Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen

30-12-2020 15:19 676 berichten
Hallo,

Ik wil graag als stok achter de deur een groepje starten met +20 kg afvallen.
Als we een aantal hebben zal ik een tabel maken en deze wekelijks bijhouden.
Ik zelf ben al jaren aan het aanmodderen, maar voor nu moet het eens klaar zijn en ga ik doorzetten.

Wie doet er mee?

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigTotaal
Martine89311.7111792112.6-4.4
Tijdvoortaart341.7597.595.5-2
S1981391.6510097.3-2.7
Appelstroop_88321.64766369.7-6.3
Pindakaasjes40+1.78787376-2
Peritau361.73897585.4-3.6
Corzon391.6910385101.5-1.5
Schorpioen36431.8211282106.1-5.9
Creabea2punt0351.72101.58099.9-1.6
Neetog391.65967594.3-1.7
Sum84361.64826580-2
Suusberg431.7310575103-2
Jokke391.75847074.9-9.1
Doratje4331.67857083.6-1.4
Mabelle341.68917089.4-1.6
such_preggers108
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 12:08
75.35% gewijzigd
Hallo,

Zou ik hier nog mee mogen doen? Ik wil graag zo’n 20 kilo afvallen. 2,5 jaar geleden begonnen met sporten (Crossfit) met het idee als dat goed zou gaan het eten te proberen onder controle te krijgen. Sporten blijven doen maar het eten lukt niet echt.

Ik heb houvast nodig en misschien als ik me aansluit bij een groep als deze dat het dit keer wel weer lukt om minder snel te gaan snaaien.

Ik ben 43, 1.82 lang, 112 kilo en wil Zo’n 20 kilo afvallen.

Ik ga maandag beginnen en hopelijk lukt het dan mijn draai te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mag/kan ik ook nog meedoen?

39 jaar, 1.69m, start 103 kg, streefgewicht 85 (al ben ik blij als ik eerst uberhaupt de 95 haal)
Hoi allemaal!
Ik zou hier graag meeschrijven, alhoewel ik de -20kg niet helemaal haal.
Ik ben 36, 173 en weeg 89kg. Mijn streefgewicht is 75kg.

Ik had al een aantal maanden niet meer op de weegschaal gestaan en ik schrok gisteren toch best . In de laatste maanden (vanaf september ongeveer) is er ineens 3kg bijgekomen. Nu heb ik mezelf niet op het meest gunstige moment gewogen, maar toch.... het roer moet echt om.

Ik ga vandaag boodschappen doen. We hebben helemaal niks qua snaaien meer in huis dus dat komt er ook zo weinig mogelijk meer in.

Ik zou graag meer stappen willen maken gedurende de dag. En gewoon meer bewegen (op de fiets naar het werk etc). Even kijken hoe dat nu met de lockdown gaat. We zitten met 3 kinderen thuis, allemaal in basisschoolleeftijd. Het worden pittige weken.
Zo, klaar voor de start:
34, 1,75, 97,5 kg

Ben vorige week al begonnen met het veranderen van mijn ontbijt- en lunchpatroon. Ik begon de dag altijd met een dubbele boterham en lunch vergat ik, of ik had geen tijd het klaar te maken, dus tegen de tijd dat ik thuis kwam uit mijn werk had ik zoveel honger dat ik niet meer bijgegeten kwam.

Vorige week ben ik iedere ochtend begonnen met een pap van amandelmelk, havermout, chiazaad, pitten en kokos en heb ik voor de lunch een salade gegeten met broodcroutons. Ik heb groenten, dressing en brood in aparte bakken bewaard, zodat het geen prut werd en ik het 's ochtend alleen nog maar hoefde te husselen. Zo eet je wel iedere dag hetzelfde, maar als het lekker is maakt dat niet uit en op deze manier vervalt het 'geen tijd' excuus.

Als tussendoortjes heb ik fruit, noten en Griekse yoghurt klaar staan. En 's avonds eet ik wat de pot schaft, maar heb wel de vriezer vol met soep staan, zodat ik een alternatief heb als de fam zin heeft in iets wat ik niet wil (of juist te graag wil :lol: )

Hopelijk goede resultaten het komende jaar
Alle reacties Link kopieren
Zo!!
En nu weer normaal doen na alle oliebollen, wijn, champagne, kaasplankjes etc..
Vandaag de dag begonnen met een paar glazen lauw/warm water en 2 stuks fruit.
Pas op de plaats weer!
We gaan ervoor.
Tabel is bijwerkt! Ik wil zelf op zaterdag wegen en kan in het weekend ook de tabel bijwerken :-).
Gesnaai en makkelijk en vooral ongezond eten `s avonds is voorbij. Ik ben zelf begonnen met het boek van de Foodsisters. Koolhydraatarm en geen suikers.
Zit nu aan een bakje yoghurt met bessen en zelfgemaakte notenmix.
De kids hebben afbakbroodjes met vooral veel pasta, verschil moet er zijn ;)

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het maken van de tabel. Heb vanochtend een flinke wandeling gemaakt. Van een minuut of 50. En daarna cruesli met yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
@martine. Wil je mij er ook inzetten.
39 jaar, lengte 175, 80 kilo, steeef 70 kilo.
Superfijn van de tabel, dank je wel! Zaterdag lijkt me een prima weegdag.

Ik heb even nagedacht over m'n aanpak, en hoewel het nog wel wat zal schuiven, ga ik het anders aanpakken dan eerdere keren. Ik heb bedacht te starten met, in plaats van calorieën tellen of mezelf dingen ontzeggen, ik ga proberen om elke dag " the daily dozen" (dat is een app dat bij het boek "how not to diet" hoort) te halen. Dat zijn 12 gezonde voedingsgroepen die je elke dag moet afvinken waardoor je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik hoop dat dat voor nu genoeg is om betere keuzes te maken.

Mezelf kennende ga ik de eerste 4 weken heel fanatiek doen en laat daarna niks van me horen, dus ik hoop hierbij dat het lukt om dat nu niet te doen!
appelstroop_88 schreef:
02-01-2021 12:30
Superfijn van de tabel, dank je wel! Zaterdag lijkt me een prima weegdag.

Ik heb even nagedacht over m'n aanpak, en hoewel het nog wel wat zal schuiven, ga ik het anders aanpakken dan eerdere keren. Ik heb bedacht te starten met, in plaats van calorieën tellen of mezelf dingen ontzeggen, ik ga proberen om elke dag " the daily dozen" (dat is een app dat bij het boek "how not to diet" hoort) te halen. Dat zijn 12 gezonde voedingsgroepen die je elke dag moet afvinken waardoor je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik hoop dat dat voor nu genoeg is om betere keuzes te maken.

Mezelf kennende ga ik de eerste 4 weken heel fanatiek doen en laat daarna niks van me horen, dus ik hoop hierbij dat het lukt om dat nu niet te doen!
Heel herkenbaar. Ik ga ook niet tellen of echt 'op dieet', maar wil vooral de focus leggen op slimme strucjes om het voor mezelf makkelijker te maken gezond te kiezen. Bijvoorbeeld door te foodpreppen. Ongezond is toch vaak de makkelijkste weg als je moe of hongerig bent.
Voor mij ook geen streefgewicht. Heb een paar jurken die me per maat beter staan, dat zijn mijn doelen :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Zo, deze morgen ben ik begonnen aan mijn weightloss traject. Ik maak gebruik van de fastic app beginnend met een tijdraam van 18:6. Ik volg geen speciaal dieet maar wil wel alle onnatuurlijke suikers schrappen.

Mijn ontbijt bestaat voorlopig uit 2 volkoren crackers geitenkaas of een kommetje havermoutpap, middageten yoghurt met of zonder appel en savonds verschilt. Ik probeer overal de gezondere variant van te vinden. Als tussendoortjes eet ik een banaan, mandarijnen of een handje walnoten. Naast af en toe een glas water, wat echt wel meer mag, drink ik veel thee zonder suiker. Zonder suiker drinken was ik gelukkig al gewend.

Het is nu vechten tegen mijn suiker cravings, met name chocolade en alles dat je kunt bakken want oh wat sta ik toch graag te bakken..

Ik ben trouwens 21. Dat mag je ook wel in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanpassen van de tabel.

Ik ga ook niet echt op dieet. Mijn plan is vooral gezondere keuzes maken. Dus vooral leefstijl aanpassen en eigen maken, zodat ik ook niet te veel terugval heb, zoals ik altijd in het verleden met dieten had.

Met boodschappen geen snaaierij meenemen die ik heel erg lekker vindt. Qua beweging is het plan om elke dag minimaal een half uur te wandelen en oefeningen doen waarvoor ik een app heb gedownload. Als we weer mogen zwemmen, pak ik dat ook weer op. Deed vorig jaar 2x pw mee aan een groepsles aquabootcamp.
Ik begin officieel maandag maar dat betekend niet dat ik me nog even deze 2 dagen vol eet.

Ik hou het principe aan: er moet minder in dan eruit gaat. Ik werk wel met kcal als houvast. Als ik helemaal niks zou doen zou ik rond de 1700 kcal mogen eten. Ik beweeg natuurlijk wel dus verband meer maar hou mijn inname nu even op 1700 kcal. Als ik straks weer 3 keer in de week naar crossfit mag zal ik op die dagen het iets verhogen. En stel het is een dag 2000 dan is dit ook geen issue. Trek is prima maar honger daar doe ik niet aan. Voor de rest zoveel mogelijk gezonde keuzes maken. Veel groente en wat fruit.

Zolang ik niet “echt “ kan sporten wil ik elke dag gaan wandelen. Als is het maar een half uur. En Wat oefeningen die we online krijgen doen.
Lilevee schreef:
02-01-2021 13:07
Zo, deze morgen ben ik begonnen aan mijn weightloss traject. Ik maak gebruik van de fastic app beginnend met een tijdraam van 18:6. Ik volg geen speciaal dieet maar wil wel alle onnatuurlijke suikers schrappen.

Mijn ontbijt bestaat voorlopig uit 2 volkoren crackers geitenkaas of een kommetje havermoutpap, middageten yoghurt met of zonder appel en savonds verschilt. Ik probeer overal de gezondere variant van te vinden. Als tussendoortjes eet ik een banaan, mandarijnen of een handje walnoten. Naast af en toe een glas water, wat echt wel meer mag, drink ik veel thee zonder suiker. Zonder suiker drinken was ik gelukkig al gewend.

Het is nu vechten tegen mijn suiker cravings, met name chocolade en alles dat je kunt bakken want oh wat sta ik toch graag te bakken..

Ik ben trouwens 21. Dat mag je ook wel in de tabel zetten.
Ik hou ook enorm van bakken en heb laatst een recept ontdek op de website van het diabetes fonds. Is met trage suikers zodat je geen piek hebt en dus niet het hek open zet voor een vreetbui zodra de suikerpiek daalt.
Nog steeds beter niet, natuurlijk, maar een beter alternatief dan bloembaksels
Alle reacties Link kopieren
Martine fijn dat je al een tabel hebt aangemaakt.

Ik ben 40+ 1,58 lang en vanmorgen woog ik 79 kilo. Om een gezond BMI te hebben moet ik minimaal naar 62 kilo, liever zou ik er nog iets onder zitten.
Mijn eerste doel gaat zijn 70 kilo. Ik wil vooral wat minder gaan eten, mijzelf niet alles ontzeggen en meer gaan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Lilevee schreef:
02-01-2021 13:07

Mijn ontbijt bestaat voorlopig uit 2 volkoren crackers geitenkaas of een kommetje havermoutpap, middageten yoghurt met of zonder appel en savonds verschilt. Ik probeer overal de gezondere variant van te vinden. Als tussendoortjes eet ik een banaan, mandarijnen of een handje walnoten. Naast af en toe een glas water, wat echt wel meer mag, drink ik veel thee zonder suiker. Zonder suiker drinken was ik gelukkig al gewend.
In ben geen diëtist, anders was was ik niet te zwaar ;-)
Als ik kijk naar hetgeen wat jij eet klinkt het weinig
Probeer yoghurt te vervangen voor magere kwart, dan zou je langer een voldaan gevoel hebben.
Er is niks mis met een volkoren boterham Ipv een paar crackers.
Banaan is super gezonde, alleen als je af wil vallen zou ik die laten staan ivm de vele koolhydraten die erin zitten.
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
01-01-2021 21:31
Hallo

Ik wil ook graag wat afvallen. Ben door het fertiliteitstraject helaas aardig wat aangekomen. Ook heel erg naar dat het ook geen resultaat heeft opgeleverd. Dus nu trakteer ik mezelf te vaak op lekkere dingen, omdat ik erg verdrietig ben dat wij met lege handen zijn blijven staan. Maar wil daar nu verandering in brengen.
Wat verdrietig dat het niet gelukt is om een kindje te mogen krijgen. Ik kan mij voorstellen dat het verdriet een plekje moet krijgen!
Love_star schreef:
02-01-2021 15:14
In ben geen diëtist, anders was was ik niet te zwaar ;-)
Als ik kijk naar hetgeen wat jij eet klinkt het weinig
Probeer yoghurt te vervangen voor magere kwart, dan zou je langer een voldaan gevoel hebben.
Er is niks mis met een volkoren boterham Ipv een paar crackers.
Banaan is super gezonde, alleen als je af wil vallen zou ik die laten staan ivm de vele koolhydraten die erin zitten.
Hierom eet ik nou juist Griekse yoghurt en geen magere producten. Van magere kwark kan ik een pot op en nog honger hebben. Na een paar lepels volle yoghurt zit ik echt wel even vol
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat ik best veel beweeg en gezond eet. Vrees dus dat het bij mij door het fertiliteitstraject komt, dat mijn hele hormoonhuishouding van slag is. Miss heeft iemand daar nog tips voor.
Ik hoop dat het een mooi vast clubje wordt, dat we elkaar kunnen steunen
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
02-01-2021 15:39
Hierom eet ik nou juist Griekse yoghurt en geen magere producten. Van magere kwark kan ik een pot op en nog honger hebben. Na een paar lepels volle yoghurt zit ik echt wel even vol
Wat grappig, ik doe het juist een stuk beter op magere kwark dan op volle yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
01-01-2021 18:26
Oh, wat fijn dat mijn gewicht in dit clubje geen uitzondering is!! Heb hier wel eens andere groepen bekeken, maar dat waren dan mensen die een paar luttele kilo's wilden verliezen. Hun goed recht, natuurlijk, maar dit is wel echt een ander pad om te bewandelen.

Snap ik, het stelt misschien niet veel meer voor dat ik er 5 kilo vanaf wil hebben, maar ik heb er al 15 weggewerkt.
Het zit misschien al meer in mijn systeem, het doen en laten om af te vallen, maar de laatste kilo's vind ik best pittig.
Het gaat trager en er slaat toch ook een soort van vermoeidheid toe.
Ik hoop dus af en toe wel peptalk te lezen hier.
Pindakaasjes schreef:
02-01-2021 15:51
Snap ik, het stelt misschien niet veel meer voor dat ik er 5 kilo vanaf wil hebben, maar ik heb er al 15 weggewerkt.
Het zit misschien al meer in mijn systeem, het doen en laten om af te vallen, maar de laatste kilo's vind ik best pittig.
Het gaat trager en er slaat toch ook een soort van vermoeidheid toe.
Ik hoop dus af en toe wel peptalk te lezen hier.
Het is ook geen verwijt naar de mensen die 'maar' 5 kilo moeten. Maar van 90 naar 70 is anders dan van 75 naar 70. Je bent -over het algemeen genomen- niet 5 kilo te zwaar door jarenlang verkeerde patronen er in te slijpen die helemaal afgeleerd moeten worden. Jij moet niet 5 kilo afvallen, maar 20 waarvan je er al 15 in the pocket hebt (Chapeau!). Je loopt dus dezelfde route, maar ligt wel aan kop :lol: Vermoedelijk heb jij nu de grote lijnen onder controle, maar moet je de laatste stappen zetten die je over de laatste hindernis trekken, wat me ook lastig lijkt, want dan moet je wéér je patronen bijslijpen/aanpassen. Kun je ons mooi vertellen hoe je de eerste hindernissen hebt getackeld :)

Ik wil ook niet zeggen dat afvallen makkelijk is voor mensen die minder gewicht te verliezen hebben, maar in mijn ervaring zijn de stappen die je zet en je mijlpalen wel verschillend, dus dan is het fijn mensen te treffen die dezelfde passen zetten :)
Mijn valkuilen zijn dat ik soms gedachteloos koekjes, chips en andere snacks zit te eten. Zelfs zonder er echt van te genieten. Het is snel honger stillen met vooral suikers. Ook tijdens het koken bijvoorbeeld. Ik kan dan veel beter wat komkommer en/of tomaat klaar maken om de ergste trek te stillen.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
02-01-2021 15:39
Hierom eet ik nou juist Griekse yoghurt en geen magere producten. Van magere kwark kan ik een pot op en nog honger hebben. Na een paar lepels volle yoghurt zit ik echt wel even vol
Ik gebruik ook Griekse yoghurt en daar kan ik ook echt uren vol van zitten, zeker met appel er doorheen. Kwark vind ik dan ook weer minder lekker. Het moet wel een beetje lekker zijn haha
jokke schreef:
02-01-2021 15:44
Ik vind eigenlijk dat ik best veel beweeg en gezond eet. Vrees dus dat het bij mij door het fertiliteitstraject komt, dat mijn hele hormoonhuishouding van slag is. Miss heeft iemand daar nog tips voor.
Ik hoop dat het een mooi vast clubje wordt, dat we elkaar kunnen steunen
Wat verdrietig!
Geen ervaring mee. Maar je gebruikt neem ik aan geen anticonceptie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven