Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Oh Nikki appel met kaneel heerlijk, ik doe ook weleens kaneel door de appelmoes.

Lady wij lunchen niet buiten, mijn eetdates zijn in de avond. In de lunch gaan we altijd met 3 collegas wandelen. En ja mijn emotionele gesteldheid gaat op dit moment even voor alles. Slaap gelukkig wel goed deze week.

Judith fijn dat je je alweer wat beter voelt vandaag. Oh en die hele pizza er dus uit? Pfff heftig. Hopelijk hou je deze dagen nog wel iets aan vakantiegevoel over.

Nikki fijn dat voor jou uiteindelijk alles is goed gekomen meis. En lekker hoor zo een stuk chocolade een keer. Gewoon net wat je zegt morgen weer opletten!

Suikerbroodje carnaval zit er weer op ja. Wordt dat bij jou echt heel groot gevierd? Lijkt me wel leuk ooit een keer mee te maken. En hopelijk valt de schade mee

Karen welkom terug meis. Op voorhand vast een voor jou.

Zwaantje!!!!!!!!! Foei!!!! Maar ook voor jou geldt, als het bij een keer blijft..... Gewoon weer herpakken. Ik heb ook niet al te gezond gegeten net, broodje rookworst van de hema en vanavond uit eten. Maar had er zo een trek in en is ook al weken geleden.

Desje wat balen zeg. En wat veel ook, maar kan ook zout zijn he van die soep. Ik zou gewoon zelf pas maandag weer wegen. Ik ben de afgelopen paar dagen ook alweer wat aangekomen, amar had ook zowat niks gegeten dus denk ook dat dat daardoor komt. Maandag zien we de werkelijke stand wel weer
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:10
23.45% gewijzigd
@nikki: ja heerlijk! Ik ga het zeker vaker eten! Snack met weinig calorieën en het is heerlijk, ideaal!

@desje: Wat vervelend en gek van het gewicht! Is toch wel erg veel erbij.. Hopelijk was het even tijdelijk veel vocht vasthouden.

@hamaika: Ohzo! Ga je zelf wat bereiden? Dan kan je nog redelijk rekening houden met de lijn.

Ik ben vandaag de stad in geweest met een vriendin en ben helemaal kapot. Ben van 9.30 tot 16.00 weggeweest. Ik dacht dat wordt nog wat met eten maar ik heb eerst een verse muntthee met gember gehad en later bij de lunch een kom snert. Vond ik niet gek.. En heb dus best veel gelopen. 10.670 stappen staat op MyFitnessPal.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermout met amandelmelk, appel en cashewnoten

L: snert

A: woknoedels met Chinese wokgroenten, kip en sojasaus

T: sinaasappel of banaan
Ohja ik heb me vanmorgen gewogen en ik woog 68,6. Balen, maar ik had me het laatst eind januari gewogen en toen woog ik 67,4. In februari nogal losgegaan dus niet zo gek dat er weer wat aanzit. En dan te bedenken dat ik midden januari 66,1 woog (dat was na ziek zijn).
Hamaika van je afschrijven werk altijd goed vind ik. Mag ik vragen hoezo je in oktober contact met hem wilt opnemen? Als je het hier niet wilt zetten mag het ook privé hoor.

Lady je avond eten klinkt lekker!
Stand vanochtend was 64,6. Valt me nog mee aangezien ik twee maanden ongegeneerd heb lopen schransen, is 2,6 erbij (dat had ik soms ook wel in een week erbij). Maar wel tijd om weer eens op te letten. Wil toch wel graag nog eens naar de 60 kilo, hopelijk lukt het voor de zomer. Vandaag goede dag en bij thuiskomst gelijk eten opgezet want anders ga ik snaaien. Nu wachten en heb honger en teveel lekkers in huis. Ga vriendlief voeren zodat het snel weg is.

Nog steeds ziek Judith?

Jeetje Hamaika, wat heftig allemaal. Van je afschrijven zal zeker helpen.

Woeffie jij moet ook de broekriem aantrekken, kunnen we mooi samen doen!

Ik wil ook snert, lekker!! Laatst nog snert op van iemand die kampioen snert maken was, echt heel anders als uit de winkel.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
@woeffie: is ook heerlijk! En ook zo lekker snel en makkelijk, daar hou ik van!

@karen: Oh ben benieuwd! Ik had het bij la place en die was erg lekker. Ik kan het zelf ook niet maken (ofja nooit geprobeerd) dus altijd lekker dat ergens te eten.

Ik heb vanmiddag een stedentripje Rome geboekt met een vriendin. Ga over 2 weken weg voor 4 dagen. Heel veel zin in maar met diëten is dat wel lastig. Ik wil me niet totaal inhouden maar ooi niet helemaal losgaan. Ik denk dat ik maar een lijstje regels voor mezelf maak van geen frisdrank enz. Iemand tips?
Hamaika Vanavond lekker afleiding in ieder geval

Lady: Wel oppassen dat je met zoveel beweging dan niet te weinig eet

Wat betreft de city trip; diëten is zinloos, lijstjes maken qua regels ook. Ik doe meestal de algemene regel 'ga ik hiervan genieten of krijg ik spijt' en bij het eten niet 'en en en' maar 'of... of'

Dus in Rome: Niet EN een Pizza of Pasta EN wijn EN een toetje EN nog een cappuccino - bv.

Overigens heb je in Rome echt heel heel heeeeeeel veel lekkere groente/vlees/vis gerechten, en ook gezonde snacks - dat is dan wel een overweging die je moet willen maken. Ik heb in Rome echt kunnen genieten van heerlijk fruit, heerlijk bereide groentes, magere antipasti etc. - daarnaast loop je veel, dus als je bewuste keuzes maakt her en der, dan kunnen die paar slechte keuzes geen kwaad. Ik was tijdens mijn trip bij terugkomst gewoon anderhalf kilo lichter door het vele wandelen (maar moet wel melden dat ik bv. ook door Rome ging hardlopen - toen zat ik nog echt in m'n 'ik wil een zomerbody' fase :p)

Ik krijg spontaan reis-zin hierdoor, en had eigenlijk net besloten dat dat dit jaar er wrs. niet in zou zitten haha.

Karen!!! Als we er samen voor gaan, we zijn nu om en nabij op hetzelfde punt qua gewicht. Ik ga niet meer voor de 60, dat is denk ik reëel gezien met bewust eten niet meer mogelijk door de overgang/verminderde schildklier/bijnier functie - tenzij ik ook echt meer ga sporten, maar die energie heb ik dan weer niet, hopelijk met de lente wel weer. Ik ga nu voor de 63 - maar heel misschien verder naar 61. Let's do this! :D
Dankje voor de tips Judith! Echt hele goeie tips, daar kan ik wat mee!
Hamaika: die foeiii geeft gek genoeg wel weer motivatie haha. En schrijven kan inderdaad heel goed helpen!

Nou vandaag redelijk netjes gegeten. Morgen weer verder! Lijstje moet ik nog even bedenken. Vooral geen inspiratie voor het avondeten...
Lady: Hahaha ja, ik kom altijd lichter terug van vakanties - met name zonvakanties - extra bikini druk I guess haha, maar helaas ligt het vakantie-dieet echt boven m'n budget ;)

Ik ga eens kijken wie ik mee kan sleuren op een city trip voor de volgende vakantie

Zwaantje: Haha, leuk hè dat zoiets je kan helpen? Vind dat zelf ook altijd heel prettig.

Ik was vandaag heel enthousiast opgestaan, eindelijk sporten. Koorts was weg, verkoudheid... minder. Ik was nog niet eens twee trappen op toen ik naar werd.

Toch nog maar even rustig aan doen dus *zucht*
hey ladies, zo even 2 dagen vrij genomen. Ik had zoveel slaap gemist en was zo emo dat ik ff paar dagen voor mezelf nodig heb. Vanmiddag die afspraak bij de Jellinek bij Partner en Familieondersteuning. Ben er wel benieuwd naar....

Desje hoe gaat het nu?

Blondelady mijn eetdate met mijn oud collega werd uiteindelijk op het laatste moment afgezegd dus heb inderdaad zelf gekookt. De komende 3 dagen wel n vol programma, wel fijn voor de afleiding maar ik moet wel opletten.

Balen van die kilo er bij meis. En Rome, leuk!!!!!! Ik ben er n aantal keer geweest, en inderdaad of of doen, of met uit eten 1 gang voor of na niet doen, veel lopen ipv de mus of metro pakken, niet op elk terras aan de wijn maar wel genieten. Het is een stedentrip, geen straf maar met n beetje opletten kan je er wel komen hoor!

Karen pittig van die 2,6 kilo. Maar wel reel denk ik voor de zomer. Leuk dat je weer terug bent! En snert jammie, en nog van n kampioen ook!

Judith dank je wel!!! Al ging die eetdate dus op het laatst ook niet door. Hopelijk zegt mijn andere oud collega morgen niet ook af..... Ik ga met mijn beste vriendin als het goed is deze zomer naar Valencia. FF weg van alles, ik kwam daar jaren geleden elk jaar en ben ook beneiuwd hoe dat er nu is. September denk ik, anders is het te warm.

Zwaantje fijn dat die foei wel hielp! Hahaha. Weet je, je bent je e rook bewust van als het gebeurd en dat is al de helft zeggen ze dan altijd toch? Haha. Ja dit wekeend ga ik veel schrijven, en ik moet nog enkele wederzijdse vrienden ook inlichten. De meesten weten het nu.

Vanochtend even gewogen en de aangekomen grammen zijn er weer af gelukkig. Nu voor 2 dagen nog gezond gekookt, zaterdag komt mijn beste vriendin dus dan gaat er wel n wijntje open. Deze dagen wil ik ook de laatste ellendige dingen doen die met deze hele soap te maken hebben, als de laatste mensen informeren etc. Vanaf maandag wil ik dan echt weer stukje bij beetje vooruit gaan kijken, want ik hou mezelf ook gevangen hierin en kom er niet van los. Vannacht ook weer er over gedroomd.....

Ik heb al wel wat ideetjes over dingen die ik kan gaan doen, feit is en blijft dat die muziek bizz daar wel mijn leven is en blijft dus zal in elk geval wel iets zijn dat daaraan gerelateerd is. Maar alles op zijn tijd en tijd zal het wel nog nodig hebben.

Fijne dag ladies
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:10
15.51% gewijzigd
Hamaika nu snap ik hem. Liefdesverdriet is altijd naar. En begrijp dat het zeker moeilijk af te sluiten is nu hij zo anders is. Wat een rot spul die drugs.

Ik zit soms nog met die scharrel in m'n hoofd. Dus laat staan hoe jij je voelt. hopelijk gaan je andere etentjes wel door.

En Valencia super mooie stad vind ik dat. Nu 2 keer geweest en de laatste keer was in november.

Lady Rome klinkt ook leuk. Ik heb ook wel zin in een stedentrip haha.

Balen judith dat het sporten nog niet lukt. Vakantie is dan alweer bijna voorbij. Dat lijkt me dan zo vervelend dat je er niet van hebt kunnen genieten.

Ik heb gisteren een recept gemaakt met bladerdeeg groente en gehakt uit de oven. Vond het erg lekker en vulde goed. Iemand nog meer zulke ideeën.
Happy B-day voor mij, happy B-day voor mij! Nee, ik ben niet jarig. Maar stond net even op de weegschaal en die zei me dat ik een gezond bmi heb! Blij mee! Hopelijk is het maandag nog zo.
Sorry voor de ego-post, maar ik moet zo weg. Ik reageer een volgende keer weer uitgebreider!
Super suikerbroodje!!!
Hoera super broodje!!

Hier even in een mega dip. Weet me even niet echt te herpakken. Vanochtend helaas ook weer ongesteld geworden. Ik me ook maar even volledig toegeven aan de chocolade.

Nu weer focus!

De komende de 3 dagen eet ik alleen.

Jullie nog gezonde ideeën?
Hamaika: ook oppassen dat je niet jezelf volledig voorbij loopt met alles helemaal vol plannen. Afleiding is goed maar uitputting niet ;)

Eetlijstje voor vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet

T: klein banaantje en mandarijn

L: 2 boterhammen met kaas + kopje paddestoelensoep

T: 2 mandarijnen en wortels

A: Rijst met wokgroenten en garnalen.

T: niets gepland nog.

Morgenavond weer eten bij vriend. Even kijken wat dat wordt.
Hamaika Valencia is erg mooi inderdaad, snap je keus om dan in september te gaan haha. Succes vandaag bij de Jellinek *knuf*

Woeffie Ja, is best balen inderdaad.

Lekker hè, dat met bladerdeeg, kan me voorstellen dat dat lekker was. Geen idee voor soortgelijke (verantwoorde) gerechten helaas.

Suikerbroodje: Yay! Wat goed!!

Twilight: Groente groente ;) - check ook de tips in de tweede post van dit topic eventueel? Wel jammer, zo'n dip.

Zwaantje: Lekker lijstje hoor

Ik hoop echt dat ik me morgen toch wat beter voel, heb nog 3 dagen vakantie, dus al 6 dagen lekker ziek. Rotvakantie ook van een week pfffffffff.
Judith: misschien overheen gelezen hoor maar heb je je al ziek gemeld op je werk? Dan krijg je die dagen terug.
Haha helaas werkt dat niet zo in onderwijsland ;) maar thanks
Hoi dames

Heb nog niet alles terug gelezen het internet lag eruit! Lees straks de rest even!

Hier lekker aan het genieten van de vakantie.

Wat eten betreft gaat het redelijk goed!

Af en toe wat zondigen maar over het algemeen redelijk verantwoord!

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: koolhydraat arme boterham met pure hagelslag en volkoren cracker zuivelspread en ham

L: koolhydraatarme boterham pindakaas

T: zelfgemaakt koekje (spelt)

D: macaroni ( niet teveel hou er niet zo van maar de rest hier wel)

T: ??

Ben druk bezig alles weer te maken voor volgende week granola, koekjes en ontbijt muffins!

Ik reageer later op de rest!
Goed bezig suikerbroodje!

Nog steeds ziek Judith. Stom! Ik was vorige week hele week ziek en nu nog steeds niet fit..

Voel me ook beetje zielig, niet lekker en een baan vinden wil ook maar niet lukken. Echt zin om patat en chocolade te gaan eten, maar dat is eigenlijk een slecht plan. Dan gaat het afvallen ook nog eens niet goed..Dus ga proberen sterk te blijven
Oeh herkenbaar bloempie! als je ff wat minder in je vel zit is dst al snel! Wat voor soort baan zoek je?
Ik ben op zoek naar een startersfunctie, het liefste bij de overheid. Als beleidsmedewerker, ondersteuner, project leider of iets dergelijks. Ben nu bezig met een aantal traineeships, maar gaat nog niet heel snel allemaal.

Maar heb niet toegegeven aan m'n slechte gevoel, ga zou courgettes in de oven doen. Stuk gezonder!

Hamaika, nog niet gereageerd op jou, wel gelezen. Heftig hoor allemaal, maar voor nu is het dan beter om alleen te zijn. Maar dat is wel raar in het begin natuurlijk..
Ik ben nog aan het werk en heb echt honger. Was niet gepland en dus geen eten mee. Moet ik gewoon naar een pand naast de MC Donald. Van de ene kant denk ik zal ik snel iets halen maar eigenlijk vind ik het zo zonde van de calorieën. Maar voor ik thuis ben zou het ook gauw half 10 zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven