Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Om de dag Poly? Hoe werkt dat? Is dat ook met calorie restrictie, dat zou ik niet trekken denk ik.
Oh en zo eens met Tut, ik heb de laatste dagen mijn swings in de achtertuin gedaan, heerlijk in de schaduw met lekker briesje.

Vandaag geskipt trouwens, ik mot nog 2 x maar ben gaan shoppen in de stad. Alleem leuke dingen gekocht wat me nog leuker staat dankzij het swingen...hahahah
quote:elninjoo, 9 uur geleden

Ik heb nog geen positief effect van het aardappelzetmeel, hopelijk komt 't nog?

Ja, dat duurt wel even. Wat betreft je bloedsuikerspiegel zelfs eerder maanden dan weken. Geduld dus. Je voert in principe bacteriekoloniën in je dikke darm met resistant starch, zij moeten aan het werk gezet worden. Als je googlet op resistant starch kom je er meer over te weten. Best interessant om te lezen.

Het vasten is vandaag echt pittig, ik ben echt retesjaggerijnig. Stan is nog steeds op kantoor en Mason is in slaap gevallen. Ben net maar alleen aan het eten begonnen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:ednaloy schreef op 13 juni 2014 @ 19:05:

Om de dag Poly? Hoe werkt dat? Is dat ook met calorie restrictie, dat zou ik niet trekken denk ik.Een dag vasten met als het moeilijk gaat een kleine maaltijd ( salade). Andere dag mag ik alles eten, maar dat doe je in de praktijk toch niet. Ik doe het overigens niet om af te vallen, alhoewel een paar kilo minder mooi meegenomen is.
quote:Mrs. StanleyWalker, hoelang ben jij al bezig? Zo te horen al een tijdje als je het al zo goed kan zien!

Volgens mij nu een maand of twee inmiddels en een paar weken met aardappelzetmeel. Maar ik ben vrij klein en elke kilo zie je bij mij, dus ook als ik afval. Sinds ik bezig ben met Intermittent Fasting gaat er eindelijk vet van mijn maag/buik af, eindelijk!

Ik ben veel aangekomen door medicatie, niet door verkeerd eten ofzo. Ik hou niet eens van fastfood etc. Ik eet ook al jaren zonder pakjes en zakjes en al meer dan een jaar grotendeels suikervrij, op ijs, taart en chocola na, maar dat is incidenteel met verjaardagen en feestdagen. Ik schurk ook een beetje tegen paleo aan, niet helemaal overtuigd hoor. Ik hou van zuivel namelijk en met name Franse kazen.

Verder heb ik altijd veel gesport, heel fanatiek krachttraining en boksen en paardrijden. Momenteel train ik niet vanwege mijn drukke agenda en opvang voor Mason, maar in mijn vrije tijd zit ik ook nooit op mijn reet voor de TV. Ik heb een grote moestuin en tuin, dus altijd wat te doen. En ik kook graag.

Morgen ga ik sesamzaadkoekjes maken en zondag een kwarktaart met aardbeien uit eigen tuin, dus from scratch, zeg maar.
Ik heb gegoogled en zeer interessant. Ik ga nog maar meer AZ inslaan.

Ik krijg alleen mijn gezin er niet aan misschien moet ik een schepje in hun smoothie doen. Die is tenslotte ook koud...;-)
Zo, en nu ga ik me omkleden om mijn 300 swings er uit te persen met nog wat kunstjes tussendoor. En dan mijn YoSport Facebook pagina bijwerken het begint een beetje een blog te worden. Ik wil alleen meer volgers dus schroom niet en hit the like button...hahahaha!

Je mag zelfs de meldingen uitzetten hoor...:-P

Gister had ik echt een cheatday, slecht gegeten niet gesport. Vandaag weer normaal doen. heb heel gezond ontbeten weet alleen niet wat er gedurende de dag in mijn bakkes verdwijnt.

Vanavond ga ik met Hub (alvast voor zijn verjaardag) naar "Zij gelooft in mij" hij is namelijk helemaal André Hazes (slik).

Nu hebben jullie vast een beel dvoor jullie van iemand die de hele dag in trainingsbroek door het huis loopt met flessen bier in zijn hand, tig tattoo's op zijn lijf, maar niks is minder waar. Het is ook eigenlijk zijn enige fout!

Ik ga dus ook niet voor mij naar die musical, ik denk dat ik mijn mp3 op zet ofzo...whahahaha....pffff...maar je kan die man toch niet in zijn upje laten gaan!
quote:ednaloy, 6 uur geleden

Ik heb gegoogled en zeer interessant. Ik ga nog maar meer AZ inslaan.

Ik krijg alleen mijn gezin er niet aan misschien moet ik een schepje in hun smoothie doen. Die is tenslotte ook koud...;-)

Ik gooi het ook door de verse milkshake en de smoothies heen voor hen. Ik hou het hier bijna niet bij met plukken van vers fruit. De vriezer ligt al haast vol. Ga vandaag maar eens wat soep van courgette en pompoen van afgelopen zomer maken om ruimte te maken. Lekker met ciabatta en stinkkaas vanavond.

De sesamzaadkoek ligt af te koelen, ruikt echt heerlijk. Kan niet wachten om het op te eten.
Veel plezier Ednaloy! Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ben tijd terug met vriendengroep geweest ( zou je ook niet van ons zeggen ) maar we vonden het allemaal wat tegenvallen.

Mrs, ik zou graag bij jou komen eten zeg, volgens mij kan jij er wat van
Poep, wie heeft jou gescheten?
En oh, ik kom alleen maar aan...nu op 82,6

Is dat echt van dat biertje wat ik gisteren rond 2100 uur gedronken heb?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 juni 2014 @ 19:13:

[...]

Ja, dat duurt wel even. Wat betreft je bloedsuikerspiegel zelfs eerder maanden dan weken. Geduld dus. Je voert in principe bacteriekoloniën in je dikke darm met resistant starch, zij moeten aan het werk gezet worden. Als je googlet op resistant starch kom je er meer over te weten. Best interessant om te lezen.

Bij mijn laatste bloedtest, nog voor ik ging lijnen, waren mijn glucosewaardes gewoon goed, dus denk niet dat daar echt veel aan veranderd. Ik ga mijn moeder proberen over te halen dat spul te gebruiken, zij had bij haar laatste bloedtest verhoogde waardes. Als zij het pakt en de waardes dalen, dan doet het in elk geval iets.

Zelf had ik gehoopt dat ik er goed van naar de wc zou kunnen maar dat is tot nu toe niet zo. Had geen problemen tot een goeie week geleden, maar nu gaat 't opeens niet meer zo soepel (dus nog van voor ik met azm begon)

Verder kost het spul natuurlijk geen drol, het is niet vies en heb bij mijn weten ook geen negatieve bijeffecten, dus ik blijf het voorlopig gewoon gebruiken.
Mijn stoelgang is wel onregelmatiger geworden, maar als ik moet, dan ga ik als een reiger.

Ik heb vandaag mijn nieuwe rokken weer gepast en er is ondertussen weer wat van mijn buik en billen af, de rok gaat bijna dicht.

Louise1, ik hou gewoon echt van eten en ook van koken en bakken. Ik vind het heel ontspannend en er is echt niks fijner dan de moestuin inlopen en daar met de groenten die voor handen zijn iets lekkers te bedenken. Ik zit vaak op het terrasje in de moestuin te googlen op recepten en ondertussen lekker van rijp fruit en de Oost-Indische Kersbloemen snoepen.

Mason vindt de moestuin ook geweldig, hij snoept vooral van de aardbeien en frambozen, terwijl ie op slakkenjacht is.
Oei, ik heb een hele slechte week gehad. En dan niet iets te veel gegeten bij een barbecue, maar echt veel snoep en koek naar binnen lopen werken (onder het mom: nu gaat het toch kut). Voel me er echt niet goed bij. Daarom: morgen weer vasten en een stukje hardlopen, maandag een lesje hiit gepland, dan weer 2x vasten en dan hoop ik dat de schade meevalt..

Ik merk het trouwens ook gelijk aan mijn energie, daalt echt onder nul en ik krijg ineens behoefte aan middagdutjes enzo.
Nou ondanks dat ik geen Hazes Fan ben, vond IK hem erg indrukwekkend. Goed gezongen en ik zat helemaal in het verhaal...hahahaha! Dus is het maar goed dat ik later dan jij ging, anders had je helemaal hoge verwachtingen. Die had ik dus niet, terwijl ik jouw recensie helemaal niet gelezen had Louise.

Jammer dat ik Chantal niet had.

Ik kan verder niks terug vinden over de cast beetje jammer, want ik herken vrij weinig mensen.

Moet wel zeggen dat ik de André erg goed vond, maar ik zat de hele tijd naar zijn dikke buik te kijken en dacht iedere x "jeetje wat ongezond" maar dat heb ik nu wel vaker als ik volle mensen zie, ook in het publiek. Daar moet ik een beetje van af.....
Nou, priima toch dat je de voorstelling goed vond en er helemaal in zat. Wij hadden de invaller van de invaller van de invaller van Rachel bleek later. In die tijd stond Hadewich Minis op het schema maar die speelde dus toch niet die avond. Later bleek dus dat het niet eens de vaste invaller was maar een reserve. Anyways, wij kwamen niet echt helemaal er in

Hier gaat het de verkeerde kant op. Weer 200 gram erbij

Ik denk dat ik er toch een lowcarb maaltijd bij moet pakken alhoewel ik bij mijn werklunches al salade met kip eet en dus geen carbs.
Oh mens die 200 gram kan net die 3 slokken thee zijn die je vandaag nam!

Daar moet je niet zo naar kijken hoor, 200 gram is niks, is 2 pakken beleg. Als je nou 3 kilo was aangekomen!
Vandaag plaatste Melchior een artikel over een dieet van 8 weken met een calorierestrictie tot 5 a 600 per dag. Het is een manier voor diabetes om de boel weer op orde te krijgen en het proces om te keren. Ik maak hier uit op dat het niet levensgevaarlijk is om op low calorielevel te gaan, maar dit is wel onder doktersbegeleiding! Ik bedoel dus niet aan te moedigen dit op eigen houtje uit te proberen, mar de het idee er ahter vind ik wel de moeite waard voor diabetes om te weten.

http://melchiormeijer.wor ... tdrijving-volgens-taylor/
Walkin on sunshine
Louise, maak je je salades zonder koolhydraten? Googles daar anders eens op. In groente zitten uiteraard koolhydraten, maar er bestaan lijsten waarop je kunt zien, hoeveel koolhydraten een groentesoort heeft. Heet dat niet GI index of zo?
Walkin on sunshine
Mrs walker, lijkt me heerlijk, je moestuin en bakverzinsels. Ik kook ook super graag. Paleo kun je ook iets minder streng doen. Het gaat er vooral om dat je je bewust bent wat welk voedingsmiddel met je doet. Mij bevalt het goed maar smokkel wel eens. ;)
Walkin on sunshine
Edje, de KB op Hazes lijkt me lekker:)
Walkin on sunshine
Ik weet dat het niet veel is maar toch een halve kilo meer dan een week geleden en om daar nou elke dag voor te vasten

Ik heb zelf ook een moestuin maar dan thuis in de tuin her en der verdeeld. Ik heb aardappelen, gele courgette ( te laat gezaaid dus nog niks), druif, gele framboos, paprika, tomaten en heel veel kruiden. Oh, en natuurlijk madame jeanette peperplantjes!
Donderdag 29 mei: 83 kilo

Maandag 16 juni: 83 kilo

18 dagen met een eetraam van 6 uur voor noppes. Na ja noppes, misschien heb ik wel betere bloedwaardes hekregen maar eerlijk gezegd deed ik het daar niet voor.

Heb er effe de pé in.
Da's idd flink balen Louise! Er moet wel vooruitgang geboekt worden.

Maar jij doet alleen maar dat eetraam of ook 2 dagen vasten? Als je dat vasten nog niet doet zou ik dat zeker gaan doen. Regelmaat is namelijk funest als je wil afvallen. Dan zijn wisselende calorie-innames een betere stimulans. (Dus 2 dagen 500, 4 dagen 1500 en 1 dag 2000+ bijv)
Precies Nien, die kilo's moeten er wel vanaf! Ik ga proberen om deze week binnen mijn eetraam beter op mijn calorien te letten; misschien dat ik toch teveel eet alhoewel ik zelf denk dat dat wel meevalt. Iig wat minder koolhydraten. Wordt het niet veel beter dan ga ik twee vastendagen er bij nemen. Tis niet anders.
Swingen op Hazes.......ik voorspel een dwarslaesie op dat trage ritme.

Ja Louise balen. Let idd op je calorie inname, misschien eet je onbewust toch net te veel.

En dan kan je misschien veel fruit eten maar ook van die gezonde suikers kom je aan hè!

Ik mag morgen vasten, vanavond weer les geven, hoop dat het droog blijft, wat nu valt valt vanavond niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven