Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
31-03-2021 07:17
Abracadabra bedankt voor de schop onder mijn kant. Had ik even nodig. Ben idd aangekomen, maar gelukkig niet terug op het startgewicht.
Zal vanaf nu dus ook weer actiever mee schrijven.
Goedzo! En nu kan je weer verder.
Ik zal proberen morgen de tabel bij te werken met de info van de afgelopen dagen.
Het soepen en sappen gaat niet onaardig. Eet inmiddels 's avonds wel weer met de pot mee, maar overdag ben ik nog streng. Ik ontbijt met een eiwit shake en fruit en lunch met 1 of 2 kommen soep met brood. Groene smoothies deed ik er vorige week ook bij, maar die waren een partijtje goor! Die heb ik snel geschrapt :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nu 77 kilo!! Dus vanaf 4 januari 7 kilo kwijt, wel met veel moeite.

Je mag mij wel in de tabel plaatsen maar als het te druk wordt of te veel moeite kan ik het ook steeds hier vermelden hoor. Geen probleem.

Ps. leuke nickname voor dit topic :-D
snoesje83 wijzigde dit bericht op 31-03-2021 15:23
8.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Goodvibes
Gefeliciteerd met het behalen van je studie! Ik hoop dat je hierdoor meer rust krijgt in je leven waardoor je misschien wel gezonder gaat eten.
Ik eet altijd meer bij onrust/stress namelijk! Misschien heb jij dat wel niet hoor. Maar knap dat je het gehaald hebt, vast een lekker gevoel!

Hopelijk heb je van die chocolade genoten en vanaf nu ga je het anders doen! Neem de regie, je kunt het!

Dit mooie weer motiveert mij trouwens ook extra. Alle kleding zit te strak of is gewoon te klein. Gelukkig duurt het nog even voordat het echte mooie weer er aan komt of in ieder geval voordat de zomer begint. Het kan ook opeens weer heel warm weer worden en ik wil niet weer een zomer waarin ik mij niet lekker voel. Zo zonde!
Alle reacties Link kopieren
post-it schreef:
31-03-2021 07:55
Zo kort nachtje. Hoop dat het vandaag goed gaat, als ik moe ben dan heb ik dus wel minder weerstand tegen ongezond.
Zo even wat uit de vriezer halen om vanavond te eten, wordt het igg geen friet vanavond
Slim! Ik heb hetzelfde als ik moe ben. Goed slapen en op tijd in bed, helpt mij wel om af te vallen. Ik heb vandaag helaas ook zo'n dag dat ik zo moe ben.. succes vandaag!

Op de rest reageer ik later even!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven met jullie? Ik wil ook om en nabij de 20 kilo kwijt. Morgen ga ik sinds lange tijd weer op de weegschaal staan...
Ik ben al 14 dagen bezig: ik doe een eetraam van 8 uur, van 11 uur tot 19 uur.
In dat eetraam eet ik geen zoetigheid meer en zo gezond mogelijk. Het bevalt goed. En ik beweeg meer dan ik het half jaar daarvoor deed. Onder andere iedere ochtend 30 minuten crosstrainer en nog wat vaker wandelingen, zodat ik op minimaal een uur in totaal zit.
Ik ben verder een soort van luiaard. Plant mij ergens neer en ik beweeg alleen maar om een glas op te pakken en neer te zetten. Zittend beroep. Niet gezond...

Heb de afgelopen 14 dagen meegelezen en jullie schrijven gezellig en actief, dus graag doe ik mee!
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Kingsqueen, welkom! Ik vind dat heel knap, minimaal een uur beweging per dag. Zou ik ook moeten doen maar komt er gewoon veel te weinig van. Vandaag ook alweer niet, dat wil zeggen, nauwelijks. Morgen wil ik echt een uurtje lopen en wat klussen.

Ben net klaar met werken, heb nu wel wat trek. Zo meteen thuis nog maar een portie kwark pakken met wat bessen en een beetje rauwkost erbij. Moet kunnen. Tot gauw weer!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben echt weer gemotiveerd :cheer2:
Morgen kan ik niet wegen, weekendje weg.
76.8 was het vanmorgen op de weegschaal. Vind de schade meevallen, dus ga er weer vol voor
jokke schreef:
02-04-2021 07:30
Ben echt weer gemotiveerd :cheer2:
Morgen kan ik niet wegen, weekendje weg.
76.8 was het vanmorgen op de weegschaal. Vind de schade meevallen, dus ga er weer vol voor
Veel plezier Jokke! Geniet van je weekendje weg. Wij gaan binnenkort ook een paar dagen weg, toch even weg van de dagelijkse rompslomp.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, alweer bijna drie maanden goed op weg, blij mee!
Mijn moeder had een stapel kleding gekregen van een kennis, om weg te geven of af te geven bij de goede-doelenwerkplaats. Er was een heel mooie witte broek bij met maat 42. Toen ik 'm voor me hield dacht ik dat ik 'm niet zou passen, maar tadaa, zit zelfs wat ruim! Ik heb nu echt maat 40/42, terwijl dat in december een goeie 44 was (en sommige broeken in die maat zaten flink strak).
Ik heb nog steeds geen zin in wegen. Ik zie niet in wat het zou toevoegen om nu mijn gewicht te weten. Ik ga door op deze weg, want het is prima te doen. Ik hoef me niets te ontzeggen, moet alleen niet overboard gaan en dat voorkomt het invoeren in de Eetmeter voor mij nu heel goed. Gelukkig hou ik van gezond eten en dwingt mijn lichaam me er ook toe om heel vezelrijk te eten (oh man, zo'n last gehad van aambeien laatst na een paar dagen wat minder groente en fruit en te weinig water, pas nu is alles weer een beetje tot rust gekomen). Dus ik ga gewoon zo door, moet alleen dus die beweging opvoeren. Omdat ik daarvoor geen stok achter de deur heb, komt dat altijd op het laatste plan.

Geniet maar lekker van je weekendje weg Jokke, helaas is het niet zo'n mooi weer als van de week maar dat zal de pret niet drukken neem ik aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een mooi resultaat Yella, gewoon in een 40/42 passen. En fijn dat je je goed voelt bij jouw manier. Ik weeg zelf wel, maar ben ook van de cijfers.
Qua beweging, heb je huisgenoten die met je kunnen gaan wandelen/fietsen of vriendinnen? Als je dan een vaste avond afspreekt, is de drempel om niet te gaan misschien ook hoger.

Mocht je nog nieuwe kleding nodig hebben, miss etam is tijdelijk weer open en heeft mooie prijzen. Spijkerbroeken voor 10 euro. Ben zelf al geweest, maar omdat ik lengtemaat nodig heb was er voor mij weinig keus. Maat 40 kreeg ik niet over mijn benen en maat 46 was weer veel te groot en tussenin waren er geen maten meer.
Alle reacties Link kopieren
Heyyy ladies!

Ik ben woensdag bij een dietist geweest. Dat was heel interessant en ik denk ook een goede stok achter de deur. Ze is gericht op hormonen (begin overgangsproblematiek) en ook qua eten gericht op wat minder koolhydraten.

Sinds die dag lukt het me beter en ben supergemotiveerd. Ik heb een soort 'rust' gevonden. Heeft wellicht ook te maken met het afronden van mijn studie.

Kingsqueen; welkom! Ik heb ook een crosstrainer en wandel graag!

Post it: wanneer moet jij examen doen? Goede tip van Miss Etam. Ik vind er soms echt wel eens wat leuks!

Jokke; success en wat goed dat je weer een nieuwe start maakt.

Tijdvoortaart: Wat deed je in de groene smoothies? Ik maak ze ook weleens, als ik er banaan bij in doe zijn ze wel te drinken. Maar banaan heft veel fruitsuikers. Dat raadde de dietiste me af om regelmatig te nemen.

Snoesje; wat een mooi resultaat heb jij al behaald zeg! Goed joh! Ik doe hetzelfde als jij bij stress; meer en slechter eten; voor suikers etc. Irritant is dat he? Ik hoop dat ik met behulp van de dietist ook mijn gedrag op dat vlak kan doorbreken.

Ik prober ook mijn eetraam te houden van 12-20 uur. Dus in die 8 uur zo'n 1600 calorieen te eten (kan wat meer of wat minder). Maar de richtlijn die ik heb gekregen is zo'n 60-70 gram koolhydraten op een dag en bij elke maaltijd zo'n 20 gram eiwitten. Ik wil ook niet te vaak wegen. Maximaal 1 x per week.

Hebben jullie speciale richtlijnen die je aanhoudt? Of toch een speciaal diet?

Fijne middag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goed van die diëtist goodvibes! En die rust is zo fijn, het eten moet niet iedere dag een worsteling zijn. Als ik het zo lees lijkt onze methode veel op elkaar: eetraam, minder koolhydraten etc. Crosstrainer en wandelen, leuk!

Helaas ben ik ook een stress-eter. Het ergste vind ik nog wel dat ik dan stiekem ga eten. Ik heb allemaal stiekeme kilo’s... van eetbuien met m&m’s, nougatblokjes en chocola. Het is begonnen na stoppen met roken alweer een hele tijd geleden, sindsdien jojo ik er op los. Ik kan heel gedisciplineerd zijn met zowel sporten als eten, maar ook kan ik weer ongeremd vreten.
Daarom wilde ik mij nu ook aansluiten bij jullie. Ik wil naar een levensstijl toewerken. Een levensstijl die normaal wordt. Ik ben nu 45 en het is vooral belangrijk om de komende helft (ik hoop dat ik zo’n beetje op de helft zit haha) fit en zo gezond mogelijk te blijven. Uiterlijk is niet zo belangrijk (meer).
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Snoesje83 schreef:
31-03-2021 15:14
Ik weeg nu 77 kilo!! Dus vanaf 4 januari 7 kilo kwijt, wel met veel moeite.

Je mag mij wel in de tabel plaatsen maar als het te druk wordt of te veel moeite kan ik het ook steeds hier vermelden hoor. Geen probleem.

Ps. leuke nickname voor dit topic :-D
Hardstikke goed toch?

Hoe komt het dat het moeite kost? Wat kost je moeite?
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes ik eet tussen 12 en 8 en soms tussen 2 en 8 als ik uitslaap. Ik eet max 20g koolhydraten per dag. Daardoor ben ik ij ketose en schakelt mijn lichaam over naar vetverbranding in plaats van suikerverbranding. Verder eet ik rond de 1000 calorieen per dag en minimaal 80 eiwitten. Het lijkt weinig maar ik ben klein en heb een bmr van 1300 calorieen. En ik heb echt totaal geen honger of trek in suiker etc. Door de ketose js dat helemaal weg. O en ik ben ongeveer 7 kilo afgevallen in de eerste maand.

Kingsqueen dat los gaan herken ik. En gedisciplineerd zijn ook. Doordat ik geen koolhydraten eet is dat helemaal weg nu gelukkig. Totaal geen trek in zoetigheid. Ook een eetraam waarin je mag eten vind ik heel fijn. S avonds op de bank mag jk gewoom alleen thee. Verder niks. En dat went.

Over bewegen... ik tel stappen. Zo veel mogelijk. Er zijn dagen van 10.000 stappen maar vandaag en gisteren heb ik een wandeling van 25000 stappen gemaakt. De natuur is zo mooi nu. Ik vind wandelen heerlijk. En je verbrand zo 1000 calorieen in een wandeling van 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik lees en reageer later...
Ik wil even van gedachten wisselen met jullie.
Woensdag heb ik intake power slim.
Ik wil even in een stramien om een goede start te maken.
Anderzijds denk ik... joh kan toch gewoon gezond gaan eten.
Ik wil niet weer gaan jojoen...
Maar dan denk ik ja dat heb je ook zelf in de hand... ik kan dit doen en stap voor stap steeds meer met de pot mee gaan eten.

Wat denken jullie??
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
02-04-2021 22:15
Dames ik lees en reageer later...
Ik wil even van gedachten wisselen met jullie.
Woensdag heb ik intake power slim.
Ik wil even in een stramien om een goede start te maken.
Anderzijds denk ik... joh kan toch gewoon gezond gaan eten.
Ik wil niet weer gaan jojoen...
Maar dan denk ik ja dat heb je ook zelf in de hand... ik kan dit doen en stap voor stap steeds meer met de pot mee gaan eten.

Wat denken jullie??
Zoals ik lees op internet is dat gewoon koolhydraatarm?

Ikzou daar miet zo veel geld aan uitgeven. Koolhydraatarm kan je ook perfect zonder coach. Gewoon bijhouden wat je eet en wat je macros zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mabelle, je zou eens kunnen beginnen met wat abracadabra zegt. Lukt het dan toch niet alleen, kun je altijd nog dat Power slim doen. Ik kan me goed voorstellen dat het heel prettig kan zijn om IRL iemand als coach te hebben! En als het dan lukt om weer fit en gezond te worden... dat is toch ook heel wat waard.

Ik ben dus op de weegschaal gaan staan. 89 kilo. Ik ben best geschrokken. Ik hoopte rond de 86 te zitten. Van de andere kant: het is wat het is. En nu gewoon deze levensstijl volhouden. Zo moeilijk is het niet. Positief is dat ik alweer beter m’n veters kan strikken zonder een flinke oempf als ik voorover buk...
Voor een gezond gewicht moet er 10 kilo af en daarna nog heel wat kilo’s omdat ik een appel-figuur heb, dus ook met gezond gewicht teveel buikvet. Het liefst weeg ik 68. 21 kilo er af. Weet niet of dat realistisch is.

Hoe gaan jullie het doen met Pasen? Wij gaan wel veel lekkere dingen maken, maar ik neem van alles maar een klein beetje en uiteraard alleen in m’n eetraam vanaf 11 uur.
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
Abracadabra ja heerlijk is wandelen. Wij wonen in de stad, dus voor een wandeling in de natuur moet ik wel eerst op de fiets. Maar ook in de stad is het leuk wandelen. Ik vind het vooral lastig om overdag te gaan wandelen. Ik heb een drukke baan en maak snel 40+ uren. Dan ga ik niet ineens een wandeling van een uur maken. Zou ik gewoon wel moeten doen. Dat is zo’n gewoonte die ik me wil gaan aanwennen. Ik wandel na het eten ‘s avonds. Heerlijk nu met die zomertijd!

Dat ketose verhaal vind ik fascinerend! En dat je helemaal geen trek meer hebt in suiker.. dat is bij mij ook weg. Wat een rust. Nu dit zo houden...!
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren
O en Vrolijk Pasen natuurlijk voor iedereen!
Hier kom ik nog op terug
Op de valreep nog even mijn gewicht 97.8 woog ik vanochtend. Ben er blij mee, zeker omdat ik deze week wat minder ritme heb gehad in het eten.

Nu dit paasweekend nog een beetje goed door zien te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Even in de categorie huishoudelijke mededelingen, ik merk dat ik elke dag wel alle berichten lees, maar dat de drempel om te reageren best hoog ligt aangezien ik graag op iedereen wil reageren, en dan pagina's moet
doorscrollen etc. dus ik zit nu met mn laptop met een lege word pagina ernaast. Is het een idee om een ander medium ernaast te gebruiken? Whatsapp of telegram ofzo (geen ideewat dat is eigenlijk maar misschien is het anoniemer dan whatsapp : ')).
Anders is dit ook prima hoor :).


welkom terug @Jokke! Fijn dat de 'schade meevalt :)

Mijn gewicht was 68.3, dus 1.5 kilo zwaarder. Ik heb elke dag gewogen en het was de zwaarste dag van de hele week.
Op zich jammer dat ik nu een aantal weken op plateau zit, want dit is volgens mij wel de manier waarop
het uiteindelijk verslonst. Elke keer na een goede week kom ik wat aan, en na een slechtere week, valt de schade mee,
en dan komt er een moment dat ik denk, ok, laat ook maar.

Om even terug te komen op mijn regels: Eigenlijk heb ik me aan geen enkele regel echt goed gehouden.
Wel echt stukken gezonder gegeten, en onder mijn caloriebehoefte, dus de vraag is hoe erg dat nou is,
maar ik wil wel voor vandaag heroverwegen wat ik nou belangrijk vind. Ik heb twee keer hardgelopen ipv 1, en veel groente en fruit gehad
wel veel brood op de dag voor mijn weegdag, dus dat verklaart hopelijk mijn gewicht. Ik denk dat ik wel wat vet verloren heb deze week, we zullen zien!
Eind april 65 kilo moet toch haalbaar zijn.

@Goodvibes, leuk, zullen we deze week starten? Deze hele week na het avondeten niet meer snacken? Ik heb het vaker geprobeerd, en het is nog nooit een gewoonte geworden helaas.
Gefeliciteerd met het behalen van je studie! Wat zul je het druk gehad hebben de afgelopen tijd. Ik hoop dat je lekker kunt ontspannen nu.

@Kingsqueen, welkom! Fijn dat het IF je zo goed bevalt. Ik denk dat ik daar ook wat meer aan vast moet houden weer. Het is zo makkelijk als je je echt aan de regels houdt, maar ik merk dat
mijn eigen regels vervaagd zijn. Ik eet vrijwel nooit voor 11 u alleen snoep nu wel regelmatig te laat. Hierbij beloof ik plechtig dat ik een eetraam van 11 tot 20 ga aanhouden. Misschien wat lang, maar ik had
hem begin dit jaar om 19u staan, en moest me dan regelmatig in allerlei bochten wringen zodat ik eerder kon eten dan mijn gezin. Mooi streven om de tweede helft van je leven een gezonde levensstijl aan te houden :).

@Yella, wat fijn dat je zo duidelijk verschil merkt in kleding. Kan me voorstellen dat dat motiverend werkt:). Heb jij nou nog bepaalde dingen waar je je aan vasthoudt?
Mijn eetstijl is ook voornamelijk veel groente, fruit, peulvruchten en vezels.


@mabelle: Qua methode zou ik me denk ik ook niet zo snel aansluiten bij een low carb systeem, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik kan me wel voorstellen dat je ergens voor aanmelden, welke manier dat dan is, is niet zo relevant,
maar zo'n stok .

Even voor mezelf de richtlijnen van komende week:
bewegen: Iets meer dan vorige week. Elke dag naar buiten, al is het 5 min, en 2x pw intensief sporten.
eten: eetraam van 11.00 tot 20.00, zeg ik nu wel leuk, maar ik heb 2 ontbijtafspraken komende week. Dus dan verschuif ik hem naar 9 tot 18.
wegen: elke dag.
slapen: grootste issue, want kinderen worden minimaal 3x per nacht wakker, dus proberen om dan maar tegelijk met hen naar bed te gaan :(.

Ik hoop dat ik ondanks alle feestelijkheden mijn plateau kan doorbreken deze week.

VROLIJK PASEN ALLEMAAL!
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk Pasen!

Vanochtend op de weegschaal. 79.3kg, dus deze week 0.1 eraf. Niet echt ontevreden, ben ongesteld, meestal ben ik dan 1 tot 2 kg zwaarder. Dus hopelijk is de weegschaal volgende week weer liever voor mij.

Vandaag genieten van lekker eten met mate, daarbij lekker wandelen en spelen met de kinderen. Fijne dagen allemaal :bunny: :duckie:
Alle reacties Link kopieren
@Aircoíris, wat mij betreft houden we het op deze manier. Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op nog een WhatsApp groep...
Voor mij ligt de drempel ook hoog om steeds te reageren en dan al helemaal op iedereen. Al begrijp ik je wel. Dus als anderen er wel behoefte aan hebben kan ik daar wel in mee gaan.
Ik lees vooral veel mee. Ook help ik waar ik kan om de tabel bij te werken. En voor mij is dat voor nu prima.

Ik wil deze week, na Pasen, ook proberen om niet meer te snacken na het avondeten. Hoogstens een bakje yoghurt als ik erg trek heb.

@allemaal, volgens mij staat nu alles correct in de tabel. Zo niet, laat het even weten. Kan zijn dat ik ergens overheen heb gelezen..
sum84 schreef:
04-04-2021 10:05
@Aircoíris, wat mij betreft houden we het op deze manier. Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op nog een WhatsApp groep...
Voor mij ligt de drempel ook hoog om steeds te reageren en dan al helemaal op iedereen. Al begrijp ik je wel. Dus als anderen er wel behoefte aan hebben kan ik daar wel in mee gaan.
Ik lees vooral veel mee. Ook help ik waar ik kan om de tabel bij te werken. En voor mij is dat voor nu prima.

Ik wil deze week, na Pasen, ook proberen om niet meer te snacken na het avondeten. Hoogstens een bakje yoghurt als ik erg trek heb.

@allemaal, volgens mij staat nu alles correct in de tabel. Zo niet, laat het even weten. Kan zijn dat ik ergens overheen heb gelezen..
Goed bezig, Sum!! Ik wilde donderdag de door-de-week-berichten updaten, maar ben er niet aan toegekomen en vanaf vrijdag had ik paas-pauze. Wilde deze dagen even nergens op letten, want dit zijn mijn favoriete feestdagen: Lente vieren, de bossen in, knutselen met de kinderen, een eierzoektocht voor ze uit zetten en heerlijke paascake bakken. Denk dat ik dit leuker vind dat sint en kerst.

Ik ga er vanaf morgen weer aan. Morgen ga ik even afkicken met een smoothiedag (volgens mij vroeg iemand wat ik er in doe: venkel, komkommer, limoensap en selderij. Geen fruit, want dan breek je de vezels af en houd je enkel suikers over. Fruit eet ik ernaast) en dan komt ook mijn nieuwe activitytracker binnen, dus vanaf woensdag kan ik beweging toe gaan voegen aan mijn afvalplan. Dat deed ik afgelopen jaar veel te weinig, maar toen had ik in ieder geval nog een fysiek beroep. Nu dat wegvalt is het risico op niets doen veel te groot en ik ben heel slecht in het motiveren van mezelf. Daarom deed ik altijd teamsporten, of ging met vrienden naar de sportschool. In mijn eentje haak ik veel te makkelijk af.

Heb nu wel een sportapp gevonden die me heel gaaf lijkt: The Conqueror. Dan kun je een virtuele wandeling maken: Ik wandel gewoon hier en die app houdt bij waar ik zou zijn als ik ergens anders was, bijv Kruger park, Nieuw Zeeland, route 66, etc. Fietsen, rennen, roeien, dansen, rolstoelen, kan ook allemaal. Iedere beweging telt mee. Je kunt de omgeving bekijken van waar je zogenaamd bent, je krijgt info en wetenswaardigheden over die omgeving en voor ieder 1/5 deel dat je volbrengt wordt een boom geplant.
Heb gisteren de Kilimanjaro route gekocht en heb heel veel zin om te starten. Je kunt ook een groepje maken waarin je 'samen' kan wandelen. Heel coronaproof allemaal ;-). Dus als er iemand zin heeft om met me mee te lopen... https://www.theconqueror.events/r/BA966

Ik ga straks even al jullie berichten terug lezen, want ben benieuwd hoe het met iedereen gaat. Nu eerst koffie :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven