Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Hallo, mag ik ook meeschrijven hier? 45 jaar, 1.78 en tot vorigeweek woog ik 70kg. Vooral de laatste 5 jaar ben ik aardig aangekomen, oorzaak: een vriend die super lekker kan koken!
Tot lang kon ik eten wat ik maar wilde, hoefde nergens op te letten, was net een bodemloze kliko. Maar nu ik de 40 ben gepasseerd begit dateen ander verhaal te worden.

Mijn bmi is goed. Maar ik merkte dat mijn conditie te wensen liet en dat ik eigenlijk veelste veel suiker at/dronk... daar ben ik dus maareens mee begonnen: thee zonder suiker, geen ijsthee meer. Dat hou ik nu al 2 weken vol! En ik moet zeggen: ik taal er ook niet naar. En ik voel mij al veel energieker.
Ik at rustig 5 boterhammen op een dag oa met pindakaas en nutella. Ben gek op rijst en pasta...... dus sinds een week ben ik dat eens onder de loep aan het houden.
Ik eet nu ‘s ochtends:
magere Griekse yoghurt met granola.
Als snack: snoeptomaatjes
Lunch: 2 volkoren boterhammen kaas en salami en een ei
Snack: hartige sultana
Avondeten: eet nog wel een aardappel, maar doe er veel meer groente bij.

Ik lees ook over wandelen en sporten. Als ik vrij ben wandel ik veel. Vorige week nog 50 km gelopen in 2 dagen tijd. Op werkdagen mag ik blij zijn dat ik 3000 stappen maak.... daar staat tegenover dat ik op werkdagen wel weer 14 km fiets.
Ik wil ook weer gaan sporten, maar eerst maar eens zorgen dat ik wen aan het nieuwe eetpatroon, daarna zie ik wel weer verder. Kan ik onsertussen ook bedenken wat voor sport. Hardlopen lukt niet vanwege scheurtjes in de meniscus, een binnensport zoals fitness is het ook niet voor mij.

Afgelopen werkweek vond ik mij best wel sterk. Sloeg ik voorheen nooit wat af, deze week heb ik afgeslagen: vlaai, tompouce, chocolaatjes, xl saucijzenbroodje. Wel mocht ik’s middags van mijzelf 2 pepernoten met chocola. En dat ging prima!

Volgend weekend gaan we op citytrip, heb mijzelf beloofddat ik dan wel wat lekkers mag.
Alle reacties Link kopieren
Hey Love2hike, hey allen,

Welkom;) Ik moet wel eerlijk zeggen, als ik jouw lengte en gewicht zie; dat ga ik nooit bereiken, geen idee hoe lang het geleden is dat ik dat woog. Ik denk als 18, 19 jarige? Je wilt dan dus eigenlijk niet afvallen lijkt me, enkel anders eten?

Hoe gaat het met de rest, het is hier zo stil. Wel jammer. Maar toch motiveert het me nog steeds om door te gaan, omdat ik hier aan het einde van de maand een soort van verantwoording kom afleggen, hahaha. Dat is al 2 maanden met succes gelukt, dus ik ga nog even door en hoop dat er ook nog wat van jullie hier blijven schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voor wie hier nog leest af en toe, wil ik toch nog even wat vertellen;)

Maandag 2 september begon ik met afvallen op het gewicht van 91.8 kg.
Vanochtend was ik op de weegschaal 81.7 kg.

Ik ga nu nog door, want ben gelukkig nog steeds gemotiveerd. Dit resultaat helpt daar zeker ook bij.

Het is jammer dat dit topic is doodgebloed, maar het is wel dankzij dit topic dat ik serieus begon met afvallen. Ik had een plek waar ik me kon "verantwoorden" nodig om door te gaan.
Daarvoor toch bedankt! Voor wie ook nog aan het afvallen is: veel succes en geef niet op!
Alle reacties Link kopieren
Macbe, je mag trots op jezelf zijn!! Ik heb ook niet opgegeven, ben nog steeds bezig. Wel zie ik nu duidelijke wat mijn valkuilen zijn. En ik let echt op mijn koolhydraten. Ook sta ik nog onder begeleiding van een diëtist. Verder lees ik deze topic ook, alleen vergeet om te schrijven. Zal proberen mijn leven te beter.
Alle reacties Link kopieren
Hey! ik was dit topic kwijt! gelukkig weer gevonden! ik vind het echt heel knap macbe!

ik blijf maar hangen op 80. ik kan gewoon de knop niet omkrijgen. en nu komen de feestdagen alweer....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Daenerys, soms blijf je even stil staan. En dan schijn je weer af te vallen. Die feestdagen, blijven lastig zoveel lekkers. Ik merk wel dat ik minder eet en mijzelf niet over eet. Over een zak chips doe ik nu veel langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven