Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
En dames hoe gaat het?
ik heb vandaag 3 uur gezwommen, nou ja, zwemmen met de kinderen is natuurijk wel wat anders dan baantjes trekken.

eten gaat redelijk, dat wil zeggen dat ik al 2 dagen niet echt toekom aan eten overdag en dus eigenlijk maar 1 echte maaltijd eet. ook niet goed, moet er echt wat structuur in aanbrengen. Als mijn kinderen zitten te eten denk ik meestal oh dan kan ik even snel dit of dat doen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Wij waren een paar dagen in de 'bush-bush', kon echt niet meeschrijven. Was wel heel leuk.
Alleen eten wat je bij je hebt in de rugzak / tent maakt je leven stukken makkelijker.
Nu zitten wij weer in een stad, gisteren een pizza genomen. Kreeg het niet op. Liet gerust de helft staan. Heb ik niet vaak. Voelde wel fijn.
Vanochtend zo een bakje nephavermout gehad (instant), wel met vers fruit. Ga ik vaker doen, is lekker.
Later zien wij het nog wel.
Hoe gaat het met jullie?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
vandaag was het een beetje drama met eten. was bij de kfc. Daarna nog popcorn en ijs in de bioscoop. maar goed. dat is dan ook het enige dat ik vandaag heb gegeten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zo mijn vakantie zit erop. En nu aan de slag om wat kilo's kwijt te raken. Hoe gaat het met iedereen tot nu toe ?
Ik heb vanmorgen al hardgelopen en de app geïnstalleerd myfitness.pal nu maar bij houden wat ik eet m'n
Het topic is een beetje dood. Jammer
Alle reacties Link kopieren
ja jammer idd.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we het nieuw leven in blazen ?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
wat hebben jullie deze week gedaan? Ben naar Madurodam geweest en vandaag gezwommen, niet heel goed voor de lijn ondanks de beweging; gisteren en vandaag patat gegeten 😱
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Zou ik nog mee mogen schrijven nu jullie het topic nieuw leven inblazen? De titel sprak me aan, want ik ben idd ook 40+ en wil ook zo'n 10 kg kwijt.
Toen ik zwanger was van zoon, 13 jr geleden inmiddels, was ik vrij actief hier op het forum en vond ik het gezellig om te kletsen over alles wat met zwangerschap ed te maken had. Ik heb een nieuw account aangemaakt, wist mijn gegevens helemaal niet meer, omdat ik nu toch echt graag wil afvallen en het me hopelijk beter lukt met een beetje controle.
Ik ben 43, 1.78 meter en weeg ongeveer 91 kg. Een jaar of 10 geleden ben ik 30 kg afgevallen op eigen kracht. Daar zijn er nu nog steeds 20 vanaf, maar die 10 zijn er toch weer bijgeslopen. Ik ben er klaar mee en wil toch graag terug naar rond de 80. Slank zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet.
De leefstijl die ik had toen ik 30 kg afviel heb ik eigenlijk altijd geprobeerd te behouden, maar de dingen die ik eet zijn in de loop der tijd toch minder slank/goed geworden. En het lijkt net of er nu gewoon helemaal niks meer af wil, maar ik heb besloten om me daar niet langer bij neer te leggen;)

Dus als ik af en toe ook mee mag schrijven (dagelijks lukt me denk ik niet), lukt het me hopelijk toch om weer af te gaan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Macbee

Hier gaat het de afgelopen dagen redelijk goed. Hopen dat ik het vol hou. Ik ben ook gemotiveerd dat scheelt.
Hou keurig bij wat ik eet.
Ook heb ik besloten om hulp te vragen bij een diëtiste. Kan hier as dinsdag al terecht. Wat ik met name ook lastig vindt is wat kan tijdens en na het hardlopen. Aangezien ik nu langere afstanden loop.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Travelgirl ;)

Ik denk ook weleens na over een diëtiste, maar ga het toch eerst nog eens zelf serieus proberen. Ik hoop dat het al helpt om hier te schrijven.
Op dit moment is het hier nog vakantie, maar maandag gaat zoon ook weer naar school en heb ik gewoon wat meer ritme en wat meer gelegenheid om te gaan wandelen als hij op school is.
Alle reacties Link kopieren
welkom macBE!
De regelmaat volgende week daar kijk ik ook wel naar uit, de afgelopen weken was het maar een rommeltje wat eten en regelmaat betreft.
Kan ik ook weer vaker sporten met de kinderen op school
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, ik ben er wel. Wat heftige dingen in de familie met ziektes en sterfgevallen. Dus was even uit beeld.

Welkom Mac Be! Leuk dat je meeschrijft! Wat was de vorige keer je geheim dat je zoveel kilo’s bent afgevallen? (En nog steeds heel veel van kwijt bent trouwens :cheer: )

Hier is alles weer een beetje terug naar de normale routine. Weer aan hetvwerk, kids naar school etc. Toch ga ik s avonds nog regelmatig de fout in. Ik schommel ook nog steeds ergens tussen de 88 en 90. En mijn eerste doel is richting de 80.

Ik hoop ook dat we weer vaker kunnen schrijven! Ik ga in elk geval mijn best doen.

Fijne avond ladies!
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80, ik at heel strikt 6x per dag, maar ik liet er niks voor staan.
Ontbijt 2 boterhammen, 10 uur snack een boterham en een stuk fruit, lunch 2 boterhammen, 3 uur snack een boterham en een stuk fruit, diner gewoon met de pot mee en rond 21 u nog een cracker ofzo. De eerste 10 kg was ik in 3 maanden kwijt en in totaal heb ik er een jaar over gedaan. In die tijd sliep mijn zoontje nog 1x per week bij mijn moeder ivm ons werk en gingen man en ik op die avond bijna elke week uit eten. En in een restaurant nam ik ook gewoon waar ik zin in had.

Het klinkt heel simpel en ik heb er ook eigenlijk nooit moeite mee gehad. Maar op de 1 of andere manier sluipt er dan toch in dat je niet meer op vaste momenten eet, en/of vaker voor een ongezonder alternatief kiest dan bv een boterham, ik weet het niet. Daarom toch weer een gedeelte aangekomen, maar rond dit gewicht zit ik al wel weer een hele tijd, gelukkig stijgt het niet meer,

Ik heb het gevoel dat ik zoveel brood als toen niet eens meer op kan, maar ik ga verder wel weer proberen om het op deze manier te doen. In theorie weet ik wat ik moet doen, nu is het een kwestie van volhouden;)
Alle reacties Link kopieren
En qua sport, nog even een aanvulling: alleen vaak wandelen, proberen om ongeveer 5x per week zo’n 3 kwartier per dag te wandelen. Sporten is niet zo mijn ding, bewegen op zich lukt(e) me wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net geregisteerd voor "Beweeg 30 dagen lang 30 minuten in het groen", een campagne die (hier in) België loopt van 21 sept tot 21 okt.
Een goede stok achter de deur om élke dag in elk geval voldoende te bewegen. EN voor elke registratie wordt 1 m2 nieuw bos aangeplant
Win-win, zeg ik 👊😀
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker win-win! Wat een leuk initiatief!

Qua bewegen gaat het best goed bij mij. Ik maak elke dag minimaal 10.000 stappen, en een aantal keer per week beweeg ik dmv hardlopen of crosstrainer en wat krachttraining.

Bij mij ligt het probleem echt bij het eten, en dan vooral het snaaien ‘s avonds.

Hoe gaat het methode rest?
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Deze afgelopen week en komende week worden erg druk, mijn dochters verjaardag en die van mij deze week en vorige week allemaal uitstapjes gemaakt. Sporten schiet er even bij in en ik ben bang het gezonde eten ook....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Hier gaat het redelijk. Let echt op mijn voeding. Volgens mijn weegschaal ben ik weer onder de 90 kilo. Morgen mag ik naar de diëtist. Ben erg benieuwd.
Qua beweging zit ik wel goed. Ga nu mee doen met steptember elke dag 10.000. op mijn hardloop dagen is het geen probleem alleen op de dagen dan ik niks doe. Worden die 10.000 stappen nog een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Daenerys, (alvast) gefeliciteerd voor jou en dochter! Hier is zoon ook jarig deze week, ik hoop dat het lukt om toch een beetje op te letten met taart enzo.

Goodvibes, wow, als ik dat zo lees, vind ik echt knap hoeveel je beweegt!

Travelgirl, ik loop niet hard, maar herken het wel: op dagen dat ik niet werk gaan de 10.000 stappen wel lukken, maar op werkdagen wordt het wel een uitdaging/ extra inspanning waar ik (mezelf kennende) niet altijd zin in heb.

Voor mijn gevoel ben ik vandaag “echt” begonnen, omdat het normale leven nu ook weer begonnen is. Daarom vanochtend op de weegschaal geweest: 91,8. Had ik wel zo’n beetje verwacht. Ik wil me nu pas weer wegen over 4 weken, ben bang dat het anders een teleurstelling is. Het gaat me ook niet eens zozeer om het getal van mijn gewicht. Wel hoe ik me voel, hoe mijn kleren zitten en hoe ik eruit zie.
Vanochtend al 3 kwartier gelopen en ook lopend boodschappen gedaan. 9462 stappen tot nu toe. Dus dat komt vandaag sowieso goed;)

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Kan ik nog met jullie meeschrijven?

Ik ben 40, bijna 41 en wil al een tijdje van wat overtollige kilo’s af. Weeg nu 67 kilo bij 1.60 m. Wil het liefst naar de 60 kilo maar wil eerst de tussenstap maken naar de 63 kilo. Daar zou ik ook al heel blij van worden. Volgende maand ben ik jarig dus het zou leuk zijn als er dan al iets af is.

Herken de valkuil in de avond wel. Wil dat nu ook een beetje proberen te omzeilen door sporten in de avond of en wandeling maken.
Ben eind mei begonnen met sporten met een personal trainer. Nu net vakantie gehad maar ga daar lekker mee door en wil dit 2 keer per week gaan doen. Daarnaast heb ik elke week Tennisles.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Plukkie,

Welkom!
Een tussenstap is volgens mij heel goed. Daardoor wordt het doel ook bereikbaarder hè. Ik zou bv al heel blij zijn als ik onder de 85 woog en bleef.

Een personal trainer, dat lijkt me ook wel wat. Sporten in groepsverband is helemaal niks voor mij, maar iemand die een programma op maat maakt wel. Het lijkt me alleen erg duur (maar heb het nog nooit onderzocht ).
Alle reacties Link kopieren
Sporten met een personal trainer vind ik echt heel fijn. Anders ga ik namelijk gewoon niet en nu dus wel. En ik sport heel veel intensiever dan wanneer ik zelf ga. Dubbele winst dus😊.
Je hebt gelijk dat het best prijzig is. Wat voor mij meespeelt is dat ik fikse bekkeninstabiliteit heb gehad bij de zwangerschappen. Hoewel jongste nu 4 is blijft dit mijn zwakke punt. Met de personal trainingen wil ik ook echt meer spieren opbouwen zodat alles wat steviger wordt en ik minder snel klachten krijg. Dan ga ik liever wat minder vaak uit eten of koop minder kleding voor mijzelf.

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en er was al iets af. Hopelijk gaat de kilo die er in de vakantie is bijgekomen ook weer snel af😁.

Vind het echt knap dat een aantal van jullie zo veel stappen op een dag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Welkom plukkie, gezellig dat je mee schrijft.

Ik ben vandaag naar de diëtist geweest. Ik heb van haar advies gekregen over mijn voeding, moet wat minder koolhydraten eten. Maar met de adviezen die ze mij heeft gegeten kan ik ook wel wat. Het gaat richting de voedselzandloper. Als ik me aan haar adviezen hou moet ik 1 kilo per week kwijt raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven