Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen

30-12-2020 15:19 676 berichten
Hallo,

Ik wil graag als stok achter de deur een groepje starten met +20 kg afvallen.
Als we een aantal hebben zal ik een tabel maken en deze wekelijks bijhouden.
Ik zelf ben al jaren aan het aanmodderen, maar voor nu moet het eens klaar zijn en ga ik doorzetten.

Wie doet er mee?

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigTotaal
Martine89311.7111792112.6-4.4
Tijdvoortaart341.7597.595.5-2
S1981391.6510097.3-2.7
Appelstroop_88321.64766369.7-6.3
Pindakaasjes40+1.78787376-2
Peritau361.73897585.4-3.6
Corzon391.6910385101.5-1.5
Schorpioen36431.8211282106.1-5.9
Creabea2punt0351.72101.58099.9-1.6
Neetog391.65967594.3-1.7
Sum84361.64826580-2
Suusberg431.7310575103-2
Jokke391.75847074.9-9.1
Doratje4331.67857083.6-1.4
Mabelle341.68917089.4-1.6
such_preggers108
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:08
75.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
02-01-2021 15:14
In ben geen diëtist, anders was was ik niet te zwaar ;-)
Als ik kijk naar hetgeen wat jij eet klinkt het weinig
Probeer yoghurt te vervangen voor magere kwart, dan zou je langer een voldaan gevoel hebben.
Er is niks mis met een volkoren boterham Ipv een paar crackers.
Banaan is super gezonde, alleen als je af wil vallen zou ik die laten staan ivm de vele koolhydraten die erin zitten.
Ik gebruik Griekse yoghurt en zeker in combinatie met appel kan ik hier echt heel lang van vol zitten :). Boterhammetjes ga ik ook zeker wel blijven eten maar voor nu heb ik crackers op het menu staan. Misschien zet ik het wel om en om in een soort weekschema. Over de koolhydraten in bananen heb ik gehoord ja, jammer is dat weer want het is nog best een lekker stuk fruit. Ik houd het bij 1 banaan op een dag en soms niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
02-01-2021 16:29
Mijn valkuilen zijn dat ik soms gedachteloos koekjes, chips en andere snacks zit te eten. Zelfs zonder er echt van te genieten. Het is snel honger stillen met vooral suikers. Ook tijdens het koken bijvoorbeeld. Ik kan dan veel beter wat komkommer en/of tomaat klaar maken om de ergste trek te stillen.
Dit heb ik precies hetzelfde. Ik heb in de keuken een zak walnoten en een zak pompoenpitten staan als snackje tijdens het koken of iets dergelijke. Ook snoeppaprika's gaan er wel goed in. Wat ik ontdekt heb tegen de suiker cravings in de avond is een lekkere kop warme melk. Gek genoeg helpt mij dat. Je moet het wel lekker vinden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lilevee schreef:
02-01-2021 16:39
Ik gebruik Griekse yoghurt en zeker in combinatie met appel kan ik hier echt heel lang van vol zitten :). Boterhammetjes ga ik ook zeker wel blijven eten maar voor nu heb ik crackers op het menu staan. Misschien zet ik het wel om en om in een soort weekschema. Over de koolhydraten in bananen heb ik gehoord ja, jammer is dat weer want het is nog best een lekker stuk fruit. Ik houd het bij 1 banaan op een dag en soms niet eens.
Ik moet de eerste nog ontmoeten die dik is door bananen hoor. Gewoon lekker blijven eten. Als je jezelf alles gaat ontzeggen dan is de kans groot dat je het niet volhoudt en in het geval van een banaan is het mi gewoon muggenziften.

Goed om te lezen dat de meeste realistische doelen stellen!
Wennas schreef:
02-01-2021 17:16
Ik moet de eerste nog ontmoeten die dik is door bananen hoor. Gewoon lekker blijven eten. Als je jezelf alles gaat ontzeggen dan is de kans groot dat je het niet volhoudt en in het geval van een banaan is het mi gewoon muggenziften.
En koolhydraten zijn ook helemaal niet zo verkeerd. Je hebt ze zelfs nodig, maar dan moet je wel de goede hebben. Geen korte koolhydraten zoals witte producten. Dacht dat het koolhydraat mijden ook al vaak genoeg ontkracht is (niet gezond en moeilijk vol te houden). Net als gezonde vetten, tegenwoordig ook niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet aan de pil idd. We blijven hopen op een wonder.
Net de batterijen van de weegschaal vervangen, was toch zwaarder dan ik dacht. Startgewicht 84 kilo, streef blijft staan op 70
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
02-01-2021 17:16
Ik moet de eerste nog ontmoeten die dik is door bananen hoor. Gewoon lekker blijven eten. Als je jezelf alles gaat ontzeggen dan is de kans groot dat je het niet volhoudt en in het geval van een banaan is het mi gewoon muggenziften.

Goed om te lezen dat de meeste realistische doelen stellen!

Nee eens. Neem lekker die banaan! Hartstikke gezond.
Ik vind dat ook muggenziften.
Heb onlangs nog ergens zitten lezen waar fruit eten zelfs afgeraden werd vanwege de suikers. Max 1 stuk fruit per dag!
Belachelijk vind ik dat.
Ik eet ook nog steeds gewoon aardappels en brood, ik moet wel op de been blijven namelijk. En dat lukt me niet op water, cracker en komkommer.
Maak het niet te gek. Een paar weken crash dieeten lukt bijna iedereen wel.. Maar dan..
jokke schreef:
02-01-2021 19:58
Nee niet aan de pil idd. We blijven hopen op een wonder.
Net de batterijen van de weegschaal vervangen, was toch zwaarder dan ik dacht. Startgewicht 84 kilo, streef blijft staan op 70
Wat een heftig traject waar jullie doorheen zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat je je enorm verdrietig voelt. Dapper dat je kiest om goed voor jezelf te zorgen.

Ik heb een aantal jaren geleden veel miskramen gehad, en ben toen, niet door hormonen, maar wel door stress veel aangekomen. Toen heb ik ook op het punt gestaan dat ik dacht: dan maar heel lief zijn voor m'n lijf en weer gezond worden. Uiteindelijk is onze wens wel uitgekomen. Niet dat ik geloof dat dat iets met mijn gezonde lijf te maken had (had ik namelijk voor alle ellende ook), maar het was wel fijn om m'n zinnen te verzetten en me lekker in m'n vel te voelen.

Ik hoop heel hard voor jou op dat wonder. Ik duim voor jullie!
Gister is het goed gegaan. Ondanks dat ik nog wel gesnoept heb . De hoofdmaaltijden zijn iig weer een stuk gezonder.

Heb nu nog niet gegeten want net wakker. Ga zo even crackers met filet american maken. Heb ook nog wat kipppensoep over. En voor de avond staat er nasi met bloemkool rijst op de planning.

Hebben jullie bepaalde gerechten die gezonder zijn die jullie echt heel lekker vinden ?
Hier half/half. Kreeg een doos truffels, waarvan ik halverwege dacht: waarom gooi ik ze niet gewoon weg, ik geniet er niet eens van? Maar ja, toen had ik al wel de helft in mijn trul geduwd...

Niet helemaal goed, maar wel winst ten opzichte van twee weken geleden, want toen at ik gewoon gedachteloos die doos leeg
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook in de tabel mogen? Gisteren gewogen..

leeftijd: 35
lengte: 1.72
start: 101,5
streef: 80

Eerste doelen wordt: elke dag ontbijten me magere kwark en honing (niet zo moeilijk want vind ik oprecht lekker), geen snoep in huis halen. Bij anderen evt wel als ik er zin in heb, maar als ik het zelf in de kast heb liggen dan gaat het gelijk op. Ik wil proberen stap voor stap af te vallen, dus niet gelijk op 1200kcal/rijstwafeldieet maar elke keer iets aanpakken en als ik stilsta weer doorpakken. En meer bewegen. Vandaag al 13800 stappen gezet! Nu aan het opwarmen met grote mok thee (toch wel koud buiten!)
Gisteren een stroopwafel op na het avondeten (bij een vriendin)...
Ga zometeen wraps eten met kip en spitskool.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen het weekend goed doorgekomen? Sommige beginnen dacht ik vandaag.
Ik moet nog een beetje in het ritme, niet snoepen komen. Verder veel bewogen het weekend. Ben benieuwd, nu ik weer moet werken of het vol te houden is.
Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Gisteren begonnen met opletten van goede keuzes qua eten maken. Gisteravond wel met de pot mee gegeten, pannenkoeken. In de avond niets meer gehad. Ging redelijk, moet hier ook nog in ritme komen. Qua beweging gewandeld op zaterdag. Gisteren voornamelijk gespeeld met de kinderen en lekker gek dansen. Wandelen is er even niet van gekomen. Wel alles kerstspullen opgeruimd en naar zolder gebracht. Vanaf vandaag ook weer aan het werk. We zullen zien hoe het gaat.
Hoe gaat het? Ik heb al de hele dag honger. Zal wel iets tussen mijn oren zijn, op moment dat ik weer goed wil beginnen heb ik alleen maar honger.
Martine89 schreef:
04-01-2021 16:28
Hoe gaat het? Ik heb al de hele dag honger. Zal wel iets tussen mijn oren zijn, op moment dat ik weer goed wil beginnen heb ik alleen maar honger.
Ik ben trots op mezelf. Was iets aan het koken met boontjes, maar die bleken niet meer goed. Nu moest ik dus ineens de boel omgooien en wéér groenten gaan snijden. In combinatie met de rotdag die we hadden zou dat voor mij genoeg reden zijn om een pizza te laten komen, maar ik sta nog steeds te koken :cheer:
TijdvoorTaart schreef:
04-01-2021 16:45
Ik ben trots op mezelf. Was iets aan het koken met boontjes, maar die bleken niet meer goed. Nu moest ik dus ineens de boel omgooien en wéér groenten gaan snijden. In combinatie met de rotdag die we hadden zou dat voor mij genoeg reden zijn om een pizza te laten komen, maar ik sta nog steeds te koken :cheer:
Goed gedaan! 😁

Hier gaat het gisteren en vandaag wel aardig. Ik ben nu aan het koken en ik heb een komkommer opgegeten ipv de koekjes die ik anders zou nemen.
De eerste dag thuisscholing met de kinderen ook weer overleefd...
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten ook wat dingen tussen de oren. Denk veel aan eten, beetje hoofdpijn (miss ook omdat ik denk dat ik te weinig eet)
Maar netjes gegeten en genoeg bewogen.
Zet hem op he dames
Alle reacties Link kopieren
Martine89 schreef:
04-01-2021 16:28
Hoe gaat het? Ik heb al de hele dag honger. Zal wel iets tussen mijn oren zijn, op moment dat ik weer goed wil beginnen heb ik alleen maar honger.
Hier ging het eigenlijk wel prima. Net toen het volgende eetmomentje aanbrak had ik wel een klein beetje een knorrende maag. Maar ja, dat krijgt nu interne schop :hihi:
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
04-01-2021 18:02
Hier zitten ook wat dingen tussen de oren. Denk veel aan eten, beetje hoofdpijn (miss ook omdat ik denk dat ik te weinig eet)
Maar netjes gegeten en genoeg bewogen.
Zet hem op he dames
Waarom denk je dat je te weinig eet?
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
04-01-2021 16:45
Ik ben trots op mezelf. Was iets aan het koken met boontjes, maar die bleken niet meer goed. Nu moest ik dus ineens de boel omgooien en wéér groenten gaan snijden. In combinatie met de rotdag die we hadden zou dat voor mij genoeg reden zijn om een pizza te laten komen, maar ik sta nog steeds te koken :cheer:
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ladybugg, ik vind namelijk dat ik vrij veel beweeg (vandaag weer boven de 20000 stappen) en dit heb ik gegeten over de dag: 2 appels, 2 rijstwafels met pindakaas, havermout met rozijnen in amandelmelk, en rijst met een mosterdsaus en sla, en als toetje yogurt.
Normaal eet ik iets meer, maar kom dan nog steeds aan. Daarom nu maar proberen om het met nog minder voedsel te doen. Ik probeer nu ook alleen te eten tussen 10.00 en 18.30.
Had ook ergens gelezen dat dat helpt.
Maar ben dus erg zoekende, omdat ik maar niet afval.
Alle reacties Link kopieren
Martine89 schreef:
04-01-2021 16:28
Hoe gaat het? Ik heb al de hele dag honger. Zal wel iets tussen mijn oren zijn, op moment dat ik weer goed wil beginnen heb ik alleen maar honger.
hoeveel eet je dan? Want honger lijden hoeft toch niet nodig te zijn?
jokke schreef:
04-01-2021 19:19
Ladybugg, ik vind namelijk dat ik vrij veel beweeg (vandaag weer boven de 20000 stappen) en dit heb ik gegeten over de dag: 2 appels, 2 rijstwafels met pindakaas, havermout met rozijnen in amandelmelk, en rijst met een mosterdsaus en sla, en als toetje yogurt.
Normaal eet ik iets meer, maar kom dan nog steeds aan. Daarom nu maar proberen om het met nog minder voedsel te doen. Ik probeer nu ook alleen te eten tussen 10.00 en 18.30.
Had ook ergens gelezen dat dat helpt.
Maar ben dus erg zoekende, omdat ik maar niet afval.
Dat vind ik idd niet veel. Ik zou er van afvallen.. Misschien geen pindakaas en rozijnen maar gewoon een paar boterhammen met mager beleg?

Ik heb vanmiddag bij t boodschappen doen een nieuw toetje geprobeerd (want bonus): melkunie protein Salted Caramel. Echt megalekker! (en 20 gr eiwit dus zit hopelijk ook de hele avond nog vol). Verder gezond gekookt, noodles met kip. En genoeg gelopen 11800 stappen tot nu toe).
Hoe gaan jullie om met het vooruitzicht van ongezond eten? Ik sprak vandaag een vriendin waar ik zaterdag ga eten en die vertelde me in geuren en kleuren wat ze ging maken (ze is kok).. Echt mijn lievelings, maar ook ongezond. En daar zit ik dan nu al mee. Dat ik dan net zo goed volgende week kan beginnen etc etc. Ik weet dat deze gedachtes nergens op slaan, maar ze blijven oppoppen :-(
Wat zijn jullie goed bezig zeg! Knap hoor.
Vandaag was mijn eerste dag dat ik echt aan de slag ging. Lastig hoor en helaas toch aantal verkeerde keuzes gemaakt. Er stond nog taart van gisteren en daar heb ik het laatste stukje van genomen. Oeps.. Ik kan heel slecht eten weggooien dus dan gaat het toch maar naar binnen. En ik gaf een snoepje aan mijn zoontje en hup voordat ik het doorhad zat er alweer 1 in mijn mond. Die gewoontes afleren wordt de grootste uitdaging. Maar ik probeer niet bij de pakken neer te zitten. Is ook wel een valkuil hoor, wat jij schrijft creabea2punt0 dat ik dan gauw denk, nou maakt het niet meer uit, ik begin later wel. Die gedachtes probeer ik weg te stoppen en elk eetmoment is een nieuwe kans op juiste keuzes. Normaal zou ik alles én-én doen dus het is allicht beter.
jokke schreef:
04-01-2021 19:19
Ladybugg, ik vind namelijk dat ik vrij veel beweeg (vandaag weer boven de 20000 stappen) en dit heb ik gegeten over de dag: 2 appels, 2 rijstwafels met pindakaas, havermout met rozijnen in amandelmelk, en rijst met een mosterdsaus en sla, en als toetje yogurt.
Normaal eet ik iets meer, maar kom dan nog steeds aan. Daarom nu maar proberen om het met nog minder voedsel te doen. Ik probeer nu ook alleen te eten tussen 10.00 en 18.30.
Had ook ergens gelezen dat dat helpt.
Maar ben dus erg zoekende, omdat ik maar niet afval.
20000 stappen 😮 Hoe komt je daaraan. Ik ben wel eens op 10000 stappen maar dan moet ik bewust minimaal een uur gaan wandelen. Mijn iPhone geeft vandaag 900 stappen aan. Nu zit deze niet aan mijn hand geplakt natuurlijk maar als ik de 3000 heb gehaald dan is dat veel. Ik heb zittend werk achter pc .

Ik denk idd wat je hebt gegeten qua kcal wel minder is dan je vandaag verband hebt. Het kan zijn dat je even stilstaat door te weinig eten maar op een gegeven moment zou je toch moeten afvallen want gaat minder in dan eruit.

En eet je echt alleen rijst met mosterdsaus en sla? Die combi ken ik nog niet

Ik ben vandaag begonnen met een banaan want had geen trek in eerste instantie . Daarna rond 11 uur 3 spelt crackers Met filet american en Philadelphia . Smiddags kom kippensoep. Een btween en havermout koekje als tussendoortje. Avondeten was volkoren pasta, zalm , spinazie aangemaakt met knoflook, uien en van die zuivel Spread. En net nog 3 rijstewafels met pindakaas. Vind dit laatste echt lekker.

Ik drink eigenlijk alleen maar cola light. Weer vergeten water te drinken.

En dus geen beweging. Morgen toch even in de pauze te wandelen.

@creabea2punt0 ik heb nog geen afspraak staan waarbij ik niet echt invloed heb over wat ik als avond eten eet maar wat ik altijd deed en nu ook doe is als ik weet dat ik bijvoorbeeld iets vets ga eten in de avond dan zorg ik dat ik overdag minder eet. Daarnaast wil ik mijn portie misschien kleiner houden en als ik nu echt uit de bocht ga dan is het ook niet erg want de volgende dag ga ik gewoon weer verder. Dus lekker genieten van het eten wat je vriendin maakt en als ze kok is kan je misschien ook eens vragen of ze iets kan maken wat lekker is en toch binnen je eet patroon past? Oja en die eiwit toetjes heb ik ook besteld. Zag ook laag kcal staan per 100 gram . Koop wel eens die flesjes maar nu dus ook de mouse gekocht. Kan niet wachten 😊

@martine89 herkenbaar als je net begint trek in van alles hebben

@neetog ook herkenbaar als ik nog taart zou hebben. Ben ook niet van weg gooien. Dit keer niks in huis dus dat scheelt 😂
Alle reacties Link kopieren
Neetog schreef:
04-01-2021 21:47
Wat zijn jullie goed bezig zeg! Knap hoor.
Vandaag was mijn eerste dag dat ik echt aan de slag ging. Lastig hoor en helaas toch aantal verkeerde keuzes gemaakt. Er stond nog taart van gisteren en daar heb ik het laatste stukje van genomen. Oeps.. Ik kan heel slecht eten weggooien dus dan gaat het toch maar naar binnen. En ik gaf een snoepje aan mijn zoontje en hup voordat ik het doorhad zat er alweer 1 in mijn mond. Die gewoontes afleren wordt de grootste uitdaging. Maar ik probeer niet bij de pakken neer te zitten. Is ook wel een valkuil hoor, wat jij schrijft creabea2punt0 dat ik dan gauw denk, nou maakt het niet meer uit, ik begin later wel. Die gedachtes probeer ik weg te stoppen en elk eetmoment is een nieuwe kans op juiste keuzes. Normaal zou ik alles én-én doen dus het is allicht beter.

Probeer het eens anders te zien Neetog.
In plaats van het zonde te vinden om dat stuk taart weg te gooien, kun je het ook juist zonde vinden om het in je lijf te stoppen.
Gedachteloos wat in je mond stoppen, zonde om eten weg te gooien dus gaat het maar naar binnen.. de gedachte: "het maakt nu al niet meer uit!" Alles bij elkaar heeft dat er wel toe geleid dat je nu minstens 20 kilo te zwaar bent.
Misschien vind je me nu hard maar op deze manier sprak ik mezelf ook toe, en soms nog steeds.
Er is altijd wel een reden, een excuus aan te dragen.. maar er zijn honderd redenen méér om het niet te doen.
Hou vol! En lukt het een keer niet, dan begin je niet overnieuw, maar ga je verder waar je gebleven was.
Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook graag melden. Ik ben 33 jaar, zo'n anderhalf jaar geleden woog ik 95 kg. Heel hard beginnen opletten op mijn eten en veel gewandeld en gefietst. Er is vrij gemakkelijk 10 kg afgegaan. Nu sta ik sinds enkele maanden stil op 85 kg.
Mijn streefgewicht is 70 kg.
Ik meet 167 cm trouwens.

Ik ga proberen er vol goede moet tegen te gaan voor die laatste 15 kg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven