Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen

30-12-2020 15:19 676 berichten
Hallo,

Ik wil graag als stok achter de deur een groepje starten met +20 kg afvallen.
Als we een aantal hebben zal ik een tabel maken en deze wekelijks bijhouden.
Ik zelf ben al jaren aan het aanmodderen, maar voor nu moet het eens klaar zijn en ga ik doorzetten.

Wie doet er mee?

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigTotaal
Martine89311.7111792112.6-4.4
Tijdvoortaart341.7597.595.5-2
S1981391.6510097.3-2.7
Appelstroop_88321.64766369.7-6.3
Pindakaasjes40+1.78787376-2
Peritau361.73897585.4-3.6
Corzon391.6910385101.5-1.5
Schorpioen36431.8211282106.1-5.9
Creabea2punt0351.72101.58099.9-1.6
Neetog391.65967594.3-1.7
Sum84361.64826580-2
Suusberg431.7310575103-2
Jokke391.75847074.9-9.1
Doratje4331.67857083.6-1.4
Mabelle341.68917089.4-1.6
such_preggers108
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:08
75.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doratje4 schreef:
05-01-2021 09:45
Ik wil me ook graag melden. Ik ben 33 jaar, zo'n anderhalf jaar geleden woog ik 95 kg. Heel hard beginnen opletten op mijn eten en veel gewandeld en gefietst. Er is vrij gemakkelijk 10 kg afgegaan. Nu sta ik sinds enkele maanden stil op 85 kg.
Mijn streefgewicht is 70 kg.
Ik meet 167 cm trouwens.

Ik ga proberen er vol goede moet tegen te gaan voor die laatste 15 kg...

Al 10 kilo kwijt?. Goed bezig al Doratje4!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds gisteravond trek in chocola/koek/gebak ..

Lastig lastig... denk er steeds aan

Zal wel n combi zijn van moeheid - emoties - ontwenning

Maar ja... ff doorzetten
Jullie zijn voortvarend gestart! Ik vind het nog wel lastig omdat ik heel goed ben in, zeg voor 3 maanden, de knop om te zetten en dan heel gezond te eten en veel te sporten en vervolgens de teugels te laten varen. Echt een soort fitgirl / couch potato cyclus. Nu probeer ik dus direct niet te streng te zijn, maar daardoor is het lastiger te bepalen of ik nou goed bezig ben of niet.

Mijn valkuil is savonds snacken. Ik heb eigenlijk alleen in de middag en avond trek, terwijl ik geloof in het onderzoek dat aantoont dat je het beste voor 19u kunt eten. Ik twijfel of ik dan maar mijn eigen plan maak, en dus de bulk van wat ik binnenkrijg s avonds neem,of toch vast te houden waardoor ik de hele avond aan eten denk. Wat zouden jullie doen? Als ik in de ochtend veel eet heb ik de hele dag honger. Maar dat avondhonger, ik weet niet of dat gewoonte is of dat m'n lichaam daar gewoon goed op gaat.

Tot nu toe elke dag gewandeld maar momenteel wachtende op uitslag covid test.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al sinds september 'bewuster' aan het leven maar helaas is de trek naar avondsnacks bij mij er ook nog altijd.
Overal lees ik dat je het na een paar weken hebt afgeleerd en de trek dus verdwijnt. Dat kan ik helaas niet beamen.
Het is trouwens niet alleen trek, maar echt een knorrende maag.
Ik neem dan een droge volkoren cracker of een boterham met niks.
Een handje noten helpt ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Tegen het 's avonds snacken, waar ik ook heel erg veel last van heb, helpt het mij wel om na het eten mijn tanden te poetsen. Dan is de drempel om nadien nog iets te eten wanneer ik trek heb blijkbaar een deel groter :-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik nog aansluiten?
Ik wil zo'n 20 kg kwijt. Ik weet prima hoe het zou moeten en ik vind dat ik ook gezond eet (ben nota bene opgeleid tot diëtist), maar ik ben ook zeer bourgondisch aangelegd en laat de teugels nogal snel vieren. De afgelopen maanden was dat ook weer zo, bijna dagelijks een of twee glazen wijn, 's avonds wat chips, dat werk. Ik ben maar net 1.60 m en wat ik weeg weet ik niet, ik weeg me nooit en vermijd het om naar mijn lijf te kijken. Ik vrees dat het inmiddels wel 85 kg is. Ik houd een hand voor mijn blikveld als ik langs een grote spiegel moet. Ik wil dat niet meer. Wat het er niet makkelijker op maakt, is dat ik een kookstudio heb (na verbouwing van ruim een jaar was ik in maart klaar voor de start, maar ja, toen kwam de pandemie en heb ik weer veel ander werk aangenomen, gelukkig had ik dat nog aangehouden). Wel gericht op gezond en plantaardig eten.
Ik ben in mijn leven drie keer veel gewicht verloren. Een keer toen ik 16 was, 10 kg eraf met een afweeg-dieet (terwijl ik toen nota bene maar zo'n van 65 kg woog en daarmee echt aan de mollige kant was!). Zeven jaar geleden 20 kg eraf, met Cambridge-producten, twee of drie jaar geleden zo'n 10 kg eraf, ook met Cambridge. Het is er langzaam maar zeker weer aan gekomen.
Ik wil dat niet meer. Ik wil naar in elk geval 70 kg. Dat heb ik de vorige twee keer nét niet gehaald. Ik was er zo enorm van overtuigd toen dat ik echt nooit meer aan zou komen en ik kan eigenlijk niet begrijpen dat dat toch is gebeurd.
Ik ben het nu weer helemaal zat. Dat komt omdat ik daarnet een fotoshoot in mijn kookstudio heb gehad voor een reclamecampagne en mezelf dus wel op foto móest zien. Verschrikkelijk. Zo veel dikker dan ik in mijn hoofd ben. Veel mensen lijden aan ingebeelde lelijkheid, ik heb het tegenovergestelde.
Enfin. Ik wil dus heel graag meedoen. Ik wil niet crashen, ik weet natuurlijk best dat dat niet zo verstandig is. Maar ik ben wel iemand van snel resultaat willen zien en ik weet ook van mezelf dat ik de teugels te snel weer laat vieren als toch 'gewoon' eet. Weten hoe het moet is heel wat anders dan het ook (langdurig en consequent!) in praktijk brengen helaas...
Hoe dan ook heb ik vandaag door het zien van die foto's een spreekwoordelijke harde trap onder mijn kont gehad. Dus, mag ik erbij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste Yella, ik beheer de tabel niet maar als ik je een advies mag geven: Geef je echte gewicht door i.p.v een schatting.
Dus ga die pijnlijke confrontatie aan met de weegschaal.
Ik weet dat het niet leuk is, maar dit hoort ook bij het onder ogen zien van de realiteit.
Ikzelf woog me ook nooit en gaf mezelf ook een geschat gewicht.. daar zat ik dus mooi 8 kilo boven.
Een pijnljjke confrontatie maar tevens ook een enorme motivatie om aan de slag te gaan ermee.
Ik heb ook altijd honger aan het eind van e middag/begin avond, onafhankelijk van wat ik overdag heb gegeten.
Echt een knorrende maag en flauw voelen, maar uit ervaring weet ik dat dit aangeleerd gedrag is.

Ik ben een periode zo ziek geweest dat ik niet kon eten en enorm afviel en toen was ik net zo gewend aan niet eten (dus nooit honger) als nu aan het middag eten.

Vroeger ontbeet ik ook nooit, dat heb ik mezelf aan moeten leren, maar inmiddels heb ik ook echt behoeft aan eten in de ochtend.

Ik ga er dus vanuit dat ik hier ook weer aan kan wennen, maar hoe ouder je wordt hoe moeilijker het lijkt te worden om patronen te doorbreken/veranderen.

Vandaag een vermoeiende dag, zowel fysiek als emotioneel en ik kan alleen maar aan chips denken. De behoefte om een giga zak te halen is nu enorm. Hopelijk kan ik het weerstaan vanavond
Doratje4 schreef:
05-01-2021 14:23
Tegen het 's avonds snacken, waar ik ook heel erg veel last van heb, helpt het mij wel om na het eten mijn tanden te poetsen. Dan is de drempel om nadien nog iets te eten wanneer ik trek heb blijkbaar een deel groter :-D

Goeie tip!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit behoefte aan ontbijt. Ik heb het lange tijd geprobeerd, maar kriig voor 11 a 12 uur nooit echt trek. Dus dat heb ik gewoon geaccepteerd. Ik eet meestal vanaf die tijd tot een uur of 20.00. Het lijkt wel wat op intermittent fasting. Nu nog de goede keuzes maken en blijven maken.

Vandaag heb ik een omelet met spekjes, lente-uitje en paprika gegeten. Ook heb ik een paar druiven gehad. Ik zit nu nog steeds heel erg vol voor mijn gevoel. In de avond heb ik vaak nog wel zin in iets te snacken. Wat bij mij lijkt te werken is vooral heel veel drinken (spa rood) kwark eten, handje nootjes, een gekookt eitje of soms een volkoren boterham met mager beleg. En geen, ik herhaal geen, ongezonde snaaierij in huis hebben. Want dan ga ik weer helemaal los :roll:

Straks eet ik met de pot mee. Mie met kipfilet en heel veel groente. Lijkt erop dat het vandaag een goede dag wordt, m.u.v. beweging. Te druk momenteel met werk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hier veel geschreven wordt, dan blijf ik tenminste gemotiveerd.
Vandaag een goede dag met eten en bewegen. Alleen wel weer hoofdpijn. Morgen misschien toch gewoon starten met cafe latte, miss mist mijn hoofd wat cafeïne. (Wil eigenlijk pas vanaf 10 uur calorieën naar binnenwerken)
Alle reacties Link kopieren
Lukt een gewone kop koffie niet Jokke?
Dat is volgens mij maar 1 calorie (zwart zonder suiker dan hé) :-D
Bij zo'n latte is het stiekem een stuk meer!
En anders gewoon die latte nemen hoor! Je hoeft jezelf niet alles te ontzeggen.
Ik krijg trouwens ook koppijn als ik geen cafeïne heb gehad s'ochtends. Een naar gevoel in mijn hoofd.
Als die latte bij een fijne start van jouw dag hoort, zou ik hem vooral nemen. Maak het niet onnodig te moeilijk.
Het is koffie hé :yum: geen drugs of alcohol.
Hou vol Dames. Jullie kunnen het echt! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hihi pindakaasje dat klopt. Heb van het weekend zwart geprobeerd, maar ik vind dat echt verschrikkelijk. Hou heel erg van warme melk met een klein beetje koffie. Morgen idd gewoon maar proberen.
Pindakaasjes schreef:
05-01-2021 09:05
Probeer het eens anders te zien Neetog.
In plaats van het zonde te vinden om dat stuk taart weg te gooien, kun je het ook juist zonde vinden om het in je lijf te stoppen.
Gedachteloos wat in je mond stoppen, zonde om eten weg te gooien dus gaat het maar naar binnen.. de gedachte: "het maakt nu al niet meer uit!" Alles bij elkaar heeft dat er wel toe geleid dat je nu minstens 20 kilo te zwaar bent.
Misschien vind je me nu hard maar op deze manier sprak ik mezelf ook toe, en soms nog steeds.
Er is altijd wel een reden, een excuus aan te dragen.. maar er zijn honderd redenen méér om het niet te doen.
Hou vol! En lukt het een keer niet, dan begin je niet overnieuw, maar ga je verder waar je gebleven was.
Succes.
Je hebt echt helemaal gelijk! Zo’n wake-up call kan ik wel gebruiken. Het is ook zonde om mn lichaam vol te stoppen met onvolwaardige voeding vol vet en suikers. Als je jaren in zo’n patroon zit, word je er zelf een soort blind voor. Nu dat ik weer begonnen ben, zie ik dat weer. Mn spiegelbeeld is ook meer confronterend. Wat iemand hierboven schreef, in m’n hoofd ben ik niet zo dik. Nu zie ik het weer meer zo als het is, veel te zwaar... en niet zoals ik wil zijn!
Vandaag is het tot nu toe goed gegaan. Geen extra dingen genomen. Wel weinig bewogen vanwege werk. Gisteren lekker gewandeld en ruim 15000 stappen gehaald. Morgen staat er weer een lange wandeling op de planning.
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
05-01-2021 19:50
Hihi pindakaasje dat klopt. Heb van het weekend zwart geprobeerd, maar ik vind dat echt verschrikkelijk. Hou heel erg van warme melk met een klein beetje koffie. Morgen idd gewoon maar proberen.
Ik dronk koffie altijd met melk en 2 suiker. Ik was het zo zat om onnodige kcal te drinken, dat ik het stapsgewijs afgebouwd heb. Eerst weken zonder melk, vond het nl viezer om er geen suiker in te doen. Toen een paar weken 1 klontje suiker minder erin gedaan en op een gegeven moment niets meer. En dat was even doorbijten, maar als ik nu met melk of suiker krijg, brrrr. Maar goed, toen was ik verder niet met andere dingen bezig.

Je moet ook niet gelijk te veel hooi op je vork willen nemen. Stapje voor stapje en als jij van je koffie latte heel erg blij wordt, moet je dat vooral doen :proud:
Alle reacties Link kopieren
GOoed dat hier zo veel geschreven wordt!
Volgens mij had ik geen denderende dag.

O: magere kwark met klein beetje honing
L: verse jus, magere kwark met grapefruit, rozijnen en pecannoten
T: trosje druiven, 4 zoute stokjes, 3 fruitella's
D: brocolli, rendang, ovenfrietjes met fritessaus
T: bakje melkunie proteine chocola

Mmm.. als ik het zo opschrijf valt het ook wel weer mee. Niet heel gezond maar ook niet zo bizar als ik dacht.

Heb wel iets overwonnen (ik wil mensen nooit vertellen als ik lijn, want ben bang voor onbedoelde adviezen enzo).. ik ga morgen naar een vriendin en die appte:; eet je mee? We gaan lekker frietjes eten. Heb gezegd dat ik gezonder wil leven dus nu kom ik met de lunch ipv avondeten :-) Kan ik morgenavond lekker wandelen.
Hier ook een goede dag.

O: magere kwark, cruesli En banaan
T: 2 rijstewafels met pindakaas
T: appel
L : 2 rijstewafels met pindakaas
T: mini KitKat
A: tarwe pasta, gehakt, uitje, knoflook, prei, paprika, tomaat, tomatenpuree .

Ondanks dat ik nog een bord leeg kon eten netjes laten staan.

Mini kit kat niet meer erg maar wel ondoordacht opgegeten. Moest net even checken of ik het nu wel of niet had opgegeten 🤦🏼‍♀️

Vandaag ook verlaat kerstkadootje ontvangen. Bleken Tony Chocolonely repen te zijn. Dat gebeurd dus meestal dat mijn man die koop net als ik op de gezonde toer ga maar dit keer iets anders

Ik heb nu wel honger dus ga zo nog even een Rijstewafel eten en wat komkommer .
Wat een goede lijstjes heb ik langs zien komen! Hier was de dag best oké, maar ik slaap al 3,5 jaar (kinderen) niet door, en hoewel ik dat met liefde blijf doen, breekt het me wel op. Toen ik vannacht van 1 tot half 4 slaapliedjes aan het zingen was, had ik zo'n honger dat ik een bak yoghurt met cruesli naar binnen heb gewerkt. realiseer me ook dat het slaapgebrek wellicht meespeelt in het feit dat blijvend gewichtsverlies de laatste jaren niet is gelukt . Ook nog steeds geen testuitslag dus we zitten binnen. Blegh.
Wat fijn dat er zoveel geschreven wordt! Ik ben momenteel beetje druk, dus reageren is lastig maar lees alles wel!
Heb de tabel weer bijgewerkt, en dan zaterdag weer als we ons eerste weegmoment hebben.

Gister heb ik een redelijke dag gehad, alleen de lunch beetje uit de slof geschoten. Vandaag gewoon weer verder.
o: griekse yoghurt, mandarijn, notenmix
t: snoeptomaatjes met pesto
L; 2 brood + zelfgemaakte eiersalade
t: ham met augurk
d: courgette paste met tomatensaus en tartaat
t: gekookt ei

Dit is mijn plan voor vandaag, moet te doen zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren goed kunnen opletten.
Vandaag tot nu toe ook nog goed bezig:

- ontbijt: banaan met yoghurt en kopje zwarte koffie
- middag: tomatensoep met 2 bruine boterhammen met smeerkaas
- tussendoor: yoghurt en appel
- avondeten: beetje pasta met paprikasausje

Hopelijk komen daar niet te veel extra's bij. Ik heb nog een hoop aperitief koekjes en kaasstengels over van oudjaar vieren, het is moeilijk om daar af te blijven :frusty:
Vandaag wel goed gegaan. Helemaal omdat ik een vrije dag had en dan vaak het moeilijker vind van alles af te bliiven .

11.00 2 pain de boulogne boterhammen, 2 plakken kipfilet, 2 plakjes bacon, plak kaas en gebakken ei . Bijna helft aan dochter weg gegeven.
14.00 2 rijstewafels met pindakaas
16.30 banaan
17.00 klein beetje pasta met gehakt en groente. Kreeg trek en avondeten is nog lang niet klaar dus dit gegeten om te voorkomen dat ik ga snoepen.

We gaan straks avondeten met rosbief , aardappel uit oven en boontjes. Ik zal de portie moeten aanpassen.
Vandaag vloog voorbij met werken en thuisonderwijs.

O: magere yoghurt met Crusli
L: 2 volkoren boterhammen ‘gezond‘
D: pasta met verse groente en vers gemaakte saus
T: 2 biscuitjes

Weinig gegeten vind ik zelf. Geen tijd voor gehad. Ik heb nu nog steeds een hongerig gevoel. Maar ik wil na het avondeten eigenlijk niet meer eten. Omdat als ik dan eenmaal begin ik ook niet meer stop. Ook al is het fruit, ik heb het gevoel dat mijn honger dan alleen maar meer wordt.

Sporten/bewegen is ook nog niet je-van-het. Door de drukte hier thuis ben ik in de avond leeg.
Alle reacties Link kopieren
Hi
Mag ik aansluiten??

Ik ben al lang te zwaar. Na mijn laatste zwangerschap woog ik topzwaar. 100kg. Gelukkig is daar al wat vanaf maar wil graag echt nog veel afvallen. Gewoon een gezonder gewicht. Lekkerder in mn vel.
Ben al langer bij diëtiste. Zeer voorzichtig. Durf er nog niet vol voor te gaan. Bang dat ik doorsla of dat ik er echt aan moet denk ik.

Vandaag boek van Mieke Kosters doorgespit. Ik wil vooral inzetten op gedragsverandering.
Inmiddels goed bezig met hardlopen... dus dat is wel een fijne bijkomstigheid

Voor in de tabel
Ik ben 34 jaar
Ik ben 1.68cm lang
Ik weet nu 91kg
Ik wil 70 kg wegen
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een tevreden dag met genoeg beweging en netjes gegeten. Vanmorgen weer een latte gedronken en de hoofdpijn is weg. Dus dat hou ik maar vol in de ochtenden :-P
Hier dag 5 van mijn streven om kha te eten en elke dag 10.000 stappen te doen. Het lukt elke dag om een uur te lopen (spierpijn o_o ) , geen honger...... en de knop is om. Maar ik probeer het eerst 3 weken voo te houden en dan hoop ik dat ik mijn suikerverslaving kwijt ben. En oja, het is ook nog dry january voor mij?!

Keep going!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven