Lijf & Lijn alle pijlers

10 kg afvallen!

12-02-2018 11:07 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie doet er mee?
In januari had ik zo'n goed voornemen om af te vallen; maar helaas de motivatie al weer kwijt.
Misschien is het fijn om het samen te doen. Elkaar te motiveren en vooral te steunen.
Ik ga eerst voor de 10 kg.
Dat lijkt me een haalbaar doel.
Zaterdag is het weegdag.
Jullie doel is natuurlijk aan jullie zelf.
Wie doet er mee?


Naam, leeftijd, lengte, start gewicht, huidig gewicht.

Esra, 35 jr, 1:73, 94kg/94/93,5/93/92,7/94,4/92,7/91,2/90,2/89,6/89,1/88,9/88,2/87,7


Appelstroop_88, 28 jr, 1:74, 76kg/69/68,6/67,7/67,5/65,2

Lea, 36 jr, 1:64, 84,2kg/78,9/78,3/77,7/77,1/76,3/75,6/75,3/75,1/74,5/73,8/73/73,8

Ada, 38 jr, 1:68, 86kg/82,5/81,5/82,5/81,6/81,1/79,9/78,1/77,6/76,2/76,6

Dame91, 26 jr, 1:76, 92,7kg/89,6/88,6/87,9/87,7/86,5/87

Spotty, 46 jr, 1:72, 110kg/92,6/91,2/90,7/90,2/89,8/89,2/88,3/87,1/86,7

Viva-mama, 1:75, 83,6kg/78,9/ 79,1/78,8/78

Welovecamping, 28 jr, 1:65, 81kg/81/80,5/81/79,9/67,5

Gpdmoh, 26 jr, 66kg/64,6/64,5/64,4/63,9/63/62,6/62,4

Friez, 47 jr, 1:78, 140,5kg/122,5/120,6/119,5/116/115,1/113,9/111,4/107,8/107,2


Muji, 27jr, 1:65, 88,9kg/87,2/85,1/84,1/81,5/80,6/78,9/77,7.

Sunniesideup50, 50jr, 1:76, 88,6kg/87,9
anoniem_364395 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 08:39
48.32% gewijzigd
Ik las onlangs in een artikel dat kaas eten niet verstandig is als je af wilt vallen. Daarom ben ik helemaal gestopt met kaas eten.... maar ik mis het wel, vooral 's avonds op de bank. Iemand een idee voor een alternatief? De hele tijd groentes (wortel, radijs, tomaat, paprika) als snack gaat me een beetje tegenstaan merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf gewoon een paar kleine blokjes kaas Lea32. Anders is het niet vol te houden. Zolang je het hele blok niet achterover gooit, zal het echt wel meevallen.
Ik eet behoorlijk wat groente en fruit momenteel, maar ik gun mezelf wel een chocolade paaseitje op mijn werk. Voorheen vrat ik me door een zak eitjes, slechte vette lunch en dan 's avonds na het avondeten nog een reep Tony. Nu haal ik de Tony niet meer in huis en vraag ik manlief alleen gore chips voor zichzelf te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames,
Ik lees al heel lang mee maar zou nu ook graag mee schrijven. Op dit moment zit ik thuis vanwege een hernia en merk ik dat ik wel wat motivatie kan gebruiken...
Binnen zitten en niet kunnen sporten hebben voor wat extra kilo's gezorgd die ik er graag af wil hebben:)

Is er nog ruimte om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wilde bijna zelf een topic openen, maar als ik hier kan aansluiten graag!!

Vanaf 1 maart tot 1 januari wil ik in 10 maanden 10 kilo afvallen!

Ik ben gemotiveerd, die dikke buik zit me in de weg, maar telkens als ik begin val ik binnen een paar dagen weer terug. Dus een beetje hulp van jullie is heel welkom. En ik hoop jullie ook te kunnen steunen.
Ik lees graag of ik mag aansluiten :)

De cijfers: 1.78 en ca 80 kilo: 1 maart ga ik me wegen!
Lea32 schreef:
27-02-2018 14:02
Ik las onlangs in een artikel dat kaas eten niet verstandig is als je af wilt vallen. Daarom ben ik helemaal gestopt met kaas eten.... maar ik mis het wel, vooral 's avonds op de bank. Iemand een idee voor een alternatief? De hele tijd groentes (wortel, radijs, tomaat, paprika) als snack gaat me een beetje tegenstaan merk ik.
`kaas is idd vet, maar zo nu en dan een blokje is niet erg.
Andere alternatieven: gekookt ei met rookvlees, komkommer met filet americain, komkommer met kipfilet, omelet met zalm (oprollen en snijden)
welkom Kumu en hoeheetzijookalweer
Alle reacties Link kopieren
Dank Friezinnetje😊.

Ik houd me ook aanbevolen voor gezonde snacks. Moet ik me eens goed in gaan verdiepen, want dat is mijn grote valkuil: snaaien!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom kumu91 en hoeheetzijookalweer.
Leuk dat jullie mee willen schrijven.

Lea32, kaas is ook 1 van mijn zondes..ik probeer ook echt te minderen maar vind het ook erg lastig.. juist omdat ik kaas eet; denk ik: laat maar dat hele diëten... juist dan is het verstandig om wel door te gaan... ik weet het ook wel, maar dat doen hè...

Nessemeisje wat is gore to chips?😂 ik lust nl alles!! Helaas!

Kumu91 wat vervelend dat je thuis zit met een hernia, daar kan je behoorlijk lang last van hebben...

Hoeheetzijookalweer, succes met de strijd tegen de kilo's
ik ben ook een echte kaasliefhebber, hoe ouder hoe beter :D En geitenkaas ook liefhebber van.

Ik ben ook een echte hartige liefhebber. Chips, kaas, nootjes.

En ik sta dan ook nog iig 2 dagen in een keuken op mijn werk, waar ik dus de hele dag met eten bezig ben. Deze week zelfs 4 dagen, hmm soms lastig, maar op zich gaat dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Friezinnetje reuzeknap van jou. Ik zou dat echt niet kunnen... ja een paar dagen, maar dan echt weer terug vallen in mijn oude patroon
Alle reacties Link kopieren
Welkom kemu en hoeheetzijookalweer!

@Friez: bedankt voor je tussendoor tips! Zeker lekkere dingen. Ei met rookvlees neem ik ook vaak mee naar werk, kan ik dan de hele middag naar uit kijken. Andere tussendoor tips:
- halve avocado gerold in kipfilet
- bananenbrood
- kwark met gedroogde abrikozen en een handje granola
- rijstwafels met gezond beleg zoals hummus kipfilet

Ik ben ook echt heel fan van kaas, en dan vooral jonge kaas, brie en geitenkaas. Ik kan achter elkaar hele plakken opeten. Maar sinds 1 januari eet ik zo min mogelijk kaas. Gewoon om mezelf te bedwingen. Eet wel regelmatig huttekase, daar maak ik ook salades voor op brood mee zoals eiersalade. Dat vind ik heerlijk!

@ Nessemeisje:
Wat grappig, ik haal ook alleen chips die ik niet echt lekker vind maar mij vriend wel. Maar er ligt vaak toch wel een zak die ik ook wel zou lusten. Maar het is denk ik gewoon een knop die om moet. Ik heb nu al 2 maanden geen chips op, terwijl mijn vriend zakken naast me opeet. En eigenlijk valt het me best mee. Ook zo al de dropjes, koekjes, snoepjes en chocolade dat we in huis hebben. Ik pak het gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
Kaas laat ik voorlopig ook maar even liggen denk ik.
De snack-verslaafde in mij zegt: neem toch lekkere dingen vandaag, morgen begin je pas écht.

Maar dat ga ik dus niet doen👊
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle welkom berichtjes :) !
Ben sinds deze week weer fanatiek gestart met niet snoepen en merk dat ik enorme trek heb in suiker... Even volhouden dus :lol:
Alle reacties Link kopieren
Oh zie dat ik trouwens nog geen gegevens heb doorgegeven:

26 jaar, 1.82 lang en vanmorgen 83,2 kg.

Twee weken geleden woog ik 84,2 kg dus het gaat de goede kant op :)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet me schamen, ben geen held in dit meeschrijven..
Ik probeer alles bij te lezen maar excuses als ik niet alles helemaal meekrijg Haha..

Allereerst voor de nieuwe mensen, welkom en leuk dat jullie meedoen met deze eeuwige strijd!
Het is en blijft lastig. Heb me er de afgelopen 2jaar bij neergelegd dat t de rest van mn leven een gevecht zal zijn, zoals een verslaving.
Alleen kun je bij iedere andere verslaving lastige situaties of middelen ontwijken, eten niet meer in mn buurt is geen optie, ik zal moeten eten.

Maar goedddd we komen er wel! Zie dat iedereen goed bezig is zeg, petje af!
Keep up the good work.
Ik moest nog het wegen van zaterdag doorgeven: 78,9. Niet heel veel af, maar alle kleine beetjes helpen.

Tot snel weer ;-)
Vive sine paenitentia
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de weegschaal: 82,4! Ben blij :lol:
Merk dat het de afgelopen dagen steeds beter gaat met niet snoepen. Ik vind het vooral lastig in sociale situaties waar iedereen ongezonde dingen eet en het constant aangeboden wordt... hoe gaan jullie daar mee om?
mijn coach is vrij, dus niet bij haar op de weegschaal. Maar ben vanmorgen op mijn eigen geweest en ben -2 kilo (mss iets meer, maar laten we het hier maar op houden).

In de situaties van Kumu: Ik mag sowieso niet veel hebben, zorg dat ik mijn eigen mee heb, wat ik wel mag eten.
Maar wat ook een goeie tip is, is om van te voren te bedenken wat je wel of niet gaat nemen. Dus bv wel een wijntje, maar dan geen ongezonde hapjes. Of andersom, wel een paar hapjes, maar dan geen alcohol. En bij mij weet iedereen dat ik op dieet ben, dus die bieden ook niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Dames. Voel jullie niet verplicht om mee te schrijven. Tik je hier iets neer; gezellig. Zo niet, ook goed . Wat ik vooral fijn vind om te lezen dat het bij velen van jullie ook in kleine stapjes gaat. Bij sommigen wel meer dan 1 kg per week. Petje af hier voor. Tot morgen op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
92,7 weer niet veel maar we zakken nog.
Alle reacties Link kopieren
87,7 vanochtend. Niet veel eraf tov vorige week, maar toch weer een beetje eraf!
ik zie dat mijn gegevens nog niet compleet zijn, dus bij deze:
Friez, 47 jaar, 1,78 m start 140,5, gewicht nu: 122.5

Ik start vandaag met een balansweek. Dit betekend dat ik 1 produkt minder eet, en die mag vervangen door een warme maaltijd. 250 gr groente en 125 gr mager vlees of 2 eieren.

Ik heb vandaag een verjaardag, dus ik eet zo meteen een omelet van 2 eieren, met spinazie en champignons. Vanavond soep en dan neem ik een produkt minder en daar neem ik dan een paar magere hapjes voor.

verder boodschappen gehaald voor bloemkoolnasi. Dat heb ik nog niet eerder gemaakt, dus dat ga ik uit proberen.
Alle reacties Link kopieren
Jeuj, 81,6 , ik daal weer! Fijn dat het bij de meeste andere dames hier ook goed gaat. Nog maar 11,6 te gaan voor een gezond BMI
We're a close family, always within punching distance
Hier ook een positief resultaat: -0.6 dus nu 77.1 kg! Ben super blij en ook wel een beetje trots op mezelf 😊

Morgen de hele dag op stap met een vriendin incl. ergens lunchen en uit eten.... Ga mijn best doen verstandige keuzes te maken, maar ik neem me voor om ook wel te genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een slechte meeschrijver 😄 Zat vanmorgen op 82,0, bijna 6 kilo eraf sinds januari! Ben nu op de helft en vind het goed vol te houden. Denk dat ik in de zomer wel in bikini kan als ik zo doorga 👏🏻
Niks kwijt deze week. Toch wel een teleurstelling. Ik heb me deze week niet laten gaan en heb me aan mijn dieet gehouden.

Woensdag officiële weegmoment bij de diëtiste. Hopelijk de komende dagen toch weer vooruitgang. Voor nu in ieder geval 64,4

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven