Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie bevalt het nog om zo'n 100 kcal per dag te snoepen?

Ik snoep liever 2-3 dagen niet en dan een keer wat meer. Anders lijkt het me elke dag 'net niks'. ben benieuwd hoe jij dat ervaart!
Heel herkenbaar hoor Koolmeesje. Al jojo ik steeds met 1-3 kilo.

Vanochtend woog ik weer 65,5. Ik heb me niet onwijs vol zitten vreten met Pasen maar heb wel wat wijntjes gedronken, chips gegeten en paaseitjes gegeten. We zijn het hele weekend weg geweest. Heb wel bewust extra gewandeld om aan wat meer beweging te komen.

Ik wil toch graag naar de 60 kilo ongeveer. Ik ben 1,64 en dan vind ik 60 toch een beter gewicht dan 64-65 kilo.
Anyway ik zat me net weer in te houden op de bank qua snaaien. Maar ik ga het dus mooi niet doen. Ik ga zo een grote mok thee maken. En morgenochtend ga ik een thuis workout doen. Nu geen puf meer voor na een lange werkdag.

Plukkie wat fijn als je dan eindelijk onder zo'n bepaald gewicht komt.

Kom op dames. De lente hangt in de lucht en het is toch echt wel ff leuker met een paar kilo minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, dat gejojo herken ik ook. Het is moeilijk om altijd maar in het gareel te blijven. Balen dat het juist na je vakantie weer minder ging. Het blijft zo lastig. Soms denk ik wel eens dat het nooit anders zal worden en dat ik de rest van m'n leven altijd met eten bezig zal zijn. Soms gaat het goed en dan lukt het om 61 kg te zijn en als het dan even misgaat dan zit ik zo weer op 65/66 of 67 kg. Soms denk ik ook wel dat ik het misschien niet graag genoeg wil ofzo. Maar dat snap ik van mezelf dan ook weer niet, want kleren zitten echt leuker en daardoor lekkerder als ik wat lichter ben.

Het ging even heel goed met 100 calorieën snoepen. Op dagen dat ik sport mocht ik 150. Gelukkig sport ik regelmatig :-). Het had gelijk resultaat, maar daarna ging het wat mis, er werd veel getrakteerd op werk en er waren volop paaseitjes aanwezig. En daar kan ik slecht afblijven. Deze week ging ook nog niet helemaal lekker nog, maar wel beter dan vorige week. Vanaf volgende week weer wat strenger zijn. Ik begrijp wat je bedoelt met dat je dan liever niets hebt. Dat herken ik wel. Zo deed ik het ook altijd, maar dat heb ik ook geprobeerd, maar helemaal niks lukte me nu niet (triest eigenlijk, 1 dagje niet snoepen lukte gewoon niet). Dus toen ben ik dit maar gaan proberen.
Volgende week wil ik het weer proberen en zo lang volhouden dat het een gewoonte wordt. Dan is het niet meer zo moeilijk denk ik. Maar het duurt best lang voordat iets een gewoonte wordt. Als kleine hoeveelheden een gewoonte zijn, wil ik ook dagen gaan skippen. Het is niet nodig om elke dag te snoepen. Daar wil ik dan ook weer gewoonte van maken. Kijken hoe dat gaat.

In het weekend probeer ik vooral op te letten nu dat ik nu kies voor of/of ipv en/en. Als ik een keer een lekker chocoladecroissantje neem, dat ik dan in de avond geen toetje neem bijvoorbeeld.

Kijken hoe het komende week gaat. Het mooie weer doet hopelijk goed.

@MevrouwStippel, wij schelen niet zoveel qua lengte (ik ben 1.62). Ik wil ook graag weer naar de 60. Voelt echt veel beter.

Afgelopen week was ik trouwens al weer een kilo zwaarder (63,9). Of ik nou echt een kilo ben aangekomen in die week lijkt me sterk, dus het zal ook deels aan andere factoren liggen denk ik. Morgen ga ik weer wegen. Ben benieuwd! Eerste doel is weer om onder de 63 te komen!
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwStippel, wat goed dat je je dinsdag hebt ingehouden op de bank qua snaaien. En hoe ging de workout woensdagochtend? En hoe ging het verder deze week? Het is inderdaad wel leuker om de lente in te gaan met een paar kilo minder.

Plukkie, ik heb dezelfde gedachten als jij. Dat het nooit anders zal worden en ik de rest van mijn leven met eten bezig zal (moeten) zijn. Ik zal me altijd bewust in moeten houden, want ik zou veel meer willen en kunnen eten, en vooral snoepen, dan goed voor mij is. Balen! Waarom wordt het nou nooit eens helemaal "normaal", zonder erbij na te denken?

Wel goed dat het deze week al beter gaat met het eten. Ik ben benieuwd of het een gewoonte wordt! Dat zou het wel een stuk makkelijker maken. En hopelijk ben je snel weer onder de 63 kg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een goede week achter de rug. Gisteren behoorlijk gesport, en morgen weer. Ik kan het nu al aan de weegschaal merken! Vanochtend was ik alweer 78,6 kg, terwijl ik vorige week nog op de 80 zat. Maar inderdaad, dat is natuurlijk niet allemaal gewicht dat ik opeens afgevallen ben, het heeft ook met vocht, zout etc. te maken. Maar wel een goede opsteker.

Grappig trouwens, ik ben maar zo'n 12 cm langer dan jullie en ik heb het over hele andere gewichten. 60 kg zou voor mij graatmager zijn, haha. Mijn streefgewicht is 75-76, da's gewoon 15 kilo meer dan jullie! O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, mooi dat je een goede week achter de rug hebt! Fijn dat je het ook gelijk op de weegschaal merkt! Nu volhouden!

Dat scheelt nogal in kg's in verhouding tot de cm's. Het zal ook wel met bouw te maken hebben.

Hier is het even wat minder gegaan. Studiestress en daardoor ga ik dan stiekem eten. In de avond bij de thee iets kleins lukt wel, maar heb nu een aantal dagen overdag stiekem gegeten.
We hadden nog wat paaseitjes. Het was al heel bijzonder dat die er nog lagen. Maar dan pak ik er 1 en dan nog 1 en nog 1 en dan is het zakje (150 gram) ineens op! Zo dat waren weer 800 calorieën binnen 10 minuten. Daar niet blij mee, maar hopelijk motiveert dit weer om het vanaf nu niet meer te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat herken ik! Dat je na een keer snoepen rustig 800 kcal naar binnen hebt gewerkt. Zoveel zit ook in een zak chips en die eet ik ook rustig op op een avond...
Lastig is dat he, want vervolgens duurt het weer meerdere dagen om 800 kcal minder te eten.

Hoe gaat het nu met de studiestress? Moet je leren voor een tentamen? Dan hoop ik dat je daar snel vanaf bent! Succes!

Afgelopen maandag woog ik 77,4 kg. Heel blij mee, want ik woog een aantal weken geleden nog 79 en zit nu dus weer in de 77! Maar ja, deze week ging niet zo heel goed dus ik weet niet of ik dit gewicht handhaaf. Morgen wel weer tennissen, dat scheelt. Hoewel daar natuurlijk ook een lekkere borrel bij hoort :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt frustrerend is dat van die calorieen. Je eet ze zo makkelijk weg.

Ah fijn dat je weer in de 77 zit!
Oh ja tennissen... ik speel ook competitie en dat is bijna niet te doen zonder taart en/of borrel.

Ik ben met mijn scriptie bezig. Nou ja eigenlijk nu alleen nog maar met plan van aanpak. Daar ben ik nu al heel lang mee bezig. Eerste was afgekeurd, dus nu nieuw onderwerp en alles weer opnieuw. Mijn scriptie inleverdatum blijft staan. Dus ik maak me wat zorgen om de deadline. En zowieso maak ik me wel zorgen omdat ik vaak denk dat het me niet gaat lukken. Dus tja al met al stress. 24 mei moet ik het plan van aanpak inleveren. Dan moet ik wachten op uitslag. Dat is misschien een moment om even te ontspannen. Op dat moment kan ik er niks aan doen.
Kijken hoe het gaat.

Afgelopen weekend woog ik 64,5. Kijken of ik volgend weekend weer onder de 64 kom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joepie ik was weer onder de 64! Hopelijk volgend weekend nog steeds.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aj helaas, weer net boven de 64. Grrr. Deze week ga ik mezelf snoepen wel ontzeggen. Voel me echt vatsig en dat met dit mooie weer. Nu moet er echt wat gebeuren!

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het ook niet goed met de lijn! Weer veel te veel chips en kaas op. Ik wil niet weten wat ik morgenochtend weeg :(

Ik heb er nu ook echt genoeg van. Voorlopig geen chips en kaas meer voor mij.

Plukkie, is het jou gelukt om deze week niet te snoepen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ik nog meedoen?
Mijn doel is een beetje afvallen totn61 kg.
Gister gewogen: 64,9 kg. Maar vorige maand nog 67,4! Mijn lengte is 1 m62.

Hoe actief zijn jullie hier? Ik begrijp dat er 2 keer een gewicht moet zijn doorgegeven op maandag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja en vandaag 1630 kcal gegeten, best veel, maar 15 km gefietst en 3 km gewandeld. Ik gebruik MFP.
Heerijke vega curry gemaakt ‘s avonds!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Belly, welkom! Leuk als je ook mee komt schrijven. En wat goed dat je al 2,5 kg bent afgevallen! Wat is jouw plan van aanpak?

Klinkt lekker trouwens, vega curry :yum:
Alle reacties Link kopieren Quote
Plan: kcal tellen met MFP.
3 keer per week sporten
Verder ben ik fan van ‘Het geheim van slanke mensen’
Ik probeer heel langzaam steeds meer slanke gewoontes toe te passen. Maar dus niet allemaal tegelijk, want dat lukt toch niet. Wat ik tot nu toe doe:
- geen drinken met calorieen
- geen restjes opeten
- 1 keer per dag ‘nee’ zeggen tegen iets wat ik wel wil eten
- me niet schuldig voelen als ik wel een keer iets teveel heb genomen, dan niet de moed opgeven, maar gewoon verder gaan met mn plan
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt heel goed, belly. Ik heb ook een hele tijd kcal geteld, via het Voedingscentrum. Dat werkte heel goed. Maar op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in. Het voelde aan een kant ook wel een beetje geforceerd. Maar ik wil het toch weer eens gaan oppakken.

Drie keer per week sporten doe ik ook.

Dat een keer per dag nee zeggen vind ik een goeie. Dat ga ik eens uitproberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hoe doe jij dat met snacks/snoepen? Lukt het jou wèl om maat te houden? Dat zou ik graag eens willen leren... :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Uh ja ik ben niet zo van het snoepen... das wel makkelijk. Ik doe gerust 1 maand met een reep chocola. Maar alles wat hartig is ben ik dól op! Vooral kaas.

En wat is jouw doel, Koolmees? Hoe is het afvallen bij jou gegaan tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom belly! Wij hebben dezelfde lengte en ongeveer zelfde gewicht.
Het geheim van slanke mensen vind ik ook een goed boek. Daar kun je wat mee. Ik ga em binnenkort ook weer eens doorlezen als ik em in de verhuisdozen terug heb gevonden. Al tijdje niet meer gedaan. Toch helpt het om zo nu en dan even door te lezen.

Wat ben je al veel afgevallen! Knap hoor!

Vorige week wilde ik mezelf snoepen ontzeggen, maar dat werkt bij mij totaal niet en toch probeer ik het elke keer weer. Ik denk dan echt de hele dag aan eten en als ik dan iets lekkers te pakken krijg dan ga ik helemaal los. Vanaf vorige week vrijdag het toch weer over een andere boeg gegooid. Met mate eten, dus niets verbieden. En dan echt iets kiezen wat ik heeeeel lekker vindt. En het moet per stuk of klein verpakt zijn. Ik weet dat als ik een grote reep chocola pak, die helemaal opgaat. Ik kan niet een klein stukje nemen omdat het op "moet".

Voorbeeld:
Vrijdagavond een chocolade hertog ijstoetje dame blanche gehad. Dat is een klein bakje ongeveer 200 calorieën.
Maar zooo lekker!

Zaterdag competitie gespeeld en klein stukje heerlijke taart gegeten. Verder niks. Als het taart was die ik niet super lekker zou vinden had ik em afgeslagen.

Zondag magnum ijs gegeten. Wel veel (zo'n bak), maar 1 x per week mag ik uit m'n dak gaan.

Heb mini milky ways gekocht. Ik woon nu (tijdelijk) op de tweede verdieping met een gedeelde keuken op begane grond. De Milky ways liggen in de keuken en ik neem er na het avondeten 2 mee naar boven. Daarna kom ik niet meer beneden. Dan eet ik die 2 en meer niet. Gaat afgelopen week goed. Ik wil alleen nog wel wat afwisseling, maar dit was even een test. Omdat ik weet dat ik s'avonds iets lekkers mag denk ik niet de hele dag aan eten.

Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ik niet elke dag meer snoep, maar ik wil op deze manier leren dat ik ook met mate kan eten. Ik eet nu ook langzamer om er bewust van te genieten. Heb dan ook al ervaren dat ik van 2 meer geniet dan wanneer ik er 10 zou eten. Dan had ik ze gewoon als een trein in mijn mond gestopt en eigenlijk niet eens geproefd.
Maar heb ook al de gedachte gehad dat als ik de hele zak naast mij had liggen em waarschijnlijk helemaal leeg had gegeten. Dat kon dus niet want hij lag niet naast mij. Maar achteraf voelde het goed dat ik dat niet gedaan had.

Ik weet nog niet wat dit met mijn gewicht gaat doen. Ik snoep nog wel elke dag, maar wel een stuk minder dan normaal. Eerst maar even aankijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jippie! Weer onder de 64! 63,8! Kijken hoe het de komende week gaat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat GOED, Plukkie!! :yes: Inderdaad eens kijken of het op deze manier goed blijft gaan volgende week. Op naar de 63! Succes!

Belly, mijn doel is om weer in de 75 te wegen. Laten we zeggen 75,5 kg. Ik woog gisteren 78,7, dus er moet ruim 3 kilo af. Jaren geleden ben ik afgevallen van 88 naar 75 kilo, maar nu dus weer een paar kilo teveel.

Mijn huidige strategie is voornamelijk geen chips eten. En zo min mogelijk ander snoep. Dat is bij mij echt de boosdoener.

Dingen die ik al ingevoerd/veranderd heb:
- Geen/weinig kcal drinken
- Kwark als ontbijt in plaats van brood.
- Minder kcal in mijn broodbeleg tijdens de lunch. Vroeger at ik voornamelijk kaas en tonijnsalade op brood. Nu eet ik veel vaker appelstroop, filet americain, of magere smeerkaas.
- Veel minder vaak pasta's of ovengerechten (met kaas) als avondeten, maar in plaats daarvan groente, zilvervliesrijst en (biologisch) vlees, vis of vega.

Vroeger wogen de meesten van ons zich op maandag, maar nu varieert het nogal. Laat maar weten als je ook in de tabel wil!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wel in de tabel.
Vanochtend 64,1! Ik ben blij, gestaag verder. Ik ga ervoor om Plukkie te volgen tot onder de 64.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw belly, wat knap, weer 800 gram eraf! Dat is echt veel! Heb je het idee dat je je hiervoor veel moet ontzeggen?
Ik zal je in de tabel zetten!

Haha, dat is wel een goeie: lukt het jou om Plukkie te volgen? Gogogo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet goed hoe zwaar ik mezelf moet vinden. Gisteren woog ik 78,1 en vanmorgen 80,0...
Zal wel vocht en zout zijn. Morgenochtend nog eens wegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, bedankt! Ben er erg blij mee! Ik ga deze manier gewoon een paar weken testen. Na een paar weken zal het ook wel een gewoonte zijn geworden, hoop ik.

Als je zoveel in gewicht fluctueerd zal het wel water zijn ja. Ben benieuwd wat je vandaag weegt.

@belly, lekker 64,1!! Nog een klein beetje en je zit ook weer onder de 64!

Deze week ga ik gewoon weer verder met gematigd snoepen. Kijken wat het zaterdag op de weegschaal doet. Ik zou al blij zijn als ik qua gewicht gelijk ben gebleven. Doordat het lang weekend was toch wel wat slechter gegeten. Een keer patat en een keer als lunch croissantjes enzo. Hopelijk maak ik dat de rest van de week nog goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven