Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
.
anoniem_329601 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 21:10
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwe mensen.

@tweevoeter heb je vast PB gestuurd met de inloggegevens.

En ook al heb je nog een lange weg te gaan kwa afvallen, ook al haal je nu een deel van het totale doel dat is ook mooi meegenomen.
Bij mij mag er ook nog hoop af, maar alles wat er dit jaar vast afgaat is mooi meegenomen.

Hopelijk blijft dit een lekker actief topic waarin we elkaar kunnen ondersteunen waar het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
@Sansi: Bedankt voor de PM. Ik heb mezelf erbij gezet alleen ik krijg de tekst die je moet invullen niet weg omdat anders de volgende dit niet ziet. Iemand die dat kan veranderen?

Ja je gemoedstoestand en medicatie hebben echt veel invloed. Ik ben ook heel veel aangekomen door medicatie waarbij ook je stofwisseling verandert. Door depressie ook niet veel energie om te sporten afgelopen jaren en wel blijven eten. Dan krijg je dus dit.
Alleen doordat ik nog steeds veel medicatie slik is het afvallen wel heel wisselvallig en gaat het lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook dat je in de vakantie altijd meer afvalt dan normaal?
Bij mij is dat eigenlijk bijna altijd wel zo. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik dan actiever ben (bijvoorbeeld bij stedentripjes, daar loop je toch altijd ongemerkt wel veel), maar nu heb ik de halve kerstvakantie op de bank zitten netflixen en oliebollen eten en is er eigenlijk niets bij gekomen.
Naar mijn idee omdat ik dan meer slaap en uitrust.
Dus ik probeer deze maand naast gezond eten ook extra goed te letten op voldoende slaap :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Gossipgirl heb het even aangepast; stond 1 keer /table te veel.

@Manana; heb dat juist niet, bij mij werkt het vaste normale ritme juist het beste met afvallen, als ik vakantie heb en ik ook daadwerkelijk op vakantie, dan lukt het nog wel redelijk kwa afvallen/op gewicht blijven ook al eet ik dan over het algemeen anders dan thuis.

Alleen als ik thuis ben tijdens vakantie dan heb ik dat ik dan minder beweeg en makkelijker wat lekkers neem dat ik normaal minder snel neem omdat het dan vakantie is. En bijv. afgelopen 2 weken had ik ook vakantie en dan is het ook weer uitdaging om af te vallen, zeker zo met feestdagen waarbij er toch wat extra's in huis wordt gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Boekenwurm, interessant hoe dat voor iedereen weer anders werkt he?
Zoveel factoren die invloed hebben, soms is het gewoon lastig om uit te zoeken wat het effect precies is van bepaalde zaken.
Maar aangezien ik meer houd van slapen dan van sporten, ga ik daar mijn aandacht eerst eens op richten deze maand ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Boekenwurm: Bedankt! Ik kon de fout niet achterhalen.

@Manana: Het zou wel fijn zijn dat goed slapen ook een voordeel voor afvallen is. Lekker makkelijk :p
Voor mij maakt het volgens mij geen verschil uit of ik werk of vakantie heb. Sowieso kan ik er moeilijk een pijl op trekken want dan heb ik een week waarbij ik 2x heb gesport en goed op mn eten gelet, niks afgevallen. Val ik in de december maand met niet sporten en niet goed op je eten letten wel af.
Alle reacties Link kopieren
Avena, precies, dat bedoel ik. Gisteren was een dag met verleidingen. Waar ben ik voor gezwicht? Twee oliebollen,1 klein kerstkransje, 2 beschuit met 9 gr. kaas. Bij elkaar 550 kcal. extra op een dag. Dat is een maaltijd. En waarom?
Ik eet trouwens ook vegetarisch en soms veganistisch, maar dat vind ik lastig, dan mag je ook geen kiwi's en dat vind ik wat ver gaan.
Voor mij maakt het niet veel uit. Als ik vakantie heb, dan heb ik meer tijd voor gezonde maaltijden, maar ook meer tijd/mogelijkheden om uit eten te gaan, te borrelen, dat soort dingen.

Ik zie dat ik ik de tabel mijn eigen naam fout heb geschreven :rofl: Verbeter ik wel als ik weer ga wegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen!
Heb al jaren de wens om af te vallen en ook veel aan proberen te doen, maar de motivatie ontbreekt soms. Misschien dat ik mezelf op deze manier meer motiveer, het allemaal een beetje voor ogen heb (:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic Avena!

Kan jij of iemand anders mij ook een PB met de inlog gegevens sturen?
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91, mijn diëtiste zei een tijd geleden dat je vandaag op de weegschaal ziet wat je een maand geleden hebt gedaan. Er zijn allemaal processen in het lichaam bezig en dat heeft z'n tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Avena, je mag me wel in de lijst zetten, maar het hoeft niet hoor. Ik wil je geen extra werk bezorgen of een precedent zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ook de Eetmeter van het Voedingscentrum invullen? Ik doe het wel, om te kijken of ik op de goede weg zit.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
08-01-2020 13:47
@Manana: Het zou wel fijn zijn dat goed slapen ook een voordeel voor afvallen is.
Dat is het zeker! Of in ieder geval andersom: van te weinig slaap kun je aankomen. Je hebt dan gedurende de dag vaak last van suikertekort dat je (ongemerkt) gaat compenseren met meer eten. Daarbij vinden er natuurlijk allemaal belangrijke processen plaats in je lichaam terwijl je slaapt. Zo kan het inderdaad dat je in de vakantie afvalt. Alleen al door beter slapen en minder stress. Cortisol heeft ook een relatie met overgewicht.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vul hem ook in.
Voor mij werkt het erg goed.
Alle reacties Link kopieren
@pompoensoepje en @zwartvlekje, jullie hebben PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mfp, die vind ik prettiger en werkt goed samen met mijn fitbit.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 13:49
Avena, precies, dat bedoel ik. Gisteren was een dag met verleidingen. Waar ben ik voor gezwicht? Twee oliebollen,1 klein kerstkransje, 2 beschuit met 9 gr. kaas. Bij elkaar 550 kcal. extra op een dag. Dat is een maaltijd. En waarom?
Ik eet trouwens ook vegetarisch en soms veganistisch, maar dat vind ik lastig, dan mag je ook geen kiwi's en dat vind ik wat ver gaan.
Geen kiwi's? Ik ben ook heel relaxed met veganistisch eten hoor. Ik kook vrijwel altijd veganistisch, maar ik eet nog wel af en toe kaas, als ergens 2% kippeneiwit in zit eet ik het ook gewoon en buiten de deur ben ik vegetariër.

Ik merk nu ik weer op mijn eten let dat ik eigenlijk bijna niks het 'zondigen' waard vind. Het is allemaal hap-slik-weg. Sowieso vind ik af en toe iets ongezonds het allermoeilijkst. Wat is nou één koekje bij de thee? Dan neem ik net zo lief niks. Maar ik weet dat ik dit nou juist wel moet leren, om 'beschaafd' te genieten en niet meteen een hele reep chocola of rol koekjes.

Ik wil sowieso proberen om me meer op mijn gedrag te richten dan op mijn gewicht. Het gaat niet om die paar ons eraf in een week. Het gaat erom dat ik voor altijd anders leer eten. En dat gewicht volgt dan vanzelf wel. Daarom 'mag' ik van mezelf echt niet vaker dan 1x per week op de weegschaal.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er ook graag nog in! Heb al een PB gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Het startgewicht is dan het gewicht aan het begin van het jaar, zeker? Dan hoeft dat nare, nog grotere, getal voor mij er niet in. :P
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 11:29
Oh ja, 59 jaar, 167 lang, 85 kg, bmi 30.5 (officieel dus morbide obees). Streef december 2020 72 kg eraf dus een kilo per maand. Moet lukken.
Morbide obees is toch pas vanaf een bmi van 40?
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-01-2020 14:12
Dat is het zeker! Of in ieder geval andersom: van te weinig slaap kun je aankomen. Je hebt dan gedurende de dag vaak last van suikertekort dat je (ongemerkt) gaat compenseren met meer eten. Daarbij vinden er natuurlijk allemaal belangrijke processen plaats in je lichaam terwijl je slaapt. Zo kan het inderdaad dat je in de vakantie afvalt. Alleen al door beter slapen en minder stress. Cortisol heeft ook een relatie met overgewicht.
Dat zegt mijn diëtist ook inderdaad. Ik begrijp nog steeds niet helemaal precies hoe het werkt, maar volgens hem heeft het inderdaad zelfs bij een ongewijzigd eetpatroon een effect.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
08-01-2020 16:20
Ik wil er ook graag nog in! Heb al een PB gestuurd!
PB terug!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
08-01-2020 16:22
Het startgewicht is dan het gewicht aan het begin van het jaar, zeker? Dan hoeft dat nare, nog grotere, getal voor mij er niet in. :P
Je mag de datum van je startgewicht uiteraard helemaal zelf bepalen! :D
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven