Lijf & Lijn alle pijlers

After holiday, gezonder eten en afvallen!

20-08-2025 15:42 562 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!

Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?

Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!

Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

🍓🍎🍉🥦🥒🍅🍲
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
Ik ben gelukkig weer beter, naar virus. Jongste kind had het tegelijkertijd, oudste kind heb ik net ziek van school gehaald. Gelukkig duurde het bij mij maar 2 dagen, dus nu weer ok. Alleen wat minder goed gegeten. Eerste dag had ik amper trek, behalve in beschuitjes met kaas haha. Terwijl ik de kaas juist beetje had verbannen ivm het afvallen. Gister vooral mezelf lekkere dingen gegund oeps, maar vandaag weer gelijk netjes aan de slag gegaan dus geen ramp. Sommige dagen lukt het nou eenmaal even niet, maar pak nu de draad weer op en dat is het belangrijkste!
Swampi schreef:
06-10-2025 16:30
Nieuwe week!

@Loes: goed dat je aan de bak gaat! Leg alleen de lat niet te hoog voor jezelf. 2x per week sporten is ook prima en alles daarboven is mooi meegenomen. Beetje lief zijn voor jezelf zodat je ook goed kunt mantelzorgen :heart:

@Plastics: wat leuk dat je gister weer ging rennen!

Hier alles oké. Ik ga vanaf november starten met krachttraining naast 2/3x pw hardlopen en 2x pw wandelen.
Jij ook goed bezig! Was loop jij gemiddeld hard? Hoeveel km's?
Plasticss schreef:
06-10-2025 18:03
Jij ook goed bezig! Was loop jij gemiddeld hard? Hoeveel km's?
Nou, ik ben nog bezig met het opbouwschema van Evy dus ehm, 2km? :proud:
Swampi schreef:
06-10-2025 18:22
Nou, ik ben nog bezig met het opbouwschema van Evy dus ehm, 2km? :proud:
Toch goed? Zolang je maar lekker beweegt en je het ook leuk vindt :D ga je ooit meedoen met een run?
Ik doe mee @plasticss!

Ik zit al 2 avonden wat nootjes te eten, maar dat wil ik niet meer. Ik ga vanaf nu nee zeggen en voor wat kwark met fruit!

Overdag gaat het goed, afgelopen weekend heerlijk gegeten, taartje gegeten en echt genoten. Maar nu wil ik echt strakker!

Waar ik vertelde dat ik aan de mini pil ben begonnen, ik ga er ook mee stoppen. Mijn huid zit vol pukkels en al 2 weken doorbraak bloedingen.

Met mijn vinger gaat het beter en vanaf 1 november hoop ik weer dagelijks mijn loopband te pakken.

De slowcooker staat voor het eerst aan en daar gaat vanavond nog pompoen en aardappeltjes uit de oven bij.
Gisteren een hele goede dag gehad! Trots op mezelf en niks slechts gegeten:

Vandaag weer na 1 week naar kantoor, gezonde dingen mee. (Kipfilet met augurk voor snack, appel, tosti met kaas, komkommer tomaat en dressing voor een salade en fruit met spelt en kwark voor ontbijt.

Omdat ik mezelf op kantoor altijd wat lekkers gun drink ik een 0% blikje pink grapefruit.

Volgende week werk ik een dag extra in een restaurant i inclusief lunch, drinken en diner. Laptop en en gewoon werken tussen alles door. Die dag wil ik bewust kiezen maar wel genieten. Extra uitdaging!
Hi! Lekker bezig Beauty!
Nadat ik vorig weekend ziek was, had ik daarna moeite om weer in m'n fijne ritme te komen. Het ging zo vanzelf en nu moest het weer op discipline. Gelukkig gaat het sinds maandag weer helemaal goed en zonder moeite. Afgelopen woensdag zat ik weer ongeveer op m'n 'laagste' gewicht sinds ik hier ben begonnen met afvallen. Hopelijk is er vrijdag of na het weekend zelfs weer wat af!

Gisteren ben ik even naar een supertoffe vintagewinkel geweest. De vorige keren ging ik steeds naar huis met niks, omdat het net niet mooi zat allemaal. Nu heb ik 4 items gekocht, waaronder een broek en een rok, dat is altijd lastig bij mij. Dus helemaal blij mee! Deze 4 kilo is bij mij net het verschil tussen meh en yeah! 😉

Succes allemaal vandaag en richting het weekend! 💪🏻💪🏻
Lekker bezig met hardlopen swampi en plasticss!
En welkom nog voor Loes!

Ik heb wat terugslag.. ik kon het snaaien niet laten de afgelopen dagen. Ik ben nog steeds verkouden en zit even niet zo lekker in m’n vel, en dan is de discipline weer ver te zoeken.

Dus dat verschil tussen ‘Meh’ en ‘Yeah’ herken ik heel goed. De wekelijkse weekdag gaf nu 60,5 kg aan. Dus de Yeah van 59 is weer uit zicht en ik voel me ook meteen weer meer chubby.
Dus kop op! Nee zeggen tegen mezelf en weer op naar de onder de 60-kilogrens 💪🏻
@Plastics: ik weet het nog niet. Het is niet een doel an sich. Ik wil gewoon een betere conditie en ik zie wel hoever ik kom.

Lekker bezig meiden! Fijn dat iedereen in zijn ritme zit. Ik ben al een paar dagen hetzelfde gewicht en ik ben opeens ongesteld geworden (ruim een week te vroeg). Dus dat zou daarom kunnen. Fijn hoor, de perimenopauze
@swampi: oh ja, lastig zeg. Dan heb je opeens geen idee meer van je cyclus. Misschien na de tijd wel weer 'zomaar' wat afgevallen. Dat zou fijn zijn!

@Filomena: lastig is dat he, dat als je je niet zo goed voelt het moeilijker is om gezonde keuzes te maken. Terwijl dat juist ook goed zou zijn om weer fit te worden. Maar oh zo herkenbaar. Hopelijk lukt het je om de boel weer op te pakken en knap je snel weer helemaal op. Succes!

Ik heb net op de weegschaal gestaan: 71,2! Heel blij mee. Nu bijna 5 kilo afgevallen in totaal en de 6 komt steeds dichterbij.
Hee allemaal, hier wat moeite na de hectische periode om weer in het ritme te komen. Vandaag 88,2 op de weegschaal, wel wat eraf maar niet zoveel als ik had gewild. Ik ga vandaag een flink stuk wandelen en weer wat meer schrijven hier. Dat gaat hopelijk helpen als stok achter de deur!

Om het even positief te bekijken, ik ben al wel 8,8 kilo afgevallen. En daar ben ik mega blij mee. Nog 12,2 kilo te gaan!

Lekker bezig bb14! En de rest natuurlijk ook. Filomena, herkenbaar van het snaaien. Ik heb daar nu ook echt last van.
Kwikstaart, je bent goed bezig en na een moeilijke periode is het logisch om moeilijker in het gezonde ritme te komen.

Dit is het echte leven en dit hoort er dus ook bij! Kleine stapjes zijn hele grote stappen. Je doel ga je halen, maar misschien duurt het iets langer.
Toch knap Kwikstaart! Leg nu niet teveel druk op jezelf met het afvallen, je hebt al genoeg aan je hoofd. Stabiel zijn nu is ook al goed.

Na het ziek zijn vorig weekend, ben ik deze week nog zo moe. Slecht slapen helpt daar ook niet bij pff. Maar dan gaat het snaaien toch wat gemakkelijker helaas, zo jammer. Weet mezelf regelmatig een halt toe te roepen (weet je zeker dat je dit nu wilt eten?!) maar het blijft lastig. Hopelijk gauw weer wat fitter, dan gaat het toch makkelijker.
Heel begrijpelijk hoor kwikstaart. Het lukte eerder, dus langzaamaan kom je daar zeker weer. Stapje voor stapje en voor nu is mild zijn voor jezelf ook gewoon goed.

@Huismusje
Heel herkenbaar ook, als ik vermoeider ben is mijn zelfbeheersing ook stukken slechter.

Ik heb een beetje een gemengd gevoel over deze week. Aan de ene kant best vaak snacks laten liggen waar ik normaal voor gezwicht zou zijn, maar aan de andere kant ook twee wat mindere dagen. Van het soort: iemand deelt gebak uit op het werk en te laat thuis om te koken. Hopelijk pakt het alles bij elkaar toch goed genoeg uit om een klein beetje eraf te hebben.

Sporten gaat wel goed, 2x geweest en ik heb morgen en overmorgen nog een sessie gepland staan. Daardoor zit ik wel beter in mijn vel. Bovendien merk ik dat als ik 's ochtends gesport heb ik de rest van de dag makkelijker de slechte dingen links laat liggen, dus dat is een gunstig bij-effect!
Joehoe! Lekker begin van het weekend hier.
-0,4kg, de weegschaal geeft momenteel 77,6 kg aan. Ik ben weer goed op weg!
Vanaf woensdag weer strakker gaan eten en dat geeft resultaat.

Dus ik ga hier lekker mee door en geniet en kies bewust komende week als ik even geen invloed heb op het diner, lunch en tussendoortje.
Ik ben ook blij, een pond eraf deze week en ik moet ongesteld worden dus houd vast ook vocht vast.
Zo dadelijk mijn gezonde ontbijttaartje opeten met een capuchino.
Het is wat het is
Vanochtend 78,4 (-0,6) en dat is toch wel een meevaller na een week die niet echt goed ging. Hopelijk kan ik dat volgende week in elk geval vasthouden.
Deze week ging het iets minder goed. Vooral in de avond iets teveel gaan snaaien, onder het motto "het streefgewicht is in zicht".

Sowieso gaat het nog een uitdaging worden wat wel en niet te eten om op gewicht te blijven.
Bb14 wat fijn dat je bent afgevallen!
Kwikstart jij ook lekker bezig! Wandelen is sowieso fijn, ook voor je koppie. En eraf is eraf
Huismusje ziek(ig) zijn is idd niet prettig en slecht slapen is gewoon heel rot. Hopelijk knap je snel op :heart:
Loes wat een mooie start, ondanks lastige dagen, lekker zeg!
Beauty wat fijn! Onder de 78.
Joppy ook fijn! Wat voor ontbijttaartje heb je?

Qua eten ga ik goed, maar de weegschaal gaat weer omhoog. Het is de menstruatie (da’s altijd in de week van het menstrueren) dus ik weet dat het er vanzelf weer afgaat. Gister was mijn vader jarig en heb ik een mini slofje op. Zo heten de gevulde, ronde koekjes die je bij ah en picnic kan kopen. Was echt prima!

Vandaag weer lekker gerent en ik moet nog 1 les en dan zit het opbouwschema erop en dan ga ik starten met de 5km training.

En nu in de tuin buffelen, meh
Deze Swampi:

https://courgetticonfetti.nl/recept/pas ... bijttaart/

Hij is alleen nogal zacht gebleven. Misschien toch ergens iets verkeerds gedaan? Nu in porties verdeeld en in de vriezer gedaan. Ik vind het echt heel lekker.
Het is wat het is
Dank Joppie! Ziet er lekker uit

Hier een wat minder weekend qua eten. Zwager was jarig en we hebben lekker geluncht, taart en chips gegeten. Ik had gister geen zin in opletten en dat is ook prima. Helaas was dat dan weer wel gelijk zichtbaar op de weegschaal.

Maar: vandaag weer normaal doen.

Mijn ontbijt-hyperfocus is momenteel: sojamelk met havermout en chiazaad, kwak kwark, veel kaneel, kleine stukjes gedroogde abrikoos, pompoenpitten en een appel in stukjes uit de magnetron. Veel vezels, eiwit en ijzer. En heul lekker (ik maak het de avond vtv)
Vanmiddag 1 roggebrood met appelstroop en 1 met hummus en kip en een gekookt eitje
Vanavond een pastarecept wat ik nog niet ken.
Tussendoor een glas drinkyoghurt met proteïne, mandarijnen en cherrytomaten

Iedereen succes weer vandaag!
Dank voor jullie steunende reacties! Dat helpt echt heel erg om de handdoek niet in de ring te gooien.

Weer een nieuwe week. Ik had geen topweekend qua eten, wel veel bewogen. Vandaag ga ik weer in mjnn standaard eetritme. Op naar nog meer kilo's eraf :)

Succes iedereen!
Goedemorgen allemaal. Swampi je schrijft dat het gelijk zichtbaar is op de weegschaal maar chips bijvoorbeeld zijn nogal zout dus het zou ( tenminste ik zie het altijd gelijk op de weegschaal en voel het aan mijn ringen) ook gewoon vocht kunnen zijn.
Het is wat het is
Bij mij zit er idd ook gelijk een halve kilo aan na zout eten (pizza, chips, sushi enz) dag later is het er weer af dus was dan puur vocht.

Ik was mentaal niet zo lekker dit weekend en dat is normaal mijn reden om te gaan snaaien. Had al bijna een pak chocolade koekjes gepakt maar heel wijselijk een plak ontbijtkoek zero genomen. Toch iets te eten, maar niet gelijk rampzalig zoals een pak koekjes haha. Weer zo'n klein momentje dat me moed geeft om vol te houden!

Succes allemaal deze week :)
Ik ben nogal gek op pepernoten maar eet dan snel teveel🫣
Nu zijn er pepernootrepen van bolletje, 75 calorieën per reep. Dat is best te doen qua calorieën 😂
Het is wat het is

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven