Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
Ja, das lastig om die balans te vinden he? Ik weet niet of het iets is om jaloers op te zijn, gek opbloemen. Ik denk dat het allemaal gaat om een gezonde mix van sporten en bewegen, eten, genieten, maar ook op je gezondheid letten.

Ik kijk er zo naar uit om slanker te zijn, makkelijker leuke kleding te kopen, en wat minder gewicht een focus te laten zijn. Ik ben er nu elke dag mee bezig, en vaak op een frustrerende manier. De laatste week gaat het goed, en zit ik in een lekkere flow. Dat wil ik graag vasthouden, maar ook genieten van bijvoorbeeld pannenkoeken eten met mijn dochters zoals vanavond.

Ik heb vanochtend weer gesport, zo’n 350 calorieën en qua eten zit ik rond de 1800 calorieën incl pannenkoek.

Hoe is het met de rest?
Weight watchers raad ik ten zeerste aan. Gemiddeld mag je rekenen op 0,5-1kg minder per week.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op vakantie.
Het gekke is dat ik juist op vakantie altijd afval (of echt niets aankom) terwijl ik weet dat het bij anderen het anders is.
Misschien omdat wij veel doen?
Minder tv, meer wandelen... maar juist minder sporten... niet logisch.
Met eten ongeveer hetzelfde ritme, soms juist iets lekkers.
Wat wel anders is: de maaltijden zijn (duren) langer. Wij zitten langer aan tafel. Ik zou juist denken dat ik dan aankom maar niet. Raar.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Zoveel vrouwen die willen afvallen maar geen idee hebben wat ze in hun mond stoppen. Waarom verdiepen jullie je daar niet in? Het is toch allang bekend dat producten als becel light nergens goed voor zijn?

De goede vetten heb je nodig, bewerkte suikers niet. Eet de goede producten wel (desembrood, roomboter, avocado) en de slechte producten niet (hagelslag, alles light). Zorg dat je goed eet zodat je ook verzadigd bent. Dan heb je 's avonds ook geen trek meer. De eerste week ofzo is dat even wennen omdat je je hebt aangeleerd om dan nog wat te eten, daarna wen je er weer aan dat je er geen behoefte aan hebt. En als je bijvoorbeeld toch ergens chocola wil, neem dan echt pure chocola.

Dat soort dingen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-08-2019 19:44
Zoveel vrouwen die willen afvallen maar geen idee hebben wat ze in hun mond stoppen. Waarom verdiepen jullie je daar niet in? Het is toch allang bekend dat producten als becel light nergens goed voor zijn?

De goede vetten heb je nodig, bewerkte suikers niet. Eet de goede producten wel (desembrood, roomboter, avocado) en de slechte producten niet (hagelslag, alles light). Zorg dat je goed eet zodat je ook verzadigd bent. Dan heb je 's avonds ook geen trek meer. De eerste week ofzo is dat even wennen omdat je je hebt aangeleerd om dan nog wat te eten, daarna wen je er weer aan dat je er geen behoefte aan hebt. En als je bijvoorbeeld toch ergens chocola wil, neem dan echt pure chocola.

Dat soort dingen.
waar staat dat we dat niet weten? het gaat erom je daaraan te houden.
Er zijn mensen die eten om te leven, en die niets geven om eten. die zien het puur als brandstof. maar er zijn ook mensen die met emotie eten. Dat is moeilijk te begrijpen voor de eerste soort mensen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik lees dat iemand een soort gezonde snack 's avonds probeert te eten met becel light. Dan lijk je me gewoon niet op de hoogte, kreeg niet de indruk dat dat om emotie gaat.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Catharine; das wel fijn, jouw vakantiemodus! Wellicht doordat je meer ontspant , juist rustiger eet en ook meer anders beweegt? Geen idee, maar superfijn toch? Hier nog deze week vrij en dan weer aan het werk.

Ik was vandaag met gezin en bevriend gezin bij een pretpark. Volkoren broodjes meegenomen, veel verse groenten zoals komkommer, paprika en tomaatjes. Voor de kids wat snoepjes en zoutjes. Al met al prima dagje qua eten en toch gezellig. Thuis gekomen volkoren pannenkoeken gebakken voor iedereen en voor mezelf extra dunne pannenkoekjes, met veel groenten en wat zalm.

Alles bij elkaar zo’n 1800 calorieën en vanochtend vroeg ook nog gesport!

Hoe verliep jullie dag en avond?
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-08-2019 20:28
Omdat ik lees dat iemand een soort gezonde snack 's avonds probeert te eten met becel light. Dan lijk je me gewoon niet op de hoogte, kreeg niet de indruk dat dat om emotie gaat.
maar als het nou zo makkelijk was als jij zegt, dan zou toch niemand zo’n moeite hebben met afvallen, er zouden geen dikke mensen bestaan. en natuurlijk heeft die snack wel met emotie te maken. Dat is waarschijnlijk het moment dat ze tot rust komt, de dag overdenkt en dan vindt dat ze wat lekkers verdient heeft. en dan meestal naar snoep grijpt en dan nu vervangt met een cracker. of dat ze gezellig met partner op de bank zit en gewend is om wat te knabbelen. pure emotie.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
06-08-2019 22:45
maar als het nou zo makkelijk was als jij zegt, dan zou toch niemand zo’n moeite hebben met afvallen, er zouden geen dikke mensen bestaan. en natuurlijk heeft die snack wel met emotie te maken. Dat is waarschijnlijk het moment dat ze tot rust komt, de dag overdenkt en dan vindt dat ze wat lekkers verdient heeft. en dan meestal naar snoep grijpt en dan nu vervangt met een cracker. of dat ze gezellig met partner op de bank zit en gewend is om wat te knabbelen. pure emotie.

Nee, dan zou je een cracker met roomboter eten snap je? Het ging om die lightproducten.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
06-08-2019 21:47
Catharine; das wel fijn, jouw vakantiemodus! Wellicht doordat je meer ontspant , juist rustiger eet en ook meer anders beweegt? Geen idee, maar superfijn toch? Hier nog deze week vrij en dan weer aan het werk.

Ik was vandaag met gezin en bevriend gezin bij een pretpark. Volkoren broodjes meegenomen, veel verse groenten zoals komkommer, paprika en tomaatjes. Voor de kids wat snoepjes en zoutjes. Al met al prima dagje qua eten en toch gezellig. Thuis gekomen volkoren pannenkoeken gebakken voor iedereen en voor mezelf extra dunne pannenkoekjes, met veel groenten en wat zalm.

Alles bij elkaar zo’n 1800 calorieën en vanochtend vroeg ook nog gesport!

Hoe verliep jullie dag en avond?
klinkt heel gezellig!
ik was vanmorgen vroeg op pad want auto moest naar de garage. Ik ben toen met mijn dochtertjes gaan ontbijten bij de Hema. nou dat vonden ze toch een feest! zij lekker aan de croissants maar ik heb het netjes gehouden met yoghurt en fruit.
Toen nog een rondje langs de winkels (oudste had een agenda nodig) en over de markt.
‘s middags beetje thuis gerommeld en vanavond hebben we drakensoep gegeten (pompoensoep met broccoli erdoor, dat wordt een bijzondere kleur en mijn kinderen hebben het daarom drakensoep gedoopt :-D ) met couscoussalade en broodjes heksenkaas voor de kinderen. al met al een prima dagje, ook wat eten betreft.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
@Catherine; goede reden om gewoon nog vaker op vakantie te gaan!! :yes:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-08-2019 22:52
Nee, dan zou je een cracker met roomboter eten snap je? Het ging om die lightproducten.
nee dan zou ze die cracker niet nodig hebben volgens jou. En dan zou ze er nog beter reuzel op smeren. Dat is pas gezond (serieus bedoeld, lees er maar eens over)
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
06-08-2019 22:58
nee dan zou ze die cracker niet nodig hebben volgens jou. En dan zou ze er nog beter reuzel op smeren. Dat is pas gezond (serieus bedoeld, lees er maar eens over)

Je kan er ook voor kiezen om niet te begrijpen wat ik zeg. Tis wel voor het eerst dat ik hoor dat iemand naar becel light grijpt ipv roomboter in het kader van emotie. Dat werkt bij mij echt totaal anders. Maar goed, het was maar een tip hoor, doe ermee wat je wil. Succes!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Marinda; dank voor je input.

Hoe gaat het met de rest? Iedereen is wel erg stil! Is dat goed of slecht nieuws?

Wij zijn vandaag weer een dagje weg geweest (we hebben nog vakantie). Weer netjes gegeten. Koek en snoep afgeslagen, en heerlijk genoten van een Cornetto aan het strand. Nu onderweg naar huis.

Vanavond lekker thee drinken en strijken :facepalm: . Ik heb was van 3 weken en moet er nu echt aan beginnen..... een beetje vanavond en een beetje morgen en een beetje vrijdag....
Alle reacties Link kopieren
Ja! ik zat op dit topic te wachten,,,, ik ben net zo lang en zwaar als de TO
en alle viva topics liepen al zo lang.
Ik ben flink aangekomen en altijd al wat zwaarder.....door heel hard werken en studeren, alle stress heb ik weggegeten, mijn werk is heel goed gegaan en mijn studie ook. maar nu dus flink te zwaar.

Mijn plan:
- 1800 cal. : dagelijks bijhouden
- meer dagelijkse beweging en starten met yoga en zwemmen
Alle reacties Link kopieren
Ja! ik zat op dit topic te wachten,,,, ik ben net zo lang en zwaar als de TO
en alle viva topics liepen al zo lang.
Ik ben flink aangekomen en altijd al wat zwaarder.....door heel hard werken en studeren, alle stress heb ik weggegeten, mijn werk is heel goed gegaan en mijn studie ook. maar nu dus flink te zwaar.

Mijn plan:
- 1800 cal. : dagelijks bijhouden
- meer dagelijkse beweging en starten met yoga en zwemmen
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-08-2019 09:36
Je kan er ook voor kiezen om niet te begrijpen wat ik zeg. Tis wel voor het eerst dat ik hoor dat iemand naar becel light grijpt ipv roomboter in het kader van emotie. Dat werkt bij mij echt totaal anders. Maar goed, het was maar een tip hoor, doe ermee wat je wil. Succes!
wat ik altijd bijzonder vind aan dit soort topics, een aantal mensen meldt zich, begint te schrijven en dan komt er altijd iemand ineens tussendoor die de andere deelnemers de les komt lezen. ik weet dat het een openbaar forum is maar waarom zou je dat doen? ik heb in een paar soortgelijke topics meegeschreven en het gebeurt iedere keer weer.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zo goodvibes dat doe je goed! lekker erop uit!
ik heb weer gesport vandaag, daarna een visje gegeten als lunch. een broodje makreel en 2 haringen. Man had kibbeling maar, daar ben ik netjes vanaf gebleven.
Verder de hele middag met de kinderen in de speeltuin gehangen. maar was best goed te doen in het zonnetje.
Vanavond eet ik een restje van de couscoussalade van gister en dan zit ik weer aan mijn tax.

Succes met strijken! ik strijk dus eigenlijk niks. mijn man strijkt zijn eigen kleding maar mijn kleren strijk ik nooit. ik heb ook veel wat niet gestreken hoeft te worden, en mijn dochters ook. ik ben een luie huisvrouw :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Feniks; welkom! Goede plannen heb je! En leuk dat we een beetje rond hetzelfde gewicht zitten.

Lekker vis eten Deanery. Ik houd er ook van. Ik eet minstens 2 x per week vis, en ook wel wat goede noten en af en toe avocado. Dus genoeg goede vetten :lol: . Ik probeer gewoon binnen mijn calorieën te blijven, en dan moet ik soms een beetje schipperen met producten.

Het gaat mij er vooral om dat ik echt keuzes maak om sommige dingen echt te laten staan, en van andere dingen dan ook weer heeeeel erg te genieten. Dus ik mag alles wel eten, maar wil ik dat wel? Het is eigenlijk een beetje het idee van “Slinnyminds/ Het geheim van slanke mensen”. Kent iemand dat?

Het is erg interessant en gaat ook echt over het veranderen van je manier van denken en omgaan met eten.
Welkom Feniks, veel succes !

Goed bezig dames !

Ik had vandaag een slecht dag, veel gesnoept.
Soms lukt het gewoon een dag niet. :-$
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
07-08-2019 21:07
Welkom Feniks, veel succes !

Goed bezig dames !

Ik had vandaag een slecht dag, veel gesnoept.
Soms lukt het gewoon een dag niet. :-$
morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen! het komt goed!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
morgen nieuwe ronde , nieuwe kansen,

ik wil de dag starten met een suikervrij ontbijt:
broodje kaas ipv appelstroop en thee ipv oploscappucino

als ik geen suiker gebruik heb ik minder trek
daarna wil ik gaan zwemmen met de kinderen,
dat is het plan!
Alle reacties Link kopieren
Goede plannen Feniks! Ik ging gisteravond ook de mist in. I.p.v. gewoon naar bed na een goed dag bleef ik tot laat op en nam ik 6 (!) volkoren crackers met rookvlees en kaas.... WHY, WHY, WHY!?

Gekopbloemen; weer een nieuwe dag vandaag! Knop weer om.

Niet bij de pakken neer gaan zitten en vanochtend goed begonnen met 5 km hardlopen, en een gezond ontbijt. Ik ben nu bij de kapper, daarna naar de tandarts. Verder een relaxed dagje.

Succes ladies!
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
08-08-2019 09:40
Goede plannen Feniks! Ik ging gisteravond ook de mist in. I.p.v. gewoon naar bed na een goed dag bleef ik tot laat op en nam ik 6 (!) volkoren crackers met rookvlees en kaas.... WHY, WHY, WHY!?

Gekopbloemen; weer een nieuwe dag vandaag! Knop weer om.

Niet bij de pakken neer gaan zitten en vanochtend goed begonnen met 5 km hardlopen, en een gezond ontbijt. Ik ben nu bij de kapper, daarna naar de tandarts. Verder een relaxed dagje.

Succes ladies!
Ach, zolang je er maar geen becel light op smeert... :rofl:
En je hebt iig geen zak chips naar binnen gewerkt.

Ik ben gisteren vroeg gaan slapen. Mijn man heeft gisteren na het eten nog een pak koekjes verorberd maar ik heb het bij een waterijsje gehouden.
Vanmorgen een tosti, en ik ben nu in de ballenbak met mijn kinderen. we moeten nog lunchen, eens kijken wat ik ga nemen want meestal is dat patat of pannenkoek maar dat wil ik nu echt niet.
Ik heb alleen nog geen idee wat ik vanavond moet eten. Wel iets lichts want ik wil nog sporten. Morgenochtend kan ik namelijk niet.
Fijne dag allemaal!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mijn plan is gelukt:
Golven te wild dus we l gespeeld in de golven met de kinderen en flink gewandeld.

Ik at;
2 brood appelstroop met thee
1 clubsandwich en koffie
Handje bramen ( vers geplukt)
1, 5 beker Optimel
Maaltijdsalade kip
Stuk watermeloen

Heb nog wat calorieën over.

Voelde me goed vandaag 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven