Lijf & Lijn alle pijlers

Aangekomen bij kerstdiner

27-12-2019 11:10 42 berichten
Hee!
Het kerstdiner was erg gezzelig, maar ik heb echt veel te veel gegeten. Mensen zeggen dat je op een dag maar een halve kilo aan kan komen, maar ik stond op de weegschaal gister avond. 3 kilo erbij, vannochtend had mijn buik de normale vorm wel weer terug (vorige dag een beetje opheblazen) maar nog steeds 3 kilo erbij. Hoe kan dit + trekt dit weg? Of moet ik in 2020 maar eens de crosstrainer erbij pakken?
21.000 calorieën is niet veel hoor, een crackertje levert meer op, maar daar kom je geen 3 kilogram van aan.
Maar 21.000.000 oftewel 21.000 kcal wel.
Gek genoeg ben ik lichter dan voor de kerst, maar dat past vast wel binnen de standaarddeviatie van de metingen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom eet je dan zoveel? Neem van alles een beetje, en stop als je genoeg hebt. En waarom een hele fles wijn als 1 glas ook lekker is? Snap al dat gevreet echt niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-12-2019 12:24
Waarom eet je dan zoveel? Neem van alles een beetje, en stop als je genoeg hebt. En waarom een hele fles wijn als 1 glas ook lekker is? Snap al dat gevreet echt niet.
Als ik stop als ik genoeg heb eet ik nog veel meer.
Hoewel, sinds mijn maagverkleining heb ik idd wel eens het gevoel dat ik genoeg heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-12-2019 12:24
Waarom eet je dan zoveel? Neem van alles een beetje, en stop als je genoeg hebt. En waarom een hele fles wijn als 1 glas ook lekker is? Snap al dat gevreet echt niet.
Bij feestjes en sociale gelegenheden merken mensen altijd pas 'te laat' dat ze genoeg gegeten hebben. Gezelligheid, praten, onoplettend eten. Niets mis mee trouwens, maar even om te verklaren waarom dat vaak zo is dan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En omdat het ook gewoon heel lekker is. Op een gemiddelde doordeweekse dag heb ik niet zoveel lekkernijen tot m’n beschikking hoor. Dus ja, dan eet ik wel meer dan normaal. Net als wanneer ik uit eten ga. Heerlijk.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-12-2019 12:24
Waarom eet je dan zoveel? Neem van alles een beetje, en stop als je genoeg hebt. En waarom een hele fles wijn als 1 glas ook lekker is? Snap al dat gevreet echt niet.

Sommige mensen hebben of herkennen dat gevoel van genoeg niet (meer) of te laat.
.
Alle reacties Link kopieren
Als je juist elke dag eens gaat wegen een tijd lang, zie je dat je gewicht altijd gekke sprongen kan maken die je soms niet kan plaatsen. Dan schrik je er ook niet meer zo van als dit eens gebeurt.
.
Madeliefjees schreef:
27-12-2019 12:24
Waarom eet je dan zoveel? Neem van alles een beetje, en stop als je genoeg hebt. En waarom een hele fles wijn als 1 glas ook lekker is? Snap al dat gevreet echt niet.
Ik doe dat wel. Wij hadden gisteren vier gangen. De eerste gang was salade met vis, die had ik op, net als de soep van gegrilde groenten. 3/4 van het hoofd- en nagerecht zijn op het bord van mijn man beland. Misschien wel logisch aangezien hij veel groter is en 4 uur per week sport, maar voor mijn gevoel let ik dus wel op.
Alle reacties Link kopieren
1 kilo vet = 7700 calorien.

Je zal vast veel gegeten hebben, maar echt niet zoveel.

Het is vooral veel vocht wat je vasthoudt en je maagdarmkanaal zit vol met eten.

Je wordt niet dik tijdens de kerstdagen maar van 27 december - 23 december
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
27-12-2019 12:32
En omdat het ook gewoon heel lekker is. Op een gemiddelde doordeweekse dag heb ik niet zoveel lekkernijen tot m’n beschikking hoor. Dus ja, dan eet ik wel meer dan normaal. Net als wanneer ik uit eten ga. Heerlijk.
Ook. Heerlijk toch.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Oh zucht..

Dus: 3 kilo kan er makkelijk bij komen doordat je zouter hebt gegeten en daardoor wat meer vocht vasthoudt, net wat langer niet naar het toilet zijn geweest dan normaal, net iets minder actief zijn dan je normaal bent (wat dan ook de stoelgang weer wat vertraagt), maar ook door leuke bullshit dingen als hormonale schommelingen.


Ik zou vooral zeggen: maak je er niet al te druk om, niet als dit voor jou een eenmalige uitschieter naar boven is. En ga niet elke dag op die stomme weegschaal staan, en al helemaal niet 's avonds als al je eten en drinken van de dag, plus het vocht wat ELK LICHAAM in de loop van de dag vast gaat houden, invloed hebben. Een keer per week, trouw op hetzelfde moment van de week, wegen is meer dan genoeg, en geeft een veel betrouwbaarder beeld dan wanneer je je elke dag weegt.
S-Meds schreef:
27-12-2019 11:57
als je drie kilo bent aangekomen heb je ongeveer 21.000 calorieën teveel gegeten.
Normaal gesproken eet een vrouw ongeveer 2000 calorieën, tenzij je drie dagen lang olijfolie hebt gedronken kan dit gewoon niet waar zijn

Daar val je eerder van af omdat je dan non-stop op het toilet zit
Anoniem262821034 schreef:
27-12-2019 12:38
Sommige mensen hebben of herkennen dat gevoel van genoeg niet (meer) of te laat.
Kun je het gevoel ook juist leren negeren? Als je bijv op een zeer uitgebreid diner zit? Mijn hersenen geven namelijk altijd veel eerder stopsignalen af dan wat ik eigenlijk op krijg. Dan wil ik eigenlijk dooreten en weet ik dat het logisch gezien ook kan, maar krijg ik als het ware een blokkade om door te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik.vind het maar onzin. Natuurlijk eet je meer met kerst dan anders. Maar zoveel? Valt toch ook wel mee? Gister lekkere salade op met kip, en carpaccio. Hoofdgerecht wat frietjes en vlees. Ook groente erbij. En ijs als nagerecht. Heus meer gegeten dan anders, ik zat goed vol, maar ook weer niet overdreven veel hoor. Dan kan ik beter naar de complete 2 wkn kerstvakantie kijken, met verjaardagen erbij en oud en nieuw etc. Maar goed, ook genoeg blijven bewegen naast het eten en dan geloof ik het wel.
Heb er niet heel veel verstand van masr lijkt me dat je wel heel erg veel gegeten moet hebben wil je van 1 dag, of zelfs maar van 1 diner?) Zoveel aangekomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-12-2019 13:20
Kun je het gevoel ook juist leren negeren? Als je bijv op een zeer uitgebreid diner zit? Mijn hersenen geven namelijk altijd veel eerder stopsignalen af dan wat ik eigenlijk op krijg. Dan wil ik eigenlijk dooreten en weet ik dat het logisch gezien ook kan, maar krijg ik als het ware een blokkade om door te eten.

Als je maar lang genoeg stug door eet, denk ik wel dat je dat moet kunnen ‘leren’ (aanwennen eigenlijk), maar dat is denk ik net zo min leuk als heel bewust bezig moeten zijn om minder te eten..
.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-12-2019 13:20
Kun je het gevoel ook juist leren negeren? Als je bijv op een zeer uitgebreid diner zit? Mijn hersenen geven namelijk altijd veel eerder stopsignalen af dan wat ik eigenlijk op krijg. Dan wil ik eigenlijk dooreten en weet ik dat het logisch gezien ook kan, maar krijg ik als het ware een blokkade om door te eten.
Ja, dat kan. Dat moeten bv mensen doen die moeten aankomen. Die moeten door dat volle gevoel heen leren eten.
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
27-12-2019 11:31
Ik ga elke dag op de weegschaal, dus dat vind ik nog niet zo gek.
Wel gek vind ik het als je zo'n 3 kilo niet weet te relativeren.
.
Waarom?

Dat laatste sluit ik me bij aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven