Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Grob, volhouden. Bij mij is het echt mijn lief die ik ook een beetje op moet voeden, want hij snaait erop los (gestopt met roken). Over het algemeen gaat het goed (zaterdag een salade gegeten in plaats van de patatjes voor het gezin), maar ik heb ook mijn moeilijke momenten. Dan helpt het niet als er een zak chips naast me wordt opengetrokken. Dus als ik nu chips koop, haal ik de chips die ik niet te vreten vind.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week was drama. Dus deze weegochtend sla ik even over.

Dit weekend veel te veel gegeten en gedronken. En vorige week heel mijn leven op zn kop gezet door overname op het werk enzo.... dus van dieet en hardlopen is niet erg veel gekomen.

Erg jammer, want had een goede eet-en beweegstructuur gevonden, maar dat is nu dus helemaal overhoop gehaald, omdat ik andere tijden en dagen moet werken, dus voor Mn gevoel moet ik helemaal overnieuw alles opbouwen.

Ik ga bewust even niet op de schaal staan, want dat werkt bij mij erg demotiverend. Dus nu maar weer mezelf herpakt en vandaag vol goede moed weer verder gegaan.



Zo te lezen is het voor meer mensen lastiger aan het worden om het vol te houden. Maar inmiddels zijn we alweer ruim een maand op weg. En de meesten zijn toch al lekker wat kilo's kwijt.
Alle reacties Link kopieren
82,4 kg vanochtend! Dus deze week weer -0,6 kg en in totaal nu -5,5 kg.

En het lijkt inderdaad moeilijker voor veel mensen te worden he? Ik ben vanochtend in de supermarkt ook gezwicht voor 2 repen Tony Chocolonely die in de aanbieding waren... maar verder wel alleen maar gezonde dingen gekocht.



Yesican; mooi, onder de 80! Dat is toch al weer een 'mijlpaal' he? Ik hoop dat ik ook snel onder de 80 kg zit, dat is al heel wat jaartjes geleden...



Loepje; jammer dat het zo stressvol was deze week. Dat schiet niet op met lijnen he?



Nessemeisje; haha! Dat is ook mijn tactiek! Ik vind naturel-chips niets aan, dus die haal ik nu maar. Dan kan ik er veel makkelijker afblijven als mijn man wel zin heeft in chips.



En even verder gaan op de partners: lijnen die van jullie een beetje mee??? Mijn man is ook wel een kilo of 5 te zwaar, maar hij lijnt niet mee. Van mij hoeft dat ook niet hoor, zolang hij maar geen enorme bierbuik heeft vind ik een paar kilo teveel niet zo'n ramp.
Alle reacties Link kopieren
Zo Leonie, goed zeg, 5,5 kg eraf. Nee, man lijnt niet mee, die is aan het stoppen met roken, kijken we daarna wel naar zijn eetpatroon Hij is in principe ook niet te dik, maar hij baalt zelf wel een beetje van zijn buikje (ik vind dat heerlijk).

@ loepje, houdt moed. Erg vervelend dat er zo veel stress was op je werk. Denk je net een structuur te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner doet ook niet mee met afvallen. Dat is ooktotaal niet nodig. Hij is de afgelopen 5 jaar al 10 kilo afgevallen en toen was het al niet nodig. Hij moet nu juist opletten dat hij niet verder afvalt. Dat maakt ons nogal een onhandige combi. Waar ik juist kleinere porties moet opscheppen moet hij juist meer opscheppen..... het is niet zo praktisch als het klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook alleen. Man zou best mee kunnen doen maar zit net als ik in een stressvolle periode dus ga hem maar niet eens lastig vallen met het idee
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Aan allen die afgevallen zijn: gefeliciteerd! Aan allen die niet afgevallen zijn: ook gefeliciteerd!! Want jullie zetten ook gewoon door en de aanhouder wint!



Hier 75.8, -0,2.

Vandaag in ieder geval weer een prima dag! Eigenlijk te weinig gegeten, dus daar denk ik nog even over na.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week niet afgevallen en hetzelfde gewicht gebleven.... 69,8. Helaas, volgende week beter
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet afgevallen, gelukkig ook niet aangekomen, voelde me vorige week niet lekker dus niet gesport en iets meer gesnaaid. Nu weer fitter dus ga er weer tegenaan!

Wel doorgegaan met de plank-challenge, kan het nu 1 minuut volhouden dus daar zit wel vooruitgang in gelukkig.

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen zei de schaal 78,0. Dus ik houd het maar op 0,8 aangekomen voor afgelopen week. Nu hopen dat het er snel weer vanaf is. Vallen en weer opstaan.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chanico schreef op 07 februari 2017 @ 07:17:

Ik ben ook niet afgevallen, gelukkig ook niet aangekomen, voelde me vorige week niet lekker dus niet gesport en iets meer gesnaaid. Nu weer fitter dus ga er weer tegenaan!

Wel doorgegaan met de plank-challenge, kan het nu 1 minuut volhouden dus daar zit wel vooruitgang in gelukkig.

Succes allemaal!!Heb je er ook spierpijn van? Ik moet dus nog steeds beginnen... Ga ik vanavond doen!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn? Jazeker!! Maar dan weet je wel dat je aan het werk bent ook al duurt het maar even. Ik voel het vooral in mijn schouders maar dat is altijd mijn zwakke punt geweest, ben ook niet goed in opdrukken.

Succes met de challenge!
Alle reacties Link kopieren
Succes met de uitdaging grob!



Ondertussen dwarsboomt mijn huisarts mijn gewichtsverlies

Ik moet starten met ijzertabletten, maar die moet ik (3xper dag!!) innemen met sinaasappelsap!! Tot zover mijn water/thee/koffie plan..
Alle reacties Link kopieren
Mag dat verse sinaasappelsap zijn Frantic? Of moet het van die viezigheid uit een pak zijn? Van 3 glaasjes verse jus op een dag kom je echt geen kilo's aan. Van 3 glazen viezigheid uit een pak vast ook niet, maar het is gewoon vies. :-D

Ik heb vorige week ofzo gekeken hoe lang ik kon planken. Na een minuut vond ik het saai en ben ik wat anders gaan doen. Hoe lang ik het echt vol zou kunnen houden weet ik niet. Hoe ver zijn jullie inmiddels met de challenge? Als je echt last van je schouders krijgt is het niet goed grob. Je zou je schouders eigenlijk helemaal niet moeten belasten tijdens het planken hoewel je er natuurlijk wel op rust. Lastige dingen... gaat 3 x 20 seconden wel pijnvrij? Met 10 seconden rust tussen idere 20?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 07 februari 2017 @ 18:24:

Mag dat verse sinaasappelsap zijn Frantic? Of moet het van die viezigheid uit een pak zijn? Van 3 glaasjes verse jus op een dag kom je echt geen kilo's aan. Van 3 glazen viezigheid uit een pak vast ook niet, maar het is gewoon vies.



Haha klopt, het gaat er om dat de vitamine c in de sinaasappelsap er voor zorgt dat het ijzer beter opgenomen wordt.... ik ga er vanuit dat er meer vitamine c in vers sap zit, en ik lust idd die zut uit n pak ook niet! Ik zal er ook niet van aankomen maar ik haal liever zo min mogelijk kcal uit drinken, vandaar mijn plan (o en om mn tanden te sparen, en die worden echt niet blij van 3x per dag sap... misschien maar ff met een rietje drinken en water er achteraan.)

Toestanden! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 07 februari 2017 @ 18:24:

Mag dat verse sinaasappelsap zijn Frantic? Of moet het van die viezigheid uit een pak zijn? Van 3 glaasjes verse jus op een dag kom je echt geen kilo's aan. Van 3 glazen viezigheid uit een pak vast ook niet, maar het is gewoon vies. :-D

Ik heb vorige week ofzo gekeken hoe lang ik kon planken. Na een minuut vond ik het saai en ben ik wat anders gaan doen. Hoe lang ik het echt vol zou kunnen houden weet ik niet. Hoe ver zijn jullie inmiddels met de challenge? Als je echt last van je schouders krijgt is het niet goed grob. Je zou je schouders eigenlijk helemaal niet moeten belasten tijdens het planken hoewel je er natuurlijk wel op rust. Lastige dingen... gaat 3 x 20 seconden wel pijnvrij? Met 10 seconden rust tussen idere 20?Daar kun je je best in vergissen. 1 glas verse jus bevat ongeveer 5 klontjes suiker. Beter is om een sinaasappel te nemen. Minder suikers en het goede van de vezels en vitamines. Is keer heel stuk over geweest bij keuringsdienst van waarde of vergelijkbaar programma. Al sue vruchtensapjes zijn helemaal niet gezond, zelfs versgeperst niet. Dus ja van elke dag 3 glazen kun je aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Grafiek is weer bij!

even een leuk weetje: met de 20 vrouwen die nu nog in de tabel staan, zijn we sinds ongeveer 1/1/2017 41,5 kilo afgevallen!

Keep up the good work!!



Ik heb vandaag weer wat moeite met eten, heb wat last van een vol gevoel. Zit dus nog lang niet aan mijn streefintake, en heb ook nog een uur gesport, dus het verschil is wel heel groot. Maar goed, morgen moet ik weer werken (vandaag was is vrij), dan heb ik altijd honger.

Moet goed komen dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rolu schreef op 07 februari 2017 @ 19:13:

[...]

Daar kun je je best in vergissen. 1 glas verse jus bevat ongeveer 5 klontjes suiker. Beter is om een sinaasappel te nemen. Minder suikers en het goede van de vezels en vitamines. Is keer heel stuk over geweest bij keuringsdienst van waarde of vergelijkbaar programma. Al sue vruchtensapjes zijn helemaal niet gezond, zelfs versgeperst niet. Dus ja van elke dag 3 glazen kun je aankomen.Frantic moet haar medicijnen met sinaasappelsap innemen en dan ga jij lopen beweren dat ze daar dik van wordt? Kap daar nou eens mee. Het is een motivatietopic. Ja, er zitten suikers in versgesperste sinaasappelsap, maar ook vitamines en vezels. Als je verder goed eet, kom je niet aan van vers fruit. "Conclusie: we moeten inderdaad niet te veel sinaasappelsap drinken vanwege de suikers. Maar als je de keuze hebt tussen vers geperst sap of zoete frisdrank, is sap eigenlijk altijd beter. Een niet geperste sinaasappel eten is overigens de beste optie: deze geeft een meer verzadigd gevoel dan sap en is beter voor je vezelinname. Maar het mag duidelijk zijn: voedingsrichtlijnen zijn niet zwart-wit, hoewel dat in de media wel zo wordt gepresenteerd"

Linkje van blog van een voedingsdeskundige



@Frantic, dank je wel voor het weer updaten van het overzicht. We zijn goed bezig hier.
Alle reacties Link kopieren
Zeker!

Ik ga expres niet in op de reactie van Rolu, ik weet zelf prima hoe de vork in de steel heb inderdaad niets aan zo'n post.



Vanmorgen kotsmisselijk na de eerste tabletten, morgen probeer ik een andere volgorde (eerst maagbeschermer, dan ontbijt en dan de nieuwe tabletten, ipv alles tegelijk en daarna pas ontbijten)..'
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 07 februari 2017 @ 18:15:

Succes met de uitdaging grob!



Ondertussen dwarsboomt mijn huisarts mijn gewichtsverlies

Ik moet starten met ijzertabletten, maar die moet ik (3xper dag!!) innemen met sinaasappelsap!! Tot zover mijn water/thee/koffie plan..



Mag je niet dat drankje? Ben nu natuurlijk de naam kwijt... moest ik nemen tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling.

Nou ja, zal ook wel niet anders raadt de dokter je dit niet aan
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Ha grob, bedoel je floradix? Geen idee, schat zo in dat wat ik nu heb een stuk sterker is, aangezien je dit niet zonder recept kunt krijgen en het drankje wel?



Maar het goeie nieuws is dat ik bij de 2e en de 3e tablet lang niet misselijk meer was...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat bedoel ik inderdaad. En die smerige roosvicee



Fijn dat je er nu niet meer misselijk van wordt. Anders is het niet vol te houden natuurlijk.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik ben chagrijnig. Mn kinderen zijn oervervelend. Man niet thuis. Ik snak naar een wijntje. Maar calorieën al op voor vandaag. Dus pech voor mij
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het volgehouden Grob??

Ik ben met frisse tegenzin toch gaan sporten, ben er eigenlijk te moe voor maar van bankhangen wordt ik ook niet beter. Nu wel weer blij dat ik gegaan ben!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het volgehouden. Lekker gaan douchen en met Netflix in bed gaan liggen. Helpt eigenlijk altijd.

Goed dat je bent gaan sporten, als je dan thuis komt ben altijd zo tevreden over jezelf hè?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven