Lijf & Lijn alle pijlers

10 weken tot Kerst - afvallen

19-10-2020 21:43 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb gezien dat er meer afvalgroepjes waren, maar die zijn al bezig. Vroeg me af of er meer mensen met mij mee willen doen?

Ik start morgen en wil tot de kerst iedere week 1% van mijn gewicht verliezen omdat ik gehoord heb dat dat nog gezond is.

Wie doet er mee?
Ik heb (nog) geen tips en tricks maar misschien kunnen we samen onze doelen wél bereiken?!
Alle reacties Link kopieren
Nidorina vandaag opnieuw de kans hoor, op sommige dagen lukt het gewoon niet en die dagen mogen er ook zijn. Ik herken het helaas goed, drukte en stress en de greep naar koekjes. Het hoort bij ons maar vandaag dan even niet oké???!!!! Dat kunnen wij samen!!!!
Ik herken het ook; dat er wel een wil is om het goed te doen, maar ik mezelf te snel overhaal om iets 'slechts' te eten. Pfff.... Volgende week is de vakantie voorbij. Hopelijk brengt dat wat goeds, haha.
Ik had mezelf voorgenomen deze hele week geen snack meer te eten in de avond. Dat is welgeteld nul keer gelukt :cry: .
Dan baal ik zo van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel straks
1.71cm, start 86.0 streef zou mooi zijn rond de 80kg

Lastig is dat als je iets slechts eet.. Dan heb ik meteen het gevoel dat het niet meer uit maakt die dag. Maar we moeten proberen elke dag is een nieuwe dag om het te proberen. Dus als het gisteren niet is gelukt gaat het vandaag vast beter.

Hier gaat het ook nog niet fantastisch maar vandaag toch maar weer proberen vol goede moed
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al een planning qua eten voor de dag?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik maak pas vanaf maandag echt een planning omdat dit de laatste vakantiedagen zijn. Ik let wel enigszins op, dat Ik niet eerst een vakantiekilo weg moet werken voor ik aan de laatste loodjes begin, maar ik heb bijvoorbeeld voor vanavond een groentecurry bedacht maar wel ook koffie met een half gebakje. Mijn man en ik delen het gebakje, zo krijgen we allebei maar de helft van de ongezonde suikers binnen haha. Daar zijn we in de zomervakantie mee begonnen en werkt prima, soms toch wat lekkers maar niet gelijk overkill
Help..bij de supermarkt hebben ze pepernoten met stroopwafelsmaak..ze zijn echt vreselijk lekker😖...denk dat ik maandag maar met mn dieet begin..
Voor de tabel: 1.68 lang, 84 kilo, streefgewicht 78 voor kerst.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zo’n topic! Kan ik nog meedoen? Ik probeer al een tijdje af te vallen, maar val steeds na 1-3 kilo terug in mijn oude patroon van te veel snoepen. Voor de kerst zou ik graag 5 kilo willen afvallen, van 82 naar 77 bij lengte van 1.82.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 85,6kg.... een klein begin!
Alle reacties Link kopieren
Bezigbijtje91 schreef:
24-10-2020 19:27
Fijn zo’n topic! Kan ik nog meedoen? Ik probeer al een tijdje af te vallen, maar val steeds na 1-3 kilo terug in mijn oude patroon van te veel snoepen. Voor de kerst zou ik graag 5 kilo willen afvallen, van 82 naar 77 bij lengte van 1.82.
Tuurlijk doe mee.

Ik ga morgen wegen
Ben er bang voor haha
Hier ook morgen de officiële start. Vakantie voorbij, normale leven weer van start. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar alle leermomenten vandaag!!!

Ik had een hoera, 77.7 vanmorgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewogen ben nu 71.4
Blij mee.
Heb wel bedacht dat ik alle snacks ga weggeven thuis want heb nog een halve marsepeinreep gegeten van de week die ik niet hier genoemd had 😅

Dames die tabel he, ik snap er niets van
Alle reacties Link kopieren
Tweetje2014 schreef:
26-10-2020 08:12
Benieuwd naar alle leermomenten vandaag!!!

Ik had een hoera, 77.7 vanmorgen
Wauw dan ben je ruim 2 kg kwijt ofnie!!
Kei goed
Alle reacties Link kopieren
Nidorina schreef:
26-10-2020 08:28
Ik heb gewogen ben nu 71.4
Blij mee.
Heb wel bedacht dat ik alle snacks ga weggeven thuis want heb nog een halve marsepeinreep gegeten van de week die ik niet hier genoemd had 😅

Dames die tabel he, ik snap er niets van
Whahaha die marsepeinreep :-)

Ik was 79.3 geloof ik, dus anderhalve kilo. Maar volgens mij is dat vooral een gewone schommeling, heb niet echt aan dieet gedaan, ik schommel vrij makkelijk met kilo of 2, hebben jullie dat ook? Is dan zo'n tegenvaller als ik nu goed mijn best doe en dat niet "beloond" zie over paar dagen, hoewel je gewoon al weet dat die schommelingen er bij horen valt het dan toch tegen.

Ik heb gefietst naar mijn werk vanmorgen (ongeveer 6 km) dus lekker begin van de dag! Vanavond roerbakgroenten met kipfilet en ik twijfel of ik er creme fraiche door ga doen met kerriepoeder... wat zouden jullie doen??? Wel vet maar ook wel weer wat eiwitten en heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!

Hier ook gewogen en nu 85.4 dus toch 600g kwijt! Blij mee want nog niet echt streng begonnen.

Ja dat schommelen is lastig en als je dan niet beloond wordt valt het tegen en kun je ontmoedigd worden.

Een beetje crème fraiche kan wel lijkt me.

Hier eten we vanavond rijst met kip en gemengde groenten
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!

Ik heb volkoren pita broodjes die op moeten en daar maak ik groenten bij. Beetje improvisatie.

En net kreeg ik pepernoten en ben het dieetplan gewoon vergeten..ik at ze op en dacht nog mwa smaakt me niet zo lekker. Waarommm eet ik het!? Gewoon gedachteloos.
Hier ook serieus begonnen vandaag. Start is 78 kilo.

Planning: maak ik niet standaard
Maar nav de boodschappen die ik in huis heb:

Ik eet van 12:00 tot 20:00 uur:
- kwark (meestal 250gr)
- 2 gekookte eieren
- zalmfilet
- beetje rijst met wokgroente en kip
- smoothie van avocado, banaan en sinasappel

Alleen maakte ik de zalm open en die rook echt niet meer goed (terwijl de datum wel goed was)en de avocado is te hard.

Verder was mn planning om vandaag uitgebreid boodschappen te doen maar ziek kind in huis dus kan niet weg.

Goede nieuws is wel dat ik niets gesnoept heb :)
Alle reacties Link kopieren
Emmouse schreef:
26-10-2020 16:57
Hier ook serieus begonnen vandaag. Start is 78 kilo.

Planning: maak ik niet standaard
Maar nav de boodschappen die ik in huis heb:

Ik eet van 12:00 tot 20:00 uur:
- kwark (meestal 250gr)
- 2 gekookte eieren
- zalmfilet
- beetje rijst met wokgroente en kip
- smoothie van avocado, banaan en sinasappel

Alleen maakte ik de zalm open en die rook echt niet meer goed (terwijl de datum wel goed was)en de avocado is te hard.

Verder was mn planning om vandaag uitgebreid boodschappen te doen maar ziek kind in huis dus kan niet weg.

Goede nieuws is wel dat ik niets gesnoept heb :)
Beterschap voor zieke kind!
Doe je combo van koolhydraatarm en intermitted fasting?
Het klinkt als weinig wat je eet, wel gezonde dingen, maar heb je geen hongergevoel/trek??? Knap dat je dit vol kunt houden hoor. Hoeveel eetmomenten heb je in die 8 uur???
Alle reacties Link kopieren
Nidorina schreef:
26-10-2020 15:12
Goed bezig dames!

Ik heb volkoren pita broodjes die op moeten en daar maak ik groenten bij. Beetje improvisatie.

En net kreeg ik pepernoten en ben het dieetplan gewoon vergeten..ik at ze op en dacht nog mwa smaakt me niet zo lekker. Waarommm eet ik het!? Gewoon gedachteloos.

Niet te veel pepernoten??? Kan gebeuren, geen punt en weer door!!
Tweetje2014 schreef:
26-10-2020 18:54
Beterschap voor zieke kind!
Doe je combo van koolhydraatarm en intermitted fasting?
Het klinkt als weinig wat je eet, wel gezonde dingen, maar heb je geen hongergevoel/trek??? Knap dat je dit vol kunt houden hoor. Hoeveel eetmomenten heb je in die 8 uur???
Het is idd IF en dan KH beperkt (arm is volgens mij nog minder)

Vandaag is idd te weinig maar dat komt dus door ontbreken van boodschappen.
Morgenochtend zal het ongetwijfeld wat zwaarder worden om pas om 12:00 te eten.

Ik eet meestal 4x in deze 8 uur waarvan 3 maaltijden en een tussendoortje.
En dan Heel veel eiwitten (Bv volle kwark en ei) Omdat ik daarvan lang vol zit.

Ik ben heel slecht in crackers en mager beleg, afwegen enz. Ik ben dan de hele dag bezig met eten en moet juist mn focus niet de hele dag op eten hebben want dan krijg ik honger :).
Alle reacties Link kopieren
Ai... gisteren ging het zo goed, maar vandaag stom genoeg weinig gelucht en dus kruidnootjes én een ijsje gegeten. Zucht. Ik was vanochtend 81.8, hopelijk morgen niet zwaarder.
Hoe gaat het met jullie?

Van al het lekkers af kunnen blijven :).

Dat is het voordeel van thuiswerken, anderen kunnen mij niet in de verleiding brengen.

Mijn plan van vandaag was:
- kwark met fruit
- omelet met veel groente en kip (is roerei geworden maar qua ingrediënten hetzelfde)
- vanavond rijst met kip (restant van gister)
- bij honger nog een smoothie

Enige wat niet op de planning stond was een cappucino (zo'n zakje van Nesle).
Alle reacties Link kopieren
Emmouse dat klinkt evenwichtig en gezond, volgens mij kan die ene cappuccino niet zoveel kwaad hoor!

Ik had vandaag;

O: 1 volk kackebrod 30+ smeerkaas
T: Melkunie proteine toetje
L: 2 volk kackebrod 30+ smeerkaas, komkommer en tomaatjes
T: optimel yoghurt
D: 1 opscheplepel macaroni met handje geraspte kaas

En ik ga nu naar de sportschool en bij thuiskomst drink ik nog een optimel.

Voor mij een prima dag

Morgen heb ik als lunch salade met rode niet en geitenkaas, nu al zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb groenten geroosterd en zalm, uit de oven was het zo makkelijk en gewoon gezond.
Lepeltje olie en kruiden, echt n aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven