Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Inf: Afgekoelde gekookte groente nog niet geprobeerd. Lijkt me gewoon niet lekker op een of andere manier. Dus het blijft bij komkommer, sla tomaat. En ei of kipfilet erdoorheen.

Vandaag teveel slecht gegeten maar doordat ik overdag goed had opgelet valt het mee. Het is niet en en.

O: 2 rijstewafels met kaas

T; 3 rijstewafels met pindakaas

En appel

L: 4 rijstewafels met pindakaas, sla, tomaat en komkommer en kipfilet

T; 3 bitterballen en 2 mini loempiaatjes

D: Schouderkarbonade, gebakken aardappel en komkommer

Nog geen 2000 kcal maar koolhydraten ook maar 130. Vanavond dus niks.

Blijf hangen op 97. Maarja ongesteld dus hopelijk is dat de reden. Anders werkt op koolhydraten letten ook niet.
Alle reacties Link kopieren
@Rozea, ga je nog wel een nieuwe weegschaal kopen, of ga je niet meer wegen?

@Ontherun, 3 dagen niet praten? Zo lastig zeg! Gelukkig heb je geen kinderen thuis

@INFJ, je eetlijstjes zien er weer goed uit zeg! En wat goed dat je keuze maakt in je cappuccino en chocomelk

@Giliath, goed dat je zo sport. Spannend zaterdag dan! Weeg je 1 keer in de maand?

Hier weer een goede dag, het gaat wel weer lekker gelukkig. Morgen weegdag van ww. Dus ik heb goede hoop.

Wel een verschrikkelijke drukke dag op het werk. Ben het eigenlijk helemaal zat, maar kan moeilijk nu al naar bed gaan

Dus maar lekker op de bank met grote kop thee
Hey, nog bedankt voor het welkom heten! Ik ben benieuwd of jullie naast gezonder/minder eten ook aan het sporten geslagen zijn?
Ik sport nu 2 keer per week in de sportschool, als het weer wat warmer is ga ik weer lekker buiten hardlopen
Ik sport 3x in de week. Ik doe eigenlijk alleen maar groepslessen zoals spinning en bbb

Groepslessen motiveren mij meer
Ik sport nu maar 1 keer in de week. Wil als het mooier weer is weer gaan lopen buiten en nog gaan zwemmen. Nu dus nog maar 1 keer
Joehooee

Ik vind het geen praten best wel prima. Heb al 2 dagen geen zeikende klant gehad haha!

Met eten gaat wel prima !

Ik sport nu zwaar onregelmatig

Maar wil naa 3-4 keer per week

Weg met pudding!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Ik doe 2x per week krachttraining + cardio erna, 2x cardio (1x laag intensiteit, 1x hiit), 2-4x yoga/pilates. Lijkt veel maar ik heb verder een zittend beroep en niet erg actief leven (geen kinderen, hond etc) dus als ik 's avonds niets doe breng ik hele dagen zittend door.

Cardio is overigens bijna altijd 20 minuten, yoga ook.
Ik begin trek in chocolade te krijgen. Heb vandaag best lekkere dingen gegeten en daar hou ik aan vast dat ik niet meer pak. Maar oef het kost me wel moeite niet op te staan. Nu heb ik wat spierpijn dus dit houd me ook tegen maar zit wel een discusiie in Me hoofd. 1 beschuitje maakt niet uit of een lepel choco pasta maakt niet uit. En dan weer die andere stem weer dat ik het niet moet doen.😆

Ben nu koopverslaafd aan het kijken. Vind ik zo'n leuk programma.
@schorpioen: roep maar heel HARD LA LA LA LA LA . Dan hoor je die stem niet. Nee ff serieus, dit is dus waarom ik niks in huis kan hebben. In huis hebben = opeten bij mij. Oké, dit helpt niet he.

Denk eraan hoe vet ( ) trots je morgen zal zijn, omdat je het NIET hebt genomen.

Wat mij van de week overigens ook heeft gemotiveerd om weer gezond te gaan eten, is een paar afleveringen kijken van Supersize vs Superskinny, via youtube . Je ziet de deelnemers allerlei absurde smoezen uiten waardoor ze niet gezonder kunnen eten, smoezen die me hier en daar best bekend voorkomen. Eyeopener .
Inf: Ik heb ook niks echt lekker in huis gelukkig maarja dan is er chocoladepasta of pindakaas of een koekje die ik eigenlijk niet echt lekker vind . Programma zoals obese of de Amerikaanse versie ervan vind ik ook motiverend 😊 misschien moet ik dat kijken
@naatie: ik weeg inderdaad 1x per maand (1e zaterdag van de maand).

Maar voelt nu alsof iedereen iets verwacht, en daarom heb ik er steeds minder trek in. Doe dit voor mijzelf. Niet voor een ander.

@wriemeltje: ik sport 3x per week. Als ik tijd heb 4x. Ik doe 3x hardlopen (net begonnen, dus opbouwen), en 2x groepsles bodypump (krachttraining). De 3e dag is mijn rommeldag, maar meestal een dik uur cardio en half uur krachttraining.

Sport je zelf ook, wriemeltje?
@naatie, nee, ik heb besloten dat die in mijn sportschool staat mijn vaste weegschaal wordt

Ik wil drie x per week sporten, lukt niet altijd misschien. (Ik ben nogal van de excuses aan mezelf geven en ik vind mezelf vaak zielig, dat is mijn zwakke punt) Dat houdt bij mij per keer in: +/- 35 min cardio en +/- 25 min krachttraining.

Fijne dag allemaal!
aan het typen...
Wat bedoel je precies met "iedereen die iets verwacht, waardoor je er minder trek in hebt", Gilliath? Denk jij dat er mensen zijn die van jou verwachten dat je je weegt of afvalt ofzo?
Een aantal mensen zeggen dat ze zien dat ik afval, dus die verwachten dat ook de getallen kloppen (dus naar beneden gaan).

En ik ben meer van het gevoel: als ik mij goed voel, dan is het goed. Natuurlijk merk ik het ook wel aan mijn kleren....een weegschaal hoeft mij dat niet te vertellen. Vind te snel, teveel nadruk op de getallen (van de weegschaal).
@Giliath, vragen die mensen dan ook naar je gewicht? Moeten mensen bij mij niet doen hoor. Niemand weet wat ik weeg. Zelfs mn man niet ( tenzij hij nu stiekem hier meeleest )

@Rozea, dat is ook een goed plan ja. Kan je er ook niet teveel op staan en anders is het een motivatie om vaak naar de sportschool te gaan

@Schorpioen, hoe is het gisteravond gegaan? Alle verleidingen kunnen weerstaan?

Pff.. ik ben echt gaar. Had maandag gesport en had daar echt erge spierpijn van. Vanmorgen op de weegschaal voor ww en dat was echt een blij moment, dat ik dacht.. Ach dan kan ik vandaag wel 2 lessen achter elkaar doen op de sportschool. Zo, dat heb ik geweten. Ik heb overal pijn en voel me echt bleghh.. Heb al kipfilet en ei gegeten, voor je spieren schijnt dat goed te zijn. Maar nu heb ik echt geen puf mee om iets te doen. Stom!
Naatie: Gister bakje komkommer alleen gepakt. Dus gelukt. Vannochtend iets onder de 97.

Vandaag heel veel verleidingen weerstaan want was even in de stad. En kind is koekjes aan het bakken dus wel wat deeg gepakt. Maar dat moet kunnen😊

Vandaag alleen nog 3 beschuitjes met gestampte muisjes, 3,5 gebakken ei en 2 plakken ham , appel en beetje koekjes deeg. Vanavond eet ik bloemkool met een worstje en ben van plan 1 risolles te eten. En vanavond waarschijnlijk zwemmen. Heb alleen nog steeds spierpijn
goed schorpioen!! Voelt lekker toch?

Oké, dit móet ik even delen. Wie lust er hier graag chocolade-ijs? Ik, ik, ik ! Ik heb net een bakje chocolade-ijs op, máár... gezónd chocolade-ijs! Ja echt, dat kan, namelijk zelf gemaakt, van banaan. Lékker zeg, ik dacht echt de hele tijd: huh, is dit écht gezónd?!

Ingrediënten voor 1-2 personen: 2 bevroren bananen, een volle eetlepel cacao-poeder en voor wie dat wil nog een theelepeltje honing, of iets anders om extra te zoeten. Ik heb stevia-druppels gebruikt en wat vanille-extract.

Je doet de banaan in de keukenmachine en pureert deze (in bevroren staat, eventueel leg je de bananen een minuut of 20 van tevoren uit de vriezer, dat had ik gedaan, want ze waren echt KEIhard). Dan voeg je de rest toe, even goed mengen, proeven en klaar! Ik heb er nog wat 99% chocola overheen geraspt. Volgende keer doe ik stukjes. Of geraspte kokos. Of nootjes. Of dat allemaal .

Ik heb het gemaakt met mijn staafmixer, die vond het mengsel wel lastig (het apparaat werd heel warm en draaide heel langzaam), maar met wat geduld is het er toch mee gelukt.
Goed gedaan Schorpioen!

INFJ: dat klinkt heeeeeeeel lekker! Ik ga het van het weekend eens maken!

Ik heb vanmiddag havermoutkoekjes gemaakt. Nou ja cakejes. Het beslag was wat dun en heb het gewoon in die cake vormpjes gedaan. Ohh lekker dat ze zijn en heel weinig punten voor de ww. 1 puntje maar. Dat is hetzelfde als 1 likje boter of 30 gram smeerkaas. Dus deze hou ik er in! Top

Even een eetlijstje dan maar tussendoor:

O: havermout met banaan en kaneel

T: cappuccino

L: 3 bth met gebakken ei, champignons, ui en sambal

T: havermout cakeje met thee

L: Broccoli, pangasius stukjes in chili en citroen en aardappelen in schil uit de oven

T: kwark met amandelen en peer
Nee hoor Naatie, ze vragen niet naar mijn gewicht. Maar bedoel meer van dat ze verwachten dat ik bij wijze van 10 kilo ben afgevallen, maar dat het eerder 1 kilo is. Waar ik al heel blij mee ben hoor hihi.

Zo nog even hapje eten. Vanavond rode biet, geitenkaas met honing en walnoot. Heerlijk.
Klinkt goed, INFJ! Zelf ben ik niet zo'n fan van chocolade ijs, maar banaan en kokos lijkt me dan wel weer een hele lekkere combinatie

Ik ben vandaag bezig geweest met de keuken op te ruimen. Kasten open, alles eruit, sopje erdoor, spullen uitzoeken en wat er blijft weer netjes opruimen. Dingen die nooit gebruikt worden weg, keukenapparatuur die zelden gebruikt wordt netjes in een krat in de schuur. Alles is weer netjes en het geheel ziet er mooi uit, nu ben ik even heel trots op mezelf. Wandelen schiet er even bij in, maar flink opruimen en schoonmaken zorgt ook voor beweging.

Lijstje van vandaag:

O: Havermout met halfvolle melk en een scheutje stroop, kiwi, kop thee.

T: 2 Lange vingers, kop thee.

L: 2 Geroosterde boterhammen met tomaat, ei en een beetje frietsaus, glas optimel.

T: Sinaasappel, 1 lange vinger, kop thee.

D: Volkoren spaghetti met groentesaus en gehakt.

T: Magere yoghurt, 2 koppen thee.
Hahaha schorpioen ik moest stiekem beetje lachen om je post 'doen mensen nou alsof ze die dingen lekker vinden of vinden ze dat echt?'

Ik vond die havermoutkoekjes ook niet lekker hoor. Tot ik allemaal dingen ging toevoegen. Toen waren ze suuuuperlekker maar niet echt meer heel erg gezond. Nou ja wel gezond: want veel noten enzo maar alsnog veel calorieën!

Met mijn verjaardag had ik Brownies van avocado zoete aardappel en dadels. Alleen de topping had ik wel beetje siroop in verwerkt. Nou ja je moet het gewoon niet eten alsof je een echte Brownie eet.. maar meer zodat ze toch ook iets enigszins lekkers hebt voor bij de koffie. Maar had voor de gasten heerlijke chocoladefudgetaart dus was wel beetje jaloers met mijn avocadotaartje... en de dag erna heb ik de restjes opgegeten met flinke dot slagroom. Toen was ie iets lekkerder haha.

Ach het is denk ik ook kwestie van wennen maar ook dat echt echt gezond denk ik nooit zo lekker kan zijn als echte zoetigheid!!

En lepeltje pindakaas en chocoladepasta zijn herkenbaar haha. Zo ellendig nu heb ik echte notenpasta ontdekt bij de ah van cashewnoten en 1 van amandelen. Op zich puur en heel erg gezond maar ik ga dat dan weer met een lepeltje tussendoor zitten eten. En er zitten gewoon behoorlijk wat calorieën in.

@INFJ fijn dat je er weer bent met je lekkere recepten. Zowel de courghettespaghetti als banaanijs komen op mijn lijstje. En natuurlijk fijn dat je de draad weer hebt opgepakt. Chapeau. Is moeilijk hè als je eenmaal uit dat ritme bent om er weer in te komen. Ik vind trouwens dat je verjaardag wel een excuus mag zijn voor iets lekkers hoor. Gefeliciteerd ook nog
Lilah: Ik neig ernaar om het op te geven en dan maar te kiezen voor af en toe iets echt lekkers dan een slap aftreksel ervan😆 . Was bij de tuinen en ze kwam daar met zo'n fruit reep. Die zijn dan zonder suiker. ZE gaf aan dat iedereen die zo lekker vinden. Heb ik geprobeerd en nee geef mij dan maar een echte mandarijn.

Vandaag met kokosmeel koekjes gemaakt. Uiteindelijk toch wat normale bloem erdoorheen en suiker natuurlijker. En smaakt naar kokomakronen en laat ik dat nu net niet lekker vinden. Ik hou wel van kokossmaak maar niet van de textuur. De textuur krijg ik er niet uit. Het word niet vloeibaar. De havermout cakejes wil ik nog wel proberen. Bloem vervangen voor speltbloem gaat wel goed.

Vandaag wel gesmokkeld. Had 4 dropjes bij jamin gehaald en die zijn weg en 1 sleutel. Is niet super erg want drop is minder erg dan chocolade. En heb gezwommen. De risolles heb ik niet gepakt. Misschien morgen als lunch ofzo.

Had idd als avond eten alleen maar bloemkool met 1 saucijs gegeten. Wel beetje kaassaus en net ook nog bakje Griekse yoghurt met honing.

Morgen weer een normale werkdag dus dan geen mogelijkheid overdag te smokkelen😆
Er zijn ook suikervrije dropjes Die staan bij mij op tafel in een bakje, en zo nu en dan pik ik er eentje
aan het typen...
Daar ben ik weer Heerlijk hoor zo'n weekje zonder al teveel social media! Wil dat gaan volhouden, lekker minderen met snoepen én social media. Die twee gaan overigens ook regelmatig hand in hand bij mij. Lekker op de bank met het viva forum en een bakje chips... dat doe ik dus niet meer!

Het gaat goed met de lijn! En ik ben nu ook intensief aan het sporten, hoewel ik daar nu wel weer iets mee wil gaan minderen / sportvrije dagen in wil lassen. Ik krijg pijn in mijn lichaam. Niet zozeer spierpijn, maar echt dat verzurende gevoel. Even een tijdje rustig aan dus.

Ik heb ook al een week niet gesnoept. Wel een klein beetje kaasfondue gehad van de week, maar dat zie ik door de vingers... je moet wel een beetje blijven genieten toch en is niet iets wat je standaard doet!

Wat ik nu doe: de dag van tevoren voor het slapengaan mijn eten maken voor de volgende dag tot aan het avondeten. En dan het liefste net iets teveel! Ik zet mijn havermout (oid) klaar voor het ontbijt, ik smeer boterhammen met hummus en groentes, ik maak een salade, stop een paar stukken fruit in mijn tas, vul mijn waterflesjes... enz. enz. Ik neem er echt de tijd voor, een half uurtje ofzo, zodat er echt tijd in zit. Ik doe zelfs al water in de waterkoker en zet er een grote beker naast met een theezakje erin, zodat ik de volgende ochtend alleen maar op het knopje hoef te drukken om water te koken en in de beker te doen. De volgende ochtend eet ik mijn ontbijt dat klaarstaat, haal ik mijn lunchbox uit de koelkast, stop die in mijn tas. En vaak is het zoveel eten dat ik het dan zonde vind om iets te gaan kopen of van anderen aan te nemen! Avondeten doe ik gewoon wat de pot schaft. Ik ben daarnaast ook niet zo'n ochtendmens, voor mij werkt dit zó goed om op gang te komen!

Heb nog niet op de weegschaal gestaan dus ben heeeel benieuwd vrijdag... ben bang dat ik 'zwaarder' ben, omdat ik spieren heb gekweekt.

@lillah Ik ben geïnspireerd door je bloemkoolpizza! Ik ga eens overleggen of ik de rest hier daar ook zin in heeft... dan ga ik dat ook proberen vanavond!

Ik lees dat het bij een heleboel niet zo lekker gaat, balen! Maar wel een aantal die ondanks alles toch afgevallen zijn!

@INFJ Heel herkenbaar wat jij schrijft over 'saboteren'... ik weet echt niet wat dat is! Volgens mij is het ook dat je jezelf iets wilt gunnen als je een tijd gezond hebt gegeten... dan gun je jezelf één keer buiten de regels een reep chocolade en dan is het hek van de dam... tenminste ik denk dat het bij mij zo is!

@rozea Welkom! We hebben dezelfde lengte en gewicht... hier ook een moeder met overgewicht en ik begon haar dikke buik te krijgen waarvan ik had gezworen dat ik die nooit zou krijgen... denk dat wij elkaar wel kunnen motiveren hier!!!

@ontherun Oooh wat kunnen mensen toch asociaal zijn he! Ik denk dan altijd maar: "Nu weet ik tenminste hoe ik NIET wil worden als ik later oud ben."

En heel goed advies van je dok om een paar dagen niet te praten! Kan de boel lekker herstellen. Probeer ook hoesten te voorkomen en in plaats daarvan een slokje water te drinken.

@naatie Mensen (lees: vrouwen) beginnen nu wel te zien dat ik afval en vragen dan wel hoeveel kilo's er al af zijn, hoeveel ik dan woog en wat ik dan nu zoal eet op een dag. Ik draai daar dan een beetje omheen, want ten eerste vind ik dat het niemand die ik ken wat aangaat en ten tweede en voornaamste heb ik geen zin in afkeurende blikken ("wow weeg je zoveel!" of "eet je dát? Is niet gezond hoor!"). Hier op het topic heb ik daar overigens dan weer totaal geen moeite mee!

Hier toch even wat cheerleaders om iedereen aan te moedigen om door te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven