Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze week ben ik 1.2 kilo afgevallen. Weeg nu 77.4 en ben in minder dan 6 weken 8.6 kilo afgevallen. O en mijn streefgewicht is 60 kilo. Dat stond nog niet in de tabel.

Deze week even streng doen dan hoop ik volgende week 10 kilo.
abracadabra schreef:
05-04-2021 10:52
Deze week ben ik 1.2 kilo afgevallen. Weeg nu 77.4 en ben in minder dan 6 weken 8.6 kilo afgevallen. O en mijn streefgewicht is 60 kilo. Dat stond nog niet in de tabel.

Deze week even streng doen dan hoop ik volgende week 10 kilo.
Heel goed. Zorg je wel goed voor jezelf? Te hard gaan en te streng zijn kan je nekken op lange termijn
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
05-04-2021 10:57
Heel goed. Zorg je wel goed voor jezelf? Te hard gaan en te streng zijn kan je nekken op lange termijn
Valt mee. Het voelt niet als streng zijn. Het gaat best wel vanzelf. En 1.2 kilo is ook weer niet bizar veel. Bij koolhydraatarm ga je in het begin altijd hard. Omdat je kookhydratenvoorraad die je normaal hebt ook veek vocht vast houdt. Dat kan zo 2 kilo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Abracadabra das veel zeg.
Ik deze dagen wat minder streng, maar ook niet totaal los gegaan. Morgen weer werken en weer lekker van start
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor abracadabra! Die ben je maar vast kwijt.
Ik zou het ook wel willen: in 6 weken, 6 kilo, maar geloof niet dat dat gaat gebeuren bij mij... maar het is okee.

Leuk dat ik in de tabel sta😊. Mijn lengte is 1.78.

Tijdvoortaart: vind Pasen ook altijd erg gezellig. Wel heel raar vandaag met die natte sneeuw en hagel, kan me geen Pasen herinneren met sneeuw, jullie wel?
Heerlijk ontbijt en brunch. Maar heb niet teveel gegeten en wel binnen eetraam.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Gooooddd abracadabra!

Acrolis; mij zou een What's app groepje wel helpen, vooral in de avonden, om het snaken te voorkomen en de moeilijke momenten… Vanaf nu dus na het avondten niks meer nemen!!

Ik heb even geen gelegenheid om alle berichten op de telefoon terug te lezen (werkt ook voor geen meter...).

Mijn Paasdagen zijn niet zo goed gegaan qua eten. za tm vandaag teveel gegeten; teveel chocola, paasstil etcetc. Dus vanaf morgen weer knop om! Ik wil het ZZZZOOOOO graag! Ik ben op mijn zwaarst en schrik steeds van mijn spiegelbeeld.

Ik kijk niet echt uit naar de zomer qua kleding enzo. Ik schaam me echt. Herkent iemand dat? Toch gek dat ik dan niet de discipline kan opbrengen voor zoiets dat echt over mezelf gaat, terwijl ik net een zware studie van 2 jaar heb afgerond naast een meer dan full-time baan in de Randstad (reistijd ongeveer 3-4 uur per dag, 2 kinderen op de basisschool etc)… Pfffftttt
Goodvibes80 schreef:
05-04-2021 19:54
Gooooddd abracadabra!

Acrolis; mij zou een What's app groepje wel helpen, vooral in de avonden, om het snaken te voorkomen en de moeilijke momenten… Vanaf nu dus na het avondten niks meer nemen!!

Ik heb even geen gelegenheid om alle berichten op de telefoon terug te lezen (werkt ook voor geen meter...).

Mijn Paasdagen zijn niet zo goed gegaan qua eten. za tm vandaag teveel gegeten; teveel chocola, paasstil etcetc. Dus vanaf morgen weer knop om! Ik wil het ZZZZOOOOO graag! Ik ben op mijn zwaarst en schrik steeds van mijn spiegelbeeld.

Ik kijk niet echt uit naar de zomer qua kleding enzo. Ik schaam me echt. Herkent iemand dat? Toch gek dat ik dan niet de discipline kan opbrengen voor zoiets dat echt over mezelf gaat, terwijl ik net een zware studie van 2 jaar heb afgerond naast een meer dan full-time baan in de Randstad (reistijd ongeveer 3-4 uur per dag, 2 kinderen op de basisschool etc)… Pfffftttt
Dat zomerding heb ik ook. Korte jurkjes, blote armen, badpakken, ik durf er niet aan te denken. Ik begin wel steeds beter mijn draai te vinden in het eten (en dan vooral het weglaten van bepaald eten), dus ik ga er weer vol goede moed tegenaan. Mijn Fitbit is vanmiddag al binnen gekomen, dus morgen ga ik mijn eerste etappe wandelen.
Weer heel veel bij moeten lezen. Teveel om op te reageren. Want idd onthouden wie wat gezegd heeft is wat moeilijk.

Bij mij gaat het niet goed. Kon de energie gewoon niet opbrengen afgelopen weken. Gewoon veel stress, emotie en depressie eten. Het is soort go to en echt beter voel ik me niet door. Vraag me erna ook af waarom in vredesnaam maar de volgende keer doe ik het weer.

Niet veel aangekomen overigens tot voor het weekend. Kan niet bewegen ook al een week want ontzettende pijn in been wat mogelijk door hernia komt maar dit moet volgende week even onderzocht worden. Heb ik al een tijd maar dan ging het weer even weg en dan was het er weer en nu is het continue zeurende pijn. Kan dus ook niet wandelen . Baal hier wel van. Ik vind wandelen leuk maar nu doet het gewoon pijn en dan gaat je plezier eraf. Mogelijk dat ik wel kan gaan fietsen heb ik net bedacht. Dat ga ik van de week proberen.

Morgen wederom een poging het weer op te pakken qua eten. Ik ga straks even in mijn app aangeven wat ik wil gaan eten morgen zodat ik houvast heb en mij ergens aan kan houden. Daarnaast ook niet meer iets eten na 8 uur ik de avond.

Wil kijken of ik met kcal inname van 1600 kan doen per dag.

Zal hier dus ook weer vaker te zien zijn zodat ik houvast hebt dus zal elke dag even wat schrijven hoe de dag ging. Hopelijk helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Yella, wat heerlijk om zo'n broek te passen lijkt me! Echt goed gedaan.

Kingsqueen, welkom!

ik zit net als Schorpioen in een slechte vibe. Iets te vaak een wijntje, chips dat overbleef na bezoek opgegeten, friet gehaald. Bleh. Sta prive ook beetje op standje overleven, gewoon niet lekker in mijn vel. En nu jullie over zomer beginnen denk ik helemaal: neeeh, ik wil niet minder kleding aan moeten :-(

Net wel eten klaar gelegd voor morgen, moet een dag naar kantoor.
Magere kwark met frambozen en muesli.
Een appel.
Restje rode kool salade.

Voor s avonds thuis een wrap met kip, kool, tomaat en avocado. en een beetje rijst.

Hopelijk is het morgen iets beter weer, vandaag maar 5000 stappen, terwijl ik laatste week altijd boven de 10000 zat.

Ik kom morgen weer even zeggen hoe het is gegaan, misschien goede stok achter de deur om iets actiever te posten ipv mijn kop in het zand te steken
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen en Creabea, blijf schrijven ook al gaat het niet goed. Ik herken het zo van het standje overleven en dat het dan niet lukt met van de lekkere dingen afblijven.
Ook al geniet je er niet van, het lijkt troost te geven, maar de troost is maar van korte duur.

Ik hoop dat jullie vandaag een betere dag hebben! En van je af schrijven helpt
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
En goodvibes gelukt gisteren? Hier wel, na het avondeten niks. Maar verder niet al te gezond ivm Pasen dus hoop op een betere dag!

Mocht iemand behoefte hebben aan een app groepje, je mag me pb'en met je nummer!

Zal sowieso proberen om hier ook de drempel laag te houden en niet van iedereen een epistel over alle anderen te verwachten 😅
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vandaag gegaan Schorpioen en Crea? Kom het vooral van je af schrijven, ook als het niet goed ging...

En Arcoiris, wauw, ik keek even in de tabel, maar wat ben jij al goed op weg naar je streefgewicht zeg! Hoe ging jouw dag vandaag?

Goodvibes, jij schreef over opzien tegen de zomer. Dat heb ik ook wel, maar stom genoeg ook toen ik veel slanker was. Ik houd er gewoon niet zo van om er bloterig bij te lopen. Ik weet niet hoe dat komt. Als ik eenmaal op vakantie ben gaat de knop wel om, maar hier in de buurt of thuis of naar mijn werk.. ik ben de laatste met nog een lange broek aan als de mussen al dood van het dak vallen.
Dit jaar neem ik me voor om me lekker los en vrij te voelen in zomerkleding! Wie doet er mee? 😊
Hier kom ik nog op terug
De dag is opzich goed gegaan. Ging bijna de mist in toen ik net toch op de weegschaal ging staan welke zo’n 2,3 kilo Zwaarder dan afgelopen donderdag aangaf 🤨 Ben naar de ijskast met chocolade taar gegaan maar heb me beperkt tot een hapje. Vervolgens een hand blauwe bessen en 2 rijstewafels met laagje pindakaas. Eind eet aanval. En omdat ik vandaag niet gesnoept heb. Netjes ontbijt, middageten en avondeten heb gegeten zit ik ook wel goed qua kcal. In app staat 1412 kcal maar dit kan wel iets hoger zijn want niet alle gewichten echt gewogen maar geschat . Ik zit wel goed onder de 1800. Dus nu niks mee eten.

Een korte broek heb ik al aangehad maar bikini word wel een dingetje . Heb inmiddels al 2 besteld en gepast maar die zijn ook zo weer terug gestuurd :). Ik stoor me vreselijk aan mijn buik. Maarja misschein als ik straks weer een keer onder de zonnebank kan en een tintje heb dat dit wel wat verbeterd. En ik moet gewoon slanker worden.

Vandaag bij fysio geweest en ipv de
Focus op mijn been de focus op mijn rug laten leggen. Het lijkt alsof ik iets beter loop. Even morgen afwachten maar als het echt beter is en weer zit mee ga ik morgen wel klein rondje wandelen of anders fietsen. Echt sporten wacht ik even af tot de mri. Als het een hernia is kan je door oefeningen de kleine rug en buikspieren trainen wat dit verhelpt. Wil dat toch wel eerst proberen voor ik een operatie onderga.

Wordt wel een beetje moe van het weer. Zat vorig week in korte broek op strand en nu kan ik morgen in mijn Sneeuwoak naar buiten 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
.
soumis wijzigde dit bericht op 07-04-2021 22:25
99.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kingsqueen schreef:
06-04-2021 20:13

Dit jaar neem ik me voor om me lekker los en vrij te voelen in zomerkleding! Wie doet er mee? 😊
IKKKKK! Morgen ga ik wegen en ben bang voor het getal wat ik ga zien. Die Paasdagen hebben mij toch wel genekt vrees ik. Ik heb veel meer gegeten(en gedronken)dan ik had gewild. Het voelde beetje als een soort van kerst, met al dat eten. En door het weer trouwens ook. Vorig jaar was het heel warm met Pasen!

Zal morgen m'n gewicht komen vertellen en wil ook nog op heel veel mensen reageren! Voor nu lekker slapen, is ook goed voor de lijn!
Alle reacties Link kopieren
Haaaiiii!!!! Goodmorning op deze sneeuwige ochtend!

Hier gaat het nu wel oke. Na de paasdagen geen gekke snack-aanvallen meer gehad. Ik hoop dat dat volgende week ook zichtbaar is in de kilo's ;-).

Tijdvoortaart: ik heb ook een Fitbit! Volgens mijn kunnen we dan vrienden worden en elkaar een beetje supporten en uitdagen. Ik zal even uitzoeken hoe dat werkt. Volgens mij moeten we dan gebruikersnaam uitwisselen. Wil je dat?

Kingsqueen: dat herken ik zeker; in mijn omgeving liever niet bloterig. Op vakantie in het buitenland (waar ik niemand ken, alleen eigen gezin) is dat toch een beetje makkelijker ofzo.

Snoesje; en? Hoe was het met je gewicht? Ik wil ook eerder naar bed gaan, aangezien mijn snaai-uitdagingen eigenlijk altijd 's avonds zijn….

Acroiris; ik stuur je een PB voor een What's app contact. Ik merk dat als ik een lasting moment heb, het fijn is om direct het van je af te praten. Het forum is dan niet altijd handig, snel en gebruiksvriendelijk. Wellicht zijn er meer die dit willen alks extra ondersteuning?

Creabea; hoe was je dag verlopen? Goed gegeten en de 10.000 stappen gehaald?

Ik probeer ook minder koolhydraten te eten. dat lukt redelijk. Dus wat meer eiwitten en goede vetten. Zijn er meer die dat doen?

Ik ga snel weer aan het werk!
@vibes: op zich een leuk idee, maar ik heb een 'fitbit' en geen Fitbit. Ik heb er een van Xiaomi.

Ik heb geen stuk groenten meer in huis, maar echt geen zin o m boodschappen te doen met dit weer.

Ach ja, ik drink maar weer een uitstel-koffie en dan zal ik toch echt in actie moeten komen
Nog geen boodschappen gedaan, maar wel een wandelingetje gemaakt. Niet heel ver, maar 2km, maar dat is wel weer 3000 stappen in the pocket. Straks een half uur fietsen, spelen met de kinderen en dus boodschappen doen, dus hoop aan het eind van de dag mijn stappendoel gehaald te hebben.
Dan kan ik na het eten mijn voortgang invoeren in de conqueror-app en zien waar ik ben op de Kilimanjaro :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan al een paar dagen de draad tot bewegen niet vinden. T js ook zo een rot weer buiten. Gisteren met moeite 10000 stappem gedaan maar de dagen ervoor misschien 5000 ofzo. Vandaag heb ik mijn spiraaltje laten verwisselen dus of ik veel ga lopem betwijfel ik. Morgen moet ik er maar weer echt voor gaan. Ik weet van mezelf dat als ik dat niet doe dat jk inkak.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde hier: ook echt geen zin om naar buiten te gaan met dit weer. Dan maar wat extra km’s op de crosstrainer.

Tijdvoortaart: die app lijkt me superleuk! Hoe zit hem met betalingen? Waarvoor moet je betalen en hoeveel is dat dan ongeveer? Die info zag ik zo snel niet in de AppStore. Geen fitbit, is dat echt noodzakelijk?
Hier kom ik nog op terug
Kingsqueen schreef:
07-04-2021 12:45
Zelfde hier: ook echt geen zin om naar buiten te gaan met dit weer. Dan maar wat extra km’s op de crosstrainer.

Tijdvoortaart: die app lijkt me superleuk! Hoe zit hem met betalingen? Waarvoor moet je betalen en hoeveel is dat dan ongeveer? Die info zag ik zo snel niet in de AppStore. Geen fitbit, is dat echt noodzakelijk?
Het is niet noodzakelijk, maar de app is dan wel wat accurater.
Je betaalt €35 per tocht, of dat een tocht van 30 of 3000km is maakt geen verschil. Je betaalt voor het bijhouden van je voortgang, de digitale omgeving +info, 5 bomen die op je route geplant worden, een medaille bij afronding en een community om mee te kletsen en te helpen met het vinden van motivatie :-)
Ik heb nu de Kilimanjaro gekozen, om te kijken of het wat is, als het bevalt wil ik langere tochten doen, waar je echt een paar maanden voor moet lopen.

Edit: heb hier eerder een link gedeeld van de website. Daar is wat meer info op te vinden
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 13:15
4.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In mijn hoofd al echt weer bezig met afvallen, maar in de praktijk gaat het nog niet zo goed paar x echt te weinig gegeten of vergeten te eten en dan eet ik daarna zoveel. Nouja het begin is er weer.
Ik had ook een fitbit, maar heb deze weggedaan, ik werd er te dwangmatig van o_o
jokke schreef:
07-04-2021 13:15
In mijn hoofd al echt weer bezig met afvallen, maar in de praktijk gaat het nog niet zo goed paar x echt te weinig gegeten of vergeten te eten en dan eet ik daarna zoveel. Nouja het begin is er weer.
Ik had ook een fitbit, maar heb deze weggedaan, ik werd er te dwangmatig van o_o
Erg is dat, hè. In mijn hoofd ben ik niet alleen bezig met, maar ben ik ook al 10 kilo kwijt. Reality sucks ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, bij mij is er een paar dagen wat de klad in, als in niet alles afwegen en noteren, en jarig geweest en vetgemest door mijn man met zijn taartenhobby. Nou ja, vetgemest, ik heb kleine stukjes gehad, maar wel een paar dagen lang elke dag :-(
Gelukkig is vanavond de powerwalk-proefles, zo pak ik de draad weer op.
Hopelijk is dit baggerweer dan ten einde. Vanochtend sneeuwde het hier hard en er lag ook een flink pak (is nu zo goed als weg godzijdank, vanochtend een aanrijding gehad ook nog, iemand reed door de gladheid achter op mijn auto waarbij mijn trekhaak zich in haar grill boorde, zat muurvast, ruim anderhalf uur mee kwijt geweest, pfff, gelukkig geen schade).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de powerwalk proefles Yella! Wat leuk, de taartenhobby van je man? Kan hij goed bakken? Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat verveelend van die aanrijding. Altijd zo'n gedoe…

Hahahaha, tijd voor taart; in mijn hoofd ben ik ook al 10 kilo kwijt, Spiegel kan dan schokkend zijn…. Heb je je boodschappen al gedaan?

Delen jullie hier weleens eetlijstjes? Ik vind het altijd interessant wat anderen die willen afvallen eten op een dag. Bij mij is het vandaag als volgt:

Lunch (12 uur): salade van witte kool, selderij, appel en uitgebakken baconreepjes met een yoghurt-mosterd-mayo dressing. 2 crackers van Smaakt (low carb) met amandelpasta en rookvlees

Tussendoor (15 uur); halvolle kwark met bosbes, aardbei, kokosrasp, wat pitten

Diner (17.30 uur): Runderhamburger, courgetti, boontjes en wat wortelen

Eventueel tussendoor 19.30 uur): Chili rookkaas cracker uit de oven

Ik doe Intermittent fasting; 16 uur niet eten, 8 uur wel eten. vandaar dit rare tijdsschema. Verder heb ik vandaag 2x een wandelingetje gemaakt. Gisteravond een lange wandeling van 7,5 km en morgenochtend weer een langere.

Kingsqueen; hoe lang sta jij gemiddeld op de crosstrainer? Ik meestal een half uur, en dan elke keer 3 minuten gemiddeld level en dan 2 minuten echt heel zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven