geen volkorenbrood, maar 2 sneden boerenbrood met vis. Daarnaast ligt je bord altijd vol met sla komkommer enzo. De rest van de dag wel wat ingehouden!

Niks voor Valentijnsdag gehad, maar had ook niet verwacht!
Nou ik heb manlief weer eens onderschat. Hij kwam met een prachtig veldboeket aan en zei erbij: sorry dat ik geen chocola heb gekocht maar ik dacht dat je dat niet zou willen (klopt helemaal <3)
Alle reacties Link kopieren
Welkom spotty.
Welkom hier tegen de ( eeuwige ) strijd tegen de kgs.
Alle reacties Link kopieren
Nessemeisje, wat een verhaal zeg over die maaltijd salade. Volgende keer heel kinderachtig je naam er met grote letters opschrijven!

Lea32, ik zou daar ook moeite mee hebben om alleen een theetje te bestellen. Misschien kan je daar wel lunchen maar dan s avonds een kleine maaltijd nemen. Alleen wat groenten ofzo. Enne heeft dus zo zn voordelen; single zijn ...

Dame 91. Ik denk ook idd dat het niet altijd ongezond hoeft te zijn. En net wat je zegt als je de rest van de dag wel wat rustiger aan doet. Is uit lunchen niet altijd slecht voor de lijn.

Appelstroop .de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Haha. fijn dat hij er toch aan gedacht heeft. En geen chocolade. Hij denkt gewoon mee. Super lief toch!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijst voor vandaag

O: 250 ml halfvolle yoghurt, 25 gr rozijnen, 25 gr havermout
T: mandarijn
L: 2 volkorenboterhammen besmeerd met roomboter met kipfilet/rucola en 30+ kaas met beetje mosterd
T: kop bouillon met soepgroenten
D: spinazie, 100 gr kipfilet, 100 gr aardappels, 250 ml halfvolle yoghurt
T: appel met kaneel
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meeschrijven! Afgelopen jaar zijn de kilo's er bij mij aangevlogen en ik wil ze er nu graag weer af. Ik ben in januari op 83,6 begonnen en zit inmiddels op 78,9. Ik ben 1.75 m en ik wil graag weer naar de 70 kilo, zoals ik voor de bevalling (inmiddels 4,5 jaar geleden o_o) woog. Ik probeer dit te bereiken door minder te snoepen, geen chips meer in huis te halen en verder op te letten op wat ik eet. Ik loop 2 tot 3 keer in de week hard.

Mijn jongste dochter heet trouwens Ada, wel leuk om dan met een Ada mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Viva mama. Welkom.
Ook hier geen chips meer.
Tot ergernis van mijn 4,5 jarige dochter Ayda. Gelukkig past oma 2x in de week op en daar is altijd chips in huis.
Word ze niet helemaal op rantsoen gezet.
Alle reacties Link kopieren
Welkom!

Het mysterie rond de verdwenen lunch is opgelost. De schoonmakers hadden 'm weggegooid omdat ze dachten dat ie over de datum was (dat was 'ie niet), maar ze kwamen het keurig opbiechten toen ze mijn (zeer boze en duidelijke) briefje hadden gevonden. Erg dapper. :devil:
Ik ben allang blij dat ik nu weet hoe de vork in de steel zit.
Tijd voor mijn lunch! Weer salade, maar ik heb 'm in een andere koelkast gezet waar mijn collega er zicht op heeft.
Alle reacties Link kopieren
Haha. Fijn om te weten wie de salade dief is. Iemand die stiekem op dieet is..😂. Toch knap dat ze het hebben toe gegeven...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou ook graag aansluiten. Ik hoop dat het me lukt om wekelijks te reageren!
28, 1.65, 81 kg.
Recent bevallen en de laatste kilo om op mijn oude gewicht te komen gaat er heel langzaam af, eigen schuld want heb nog niets verandert aan mijn eetpatroon. Mijn streven is om 10 a 15 kg af te vallen. Het gaat er om dat ik straks een gezond en stabiel gewicht heb, en vooral ook dat ik lekker in mn vel zit, dat ik me er goed bij voel. Het gaat me dus meer om hoe ik me er bij voel als om het cijfertje op de weegschaal.
Ik geef borstvoeding en ga dus niet streng lijnen. Ik probeer elke week minimaal 1x een uur te wandelen. Ik wil gewoon eten, maar wel extra letten op gezonde producten. Niet snoepen, geen frisdrank, gezonde tussendoortjes en veel water drinken.
Sporten twijfel ik nog over, ivm onregelmatig werk.
Ben heel benieuwd, succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom viva_mama en welovecamping!
Samen staan we sterk en gaan we we voor! Ik ben het wel eens met welovecamping, het cijfertje op de weegschaal zou niet de overtreffende factor moeten wezen. Maar hoe je je voelt. Toch is het een soort extra motivatie als dat cijfer ook naar beneden gaaf.

Ik post niet zo vaak, maar heb wel l jaren een account. En ik zat een beetje terug te kijken in mijn berichten en zag dat ik zowat elk jaar opnieuw aansluit in afvaltopics. Al vanaf 2014.. Alleen bij elk topic woog ik zo rond de 80. Dat is nu mijn eerste doel, weet nu toch iets meer... en dit keer zet ik door!!!
Pf ik vind wegen elke week spannend maar vanmorgen stapte ik vol vertrouwen een dag te vroeg op de weegschaal.

Ruim onder caloriedoel gebleven, elke dag meer dan 10.000 stappen gezet en 4 keer daarnaast gesport. Ook nog het ergste van m'n menstruatie achter de rug, dus ik ging voor een nieuwe -1 kilo zoals elke week.

Nou.... + 1.2 kilo :( :( :(

Ik was even vergeten hoe het voelt als je lichaam niet doet wat we hadden afgesproken. Ik hoop nog van harte dat het vocht is en dat ik morgen op miraculeuze wijze toch blijk afgevallen.
Balen is dat hè, Appelstroop... ik ken het gevoel. En dan vol zien te houden, zet hem op!

Ik heb vanmorgen ruim 5.5 km gewandeld, daar ben ik heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen appelstroop!
Ik heb vanmorgen ook alvast even "voor" gewogen te nieuwsgierig om te wachten tot morgen, maar voor zover ik nu kan zien gaat het de goede kant op. Ben benieuwd naar morgenochtend!
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Welkom welovecamping.
En nog gefeliciteerd met je babietje 👶.
Het is idd niet het getal op de weegschaal, maar voor mij wel een motivatie om door te gaan. En eigenlijk wil ook ook naar de 70. Maar ik ga eerst voor de 84. Dan zou zou ik al superblij zijn. En van daaruit een nieuw haalbaar doel stellen.

Appelstroop; drink je wel ( genoeg ) water? Dat zou het ook kunnen zijn dat je daarom nog niet afvalt. Als ik zo je verhaal lees zou je toch echt gewicht kwijt moeten zijn.

Dame 91. Ik wil ook deze keer doorzetten!!!

Lea, goed bezig! Was er idd mooi weer voor. Om een stuk te wandelen.

Grappig dat iedereen stiekem voor weegt.
Fijne avond dames.
Tot morgen op de weegschaal
Esra, ik drink wel genoeg ja! En vanaf januari was ik 7 (nu dus 6 grr) kilo kwijt. Dus waarom het deze week opeens zo gaat, geen idee. Het enige verschil is dat ik meer gesport heb. Ikhoop echt dat er morgen toch wat af is.
Weegdag.... -0.6!!! Nu zit ik dus op 78.3.
Overigens weeg ik heel bewust niet eerder in de week, alleen op zaterdag. Ik ben er al redelijk obsessief mee bezig en dat wordt dan alleen maar meer vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven