Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend nog even op de weegschaal gestaan: 86,3! Dus ik hoop komende zaterdag rond de 86 te eindigen.
Ik ga ervoor deze week.

Hoe ziet jullie week er uit? Er komt veel regen aan helaas, wandelen moet tussen de buien door en dan maar wat langer op de crosstrainer. En geen terrasjes voor mij.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op de weegschaal 70,5 -1,1 kilo. Totaal -15,5. Het viel me een beetje tegen omdat ik 3 dagen heb gevast maar volgende week zal er wel weer wat meer af zijn.

Ik ben vandaag begonnen bij mijn nieuwe baan. Moet nog even puzzelen met eten. Ze hadden een lunch met broodjes maar die heb ik niet genomen.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen vasten O_O jeetje zeg.
Ik eet alleen tussen 12 en 18.30 uur, maar dan heb ik ook echt wel trek om 12 uur.
Afgelopen dagen goed op het eten gelet en elke dag 16 km gewandeld, vanmorgen zwaarder dan zaterdag. Even duimen voor aankomende zaterdag, dat er dan weer wat af is
Alle reacties Link kopieren
Jokke, dat is echt veel zeg 16 km! Knap. Ik duim alvast voor je voor zaterdag.

Abra, ik vind 1,1 in een week, terwijl je al zo veel bent afgevallen echt veel. Maar snap het gevoel wel als je 3 dagen hebt gevast. Ik doe het je niet na...! Veel succes met je nieuwe baan. Hoe was je eerste dag?

Hier gaat het goed. Ik doe echt mijn best om zaterdag rond de 86 uit te komen. We shall see. Fijne dag allemaal!
Hier kom ik nog op terug
Hi allemaal,

Zaterdag niet kunnen wegen want was op vakantie. Natuurlijk weer aangekomen maar is nu al 2 kilo van weg dus voornamelijk vocht van de Chinees die ik heb gegeten. De kilo die nog even weg moet verwacht ik in weekend wel kwijt te zijn. Volgende week gaan we weer paar dagen weg. Dat moet dus anders. Hou nu 80/20 principe aan waarbij ik 80 % zogenaamde gezonde eten eet en 20% minder voedzaam voedsel 😬 dat is voor mij dus zo’n 300 kcal . Hoeft natuurlijk niet maar is fijn idee dat het kan.

Sinds gister weer goed opgepakt.

Mijn doel is om 30 juni onder de 100 te zitten. Dat is nu nog 6,5 kilo . Mezelf ook weer ingeschreven om te sporten in weekend. Maar dat weer moet echt wel beter gaan worden want dit is echt om te huilen. Vandaag alleen maar wind en regen. Bah. Waar is de zon. Dan is het ook leuk om te gaan wandelen en fietsen
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat een wind en regen en zelfs hagel... hier schijnt nu wel weer de zon trouwens.

Dus ik ben meest op de crosstrainer, buiten bewegen zie ik deze dagen teveel tegenop, oftewel gewoon geen zin in.
Succes met onder de 100 komen Schorpioen! Kleine stappen en dan lukt het je vast! Ik vind die 80/20 regel wel een goede.

Ik had vandaag even een blegh-dag. Zo’n gevoel dat ik nooit meer fit ga worden. Het overtollige vet zat me letterlijk in de weg toen ik plinten schilderde vandaag. En dan word ik ook boos op mezelf: waarom heb ik het zo ver laten komen.
Daar schiet ik niks mee op natuurlijk. Ik ga dus maar gewoon door. Het gaat langzaam, maar het gaat lukken.

Hoe gaat het met de rest?
Abra, hoe gaat het met je nieuwe baan? Anderen nog op vakantie misschien?
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Hé, daar was ik weer. De dag slecht begonnen door op de weegschaal te gaan staan... 87 kilo. Jemig, ik val gewoon niet verder af.
Flink de balen in. Maar toch weer door met hoe ik het nu doe. Ik wil dit eerst langere tijd gedaan hebben voordat ik mijn manier verander. Omdat dit goed vol te houden is en ook voor de langere termijn een prima manier van leven is.

Zou het dan echt zo zijn dat je boven de 40 niet meer zomaar makkelijk afvalt?
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Kingsqueen geen idee. Ik ben 39 en t gaat als een malle. Lijkt me wel echt naar om stil te staan.

Ik ben zelf vooral heel heel druk. Ik heb een nieuwe baan na werkloos geweest te zijn een tijd. En we hebben een pup. Dus wel wandelen heel veel. Verder ben ik aan 't koken geslagen. Ik probeer allerlei nieuwe koolhydraatarme recepten. Ik eet nu om 1 uur lunch op mijn werk een omelet of zo en 's avonds kook ik een koolhydraatarme maaltijd. Verder niks. Geen tussendoortjes. Ben benieuwd of ik deze week ook nog goed afval.
Alle reacties Link kopieren
Morgen alweer zaterdag, vrees met grote vrezen.
Abracadabra jij gaat echt lekker, maar lijkt wel echt weinig wat je eet. Nooit honger??
Alle reacties Link kopieren
Ik kan morgen en zondag niet wegen dus geef nu alvast mijn gewicht door: 74,9. Ik ben erg blij!! Eindelijk onder de 77 en ik zit in een goede flow. Voelt goed! Succes allemaal de komende week!
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
07-05-2021 07:23
Morgen alweer zaterdag, vrees met grote vrezen.
Abracadabra jij gaat echt lekker, maar lijkt wel echt weinig wat je eet. Nooit honger??
Nou niet echt. Wel eens een rammelende maag ofzo maar dan neem ik wat extra zouten en dan is t over. Ik heb ook 72 uur vasten gedaan he... en honger is niet zo erg. Het wordt niet erger ofzo. Het komt af en toe. En dan gaat t weer. Ik heb geleerd t te negeren.
Alle reacties Link kopieren
Nou het schommelt hier echt enorm, maar op de zaterdagen is de weegschaal liever dan andere dagen. 74 kilo vanmorgen. Hele week schommelde het tussen 74,8 en 75,2
Dus we gaan het weer zien volgende week
Alle reacties Link kopieren
Toch fijn Jokke!

Mijn gewicht vanochtend: 86,5 in totaal 2,5 kg afgevallen.

Mijn gewicht gaat naar beneden en daar is alles ook mee gezegd.
Nee hoor, het is wat het is. Ik ga over een week eens even kijken of ik nog wat aanpassingen in voeding en beweging kan en wil doen, zodat het misschien wat sneller gaat. Fijn weekend allemaal!
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Kingsqueen schreef:
08-05-2021 10:16
Toch fijn Jokke!

Mijn gewicht vanochtend: 86,5 in totaal 2,5 kg afgevallen.

Mijn gewicht gaat naar beneden en daar is alles ook mee gezegd.
Nee hoor, het is wat het is. Ik ga over een week eens even kijken of ik nog wat aanpassingen in voeding en beweging kan en wil doen, zodat het misschien wat sneller gaat. Fijn weekend allemaal!
Fijn dat je gewicht naar beneden gaat. Maar dat het langzaam gaat is minder fijn. Goed idee om je voedingspatroon even onder de loep te nemen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
08-05-2021 09:51
Nou het schommelt hier echt enorm, maar op de zaterdagen is de weegschaal liever dan andere dagen. 74 kilo vanmorgen. Hele week schommelde het tussen 74,8 en 75,2
Dus we gaan het weer zien volgende week
Klinkt goed, dan ben je toch afgevallen. Het schommelt bij mij ook en die 74,9 had ik deze week ook nog niet gezien! Gisteren een beroerde dag gehad qua eten dus als ik vandaag had gewogen, was ik waarschijnlijk zwaarder geweest!
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
08-05-2021 00:59
Nou niet echt. Wel eens een rammelende maag ofzo maar dan neem ik wat extra zouten en dan is t over. Ik heb ook 72 uur vasten gedaan he... en honger is niet zo erg. Het wordt niet erger ofzo. Het komt af en toe. En dan gaat t weer. Ik heb geleerd t te negeren.
Dat is ook zo.. trek hebben hoort er wel een beetje bij. De kunst is om niet meteen toe te geven aan die trek. Knap dat je er zo voor gaat en met goed resultaat!

Ik hoop 1 juni onder de 72 kilo te zijn, misschien wat te optimistisch maar we zullen het zien.
Alle reacties Link kopieren
schorpioen36 schreef:
04-05-2021 15:34
Hi allemaal,

Zaterdag niet kunnen wegen want was op vakantie. Natuurlijk weer aangekomen maar is nu al 2 kilo van weg dus voornamelijk vocht van de Chinees die ik heb gegeten. De kilo die nog even weg moet verwacht ik in weekend wel kwijt te zijn. Volgende week gaan we weer paar dagen weg. Dat moet dus anders. Hou nu 80/20 principe aan waarbij ik 80 % zogenaamde gezonde eten eet en 20% minder voedzaam voedsel 😬 dat is voor mij dus zo’n 300 kcal . Hoeft natuurlijk niet maar is fijn idee dat het kan.

Sinds gister weer goed opgepakt.

Mijn doel is om 30 juni onder de 100 te zitten. Dat is nu nog 6,5 kilo . Mezelf ook weer ingeschreven om te sporten in weekend. Maar dat weer moet echt wel beter gaan worden want dit is echt om te huilen. Vandaag alleen maar wind en regen. Bah. Waar is de zon. Dan is het ook leuk om te gaan wandelen en fietsen
Heel veel succes, ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 78.1 kg. 0,1 kg eraf, totaal nu 3,9 kg. Gaat langzaam, maar nog steeds naar beneden.

Slechte week gehad qua beweging. Ik ben zwaar verkouden en voel me erg lamlendig hierdoor. Ook niet echt heel veel gegeten, dus had wel iets meer verwacht qua gewichtsafname.

Tabel is bijgewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Sum. Fijn dat het wel naar beneden gaat. Hopelijk volgende week wat meer er af! En beterschap
Alle reacties Link kopieren
Hier het hele weekend in bed, gelukkig geen corona. Denk een griepje.
Vandaag mijn BMI weer eens bekeken, zit net in het gezonde deel, maar nog wel aan de hoge kant. Nu naar de 70 kilo, kijken of dat gaat lukken (met jullie hulp).
Alle reacties Link kopieren
Snoesje83 schreef:
09-05-2021 17:21
Dank je wel Sum. Fijn dat het wel naar beneden gaat. Hopelijk volgende week wat meer er af! En beterschap
Naar beneden is beter dan naar boven ;-) en dank je wel. Volgende week hopelijk weer wat beter zodat ik ook weer wat meer kan bewegen.
jokke schreef:
09-05-2021 18:01
Hier het hele weekend in bed, gelukkig geen corona. Denk een griepje.
Vandaag mijn BMI weer eens bekeken, zit net in het gezonde deel, maar nog wel aan de hoge kant. Nu naar de 70 kilo, kijken of dat gaat lukken (met jullie hulp).
Jij ook heel veel beterschap! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladys. Vanmorgen woog ik 68.8 deze week -1,7 kilo. Totaal 17, 2 kilo. Vorige week viel een beetje tegen dus ik denk dat dat nu rechtgetrokken is.
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor Abra, in de 60 nu!
Heb je nog wat lekkere koolhydraatarme recepten kunnen uitproberen?

De nieuwe week is weer begonnen. Gisteren op Moederdag wel wat lekkere dingen gegeten, maar volgens mij niet teveel.

Deze week ga ik een aantal dingen anders doen. Morgen heb ik een vastendag ingelast en voor vrijdag ook. Daarnaast ga ik wat andere dingen eten. Zo ga ik overstappen op een ontbijt met havermout en ga ik ‘s middags rauwkost eten ipv iets met koolhydraten.
Ik vind het nog steeds belangrijk om een eetmethode te ontwikkelen die houdbaar is voor de langere termijn.
Het vasten heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en dat beviel toen heel goed. Maar het lukte me langere tijd niet om dat weer op te pakken. Ik denk dat ik er nu weer klaar voor ben, misschien wel dankzij de goede verhalen van jou, Abra.

Sowieso helpt het schrijven hier om mijn doel voor ogen te blijven houden: fit(ter) worden en een gezonde levensstijl aanwennen en ontwikkelen voor ‘altijd’ met hopelijk als bijvangst blijvend gewichtsverlies.

Hoe gaat het verder met iedereen. Iedereen weer gewoon aan het werk deze week. Leuke plannen voor de Hemelvaart?
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-05-2021 06:35
Goedemorgen ladys. Vanmorgen woog ik 68.8 deze week -1,7 kilo. Totaal 17, 2 kilo. Vorige week viel een beetje tegen dus ik denk dat dat nu rechtgetrokken is.
Wow, echt goed! Geeft weer wat hoop en kracht dat ik het ook kan. Gisteren is het weer helemaal mis gegaan. Moederdag en dat betekent bij ons in de familie, veel eten. Kan ik niet mee omgaan en dat was te zien op de weegschaal. Vandaag weer normaal.....
Alle reacties Link kopieren
Kingsqueen schreef:
10-05-2021 12:10


Deze week ga ik een aantal dingen anders doen. Morgen heb ik een vastendag ingelast en voor vrijdag ook. Daarnaast ga ik wat andere dingen eten. Zo ga ik overstappen op een ontbijt met havermout en ga ik ‘s middags rauwkost eten ipv iets met koolhydraten.
Ik vind het nog steeds belangrijk om een eetmethode te ontwikkelen die houdbaar is voor de langere termijn.
Het vasten heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en dat beviel toen heel goed. Maar het lukte me langere tijd niet om dat weer op te pakken. Ik denk dat ik er nu weer klaar voor ben, misschien wel dankzij de goede verhalen van jou, Abra.

Sowieso helpt het schrijven hier om mijn doel voor ogen te blijven houden: fit(ter) worden en een gezonde levensstijl aanwennen en ontwikkelen voor ‘altijd’ met hopelijk als bijvangst blijvend gewichtsverlies.

Hoe gaat het verder met iedereen. Iedereen weer gewoon aan het werk deze week. Leuke plannen voor de Hemelvaart?
Ik heb geen leuke plannen, alleen maar werk werk werk. Een leefstijl aanwennen wat bij je past en blijvend is, is denk ik heel belangrijk. Ik ben ook wel eens veel afgevallen maar helaas komt het er altijd weer bij. Ik let niet op khd, wel op calorieen. En ik eet nu veel gezonder. Bijvoorbeeld tomaat en komkommer bij mn crackers met kaas, Griekse yoghurt met aardbeien, optimel magere kwark etc. Ik merk dat ik het lekker vind, best wel wat kan eten en dat ik het daardoor beter volhoudt dan de 1e maanden toen ik dit jaar begon met afvallen. En ik drink water...vind/vond het vreselijk maar het voelt wel erg gezond!

Succes allemaal :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven