Lijf & Lijn alle pijlers

20-25kg afvallen. Wie ook?

17-04-2018 09:43 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil/moet er ook 20-25kg afvallen en wil meeschrijven? Tips en ervaringen uitwisselen enzo? Schrijf mee!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hee Deeemilove, natuurlijk kun je op de bbq wel alleen ' gezond ' vlees pakken. Ik eet al jaren geen varkensvlees omdat ik daar ziek van wordt dus eet op een BBQ ook alleen kipfilet of runderhamburger. Daarbij is varkensvlees ook nog eens ongezond dus gewoon aangeven dat je niet van varkensvlees houdt! En pas op voor die heerlijke salades die altijd vol zitten met mayo ;) Veel plezier iig!

Ailuros ik snap wat je bedoelt met dat je honger hebt! Ik heb dat gevoel ook eigenlijk bijna altijd. Ik drink nu ipv gewoon water spa rood. Door die bubbels zit ik voller. Ik heb gelukkig geen kantoor baan meer want volgens mij krijg je dan altijd zin in vanalles. Mijn tussendoortje ' s ochtends is een gekookt ei, dan m'n lunch 1 bruine boterham met kaas of kipfilet met tomaat of augurk en dan m'n middag snack is een banaan of een rijstwafel met chocolade. Avond eten gewoon wat we eten, rijst of aardappelen maar dan weeg ik af hoeveel ik eet. Probeer niet meer dan 150 gram rijst of aardappelen te eten. Probeer ook een beetje op vaste tijden te eten. Bij mij werkt het nu al twee weken en moet zeggen dat ik me erg eigenlijk wel goed bij voel.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat je het echt wilt afvallen en nu er alles voor wilt geven. Ik had vroeger wel iets overgewicht maar pas de laatste 5 jaar zo erg en nu heb ik er echt genoeg van. Heeft ook zo z'n redenen gehad dat ik alles naar binnen propte maar ik voel dat ik er nu klaar voor ben. Ik hoop dat je dit ook hebt want je moet er wel echt voor willen gaan, half werk dan gaat er niet zoveel af als je hebt gehoopt en doordat je baalt pak je toch iets te snacken omdat je je kut voelt om het maar ff zo te zeggen. Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen en dat je hier iets aan hebt! Geef niet op!!
P.S. Ik moet morgen ochtend weer op de weegschaal, heb er stiekem vanochtend al op gestaan en was al wel gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Luuntje19419 schreef:
14-06-2018 20:14
Hee Deeemilove, natuurlijk kun je op de bbq wel alleen ' gezond ' vlees pakken. Ik eet al jaren geen varkensvlees omdat ik daar ziek van wordt dus eet op een BBQ ook alleen kipfilet of runderhamburger. Daarbij is varkensvlees ook nog eens ongezond dus gewoon aangeven dat je niet van varkensvlees houdt! En pas op voor die heerlijke salades die altijd vol zitten met mayo ;) Veel plezier iig!
Wat ik meer bedoel is dat dit een pakket is via een bedrijf, die heeft dus bijvoorbeeld 2 vleesjes van dit, 1 van dat, zoveel salade per persoon etc gerekend. Dus ik kan niet alleen kip pakken bijvoorbeeld. Thuis doe ik dat wel, omdat ik kip ook alleen lekker vindt, ander vlees niet. Gelukkig ben ik niet zo van de salades. Ik ben wel van de stokbroodjes kruidenboter helaas....
Alle reacties Link kopieren
Ailuros schreef:
14-06-2018 19:31
Heb je voorbeelden wat zou werken?Sorry, tis heel nieuw voor me :-$

Nou toch gewogen, 100 gram erbij.... o_o
Een banaan en een appel samen zijn rond de 200 calorieën. Het is wel gezond, maar vanwege de suikers zit er meer in dan je denkt. Ter vergelijking: in 100 gram worteltjes zit ongeveer 30 kcal, in 100 gram komkommer zitten er 15; in 100 gram druiven zitten ongeveer 70 kcal.

Eiwitten en koolhydraten geven sneller een verzadigd gevoel. Fruit eten is prima (1-2 stuks per dag wordt echt wel aanbevolen, ook als je af probeert te vallen) maar als je honger blijft houden kun je beter je fruit-intake beperken en de overgebleven calorieën gebruiken voor iets anders. Ter vergelijking: in mijn ontbijt (twee volkoren boterhammen met light roomkaas) zaten nog geen 200 calorieën en daar kan ik uren op draaien.

De diëtiste die me ooit bezocht gaf bijvoorbeeld ook als tip mee om plakjes mager boterhambeleg mee te nemen (bijv. kipfilet) of van die puntjes La Vache Qui Rit. Combineer dat met rauwkost (van komkommer, tomaatjes, radijsjes en worteltjes kun je vrijwel onbeperkt snoepen), dan krijg je minder snel honger.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik vind het vooral heel erg moeilijk wat ik zou kunnen eten. Morgen heb ik afgesproken met de uitbater van de fitness waar ik ga. Die heeft dan een trainings- en eetschema dat ik kan volgen. Ik moet nog fatsoenlijke inkopen gaan doen, dat doe ik zaterdag. Dan haal ik ook wat wortels en komkommer om te snacken. Noten wilde ik ook halen. En ingrediënten om zelf muesli te maken voor ontbijt. Hopelijk vind ik het lekker, mijn wereld gaat alvast open :hihi:

En ja Luuntje, ik ben echt wel serieus met mijn afval-wens :) 2 jaar geleden ook fitness gedaan, ik was heel goed bezig. Maar toch het drukke leven de bovenhand laten nemen en gestopt... Daarna afgestudeerd en dik half jaar werkloos geweest, wat mn gewicht ook niet goed deed. Ik ben nog meer uitgezet... En nu is het genoeg. Ik heb werk, ik heb ritme, een nieuw fitness abo en vooral veel zin om me ertegen aan te smijten! Ik ben het zat, het moet er af! Het is niet meer van willens, het is van moetens, nu heb ik nog geen striemen in mijn buik en dat gaat anders er ooit wel van komen o_o
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond (ja 's avonds is niet slim, dat weet ik) woog ik 87,4 en was ik zogezegd 100 gram bijgekomen, nu weeg ik net na het opstaan en is het 86,5? Bijna een kg verschil, of houd ik zoveel vocht op? :@@: Rot dat je eigenlijk niet weet of je vocht of vet afgevallen bent :lol:

Mijn startgewicht had ik gewoon in de namiddag gewogen.
Alle reacties Link kopieren
Ailuros schreef:
15-06-2018 06:02
Gisterenavond (ja 's avonds is niet slim, dat weet ik) woog ik 87,4 en was ik zogezegd 100 gram bijgekomen, nu weeg ik net na het opstaan en is het 86,5? Bijna een kg verschil, of houd ik zoveel vocht op? :@@: Rot dat je eigenlijk niet weet of je vocht of vet afgevallen bent :lol:

Mijn startgewicht had ik gewoon in de namiddag gewogen.
Je verliest 's nachts veel vocht. Je kunt je het beste één keer per week wegen, op hetzelfde tijdstip, om een betrouwbaar beeld te krijgen van je gewichtsverlies.

Let trouwens op met noten! Ze zijn gezond, maar ook heel erg vet. Twee flinke handjes noten zitten evenveel calorieën als in een Mars...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg mezelf altijd op vrijdag ochtend voor het ontbijt. Ik ga ook niet meer ' s avonds of elke dag op de weegschaal want dan wordt ik helemaal gek!

Vanochtend dus weer gewogen en er is weer 1,2 kg af! :cheer:

Vanavond komen mijn schoonouders, mijn vriend stelde al voor om te vragen dat ze geen appeltaart meenemen maar ik gun de rest appeltaart, ik houd mezelf wel gewoon in, goede oefening!
Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Luuntje!

Ik ben vanmorgen vergeten om me te wegen, dus dan komende vrijdag maar.

Ik had nog zo veel calorieën over vandaag (en een hele lichte, koolhydtraatvrije avondmaaltijd gepland) dat ik dacht, goh, trakteer jezelf eens. Dus ik heb een frikandel gekocht. Hij was heerlijk! Alleen... Het is vrijdagmiddag en ik heb nu dus ontzettende snoepzin omdat ik overdag niet genoeg gegeten heb. Ik heb een pot augurken en een pot zilveruitjes. Hopelijk helpt dat genoeg...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar gewogen vanmorgen. Twee kilo afgevallen deze week! Maar ik ben net pas begonnen, dus nu gaat het nog snel.

Ach, het werkt in elk geval.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje en Luuntje wat een mooie resultaten!! Gefeliciteerd!! Waren de zilveruitjes lekker Maechtje :hihi: En Luuntje hoe is het met de appeltaart afgelopen?

Ailuros, het is inderdaad handig om steeds op hetzelfde moment te wegen, anders is er geen touw aan vast te knopen en raak je alleen maar ontmoedigd. Succes deze week!

Deeeemilove hoe is het gegaan met de BBQ?

Boannan, hoe is het met jou?? -10 kilo grens al bereikt?

Bij mij deze week -0,5. Daar ben ik zeer tevreden over gezien mijn slechte week. Dat etentje van dinsdag heeft mijn motivatie flink de das om gedaan en de afgelopen week een pak stroopwafels soldaat gemaakt :facepalm: Ik merk dat ik dan ook minder lees/schrijf/weeg etc dus ben van plan om er komende week weer tegen aan te gaan!

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Pinguïnlover schreef:
18-06-2018 09:24
Maechtje en Luuntje wat een mooie resultaten!! Gefeliciteerd!! Waren de zilveruitjes lekker Maechtje :hihi:
NEE.
Ik heb daarna wortels en komkommer gegeten met een beetje hummus wat nog in de koelkast stond. Ik was even vergeten hoeveel calorieën daarin zaten. Was wel heel lekker.

Ik heb een beetje een fout weekend gehad. Vrijdag en zaterdag wel onder de 2000 calorieën gebleven (ik mik op 1700), gisteren een keer niet geteld. Uitgebreid ontbeten, geen lunch maar wel een stuk kruimelvlaai gegeten en wat kaas, en 's avonds chinees, maar eerst wontonsoep gegeten en me bij de rijst/foe jong hai/tjap tjoi wel enigszins ingehouden. Hopelijk valt de schade mee.

Succes deze week, Pinguinlover! Bij mij helpt het ook om ALLES op te schrijven/in te voeren in mijn app, anders ga ik smokkelen. Hopelijk lukt het je deze week.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Haha stom he dat in al die lekkere dingen calorieën zitten? ;)

Heel herkenbaar inderdaad, voor mij helpt het ook om alles op te schrijven/in te vullen id app, zelfs dat ene dropje! (Maar op slechte dagen open ik de App niet eens omdat ik dan niet met mn kop uit het zand wil :-$ :facepalm: )

Vandaag is goed begonnen, dus ik ga er voor!!
Alle reacties Link kopieren
Maechtje lekker hoor 2 kilo, super goed!!

Pinguinlover ach toch weer een halve kilo, beter dan niets!!

De appeltaart staat nog steeds in de koelkast :roll: ze had nog allemaal borrelnootjes, gevulde koeken, zweedse broodjes etc meegenomen. Ze neemt altijd allemaal boodschappen mee omdat wij in Duitsland wonen.

Maar ik heb nog geen appeltaart op, wel verdeeld over 2 dagen een gevulde koek en dat was echt heerlijk. Gister avond uit eten geweest maar dat had ik vooraf over nagedacht dus heb een biefstuk gegeten en alleen salade erbij geen friet, ook geen toetje. Wel alcohol, Aperol Spritz is hier helemaal hip maar daar hebben ze een variant op gemaakt met Frambooslikeur, spa rood en prosecco. Was ook erg lekker!

Zal vrijdag wel weer zien hoeveel eraf is.. heb net weer 8 km gewandeld en gister ook dus heel dramatisch kan het niet zijn.

Succes allemaal deze week, laten we heel streng zijn dan zien we vanzelf goede resultaten!!
Alle reacties Link kopieren
Zo is het Luuntje! Knap dat je al die lekkere dingen kan laten staan. Ik neem al ruim een maand elke avond een stroopwafel en ik merk ook dat als ik mezelf iets gun ik het veeeeeeel beter volhoud dan wanneer ik heel steng doe.

Je etentje klinkt ook weloverwogen; wel een drankje maar een mager hoofdgerecht en geen frietjes. Zeker icm je 8 km wandelen zal de schade wel mee vallen! En idd we gaan gewoon allemaal voor goed nieuws volgende week! Ik ben van plan om elke dag even te komen melden hoe mijn dag was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn snack wat ik elke dag mag is een rijstwafel met chocola, en ' s avonds een beetje magere yoghurt met aardbeien. Ik zou mezelf wel ´s avonds een stroopwafel willen geven maar dan is m´n rem weer moeilijk te vinden en dan wil ik er eigenlijk nog een of twee :-P

Maar als mijn vriend een zak chips opent dan pak ik er soms wel een paar, maar ik moet zoiets niet voor mezelf kopen of pakken dan gaat ie op.

Vandaag nog niks extra´s gegeten en dat hoop ik zo te houden!

Wel leuk om iedere dag te lezen hoe het gaat!
Alle reacties Link kopieren
Oooeeeh ja rijstwafels met chocolade (snack a jack) zijn hier ook favoriet, en maar 61 cal! Ik zorg gewoon in mijn planning dat ik ruimte over hou qua calorieën voor mijn stroopwafel/koek. En ben ook trots als het lukt om het bij 1 stuks te houden, want dat wil ik mezelf aanleren.
Alle reacties Link kopieren
Rijstwafels zijn vies ;)

Hier helpt het om gewoon geen suiker te eten. Dan moet ik wel streng voor mezelf zijn, maar ook ik kan niet één stroopwafel eten, dat is meteen een heel pakje. Dus ik mag van mezelf geen (toegevoegde/verwerkte) suikers eten. Er zitten natuurlijk wel suikers in brood e.d. (en ik heb wel per ongeluk een boterham met jam gesmeerd) maar als ik de koekjes en chocolade al eens laat staan kom ik een heel eind.

Morgen een etentje met collega's, maar geen idee hoe/wat/waar dus ik vind het lastig om me voor te bereiden. Hopelijk is het barbecue, daar hou ik toch niet zo van (al die salades vind ik vies en ik ben geen enorme vleeseter) dus dan kan ik wel toe met sla en een stukje vlees en een paar stokbroodjes.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hier tot nu toe een hele goede dag! Nog maar 1200 cal op en al 8500 stappen gezet!! Nu hopen dat de avond (mijn zwakke moment) in hetzelfde ritme doorgaat. Neem ik nog zo’n vieze rijstwafel :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik had een etentje met collega's. Outdoor cooking. Superleuk en ik heb er niet heel veel van gegeten, maar van tevoren wel veel gesnoept omdat het zo lang duurde en we pas rond zevenen begonnen met koken. En er was alleen cola, sinas en spa rood (geen kraan op de locatie, dus ook geen water) en ik vind spa rood vies, dus ik heb een paar glazen cola gehad. Wel een uur flink gewandeld van tevoren.

Vandaag dus maar weer wat beter opletten, denk ik...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel van kunnen genieten Maechtje? En inderdaad vandaag even extra opletten en dan komt het echt wel goed! Succes vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een goede dag achter de rug! 10000 stappen, 30 min op de crosstrainer en wederom netjes gegeten. Hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist genoten van een gevulde koek :facepalm:
Niet helemaal de bedoeling maar het gaat nog steeds goed, weer bijna 1,2 kg afgevallen deze week. Zal morgen ochtend na het wegen laten weten hoeveel.

Zaterdag ga ik met vakantie en ik heb toch besloten om geen weegschaal mee te nemen. Op zondag 8 juli zal ik dan weer laten weten hoeveel er bij is gekomen. of in het meest positieve geval is afgegaan..Heb wel besloten om te genieten van m´n wijntje, liefmans en bailey´s maar ik blijf normaal eten overdag en veel water drinken. We gaan wandelen in de bergen in Zwitserland dus het is wel een sportieve vakantie.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo je gaat als een speer Luuntje! Goed zeg! En alvast een hele fijne vakantie!! Lekker genieten! Klinkt alsof je er goed over na gedacht hebt wat je wel/niet wilt eten/drinken. Ben benieuwd 8 juli.
Alle reacties Link kopieren
Pinguïnlover schreef:
20-06-2018 09:30
Heb je er wel van kunnen genieten Maechtje? En inderdaad vandaag even extra opletten en dan komt het echt wel goed! Succes vandaag!!
Gelukkig wel, alleen kwam de dag erna mijn vriend thuis met "verrassing! We gaan barbecuen!" Bedankt, schat...

Dus nu twee dagen rond de 2000 gegeten, schat ik (ook niet heel erg) en vandaag weer streng zijn. Ik ben benieuwd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben 24 jaar, 168 lang en ik weeg 89,6 kilo. (Ongeveer 10 maanden geleden was dit 102 kilo)

Ik val dus niet snel af, maar ik hoef hier dan ook niet veel moeite voor te doen (kleine aanpassingen) en hopelijk blijft het er ook af!

Mijn aanpassingen zijn:
- (bijna) alleen maar water drinken
- 1 dag per week snoepen (soms snoep ik dan ook veel te veel die dag.. haha)
- 1 van de 3 hoofdmaaltijden koolhydraatvrij eten (geen brood/pasta/aardappels)
- als tussendoortje altijd yoghurt en/of fruit

Heb soms ook wekenlang niet op mijn eten gelet hoor, maar het was al een gewoonte dat ik alleen water dronk en één maaltijd koolhydraat vrij at, maar in die periodes snoepte ik wat meer. Ben al super blij dat ik in die periodes niks ben aangekomen.

Graag zou ik nu in 3 maanden nog 10 kilo afvallen, maar ik weet niet of dit te hoog gegrepen is, en wat voor aanpassingen ik nog meer moet maken.
Sowieso ben ik van plan meer te sporten, maar door mijn werk kom ik er soms niet aan toe

Hebben jullie nog tips qua eten hoe ik wat sneller af kan vallen? En of 10 kilo in 3 maanden wel realistisch is?

X Sara

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven