Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
47084; was dat bewust? In een korte tijd op de dag eten? Soort vasten? Dat heeft een collega van mij ook gedaan. Zij is er 5 kilo mee afgevallen en tot nu toe houd ze dat er ook af.

Ik probeer voor s avonds bv een wasa volkoren cracker met becel light en een half plakje 30+ kaas te bewaren qua eten. Ik merk dat voor mij dat al een beetje helpt. En ook s avonds nog wat klusjes doen terwijl ik ondertussen tv kijk. Dingen zoals:
-was opvouwen
-administratie doen
-kasten opruimen
-over volgende vakantie nadenken en plannetjes maken
Etcetera

Vandaag 1200 calorieën gegeten en 350 calorieën eraf gesport. Hier moet ik het nu dus bij houden........

Gekopbloemen; mijn man en kids zijn gek op van die zoete gekleurde drop en ook jelly beans etc. Ik vind dat echt smerig. Dus dat is zo’n beetje het enige snoep hier in huis.

Ik wil trouwens ook eerder naar bed gaan. Dat lost ook een gedeelte van het probleem op. Maar soms heb ik dan zo’n trek dat ik me niet kan inhouden en naar beneden ga om te snaaien :-$
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!

Hoe is het met jullie vandaag? Ik heb tot nu toe goed gegeten en ook al gesport. Alleen vanavond heb ik een BBQ..... ik heb bedacht; wat mager vlees en wat salade. Veel water en wellicht een cola zero (mmmmm, echt guilty pleasure). Maar er is ook altijd lekker stokbrood met smeersels, pindasaus etc.......

Ik heb gister zo’n sportfilmpje van YouTube gedaan. Mega spierpijn vandaag.....
Alle reacties Link kopieren
ik wilde gaan sporten maar, niks van gekomen. ene dochter moest sporten, en was met haar vader op pad, ik was thuis met de jongste. op zondag is er geen opvang op de sportschool. tegen de tijd dat ze terug waren had ik echt geen zin meer om me om te kleden, en begon de F1 al bijna... maar wat eten betreft gaat het wel goed. kwark vanmorgen, broodje ei als lunch, 2 mandarijntjes tussendoor. en 2 ministroopwafeltjes...... :-$
Vanavond steak van de bbq met gegrilde groente erbij. ik heb ook stokbrood met aioli maar ik denk dat ik dat niet op tafel ga zetten uit zelfbescherming.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
04-08-2019 15:10
Hi ladies!

Hoe is het met jullie vandaag? Ik heb tot nu toe goed gegeten en ook al gesport. Alleen vanavond heb ik een BBQ..... ik heb bedacht; wat mager vlees en wat salade. Veel water en wellicht een cola zero (mmmmm, echt guilty pleasure). Maar er is ook altijd lekker stokbrood met smeersels, pindasaus etc.......

Ik heb gister zo’n sportfilmpje van YouTube gedaan. Mega spierpijn vandaag.....
welk filmpje heb je gedaan? ik moet zeggen dat ik bijna nooit spierpijn heb terwijl ik wel echt wat doe (Schema is opgesteld door instructeur) terwijl ik altijd denk dat spierpijn moet?
Wel goed van je, ik heb voor thuissporten te weinig zelfdiscipline. voor ik kinderen had deed ik veel pilates thuis.
Don't cry, buy a bag and move on.
Goedemiddag dames,

Vinden jullie het ook zo gek dat de weegschaal soms zomaar een halve kilo zwaarder aangeeft in de ochtend, terwijl je de vorige dag zo je best hebt gedaan ? >:-( (6)
Alle reacties Link kopieren
Dag ladies,

Als het mag wil ik ook graag meeschrijven. Ik ben ver voorbij de 40, 167 lang en 83.7 zwaar. Veel te zwaar dus. En ieder jaar komt er een kilo bij.
Streven is -5 voor eind oktober, dan ga ik een verre reis maken in warme oorden. Daarna weer min 5.
Plan is om drie maaltijden per dag te eten, met complexe koolhydraten en geen tussendoortjes. Zo rond de 1500 kcal. Ik gebruik de eetmeter.
Waar gaat het fout? Voorbeeldje van gisteren: verantwoorde Thaise salade, met lots of greens. Daar hoort per persoon een eetlepel pinda's bij. Tot zover geen probleem.
Maaarrr, rondom het eten twee glaze wijn. 's Avonds voor de gezelligheid koffie met een likeurtje, nog een likeurtje, 3 toastjes met Franse kaas. Daarna nog een likeur en de rest van de pinda's, want zonde om weg te gooien.
Kortom, de eetmeter gaf bijna 1000 kcal aan voir alcohol en extra vreet.
Daarom door de week geen alcohol want dat ontremt en stimuleert snaai.
Voor mij is de Eetmeter wel een eye-opener. Want inderdaad, 's avonds gaat het fout
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
04-08-2019 17:00
Goedemiddag dames,

Vinden jullie het ook zo gek dat de weegschaal soms zomaar een halve kilo zwaarder aangeeft in de ochtend, terwijl je de vorige dag zo je best hebt gedaan ? >:-( (6)
ja, zo oneerlijk. of wat ik altijd heb; ‘s ochtends past mijn broek goed, ‘s avonds knal ik er bijna uit. buik is ook echt het probleem. voor de rest vind ik mijn lijf best aardig. maar die buik....
En ik weeg me maar 1 keer per week.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
04-08-2019 17:23
... en de rest van de pinda's, want zonde om weg te gooien.
Vind ik zo herkenbaar dat ik iets jammer vind om weg te gooien... terwijl als ik het opeet (zonder dat ik het niet nodig heb) is het ook weggooien.
En ik ben toch geen prullenbak? Maar het zal wel iets van vrouwen zijn... ;-(
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook. Een kennis van mij zegt: diëten doe je in de winkel. Met andere woorden, gewoon niet in huis halen. De volgende Thaise salade wordt zonder pinda's.

Wat ik zo lees is dat iedereen zich overdag keurig gedraagt. Maar 's avonds trapt iedereen met open ogen in de valkuilen; moe, wat lekkers heb ik wel verdiend, etc. Zou het een idee zijn om hier te schrijven welke verleidingen we 's avonds ( en in het weekend) tegenkomen en die we vervolgens niet nemen. Dat stimuleert en inspireert EN we kunnen trots zijn op onszelf en als we onverhoopt de mist ingaan kunnen we elkaar steunen an aanmoedigen dat niet meer te doen.

Goodvibes, is zo maar een idee hoor. Als je het gevoel heb dat ik je topic kaap moet je het aangeven.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
04-08-2019 18:57
Vind ik zo herkenbaar dat ik iets jammer vind om weg te gooien... terwijl als ik het opeet (zonder dat ik het niet nodig heb) is het ook weggooien.
En ik ben toch geen prullenbak? Maar het zal wel iets van vrouwen zijn... ;-(
ja, ik herken dat ook. ook als de kinderen iets laten staan dat ik heel lekker vind. ik kan het dan niet weggooien. maar ergens denk ik dan ook “ik ben geen kliko”. maar toch kan ik het niet laten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Goodvibes80 schreef:
03-08-2019 21:48
47084; was dat bewust? In een korte tijd op de dag eten? Soort vasten? Dat heeft een collega van mij ook gedaan. Zij is er 5 kilo mee afgevallen en tot nu toe houd ze dat er ook af.

Ik probeer voor s avonds bv een wasa volkoren cracker met becel light en een half plakje 30+ kaas te bewaren qua eten. Ik merk dat voor mij dat al een beetje helpt. En ook s avonds nog wat klusjes doen terwijl ik ondertussen tv kijk. Dingen zoals:
-was opvouwen
-administratie doen
-kasten opruimen
-over volgende vakantie nadenken en plannetjes maken
Etcetera

Vandaag 1200 calorieën gegeten en 350 calorieën eraf gesport. Hier moet ik het nu dus bij houden........

Gekopbloemen; mijn man en kids zijn gek op van die zoete gekleurde drop en ook jelly beans etc. Ik vind dat echt smerig. Dus dat is zo’n beetje het enige snoep hier in huis.

Ik wil trouwens ook eerder naar bed gaan. Dat lost ook een gedeelte van het probleem op. Maar soms heb ik dan zo’n trek dat ik me niet kan inhouden en naar beneden ga om te snaaien :-$
Ja, intermitterend vasten. Ik volgde het boek van foodsisters. Er is ook nog een Facebookpagina, maar die volgers daar gingen mij te ver. Tegen elkaar op, steeds langer vasten, dat is extreem.

Het werkt goe, maar er stond een programma voor drie weken in, en verder ging het niet. Vandaar dat ik nu koolhydraatarm probeer te eten, maar daarin niet te streng ben. Je houdt het anders niet vol.
Goodvibes80 schreef:
03-08-2019 21:48
47084; was dat bewust? In een korte tijd op de dag eten? Soort vasten? Dat heeft een collega van mij ook gedaan. Zij is er 5 kilo mee afgevallen en tot nu toe houd ze dat er ook af.

Ik probeer voor s avonds bv een wasa volkoren cracker met becel light en een half plakje 30+ kaas te bewaren qua eten. Ik merk dat voor mij dat al een beetje helpt. En ook s avonds nog wat klusjes doen terwijl ik ondertussen tv kijk. Dingen zoals:
-was opvouwen
-administratie doen
-kasten opruimen
-over volgende vakantie nadenken en plannetjes maken
Etcetera

Vandaag 1200 calorieën gegeten en 350 calorieën eraf gesport. Hier moet ik het nu dus bij houden........

Gekopbloemen; mijn man en kids zijn gek op van die zoete gekleurde drop en ook jelly beans etc. Ik vind dat echt smerig. Dus dat is zo’n beetje het enige snoep hier in huis.

Ik wil trouwens ook eerder naar bed gaan. Dat lost ook een gedeelte van het probleem op. Maar soms heb ik dan zo’n trek dat ik me niet kan inhouden en naar beneden ga om te snaaien :-$
Ja, intermitterend vasten. Ik volgde het boek van foodsisters. Er is ook nog een Facebookpagina, maar die volgers daar gingen mij te ver. Tegen elkaar op, steeds langer vasten, dat is extreem.

Het werkt goe, maar er stond een programma voor drie weken in, en verder ging het niet. Vandaar dat ik nu koolhydraatarm probeer te eten, maar daarin niet te streng ben. Je houdt het anders niet vol.
daenerys79 schreef:
04-08-2019 19:34
ja, ik herken dat ook. ook als de kinderen iets laten staan dat ik heel lekker vind. ik kan het dan niet weggooien. maar ergens denk ik dan ook “ik ben geen kliko”. maar toch kan ik het niet laten.
Ik ben ook zo n restjeseter van mijn zoon.
Inderdaad puur zonde om weg te gooien maar zo gaat er stiekem heel wat naar binnen.
Goodvibes bedoel je die vieze geribbelde dropjes in roze en groen en dan zwart van binnen ?
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl33 schreef:
03-08-2019 15:28
Hoi,

Mijn valkuil ligt met name in de avond. Rond een uur of negen heb ik vaak honger. En pak dan niet de wortels.

Wat ik algemeen eet;

Mijn ontbijt :
2 x bruine boterhammen met pure chocolade hagelslag en thee.

Tussen de middag,
3 x boterhammen met kaas / humus / kipfilet Ed.

S avonds warm, ligt er aan of ik aan het werk ben.

Als ik thuis ben eet ik rond 21.00 uur nog wat chips glaasje
Ook eet ik overdag soms een creaker met Fillet Amerikaan.
Ook eet ik ergens een appel.

Qua drinken is het thee / water / koffie.
Jou valkuil ligt ook overdag, van al dat brood wat je eet krijg je een broodbuik van....
Er is ook een boek van: broodbuik
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
04-08-2019 21:12
Jou valkuil ligt ook overdag, van al dat brood wat je eet krijg je een broodbuik van....
Er is ook een boek van: broodbuik
ja, dat is een goed boek. ik kook veel uit het receptenboek en ik maak de granola wel eens.
Ik eet nog wel brood maar merk dat ik me wel beter voel als ik het niet doe en glutenvrij eet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning ladies,

Ik heb de BBQ gister overleeft. Wel 4 stukjes volkoren stokbrood gehad met pompoenhumus. Beetje satesaus ook.... ik heb me vanochtend gewogen en he5 viel me alles mee. Ik had me voordat ik op vakantie ging (3 weken geleden) gewogen, was toen 90 kilo. Ik probeer me niet te vaak te wegen, dan ben ik er teveel mee bezig. Maar......vanochtend was ik 88,1 kilo! (3 weken geleden moest ik wel ongesteld worden, dus dat heeft er denk ik ook mee te maken).

Dit geeft me wel een positieve boost, ik ga door! Deze week nog vakantie. Aan de ene kant dus moeilijk, aan de andere kant relaxed. Ik merk dat echt nadenken voordat ik iets in mijn mond stop (wil ik dit echt?), best goed werkt.

Deanery’s: ik heb 30 day shred gedaan en een stukje fitmessblender. Ik doe ook nog een plank-challange en specifieke oefeningen met gewichtjes voor de “kipfilets” armen 😀.

Gekopbloemen; van allerlei soorten drop-achtige gekleurde snoepjes, niet iets specifieks.

Welkom nieuwe schrijfsters!

Ik hoop dat we straks een groepje dagelijkse (of bijna dagelijkse) schrijfsters overhouden, zodat we goed kunnen sparren en van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen motiveren.

Na de BBQ van gister een beetje strenger vandaag. Ik ga zo weer even een half uurtje thuis sporten, daarna groene smoothie maken. Voor vanmiddag iets van een gebakken ei met zalm en spinazie en ui, en vanavond broccoli-zoete aardappel en runderchipolata. Wat zijn jullie eetplannen vandaag? Als tussendoortjes wat fruit en rauwe groenten.

Spreek jullie later!

Groetjes suus
Alle reacties Link kopieren
Vivaeva: confronterend he die eetmeter? Ik gebruik My Fitness Pall, die doet volgens mij hetzelfde. Ik besef me steeds meer welke producten ik dacht dat redelijk oke waren, en dat toch niet zijn. Prima hoor, om met de moeilijke momenten hier meer te schrijven. Denk ook dat de meesten s avonds meer tijd hebben. En dan nu die tijd gebruiken om te posten i.p.v. te snaaien!
Alle reacties Link kopieren
ik heb vanmorgen weer lekker gesport, anderhalf uur, ik was best trots op mezelf. verder zat ik er gisteravond best wel doorheen (weer teveel gegeten en met zo’n volle pens op de bank haha) maar mijn man heeft mij er weer bovenop gepraat. vandaag weer een nieuwe frisse start. een dag wat meer eten is ook weer niet zo erg
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
05-08-2019 09:36
Vivaeva: confronterend he die eetmeter? Ik gebruik My Fitness Pall, die doet volgens mij hetzelfde. Ik besef me steeds meer welke producten ik dacht dat redelijk oke waren, en dat toch niet zijn. Prima hoor, om met de moeilijke momenten hier meer te schrijven. Denk ook dat de meesten s avonds meer tijd hebben. En dan nu die tijd gebruiken om te posten i.p.v. te snaaien!
ik vind de eetmeter echt een goede hulp. en inderdaad, vaak eet ik naar mijn idee gezond, maar dan blijkt het toch nog te vet, of teveel zout.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
05-08-2019 09:31
Goodmorning ladies,
... ik heb 30 day shred gedaan en een stukje fitmessblender. Ik doe ook nog een plank-challange en specifieke oefeningen met gewichtjes voor de “kipfilets” armen 😀.
Ik ben dol op Jillian Michaels. Meeste van haar workouts zijn ontzettend goed te volgen. Mijn lieveling is nog steeds Banish Boost, die is ook wel op Youtube terug te vinden... Wel een beetje oud inmiddels, zeker 10 jaar denk ik. Lift & Shred is heel nieuw, alleen maar weight lifting.

Met sporten heb ik geen moeite, doe ik op vaste tijden, zit in mijn systeem...
Valkuil: als het avondeten bijv. niet lekker (genoeg) was of als er ruzie wordt gemaakt aan tafel.
Ook als ik moe ben ga ik soms iets extra nemen ipv te gaan slapen of rusten...

Afleiding zoeken vind ik een hele goede tip hier. Ook denk ik dat de situaties of triggers identificeren goed kan helpen. Daar ga ik zeker wat aan doen, dus alvast dank aan iedereen voor het schrijven hier want ik heb er nu al wat aan doordat ik erover nadenk... ;-)
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
05-08-2019 14:28
ik vind de eetmeter echt een goede hulp. en inderdaad, vaak eet ik naar mijn idee gezond, maar dan blijkt het toch nog te vet, of teveel zout.
Eetmeter vind ik ook een eye-opener maar wat mij daarbij echt hielp was van te voren invullen. Dus 's avonds invullen voor de volgende dag en dan zo veel mogelijk mij eraan te houden. Niet 100% maar in ieder geval zo veel mogelijk...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Deanerys; goed gedaan toch? 1,5 uur gesport! Wowie, om trots op te zijn toch?

Catherine; ik vind het fijne van 30 day shred dat het juist zo”n mooie afwisseling is tussen cardio, kracht en buikspieren. Die 30 day is ook al heel oud, ik denk ook +10jaar. Die Banisch Boost ken ik niet. Ik ga ‘em opzoeken. Ik vind een programma van 25-40 minuten het fijnst. Kan ik er nog wat dingen voor of na aanplakken, en het is ook later op de avond of vroeg in de ochtend nog ff snel te doen.

Ik ga eens even MFP invullen. Kijken hoeveel calorieën er nog over zijn. Fijn is ook dat ik mijn sport activiteiten erbij in kan vullen. Mee eens trouwens dat het van te voren invullen helemaal goed werkt. Dan ben ik me heel bewust van wat voor een soort dag het wordt.....

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
thanx goodvibes! ja het sporten vind ik echt heerlijk. maar, ik heb de neiging om mijzelf “te verliezen” in dat soort dingen, dus te gaan overdrijven. 6 a 7 keer per week en soms 2 keer op een dag. dat gebeurde in het verleden wel eens. En dat is ook niet goed, moet echt een goede balans vinden. thuis willen ze me ook nog wel zien :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
05-08-2019 22:46
thanx goodvibes! ja het sporten vind ik echt heerlijk. maar, ik heb de neiging om mijzelf “te verliezen” in dat soort dingen, dus te gaan overdrijven. 6 a 7 keer per week en soms 2 keer op een dag. dat gebeurde in het verleden wel eens. En dat is ook niet goed, moet echt een goede balans vinden. thuis willen ze me ook nog wel zien :-D
Poeh daar ben ik jaloers op, op jouw discipline ..... :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven