Lijf & Lijn alle pijlers

5-10 kilo afvallen voor de kerst

07-10-2020 23:15 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee? Nog 78 dagen zegt mijn countdown-app en dan is het weer kerst! Dit jaar vast geen kolossale familiebijeenkomsten waarbij ik de show wil stelen (nog nooit gelukt overigens) maar een mooie jurk voor man is ook een goed doel! :flirting:

Ik ben op zoek naar dames die het leuk vinden om elkaar te motiveren om gezond te eten en te bewegen bijv. door leuke challenges (Zoveel mogelijk stappen, of gewichtsverlies of..?). Een appgroep lijkt me ook leuk zodat we elkaar goed kunnen steunen en elkaars stok kunnen zijn als dat nodig is. :high5:

Wie gaat samen met mij knallen voor de kerst? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
08-10-2020 21:15
Waar kun je die wortelwraps kopen?
En kijken jullie dan ook op de ingredientenlijst? Want wat op de verpakking gezond lijkt, blijkt dat helemaal niet te zijn. Zo zag ik spinazie pizzabodems en dacht dat ik een goed alternatief gevonden had: gezonde dingetjes erop, in de oven en klaar. Maar toen ging ik de achterkant lezen en is 82% nog steeds gewoon bloem (witmeel) waar de normale pizza's ook mee gemaakt worden . Slechts 18% is spinaziepulp.

Dus hoop dat wortelwraps wél voldoen aan de koolhydraatarme dingen.
Uberhaupt ben ik héél benieuwd of iemand een goede site kent met heel veel koolhydraatarme suggesties? Want ik eet wel vlees en vis, maar wil als ex vegetatier mezelf niet supervol proppen met vlees nu.
de wortelwraps bevatten nog steeds koolhydraten dat klopt. maar wel wat minder calorien dan gewone wraps. dus je wint er wel iets mee. dan eet ik morgen weer een salade om te compenseren
je kunt ze kopen bij AH.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
08-10-2020 17:06
Challenge voor vanavond: niet gaan snaaien. :-9
Is gelukt!! Bij jou ook?
snoesje83 wijzigde dit bericht op 09-10-2020 00:06
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
08-10-2020 19:41
Vandaag is alweer mis gegaan 😢 moet echt een knop omzetten, maar dat lukt nog niet zo. Ben een echte zoetekauw, dat is mijn valkuil. Morgen maar eens wegen en dan proberen de knop definitief om te zetten.
Wat jammer, weet je ook waar het aan heeft gelegen dat het mis is gegaan? Morgen gaat het beter, je kunt het!¥
Alle reacties Link kopieren
Ik neem me voor morgen te gaan hardlopen of naar de sportschool te gaan. Beetje afhankelijk van het weer :biggrin:
Je kunt méér.
Ik heb in ieder geval de nodige reset: buikgriep met koorts. Mijn man had het vorige week, dochter ook mild, en ik dacht dat ik er doorheen was gefietst. Niet dus. Het is sinds een uur of tien bal, ben er goed naar van. Nu wel spijt van die taart gistermiddag :$
Alle reacties Link kopieren
LivLivia schreef:
09-10-2020 03:31
Ik heb in ieder geval de nodige reset: buikgriep met koorts. Mijn man had het vorige week, dochter ook mild, en ik dacht dat ik er doorheen was gefietst. Niet dus. Het is sinds een uur of tien bal, ben er goed naar van. Nu wel spijt van die taart gistermiddag :$
sterkte, wat vervelend!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje83 schreef:
08-10-2020 23:58
Is gelukt!! Bij jou ook?
ja! gelukkig lukt het al 2 weken. terwijl man rustig met een reep chocolade naast me zit. ik heb een avond wel een paar dropjes op. maar dat was een dag dat ik weinig had gegeten.

ik houd ook de eetmeter van het voedingscentrum bij en omdat ik een inactief beroep heb probeer ik onder de 1400 calorien te eten.
en ik wil het sporten thuis gaan doen. volgende maand gaan we een roeier kopen. we hebben een grote schuur die we niet gebruiken en hebben besloten om daar een fitnessruimte van te maken.
Don't cry, buy a bag and move on.
diyer schreef:
08-10-2020 21:15
Waar kun je die wortelwraps kopen?
En kijken jullie dan ook op de ingredientenlijst? Want wat op de verpakking gezond lijkt, blijkt dat helemaal niet te zijn. Zo zag ik spinazie pizzabodems en dacht dat ik een goed alternatief gevonden had: gezonde dingetjes erop, in de oven en klaar. Maar toen ging ik de achterkant lezen en is 82% nog steeds gewoon bloem (witmeel) waar de normale pizza's ook mee gemaakt worden . Slechts 18% is spinaziepulp.

Dus hoop dat wortelwraps wél voldoen aan de koolhydraatarme dingen.
Uberhaupt ben ik héél benieuwd of iemand een goede site kent met heel veel koolhydraatarme suggesties? Want ik eet wel vlees en vis, maar wil als ex vegetatier mezelf niet supervol proppen met vlees nu.

Ik wel. Maar vast niet iedereen. Maar doen die dat bij de andere dingen die ze eerst aten wel dan?

Zeg dat ze toch de helft aan koolhydraten hebben, wat is dan het probleem als je een paar kilo wil afvallen? Niet iedereen eet (of hoeft) strak koolhydraatarm he?

Of 1 wortelwrap en verder geen tot amper koolhydraten eten en dan nog binnen hun gestelde max koolhydratendoel blijven.


Ik zelf maak vaak slawraps, gewoon wat ik op de warp zou doen op een flink blad sla. Vaak ook heerlijk.

Of mexicaanse gevulde tomaten, grote vleestomaten hol maken en vullen met tacovulling en dan even in de oven, avocado en griekse yohgurt erbij. Eet de rest van gezin wel wraps.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
09-10-2020 09:54
Ik wel. Maar vast niet iedereen. Maar doen die dat bij de andere dingen die ze eerst aten wel dan?

Zeg dat ze toch de helft aan koolhydraten hebben, wat is dan het probleem als je een paar kilo wil afvallen? Niet iedereen eet (of hoeft) strak koolhydraatarm he?

Of 1 wortelwrap en verder geen tot amper koolhydraten eten en dan nog binnen hun gestelde max koolhydratendoel blijven.


Ik zelf maak vaak slawraps, gewoon wat ik op de warp zou doen op een flink blad sla. Vaak ook heerlijk.

Of mexicaanse gevulde tomaten, grote vleestomaten hol maken en vullen met tacovulling en dan even in de oven, avocado en griekse yohgurt erbij. Eet de rest van gezin wel wraps.
goed idee die tomaten! die ga ik onthouden
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gaat nog goed qua eten en ben net in de sportschool geweest voor wen medium workout. Gister bootcamp gehad dus de spierpijn is lekker aanwezig.

Maarrr ik heb zooo’n honger ineens! Echt onverzadigbaar. Probeer het te weerstaan nog maar pfff. Moet bijna ongesteld worden en dan vind ik het echt moeilijker om streng te zijn 😫
Alle reacties Link kopieren
Ik eet eigenlijk helemaal niet koolhydraatarm. Ik eet wel volkoren producten ipv witte producten (rijst/pasta/brood), maar ik zou het echt teveel missen en als een tijdelijk dieet gaan zien, en dat wil ik juist niet.
Ik let wel op mijn porties , dat scheelt al een hoop.

Voor degenen die het in de avond moeilijk hebben om niks te eten: zorg dat het niet aanvoelt als een straf! Als je dit nieuwe eetpatroon wil gaan blijven houden, moeten het niet aanvoelen als iets wat je met pijn en moeite volhoudt! Als ik 's avonds nog trek krijg, snij ik vaak een appel in kleine stukjes (wel gewoon met schil) en doe daar kaneel op. Dat vind ik lekker en je bent er ook even mee bezig, dat helpt ook :-)
Ik net zo Fridaynight. Ik vind brood veel te lekker. Volkorenproducten zijn echt prima.
Snelle suikers moet je natuurlijk vermijden, dus geen koek, snoep, etc. Maar er is imo niets mis met een boterham met pindakaas of kipfilet.
's Avonds niet snaaien kun je ook zien als 'als je echt nog iets moet eten kun je wel groente of fruit nemen'. Soms helpt het bij mij ook om 1 pepermuntje of smintje te nemen. Ik merk dat je lichaam snel genoeg went aan geen eten meer na het avondeten. Ik eet wel heel bewust een flink bord avondeten, met name veel groente. Dan hou ik het makkelijker vol. En geen alcohol drinken scheelt qua calorieën, maar ook qua snaaizin merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat klopt zeker. Alcohol minderen helpt ook goed tegen het snaaien!

Ik ben ook dól op brood, dus dat eet ik heel graag als lunch. Ontbijten doe ik met kwark of yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet koolhydraatarm eten. Het liefst leef ik van brood en pasta en dergelijke. Ik probeer wel gezondere keuzes te maken, maar eet iedere dag koolhydraten en vaak ook wel teveel. Ben toch al iets meer dan 7 kilo kwijt, dus ik heb niet idee dat ik daarmee moet minderen. Misschien gaat het wat langzamer, maar ook daar ben ik helemaal oké mee. :P
Boertje037 schreef:
08-10-2020 19:54

Iemand nog tips voor koolhydraatarme snacks die goed vullen en niet te vet zijn?
Zelfgemaakte popcorn met niet teveel zout?
Fridaynight2020 schreef:
09-10-2020 13:35
Ik eet eigenlijk helemaal niet koolhydraatarm. Ik eet wel volkoren producten ipv witte producten (rijst/pasta/brood), maar ik zou het echt teveel missen en als een tijdelijk dieet gaan zien, en dat wil ik juist niet.
Ik let wel op mijn porties , dat scheelt al een hoop.

Voor degenen die het in de avond moeilijk hebben om niks te eten: zorg dat het niet aanvoelt als een straf! Als je dit nieuwe eetpatroon wil gaan blijven houden, moeten het niet aanvoelen als iets wat je met pijn en moeite volhoudt! Als ik 's avonds nog trek krijg, snij ik vaak een appel in kleine stukjes (wel gewoon met schil) en doe daar kaneel op. Dat vind ik lekker en je bent er ook even mee bezig, dat helpt ook :-)
Pelpinda's, pistachenootjes met schilletje of andere noten die je eerst zelf moet doppen, houden je ook wel even bezig. Kan je best lang snaaien zonder al teveel van binnen te krijgen haha. Dus als je het jezelf een beetje moeilijk wil maken, dan zorg je voor wat extra uitdaging. Of een moeilijk stuk fruit, zoals een ananas. Daar ben je ook wel een tijdje zoet mee
Afbeelding
Vanochtend mijn dipje gehad. Ik blijf telkens een paar dagen op de weegschaap op gewicht x zitten (ga soms zelfs weer omhoog) en dan ineens is er een halve kilo af. Vanochtend was die halve kilo eraf. Vermoedelijk blijf ik nu weer minstens een week schommelen op dat gewicht, voordat er weer een onsje ofzo afgaat :lol:
Wat leuk al die enthousiaste reacties! Ik wil maandag weer vol goede moed van start. Iets minder streng dan eerder eerder maar wel serieus. Leuk om hier tips te lezen en hopelijk recepten te delen en ook de mindere momenten.
Alle reacties Link kopieren
gisteren, geluncht buiten de deur en ‘s avonds sushi gegeten bij een vriendin. bij de lunch heb ik een salade gegeten met vis en hollandse garnalen. ik vind het jammer dat ik niet weet wat ik precies eet en de hoeveelheid als ik buiten de deur eet. iig teveel want sushi heeft natuurlijk veel calorien. maar goed, een keer moet kunnen. vandaag weer gezond. ik heb iig geen calorien gedronken dus dat scheelt
Don't cry, buy a bag and move on.
Sushi is prima gezond hoor, kun je best eten. Alleen niet teveel.
Ik heb morgen een verjaardag van een vriendin die mij en nog twee vriendinnen heeft uitgenodigd in een chique restaurant voor een high tea. Ik vrees dat ik dan eigenlijk wel mee moet snoepen. Koolhydraatarm kan ik wel op mijn buik schrijven. Ik heb niet zoveel met high tea (nooit gehad), maar na bijna twee uur in de auto heen en twee terug, kan ik moeilijk aan komen zetten met een meegebrachte salade. Dus maar even door de vingers kijken.... :whistle:
diyer schreef:
10-10-2020 09:33
Ik heb morgen een verjaardag van een vriendin die mij en nog twee vriendinnen heeft uitgenodigd in een chique restaurant voor een high tea. Ik vrees dat ik dan eigenlijk wel mee moet snoepen. Koolhydraatarm kan ik wel op mijn buik schrijven. Ik heb niet zoveel met high tea (nooit gehad), maar na bijna twee uur in de auto heen en twee terug, kan ik moeilijk aan komen zetten met een meegebrachte salade. Dus maar even door de vingers kijken.... :whistle:
Zie het als een dag om je kacheltje op te stoken waardoor het harder gaat branden. Is een mooi excuus ;-) Lekker genieten!
Hebben jullie meer last van triggers in het weekend, of valt dat mee? Ik heb het wel met een wijntje hier en daar, maar ik ga daar niet meer van eten, dat snaaien doe ik ongeacht.

Ik ben 3 kilo kwijt van de buikgriep en weet heus dat het allemaal vocht is maar het getal op 78 geeft me wel inspiratie. Te bedenken dat de weegschaal 6 weken geleden nog 76 aangaf :| De tijd om het te doen is wel echt nu.

Diyer, hopelijk zitten er dingen bij die je wel lekker vindt. Zou er vooral wel van genieten en gewoon rustig aan doen? Veel plezier :) Over dat gewicht, ik herken dat wel. Maar we moeten ons echt helpen herinneren dat ons lijf geen recht toe recht aan machine is. En vocht speelt ook een grote rol bij de getallen op de weegschaal.

Dayneries, mmm heerlijk dagje! Ik vind sushi altijd wel licht voelen naderhand, anders dan een bord lasagne toch?

Ik wil vandaag proberen wat fruit te eten, en denk dat ik het nog maar even ongezond bij witte toast en eventueel een eitje en wat avocado houdt. Gisteren voornamelijk beetje chips gegeten (trek in zout) en waterijs gegeten voor vocht. Letten op gezond eten en afvallen komt wel als mijn buik weer op orde is.

Willen jullie een tabel en een wekelijks gezamenlijk weegmoment? Of is dat teveel.
Van mij hoeft dat niet Liv, en ik heb ook niet de indruk dat de TO daar actief genoeg voor is eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me gewogen, ben 87,5 kg. Valt me eigenlijk mee hoor, ben veel thuis geweest. Op mijn zwaarst heb ik 93 gewogen, dat is iets meer dan 2 jaar terug.

Had begin van de week zo´n mega honger. Vond het gek dat het later in de week opeens over was, maar zie nu het verband met mijn menstruatie. Wel een opluchting. Ik vind dan ook wel dat ik daar af en toe aan mag toegeven. Normaal ben ik niet zo´n snaaiert, heb het meestal ook niet in huis. Dan neem ik s avonds nog een cracker als ik nog trek heb.

Vandaag naar familie fietsen en dan heb ik iig een uur gefietst (heen en terug)
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven