Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Hoi, ik zou graag meedoen met jullie als dat nog kan. Nu heb ik niet zoveel tijd om te schrijven. Vanmiddag zal ik mijn "verhaal" vertellen.
omdat er nog maar 1 plaats vrij is. Vandaar dit korte berichtje
Suikerbrood, heftig is dat. Je wil toch het liefst zien dat je kind gelukkig is en lekker in zijn vel zit.

Evda, ik ben ook een huismus. Ik vind het maar moeilijk om mezelf te activeren vaak. Dan wil ik eigenlijk vrijwilligerswerk gaan zoeken en ik blijf 't maar uitstellen onder het mom van allerlei smoesjes. Best wel suf, maar ik ben graag thuis ook.
Hier ook een huismuis, ga 3x pw sporten,3/4 dagen pw werken,

gemiddeld 1 x pm met vrienden afspreken,1x pm familie,1x pm met vriend weg.

Thats all...

Heerlijk thuis voor de buis/ achter tablet
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Evda2016 schreef op 10 januari 2017 @ 10:01:

[...]

Hè bah suikerbroodje, wat ontzettend naar!! Waar komt het uit voort? Heeft ze ook een psychische ''stoornis'' (sorry voor het woord, vind het zo'n naar woord maar niet naar bedoeld), dan kunnen ze haar daar misschien in begeleiden?

Of is ze erg aan het puberen?Wel ASS, maar puberen helemaal niet. Nooit gedaan ook.
Isa: Zoute popcorn kan niet 'zo veel' kwaad, haha ja dat had ik ook zaten we daar met 2 vrouwen tussen alle mannen.

Jane: Als ik een bed had...

Evda: Ja, dat herken ik! Ik vind het ook snel zone van het geld (ook; waarom wil iedereen per se uit eten, waarom niet gezellig met z'n allen gewoon koken ofzo?)

Ik geniet echt van alleen zijn, dus zit er ook niet mee. Maar wat je omschrijft; ik vind het voor echte vrienden ook makkelijker die tijd te maken dan voor die losse 'eens in de zoveel tijd' vrienden.

Ik ben ook voor koffiedates enzo, lekker makkelijk en snel.

Suikerbroodje: Wat naar, kan me goed voorstellen (ook vanuit deze ervaringen op mijn werk) dat dat lastig is, en moeilijk, omdat je dat niet 1, 2, 3 kan oplossen.

Isa: Ik herken wat jij omschrijft. Haha, vaak uitstel.

Ik heb trek!!! Mag zo m'n kaasknabbels gelukkig :p
Ik heb kaasknabbels en wortelsknabbels besteld, zijn ze eigenlijk wel lekker?
Prrrr, mauw miawwwww.
Wortel ken ik niet. Kaas vind ik wel lekker, paprika ook. Het is wel wennen, niet zout enzo natuurlijk.
Judith, het was zoete popcorn, dat kan vast wel heel veel kwaad. Ach, jammer dan.

Ik ga zo maar eens lunchen. Ik heb mijn eettijden allemaal naar later verschoven, zou dat kwaad kunnen? Ontbijt om 11.00, lunch 14.30 etc. Ik vind dat prettiger geloof ik. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik pas rond 9.00 uit bed kom hoor.
Leuke groep is dit. Ik wil graag meeschrijven.

Op 2 januari ben ik begonnen met lijnen en woog toen 70 kg bij een lengte van 1.61.

Te veel dus. Nu weeg ik 69,1 kg en m'n doel is eigenlijk 60 kg. Dat lijkt nu nog zoveel dat ik als eerste doel 65 kg heb gesteld.

De extra kilo's lijken allemaal op m'n buik te zitten en al m'n broeken zitten te strak in de taille.

Snoepen doe ik eigenlijk nooit maar mijn grootste struikelblok zijn de wijntjes.

Dit is m'n lijstje van gisteren;

O smoothie met amandelmelk en banaan

L bruin pistoletje. De helft met filet americain en de andere helft met pindakaas

T een schaaltje aardbeien

D 1 gekookte aardappel een gehaktbal met jus en sperziebonen en komkommer

'S Avonds nog 1 gin tonic en een glas witte wijn

Verder probeer ik iedere dag te sporten of te wandelen.

Vandaag tot nu toe bijna 18000 stappen gezet tijdens het sporten.
@hamaika ach wat een verdrietige situatie zo....:hug: eigenlijk weet je ook wel dat je t moet kappen maar dat is natuurlijk niet makkelijk...verdrietig.

@suikerbrood...ook knuf voor jou. Pfff als er met je kind niet goed gaat dat gaat je zo aan je hard. Heftig als t zo slecht gaat met je kind

@winter....ik heb ook last van lichtelijke winter depressies. Sowieso kan mijn lijf slecht er tegen. Bij de eerste zonnestralen in lente voel ik dat in elke spier...

In herfst winter vaak ziek, pijn in gewrichten etc etc...

Maar we gaan richting maart haha

@huismus ja ken t ook. Zeker sinds mijn eerste zwangerschap maar merk nu mijn kinderen grotere worden ( 4 &6) dat ik wel wat meer behoefte heb. Al is t ifee ook dat ik een keer uitgenodigd wordt voor bios ofzo.

Koffie date vind ik ook wel lekkerste hoor.

Het nadeel is dat ik thuis werk als zelfstandige dus mis de sociale contacten wel. Geen collega waar je een gesprek mee heb

Ik lees hier ff te veel lekkere dingen...stroopwafels ow krijg ik spontaan zin in

Maar ook broodjes die jullie eten.

Ik doe natuurlijk koolhydraat arm en ben brood verslaafd!!

Vind t dus erg moeilijk soms

En vergeet ik nog een hoop...sorry...op telefoon is bijlezen en onthouden moeilikker
Vind jullie kaas knabbels wrl grappig.

Mijn kinderen aten ze altijd...ik vond ze nooit zo.

Mag ik ook niet natuurlijk nu....
Hoezo niet? Deze (babyvoeding) hebben per zakje maar 64kcal - en ik moet echt mijn best doen het hele zakje in 1x te eten (en dan is het maar 15 gram) - wel koolhydraten, maar vrijwel geen suikers/zout/vetten

Oh duh, je doet koolhydraat arm, laat maar :p

Evien wil je de rest van je gegevens ook doorgeven dan aub? Sowieso mag je gewoon meeschrijven
Jeetje Suikerbroodje wat naar en heftig, ik hoop dat de afspraak goed verlopen is!

Hamaika wat een gedoe allemaal zeg en wat vervelend dat je niet gewoon met elkaar kunt praten. Het lijkt er ook niet echt op dat hij er moeite voor doet.. Is er voor jou nog een reden waardoor het wel goed zou komen?

Isa succes met stoppen, je kan het! Ik ben een welbekende 'gezelligheids roker' maar ben kliksigaretten gewend en die gaan uit de handel nu twee weken geen sigaret aangeraakt.

Ik word ook steeds meer een huismus Evda, vind het heel gezellig om met vrienden weg te gaan of om naar vrienden te gaan, maar kan ook zo genieten van een weekend lekker thuis niets doen

Ik ga ook eens op zoek naar de kaasknabbels Judith!

Heb vandaag een slechte dag gehad, had alleen lunch meegenomen naar m'n werk en verder niets, met ontzettende honger een bros reep opgegeten en drop fruit duo's die nog in m'n auto lagen. Heb nu dus ook geen honger en zin om nog normaal te eten.. Ga alvast maar alles klaarleggen voor morgen..
Gelukkig ben ik niet de enige huismus dan ..

Welkom Evien!

Vandaag een redelijk dagje, al kon ik die ene dropkogel net niet weerstaan.

Verder netjes gegeten, wel rond de 1800 kcal, maar veel bewogen (huishouden en 7 km fietsen).
quote:judith1107 schreef op 10 januari 2017 @ 18:36:

Hoezo niet? Deze (babyvoeding) hebben per zakje maar 64kcal - en ik moet echt mijn best doen het hele zakje in 1x te eten (en dan is het maar 15 gram) - wel koolhydraten, maar vrijwel geen suikers/zout/vetten

Oh duh, je doet koolhydraat arm, laat maar :p

Evien wil je de rest van je gegevens ook doorgeven dan aub? Sowieso mag je gewoon meeschrijven

Haha idd judith....

Ik vind t ook het meest moeilijkste dieet ever....

Maar houd nog ff vol want t werkte wel voor mij...

Ja natuurlijk

Lengte 1.60m

Start 70

Streef 60

2016 70

Huidig 69.1

Week -0,9

Totaal -0,9

BMI 27
Tailor: Oh ik herken dit, zo'n mooi dagje gepland, maar zo'n trek na de vergadering dat ik een blik knakworst heb opgezet, nog een zakje kaasknabbels op heb en eigenlijk nu nog zit te denken wat ik kan eten *zucht*

Evda: Die ene kogel zal je de kop niet kosten (hihi) - goed bezig hoor!

Jua: Ik vind het vooral moeilijk om juist niet meer kha te eten haha, het was veel makkelijker toen ik gewoon 'niets' mocht haha.

Evien: Je staat er in :D Welkom, veel succes! Ik vond je eetlijstje stiekem best weinig eigenlijk. Ik zou nog een stuk fruit oid toevoegen

Gin Tonic met tonic light scheelt weer wat kcal, wat ook werkt;

een skinny bitch - wodka spa rood en ijs

een greentini - groene thee, gin, wat honing en ijs
TailorMade, ik zou willen dat ik een gelegenheidsroker kon zijn. Helaas lukt dat me niet, dus dan maar helemaal niet.

Jua, als je koolhydraatarm zo moeilijk vind, waarom doe je het dan? Gewoon benieuwd hoor, geen kritiek ofzo

Evien, welkom.
Bedankt voor het toevoegen Judith en voor de tips. Gin tonic light ga ik zeker eens proberen.

Ik snap zelf ook niet waarom het afvallen zo langzaam gaat. Het zal ook wel met de leeftijd te maken hebben. Ik ben 47. Vandaag is m'n eetlijst:

O smoothie met spinazie ,komkommer, kersen , banaan en amandelmelk

L 3 bruine boterhammen met kipfilet

D gebakken aardappels, witlofsalade en kipfilet

T paar glazen cava
Het kan zijn dat je juist te weinig eet, waardoor je lichaam dus alles 'vast houdt' omdat het wilt voorkomen dat je verhongert (dat is dus een eind weg, maar zo ervaart je lichaam het dan niet)

Een smoothie zit vol met suikers (veel fruitsuikers), dus kan ook het afvallen beperken.

Cava is heel zoet ;)
Een smoothie met groente ook Judith? Lijkt me zo gezond
Mijn lijstje vandaag:

O: magere yoghurt met muesli

L : 2 oerbrood met halvarine, kaas en rucola

T: 1 oerbrood met halvarine, fricandeau, 2 mandarijnen

D: tagliatelle

T: magere kwark met een beetje walnoten

Gedronken : 4 mokken koffie, 4 glazen crystal clear, 2 mokken thee. Een keer genoeg gedronken!! Daar ben ik echt blij mee.
In die smoothie zitten 2 stuks fruit en voor de rest groente. 2 stuks fruit op een dag moet kunnen dacht ik.

En inderdaad is cava niet heel goed. Dat geld voor alles waar alcohol in zit. Helaas

Isa ik moet ook echt m'n best doen om genoeg water en thee te drinken.
Evien, ik drink echt altijd veel te weinig, ik heb nooit een dorstgevoel. Meestal zet mijn gezin drinken voor mijn neus, anders wordt het niks. Maar vandaag dus niet

Ik weet dat ook nooit zo goed met smoothies, ze lijken me gezond en zijn lekker. Ik beperk ze voor de zekerheid maar tot af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven