Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen- deel 3

22-09-2014 21:04 2888 berichten
2016 we gaan met goede moed weer verder!

Ik heb iedereen die nu weer een gewicht doorgegeven heeft dik gedrukt gemaakt, even afwachten of er nog meer terug komen voordat ik mensen eruit haal

Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG

Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Geef dan de volgende gegevens door:

Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen

Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.

NaamLengteStartStreefDeze weekHuidigeAfgevallenCrazycatlady1.7190.56086.83.7CupCakeGirl1.5886,267.50.466.519.7Lalalalalinda1.65115.6801.592.123.5Isa_Bela1.72 88.579.0880.5Ronkel1.69 102<95gelijk 99.52.5Schorpioen361.8299.682.00.796.33.3
Alle reacties Link kopieren
quote:min25 schreef op 20 november 2014 @ 17:37:

Heb Debjo toegevoegd aan de tabel

LindaDank je!
Carpe diem
Vandaag bijna 1.5 uur gesport!

Vind het wel leuk om af en toe een eetlijstje neer te zetten, bij deze:

O : 3 volkorenboterhammen, 1 20+smeerkaas, 1 leverworst en 1 pindakaas.

T : 2 samsonkoekjes

L : kom havermout met kaneel

T : biogarde met muesli (trek na sporten)

A : zalm op de huid met gisteren gekookte gebakken aardappels en sugar snaps.

T : Peer

Doe mij ook zo'n weegschaal, hahaha.

Ehm, ik vergeet nog iets, was bij de hema vandaag en daar hadden ze chips met hemaworst smaak. Daar heb ik ook nog een klein schaaltje van gehad.... Was op zich wel lekker maar niet heeeel lekker.
Carpe diem
Dan zal ik dat ook eens doen, morgen. Waarschijnlijk zal ik daar eventuele beweging ook tegenover zetten. Ik neem aan dat de letters die jullie gebruiken het volgende betekenen?:

- O = ontbijt;

- T = tussendoortje;

- L = lunch;

- A of D = avondeten of diner.
World of Warcraft: Legion
Daar gaat ie:

O Boterham met kruidkaas

T 4 koppen koffie met suiker (zonder koffiemlk); middelgrote pizza (incidenteel); appelkruimelvlaai

L Krentenbol

T Glas magere melk; slagroomgebak

A Boterham met kruidkaas

T Stukjes meloen (galia en cantaloupe)

Beweging:

60 min fietsen, 15 min wandelen

Ik geloof dat ik een verkeerde dag uitgekozen heb. Ik eet niet dagelijks dergelijke dingen; ik zou dan niet meer afvallen. Morgen wordt er "normaler" gegeten.

Ik ben 400 gram afgevallen.
Ieuw, chips met hemaworst smaak, dat lijkt me helemaal niet lekker debjo. Maar ik ben sowieso niet een echte chips liefhebber.

Hans, een pizza tussendoor 's morgens? Die vlaai zie ik ook wel zitten, lekker hoor.

Vandaag weer eens niet ontbijten en al wel gesport Wanneer leer ik het nou eens...?
quote:hans66 schreef op 20 november 2014 @ 23:19:

Dan zal ik dat ook eens doen, morgen. Waarschijnlijk zal ik daar eventuele beweging ook tegenover zetten. Ik neem aan dat de letters die jullie gebruiken het volgende betekenen?:

- O = ontbijt;

- T = tussendoortje;

- L = lunch;

- A of D = avondeten of diner.Ja, klopt inderdaad. Goed idee van je om ook de beweging er bij te zetten.
Die pizza en vlaai is niet elke ochtend. Mijn vorige bericht slaat alleen op vandaag.
Daar ging ik al vanuit Hans

Ik verbaasde me alleen dat je 's morgens zin hebt in pizza
Liara: ik heb met gelezen dat sporten zonder ontbijt niet slecht is maar dat je dan juist vet verbrand. Als het jou lukt om te sporten zonder ontbijt dan is dat toch ook goed. Eet je daarna wat.

Ik eet ook niet gelijk uit bed . Meestal pas rond 9 uur. Of onderweg of pas op werk. Denk niet dat je ook heel veel hoeft te eten.

Vandaag wat meer gegeten. Ik neem 4 boterhammen naar werk mee maar die zijn meestal als op voor de lunch. Vandaag had ik dus rond 12 uur echt honger weer dus toch ook gaan lunchen. Boterham met filet american en bakje fruit en glas melk.

Hoorde ook van iemand dat normaal brood waar geen suikers zijn toegevoegd er voor zorgt dat zodra je het in je mond doet er suikers worden aangemaakt. Helemaal wit brood.

Ben beetje aan het lezen over suiker etc en kijk nu ook in producten of er suiker inzit en probeer het te beperken. Alle snelle happen zoals ontbijtkoek, snelle Jelle , eierkoeken of repen zitten suikers in terwijl men dan zegt/denkt dat het is gezond.

Straks lekker peen en ui eten. Jammer genoeg heeft mijn man de kipfilet in paneermeel gelegd maar die schraap ik eraf denk ik.

Straks mezelf ook vermannen weer te gaan sporten. We hebben Wifi in sportschool dus ga tijdens lopen filmpje kijken op youtube. Er staan van sommige programma's hele uitzendingen op. Is minder saai dan muziek😜
O Smoothie met mango en banaan, yoghurt met havermout en honing

L 2 boterhammen met gekookt ei, bacon en een beetje mayo

D stokbrood met verschillende soorten kaas

Diner was niet erg gezond, dus had de rest van de dag niet al teveel gegeten. Morgen een drukke dag, waarschijnlijk eten tussendoor dus zal wel een boterham worden.
Tjezus, wat vals
Mevrouwjack : kaas is vet natuurlijk maar op een of andere manier vind ik et zo raar om kaas als ongezond te zien .
quote:schorpioen36 schreef op 21 november 2014 @ 19:18:

Mevrouwjack : kaas is vet natuurlijk maar op een of andere manier vind ik et zo raar om kaas als ongezond te zien .Het gaat niet lukken dames want de feestdagen komen en alle met moeite verloren kilo's komen er weer aan, wedden! Vraagje, is gestampte muisjes op brood een gezonde keuze?
quote:mrsdoubtfire2 schreef op 22 november 2014 @ 00:34:

[...]

Het gaat niet lukken dames want de feestdagen komen en alle met moeite verloren kilo's komen er weer aan, wedden! Vraagje, is gestampte muisjes op brood een gezonde keuze?

Lekker positief mrsdoubtfire.

Ik zou het van de andere kant bekijken, ja de feestdagen komen eraan en natuurlijk gaan we ook genieten van het alles, maar met mate.

En als je dan wel een kilo aankomt is dat niks vergeleken met wat je al kwijt bent, in plaats van dat je die kilo aankomt op je oorspronkelijke gewicht, dus het is sowieso altijd wat waard geweest.

En wat betreft de gestampte muisjes, die zijn 395 kcal per 100gr. Een normale portie broodbeleg is 15gr, dat zou uitkomen op 59 kcal per boterham. Niet heel slecht, maar wel veelal suiker en zonder noemenswaardige voedingswaardes.
Don't know, don't care
Mrdoubtfire: idd lekker positief! En wat is je doel hiervan?

Net als iedereen zal ik met kerst genieten van lekker eten. Denk dat er weinig mensen op alleen sla tijdens deze periode leven. Alleen de hoeveelheid zal beduidend minder zijn en om 10 kilo weer aan te komen tijdens dese dagen is me nog nooit gelukt dus nu ook niet. Snap niet echt waarom men dit soort opmerkingen moeten maken. Heb je niks leuks te zeggen , zeg dan niks.

Gestampte muisjes is minder dan een plak kaas en ik vind dan de muisjes lekkerder. Ik doe 15 gram op 2 boterhammen. En ben ook hiermee afgevallen. En ja ik ken ook de nieuwe hype dat suikers slecht zijn. Maar hoe iedereen ook jubelt over hoe lekker alles is zonder suiker , ik heb nog niks geproefd wat echt zo lekker is als de dingen met suiker. Heb er gelukkig al stuk minder behoefte aan.

Vraag me echt af waarom er mensen zijn die zo negatief doen op mensen die willen afvallen en dit niet doen door alleen op sla blaadjes te kauwen of gojibessen, stevia of ander soort zooi. En wee als je een keer wat eet wat niet binnen een dieet past.

Ik heb nog 10 kilo overgewicht en die zijn er in de zomer af en blijven eraf omdat ik dan gewend ben om zo te leven. Dit kan ik volhouden
Zo hier goed begonnen met havermout. Dat ben ik echt lekker gaan vinden, in het begin vond ik het een beetje 'zo-zo' maar nu heb ik er 's ochtends echt zin in. En er staat fruit te ontdooien voor een smoothie. Er is hier een nieuwe supermarkt geopend sinds kort, echt een verbetering want de oude scoorde vooral op verse producten niet echt hoog. Ze hadden weinig vers fruit, en geen verse kaasafdeling en weinig biologisch vlees. De nieuwe winkel ziet er erg mooi uit, hoop dat het assortiment zo blijft!
Tjezus, wat vals
Mevrouwjack: hoor het vaker dat havermout vanzelf lekker word. Ik vond het echt vies en niet zozo dus begin er niet meer aan 😝

Ik heb al 2 rijstewafels met kaas en 3 spelt boterhammen op. Had echt honger maar zit nu echt vol. Te vol eigenlijk.

Fijn dat er nu een goede winkel is waar meer keus is.

Prettig weekend allemaal
quote:mrsdoubtfire2 schreef op 22 november 2014 @ 00:34:

[...]

Het gaat niet lukken dames want de feestdagen komen en alle met moeite verloren kilo's komen er weer aan, wedden! Vraagje, is gestampte muisjes op brood een gezonde keuze? lekker lullige opmerking, heb je nog meer van zulke positieve feedback?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Eens met de laatste paar opmerkingen als reactie op de opmerking van Mrsdoubtfire.

Ik geloof ook niet dat ik na de Kerstdagen weer enorm aangekomen zou zijn, terug bij 92,2 kg, waarmee ik begonnen ben. Ik denk dat ik misschien een halve kilo zal aankomen in het slechtste geval.

Ik doe ook het "werk" niet voor niets. Gebak en chips doen mij niet aankomen. Ik had gisteren twee gebakjes en een pizza op (ik weet het, erg ongezond, en dat wordt vandaag uiteraard niet herhaald) maar toch viel ik af. Ik fietste in totaal een uur en wandelde 15 minuten dus misschien heeft het zin je wat extra te bewegen.
Oké, weer een etenslijstje van vandaag:

O: Boterham met witte vlokken; 2 koppen koffie met suiker.

T: 1 glas magere melk.

L: Boterham met witte vlokken; een blokje kruidkaas.

T: 2 koppen koffie met suiker; blokje kruidkaas; gesneden meloen.

A: 2 speklappen Peking; gebakken pesto-aardappelen; worteltjes.

T: Kop koffie met suiker.

Beweging:

- 5 minuten fietsen;

- keuken, woonkamer en computerkamer dweilen;

- stof afnemen.

Ik beschouw het schoonmaken van het huis ook als een vorm van lichaamsbeweging.
Tja, Mrs D2 roeptoetert graag iets hier en daar. Mrs D1 heeft het blijkbaar niet gered
Tjezus, wat vals
Helaas kom ik wel aan als ik 2 gebakjes en pizza eet . Ook al beweeg ik 😝

Dat soort dingen worden meteen in vet omgezet. Maarja meestal ook na dag weer weg.
quote:schorpioen36 schreef op 22 november 2014 @ 11:58:

Helaas kom ik wel aan als ik 2 gebakjes en pizza eet . Ook al beweeg ik 😝

Dat soort dingen worden meteen in vet omgezet. Maarja meestal ook na dag weer weg.dat moet je ook helemaal niet willen eten, gezond is anders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Rosanna: ik heb ook geen behoefte aan 2 gebakjes.

Mis vooral de chippies of iets hartigs s'avonds als we filmpje kijken maar heb hier denk ik een gezond alternatief voor gevonden door Chippie te maken van zoete aardappel en dan met wat avocado dip. Moet het nog uitproberen.

Vannochtend wel gewogen na eten en was 93,2. Dus na week op 94,5 te blijven hangen nu toch er wat vanaf
Twee gebakjes en pizza gebeurt ook niet elke dag. Bij één gebakje heb ik trouwens wat tegengestribbeld, want dat werd mij aangereikt. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of ik het gebakje uiteindelijk wel of niet heb opgegeten. Dat soort dingen zijn zeldzaam, waarschijnlijk net zo zeldzaam dan een kerstdiner of een verjaardag waar de schaal met hapjes om de haverklap rondgaat.

Waarschijnlijk is mijn vetverbranding, vooral toen ik jong was, altijd erg efficiënt geweest. Ik kon werkelijk van alles eten zonder aan te komen.
quote:hans66 schreef op 22 november 2014 @ 13:09:

Waarschijnlijk is mijn vetverbranding, vooral toen ik jong was, altijd erg efficiënt geweest. Ik kon werkelijk van alles eten zonder aan te komen.

De heilige graal

Maar ik zeg altijd maar zo, elk huisje heeft zijn kruisje. De 1 komt niet aan bij veel eten en heeft misschien andere issues die je voor geen goud zou willen hebben/meemaken.

Ik ben liever te dik, dan dat ik een levensbedreigende ziekte heb toch.

En fijn weekend iedereen!
Don't know, don't care

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven