Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Ik kan alleen maar dromen van een gewicht van 65 kilo, dat is niet eens mijn streefgewicht

Ik vind het soms wel lastig, merk ik, om in een topic te schrijven waarin bijna iedereen eigenlijk een gezond gewicht en bmi heeft en alleen maar af willen vallen, omdat dat mooier is. Maar het is hier wel lekker actief en gezellig. Dus ik blijf nog even hangen hier.

Gisteren vreselijk de fout ingegaan. Bonbons en chocolate chip koekjes op. Ik geef de schuld maar aan dat ik ongesteld ben. Dan heb ik grote behoefte aan chocolade. Ik mag dat 1 dag eten van mezelf en daarna niet meer. Dus vanaf vandaag weer streng diëten.
Ik bedoel dat niet verkeerd trouwens hoor! Ieder mag zijn eigen reden hebben om te lijnen uiteraard
Nou het is natuurlijk ook gewoon gezonder. Ik had mn streefgewicht en ben aangekomen, dus dat wil ik er weer af omdat IK.me daar beter bij voel...maar ik kom wel van een BMI van 28,4.

Sorry als je daar last van hebt....maar gaan voor een zo gezond mogelijk gewicht waar je je goed bij goed is volgens mij geen probleem.

Misschien moet ik op zoek naar een ander topic waar het geen probleem is om het beste voor jezelf te willen omdat anderen nog ver van hun doel zitten.
Hoi meiden hier ben ik ook weer even.

k weet dus al dat er maandag een mega verschil op de schaal staat maar ook dat dat niet reel is en door de spanningen komt. Maar Ok, positief bekeken ben ik in een jaar niet zo licht geweest als nu

Genoeg over mij nu ff

@ Evda oh is die ontbijtkoek zero lekker ja? Eens kijken of ze die in ene kleine verpakking hebben (zodat ik niet gelijk het hele ding hoef weg te gooien als ik hem niet lekker vind haha)

@ Jua hoe gaat het nu bij jou? En ik heb ook al die linkjes en begrippen niet in de kop hahaha. Ik weet nog net dat MFP my fitness pal is.

@ Judith hoe gaat het nu meis? Heftig dat je je vies voelt, waar komt dat door dan? Wel heel goed kleine doelen. Ik wil ook naar de 70 en nog wat lager, maar eerst uit de 80, dan naar de 75.... Dat werkt een stuk beter in mijn kop ook. 61 en strakker is toch ook een supermooi doel voor jou?

Wat betreft de twee meiden die op de wachtlijst staan, hebben die nog wel ergens op gereageerd daarna? Anders zou ik ze niet klakkeloos in de tabel zetten. Wellicht dan eerst ff een PM sturen of ze nog mee willen doen en anders gewoon melden dat er weer plekken vrij zijn. Zou ik denk ik doen.

@ Twilight oh ja hous schoonmaken zeker goede workout! En nee al dat water wordt nooit lekker haha Ik sturggle ermee maar de meeste dagen heb ik toch wel 4 glazen gehaald. Haha I love jouw batterijen! Goed resultaat ook in de sportschool! Ik eet qua avondeten wat het ook is tesamen meestal 500 gram.

@ Evda gewoon doen die 2 kogels. Net wat je zegt: bij alles schrappen verdwijnt je motivatie.

@ Jane-Ice zumba! Lekker is dat!!!! En overblijfselen gewoon weggooien, tenminste dat doe ik altijd.

@ Maloekewel lekker die grillworst en verder ziet je lijstje er toch netjes uit!

@ Isa beterschap!!!! Ja het heerst weer, op het werk ook iedereen. Ik en ook gek op mandarijnen, en die 16kcal bevallen me wel haha. Ik heb Ali Expres eens een kado voor mijn vriend besteld en dat ging prima.

@ Karen jij dus ook een relatie in het buitenland gehad? Ik vind het op zich goed te doen, ben er net zo snel als met de trein in groningen haha. Maar nu op dit moment met dit conflict is het zwaar KUT. Om het gewoon maar even zo te zeggen. 16 februari duurt nog heel lang. Knap dat je toch bent gaan hardlopen.

@ Bloempie super, onder de 90!!! Echt knap ook!!!!! Ik zit nu door alles ook schandalig dicht bij de 80, en probeer daar wel van te genieten ondanks dat de reden niet leuk is. En nee dubbelkut gaan we ons niet voelen, 1 x is al genoeg!

@ Woeffie laat je niet te gek maken he door de weegschaal. Als je hem niet geloofd dan misschien morgen zelfde tijdstip nog eens kijken? En anders loslaten en trots zijn!

Hier heb ik definitief de creamer uit de koffie geschrapt en drink ik nu zwart met 2 zoetjes. Ik heb elke dag (wel, behalve woensdag dus) 70 minuten gesport en die 4 glazen water zijn op de meeste dagen wel gelukt. Ik ben hier wle heel trots op ondanks alles dat er nu in mijn relatie speelt, dat ik de dubbelkut niet toesta!

Vandaag naar een van mijn 2 beste vriendinnen en morgen balansdagje. Goed weekend allemaa!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:31
25.09% gewijzigd
dubbel
Judith, niet gelijk zo gepikeerd doen hoor, het zegt meer over mij dan over jou. Het is notabene je eigen topic. Ik vulde later al aan dat iedereen uiteraard zijn eigen reden heeft om af te willen vallen en dat dat prima is
Oh en Isa, ik heb hier ook een BMI van 30 en moet ook minstens 13 kilo afvallen. En volgens mij wel meer meiden in dit topic nog. Ik vind zelf de mix wel fijn, omdat je ook over de laatste kilos leest en hoe dat gaat.

Ik kom juist uit ene topic waar iedereen maar 2 of 3 kilo moest afvallen en dara voelde ik me niet Ok. Ik woog toen nog 86.

In een ander topic mocht ik weer niet omdat ik niet 25 kilo minimaal kwijt wou maar 15....

De mix hier vind ik juist prettig.

Maar je bent niet de enige dus met een lange weg!

En nee Judith, juist niet weg gaan om diezelfde reden. Persoonlijk, maar dat is persoonlijk, vind ik juist de mix wel fijn. En wij beginnen nu met een lange weg maar die wordt ook korter als we verder zijn.
Isa lekker blijven schrijven hier! Jouw bmi is zelfs nog lager dan die van mij!

Ja chocolade en ongesteld zijn pffff. Ik heb er dit keer gelukkig van af kunnen blijven.

Ik mag geen red bull meer kopen, en dat scheelt een stuk. Want bij elk blikje red bull hoorde ook chocolade. Ik kan het serieus al zien aan mijn puisten, dat die minder worden! Dus ik zet door!

En heb sowieso de flow wel aardig te pakken! Dat stuk overgewicht moet sowieso weg dit jaar, ik probeer zwanger te worden, en overgewicht is dan ook niet goed.

Ik heb als enige nadeel dat iedereen in mijn omgeving al denkt dat ik zoveel ben afgevallen. En dat ben ik helemaal niet. Misschien zie ik er wel mooier/gelukkiger uit ofzo?
Hamaika, wat een rotsituatie! Dat je vriend daar niet ingrijpt snap ik echt niet, dat gaat je toch doen twijfelen aan hem. Bah. Ik hoop dat jullie er uit komen.

Je hebt ook maar gelijk ook eigenlijk over dit topic, een mix is ook wel leuk. Ik voelde me even zo stom, omdat ik dan nog zoveel af moet vallen en me nog helemaal niet voor kan stellen om slank te zijn. Sorry dames dat ik wat gezegd heb, ik bedoelde het niet rot
Oh wauw ineens al heel wat meer!

Judith ik denk ook zeker niet dat het een persoonlijke aanval naar jou is!

Lekker hier blijven (in je eigen topic! ) schrijven!

Net wat hamaika zegt ik vind de mix hier ook fijn!

Pfff Hamaika heftig hoor, ik hoop dat je er uit komt met je vriend!
Nee, het was absoluut geen persoonlijke aanval op Judith! Zo heb ik het helemaal niet bedoelt.
Nee niet weg gaan. Ik vind het juist met jullie fijn. We hebben elkaar een beetje leren kennen. Steunen elkaar goed.

Ik zal de weegschaal maar geloven. Misschien ben ik ook wel gewoon verast. De spijkerbroek die ik gister droeg zat ook losser als voorheen.
Weggaan? Wie? Niks ervan hoor!

Hamaika, wat een rotsituatie! Hier een knuffel

En wat lief dat je op iedereen reageerd! Leuk.
Prrrr, mauw miawwwww.
***Heb ondertussen bakjes salades gemaakt voor komende dagen,

er is nu ietjes meer ruimte in de koelkast voor een lading boodschappen.

-Wacht nog steeds-
Prrrr, mauw miawwwww.
Gisteren sprak ik met drie (echt stevige collega's, lees; echt een BMI dik in het rood) ...Waren stomverbaasd dat ik wilde afvallen en hoe ik met eten bezig was.... Dat bracht me met beide benen weer even geland.... Natuurlijk is het wel logisch dat ik wilde afvallen, in april woog ik nog 86 kilo... Maar met 77 bij 1.80 cm is het zeker geen must meer..

Er bestaat ook zoiets als ortexia ofzo...Zoek het woord nog ff op, dat is niet de bedoeling .
Hamaika: Ik kijk inderdaad ook naar of ze wel/niet meeschrijven ondanks een volle lijst. PB kan ik wel sturen evt. Wat een nare situatie, kan me goed voorstellen dat je daar mee zit, en voornamelijk dat hij er dan niets mee doet. Goede stappen neem je voor jezelf, daar ben ik echt supertrots op Zo knap!

Ik voel me dus nog steeds rot. Ik voel me echt vies en dat komt voornamelijk omdat ik mijn lijf zo echt niet mooi vind, ook al snappen sommigen dat niet. Ik vind de rollen en het feit dat ik sommige kleding gewoon niet meer aankan echt vreselijk.

Het helpt denk ik niet dat ik zelf er echt alles aan doe (qua gezond eten/niet snoepen/niet drinken) om het kwijt te raken, maar er niets van af gaat of juist gewoon nog bijkomt.

Ik ben wel erdoor gemotiveerder.

Isa, het komt vooral bij mij hard binnen juist omdat ik van de 81 kom en dus echt wel dat hele zelfde proces heb doorgemaakt. Die 4 kilo maken voor mij een wereld van verschil, en zoals ik zeg. 63 is een eerste stap, maar 61 de ultieme. Het is nu een gezond gewicht, maar ik wil echt de beste versie van mezelf worden - en dat was met 61-63 (speling)

Twilight, vaak val je in je gezicht het eerst af, dus dat valt mensen op, ook al is er niet veel af ofzo - en goed van je dat je de red bull laat staan!!! Grappig hè hoe al die zooi zaken dingen als je huid beïnvloed!

Woeffie: Ja, die mijlpalen zijn altijd overweldigend en het is altijd moeilijk die te erkennen/te geloven, maar wel doen hoor. Je bent juist heel goed bezig op het moment en erg gefocust! Vertrouw je resultaat!!
https://www.dietcetera.nl/ziektes-en-aa ... orthorexia
Evda, je bedoelt orthorexia nervosa.

Orthorexia nervosa is een eetstoornis waarbij de patiënt obsessief en systematisch voedingsmiddelen elimineert waarvan hij/zij denkt dat ze de gezondheid kunnen schaden. Bij orthorexia wordt er dus niet zo zeer weinig gegeten (zoals bij anorexia het geval is) maar overdreven gezond gegeten. Alles draait om kwaliteit, en niet per se om kwantiteit. Men wil niet dun zijn, maar zich puur, gezond en natuurlijk voelen.

De producten die worden gegeten door iemand met orthorexia hebben een extreem lage voedingsstofdichtheid. Ze zijn vetarm, koolhydraatarm, eiwitarm en caloriearm, waardoor ze nauwelijks brandstof en bouwstoffen leveren. Het dieet van een orthorexia-patiënt is over het geheel genomen dus veel te eentonig en armoedig, waardoor gevaarlijke of zelfs levensbedreigende tekorten aan energie, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen en spoorelementen ontstaan.

Ook gaan ze als kluizenaar leven/stoppen met leven omdat ze dan geen controle hebben over het voedsel (dus bv. niet meer uit eten gaan, helemaal geen snacks meer eten (nooit) - die leven dus alleen op salade en rauwkost, verder niets.
Jeetje wat een hoop posts! Heb ze net allemaal zitten lezen .

Ik heb aan het einde van vorig jaar steeds het idee gehad dat ik naar een vakantie aan het werken was, door de kerstdagen en oud & nieuw voelde het alsof er daarna een vakantie kwam. Maar die kwam helemaal niet en dus voelde ik me de afgelopen week alsof m'n hoofd vol met watten zat, helemaal in de war haha. Geen idee hoe dit kan maar ik had op donderdag pas het idee dat ik op gang kwam.

Qua eten was het opzich wel oke, niet veel gesnoept, maar ook niet genoeg gegeten. Nog steeds last van m'n kies en hoef volgende week vrijdag pas terug te komen. En deze week geen puf gehad om te sporten, dus ik ga zo met m'n luie reet van de bank af en naar de sportschool

We hebben een nieuwe keukenmachine en een slowcoocker dus die worden meteen uitgetest.. Gisteren deeg gemaakt en chocolate chip koekjes gebakken en Humus gemaakt (vanmiddag ga ik daar een nieuw recept van uitproberen). En de slowcoocker staat nu al even aan met karbonade (pulled pork moet het worden). Neem vanmiddag de koekjes maar mee naar m'n ouders voordat ze hier allemaal verdwijnen..

@Judith wat naar allemaal, snap dat je goed baalt van het gewicht (waar het ook vandaan mag komen). Niet opgeven hoor! Ik moest ook nooit iets van Havermout hebben maar sinds een jaar of twee eet ik het zo'n 3x per week als ontbijt, heerlijk .

@Femme ik kook aaaaaltijd te veel pasta en het gaat ook aaaaaltijd op ga de volgende keer 60 gram aanhouden.

Goed gewicht Bloempie! Ik vraag mezelf altijd af of ik er achteraf spijt van ga krijgen als ik dan ongezond ga eten omdat ik me niet goed voel (moet het mezelf som wel heeeeeeel vaak vragen), meestal helpt het wel..

@Hamaika jeetje wat een heftig verhaal! Het lijkt me nog vervelender dat je zover bij elkaar vandaan woont. Hoop dat je op skype een goed gesprek kan hebben en je jezelf daardoor weer iets beter voelt!

Leuk om jullie lijstjes allemaal te zien Een aantal keer in de week hou ik mijn dagen bij in My Fitness Pal, om te kijken of ik nog een beetje goed bezig ben, vind dat zelf ook wel motiverend.. Mijn weegschaal was vanmorgen erg aardig (60,5) maar het schommelt altijd behoorlijk dus hou mezelf daar niet teveel aan vast.

Fijn weekend allemaal!!
Judith, heb je niet een verkeerd zelfbeeld? Niet lullig bedoeld, maar vies met 65 kilo is niet realistisch mop!
Evda... Kijk. Dat soort reacties... Daar baal ik dus van.

IK voel me niet prettig met dit gewicht, omdat ik WEET dat ik me met 61-63 veel beter voelde.

Denk jij even hoe jij je zou voelen als je opeens weer een kledingmaat omhoog moest, zonder dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent?

Vies is misschien een overdreven woord, maar dat komt wel erbij in de buurt - ik baal gewoon, ontzettend. Ik voel me ontzettend verraden door mijn lichaam.

Ik vind het niet mooi, ik voel me er niet prettig bij. Ik vind het lelijk, omdat ik weet hoe het was. Jij zou toch ook niet nu weer terug willen naar +80?

Daar komt het op neer.

Ik had met 61 overigens nog een BMI van 21,4 (ondergrens is 18,5, bovengrens is 25) - 21,8 is precies op het midden van een gezond BMI - dus het is ook niet zo alsof ik dan belachelijk dun ben, of gevaarlijk bezig ofzo.
Niet zo aangevallen voelen hoor!

Je hoeft echt niet zo boos te reageren.

Ik vind het gewoon jammer dat je je vies voelt met zo'n mooi gewicht en wilde je eerder even wakker schudden net als mijn collega's mij gisteren goed wakker hebben geschud, goed bedoeld!

Maar goed, snap je punt, je mag het ook zelf weten uiteraard! Maar jezelf vies voelen is niet echt respectvol naar jezelf toe!
Judith, het lijkt me dat je er ook van baalt omdat het met je gezondheid nu niet lekker gaat. Het ligt niet eens aan je eigen eetpatroon dat het nu niet lukt. Dat lijkt me ook extra frustrerend voor je.

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, het verschil tussen 78 en 81 is voor mij gevoelsmatig ook heel groot. Dat getal had ik nooit meer willen zien.

Maar wat Evda net zegt vind ik ook wel zo, jezelf vies noemen klinkt heel naar.
Hey Judith, chill!!

Ik lees ook dat het allemaal goed bedoeld is!

En trouwens, ik snap heel goed hoe jij je voelt...soms ben ik ook heel verdrietig

en haat mezelf zelfs. Maar het komt goed, de doorzetter wint!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Judith sorry als ik je onbedoeld gekwetst heb..Ik vind het gewoon naar te lezen als je jezelf vies voelt..

We zouden ons nooit vies moeten voelen, ook niet met 20 kg te zwaar.

Een mens is mooi zoals ie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven