Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Miep, je hebt gelijk hoor. Moet t ook voor jezelf doen! Moet eigenlijk sowieso mezelf wat meer waarderen voor mezelf ipv wat anderen dan vinden.

Moosey, ik zal bij level 3 komen al is het laatste wat ik doe!!
Hier zit dag 2 er ook op! Drukke dag dus moest het echt ertussen proppen, maar dat is gelukt. Erg fijn dat het niet lang duurt en thuis kan. Hadden jullie bij level 1 ook zo'n pijn in je bovenbenen? Ik kan echt bijna de trap niet af gewoon.. Maar ga het echt volhouden! Donderdag ga ik naar de sportschool, dus dan wil ik even overslaan, maar die dag telt dan niet he als een shred dag?

Zijn er hier die ook door het Shreden echt zijn afgevallen? Hoop ik toch wel een beetje op..
Weten jullie nog goede sportmuziek? Wil graag mn oordopjes in en gaaan. Maar wil beetje lekkere harde beat dan haha.
Ha Sredders en Shredderinnen.

Shred hem op hè?
Ik heb gister voor het eerst level 2 gedaan en ben weer hernieuwd enthousiast dat het nieuwe oefeningen zijn! Level 1 had ik echt wel gezien, maar ik had er dan ook 3 weken over gedaan ipv anderhalve week, omdat ik ongeveer 3x per week er aan toe kom.

Heb echt al het idee dat ik resultaat zie, vooral bij mijn bovenbenen en buik!

Die squats in level 2 zijn pittig overigens zeg, stond helemaal te trillen en moest zelfs even omhoog om mn benen te ontlasten.

Maar ergens is het een heel lekker gevoel om wakker te worden met iets van spierpijn in mn buik, zo van: hee, we hebben wat gedaan gisteren!

Voor level 2 heb je wel meer ruimte nodig dan voor level 1. Ik had halverwege een ongeplande pauze omdat ik toch echt een stoel en een bijzettafeltje moest verplaatsen voor ik verder kon
Zeg maar Spijker.
quote:xtulp schreef op 12 maart 2013 @ 23:44:

Weten jullie nog goede sportmuziek? Wil graag mn oordopjes in en gaaan. Maar wil beetje lekkere harde beat dan haha.

Ik gebruik soms muziek van Les Mills Body Combat, die zoek ik dan op Youtube (zoeken op Body Combat tracklist) en zet ik om naar een mp3-bestand. Ik vind die muziek van de 30 day shred zo saai!

Gisteren level 1 gedaan (denk nu toch wel ongeveer voor de 10e keer). Ik wilde level 2 of 3 er nog achteraan doen, maar had erg last van mijn darmen en ik was ook heel moe, dus ik heb het toch maar bij 1 level gelaten. Dan heb ik alleen nooit echt het idee dat ik iets gedaan heb. Ik voel me vandaag nog steeds niet echt fit, nogal slecht geslapen vannacht, maar ik ben wel van plan vandaag level 2 te doen en dan nog een six week sixpack workout van Jillian erachteraan. Ik moet de motivatie wel van heel ver halen, ik vond de sportschool toch wel een stuk leuker.
Hier op de helft van level 1, en dan heb ik zelfs nog een lesje yoga en cardio meegepakt op de sportschool gisteren. Man, dat voel ik nu wel in m'n benen! Heb nog niet echt het idee dat de boel strakker wordt, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen. Ben benieuwd naar level 2, en zo te horen moet ik dus ook maar wat meer ruimte creëren dan :P
Goeie, Spijker!

Ik ga zo dag 10 doen! En dan vrijdag dag 1.

Ben zo gemotiveerd dat ik niet wil hardlopen, maar shredden!

Ik heb me nog niet gemeten. Ik heb alleen meetresultaten van drie maanden geleden, toen ze me op de sportschool hebben gemeten. Eigenlijk durf ik niet. Ben zo bang dat ik me verbeeld dat ik wel iets strakker lijk. Wishfull thinking enzo...
Hallo!

Door dit topic erachter gekomen wat de 30 day shred is en...ben ook begonnen. Wil erg graag wat strakker worden. Twee kinderen gekregen de afgelopen jaren en nu opeens zomaar afgevallen. Waarschijnlijk omdat de jongste aan het lopen is. Ren er de hele dag achteraan want hij klimt overal op. Op zich fijn dat ik zomaar afval zonder sporten, maar strakker word je niet zomaar.

Dus... maandag begonnen en ik ben enthousiast! Wat lekker, al moest ik na die eerste dag even slikken. Maar dag 2 gisteren ging al een stuk beter en vind de spierpijn (bijna overal en dan vooral armen en buik!) wel lekker.

Vanavond dag 3, level 1. Heb er eigenlijk wel zin in.

Mag ik hier ook mee kletsen? Ben nogal enthousiast, maar om het nou op facebook te zetten.
Het een sluit het ander niet uit Miepje...ga je toch lekker eerst hardlopen en daarna shredden? Of andersom, ben je meteen lekker warm...
owww heb net even gespiekt bij level 3....weet nog niet of dat een goed idee was!!
Ik doe ww ernaast om af te vallen, toen ik 14 maanden geleden begon met diëten had ik 50 kilo overgewicht. Ik viel 25 af, kwam 10 aan en nu zijn er weer 5 vanaf. Ik sta dus op -20 kilo.

Volgens de BMI moet ik er nog 30, artsen hebben bepaald dat nog 20 kilo genoeg is. Ieder zijn bouw is anders, BMI is relatief. Ik zie er lichter uit dan ik ben.

En ik ben erg lang, dat is mijn geluk! Anders word je zo'n propje..
Welkom chicaatje!!

Enneh zibraffe, nooit vooruitspieken. Is niet goed voor je hart

Olivia, superknap dat je al zoveel kwijt bent! En ik zou gaan voor een gewicht wat bij jou past. Ik ben 1.70 en een propje trouwens, maar ik ben ooit 50 kg afgevallen met heel veel sporten toen woog ik 70 en als ik nu terugkrijg zag ik er toen goed uit. Een gezond BMI (p het randje)en ik was energiek. Ik denk niet dat ik ooit 58 ofzo ga wegen, dus ik ga nu voor iets tussen de 70 en de 80.
Dankjewel!

Zie nu dat jullie ook allemaal bijhouden wat je gewicht is en wat eraf gaat enzo...

Knap inderdaad Olivia! Echt super!

Ik weet dus niet precies wat ik weeg. Ooit woog ik bij 1.68 zo'n 62 kg. Toen was ik 21. Maar vervolgens kwam ik in een jaar tijd 10 kg aan en dat is er nooit meer echt af gegaan.

Ik weet dat ik bij het begin van elke zwangerschap zo'n 68 kg woog. En na de laatste zwangerschap gewogen bij de eindcontrole en dat was zo rond de 70. Ik blijf wel steeds stabiel dus. Maar ik heb geen weegschaal en zie dat ik afval door mijn kleding. De laatste tijd zitten mijn nieuwe spijkerbroeken (die eerst heel strak zaten) behoorlijk los. En ik krijg ook complimentjes dat ik ben afgevallen. Maar helaas is de buik nog erg slap...

Vandaar dat ik dus geshred wil worden!
Dus het kan wel, zoveel afvallen! Het lijkt me echt onmogelijk! Maar dat dacht ik vroeger ook van 10 kilo en das ook gelukt..

Bij mij is het ook die buik inderdaad, vreselijk!! Ik heb twee kinderen en het is duidelijk dat ik huidoverschot ga krijgen :( dat vind ik echt heel erg! Maar goed daar is niks aan te doen.

Maar het shredden bevalt me goed! Ik heb ook bij level 3 gespiekt en ik verwacht een langzame pijnlijke dood haha! Maar tot nu toe gaat het nog goed.
Olivia, echt ontzettend knap. Je zal zien dat het shredden zeker gaat helpen met de centimeters. Ik heb zelf ook huidoverschot op mijn buik nadat ik afgevallen ben. Als ik rechtop sta heb ik (tegenwoordig) een prachtig platte buik, maar tijdens het planken of de pushups hangt er zo'n lekkere flubber naar beneden. Ach, jammer dan, in het dagelijks leven plank ik niet in het openbaar hè.

Ik heb eergisteren Bob Harper weer gedaan en vond het nog steeds erg zwaar. Dus die hou ik er voorlopig nog wel in als afwisseling met JM.

3wieler heb je twee levels achter elkaar gedaan? Zoek op Youtube ook eens naar No More Trouble Zones en Banish Fat Boost Metabolism van JM. Die hebben 7 circuits die je achter elkaar doet.
Aaquamarine: Bedankt voor de muziektip! Waarom ben je dan gestopt op de sportschool? Je kan het ook afwisselen toch! En volg jij niet echt de 30 dagen achter elkaar, je wisselt de levels gewoon af?

Gezellig Chicaatje, jij dus ook dag 3 vandaag? Dan lopen we gelijk, gezellig!! Ik wil het echt volhouden! Maar donderdag ga ik naar de sportschool dus even een pauzedag. Ik wil ook zo graag gewoon strakker in mn vel zitten!

Olivia1: Goed bezig! Al veel kwijt! Vervelend he dat jojoeffect. Ben je mede door shred zoveel kwijt? En met ww bedoel je weight watchers denk ik? Heb ik ook al wel is voor gekeken. Maar ben slecht in het bijhouden van mn eten haha.

Ruared: Wat betekend die 7circuits dan? Kanje die gewoon als extra erbij doen?

Hier vandaag wat meer tijd om te shredden! Zo eerst even wat in huishouden, goede warm up haha. Dan dag 3, level 1. Merk het vooral in mn benen en beetje in me armen maar ik wil juist mn buik voelen! Dus ben van plan om erachteraan nog de abworkout van jm te doen, kijken hoe dat gaat!!
quote:xtulp schreef op 13 maart 2013 @ 12:17:

Ruared: Wat betekend die 7circuits dan? Kanje die gewoon als extra erbij doen?

Nee dat zijn andere JM-dvd's. 30 day shred heeft 3 circuits (per level) en die twee die ik noemde hebben er zeven (maar geen verschillende levels).
Oke, ik begrijp het. Daar ben je dan ook iets langer mee bezig? Staan die gewoon op youtube ook?
Die heb ik ook Rua-red, die hangflubber! Er zitten best heel sterke buikspieren onder dus daar ligt het niet aan. Als het niet erger wordt dan dit dan doe ik het er maar mee. Ben geen 18 meer. En idd ook maar niet planken in het openbaar, in elk geval niet in mijn ondergoed
Volgen jullie allemaal de zogenaamde beginner of de diehard?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
De diehard zolang het kan, en als het echt niet meer lukt de "beginner" die de strakste buik heeft van allemaal...
Flinke tegenvaller. Door een crisissituatietje in de privesfeer al meer dan een week niet kunnen shredden. Ik hoop het binnen nu en twee weken weer op te kunnen pakken. Dan begin ik maar gewoon opnieuw bij dag 1. Een gezonde maaltijd in elkaar draaien komt er momenteel ook niet echt van, dus de kilo's die ik sinds begin dit jaar was kwijtgeraakt zitten er deels alweer aan.
Xtulp, ww is inderdaad weight watchers. Ik shred pas drie dagen dus daar is het afvallen niet van, heb wel altijd veel bewogen en gesport. Ik draag een bewegingsmeter en probeer iedere dag een bepaalde hoeveelheid beweging te halen.

Ik volg de beginner, das voorlopig echt wel genoeg zeg!
Zo ook maar hier gekeken, ik heb het nu 5 keer gedaan maar heb nog wel veel moeite met level 1. Vooral het springen valt mij heel zwaar. En de push-ups kan ik nog niet zo goed.

Ik heb nu spierpijn bij mijn oksel/borstspier

Ik vind het wel leuke oefeningen maar ik weet niet of ik 10 keer level 1 wel goed genoeg vind, houden jullie je precies aan die dagen?
a docter a day keeps the apple away

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven