Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
@hamaika: Helemaal gelijk! Genieten maar wel opletten. Ik ben zo iemand die dan een zak snoep mee in het vliegtuig neemt en dan helemaal losgaat, slaat nergens op.

Fijn dat die grammen er weer af zijn! Maar toch mag je best even genieten dat weekend, na wat je allemaal moet doorstaan.

Valencia lijkt me ook leuk! Misschien wel wat voor mn volgende citytrip haha. September is inderdaad beter, anders loop je je dood te zweten in de hitte.

@Suikerbroodje: Goed zo!! Tuurlijk lukt dat maandag ook!

@Twilight: Wat voor dieet volg je? Koolhydraatarm/vegetarisch/'normaal'? Ik heb genoeg lekkere recepten!

@zwaantje: Eetlijstje klinkt lekker! Jammie garnalen!

@Judith: Ik begrijp je volkomen maar je moet niet te snel willen, dan heb je alleen maar meer kans op een 'terugval'. Je kan bijv. eerst wandelen ipv sporten.

@Bloempie: Vervelend! Maar inderdaad sterk houden, hier heb je wél controle over!
Mijn dieet is proberen normaal te doen haha Ik volg niet een bepaald dieet. Ik probeer niet zoveel te snaaien, en minder fris te drinken.

De komende 2 dagen eet ik ook nog alleen. Dus gerechten waar je niet te lang voor in de keuken hoeft te staan heeft mijn voorkeur. Want ik vind dat niets aan om voor mij zelf te koken. Ik lust echt geen vis en champignons. Ik vind verder een heleboel niet echt lekker, maar leer ik steeds beter eten. Want ik blijf proeven.

Vandaag tagliatelle met 2 dikke tomaten, uit en spek gehad. Super lekker. De spek is niet het meest verantwoorde, maar was heerlijk comfortfood

Judith niet te snel weer alles willen idd. Voor dat je weer slechter te pas bent!
Ik heb me vandaag weer gewogen: 68,2 kg. 0,4 eraf in vergelijking met gister. Toch gek! Ik ga me de komende dagen elke dag even wegen om een idee te krijgen van hoe dat schommelt.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: havermout met amandelmelk, 1/2 banaan en amandelen

L: kom linzensoep en een kopje bulgur met kip, aubergine en paprika (restje)

D: gehaktbal, zoete aardappel 'friet' en broccoli

T: kiwi en minneola
@woeffie: Wat een dilemma! Kan je niet een mac salad nemen? Is tenminste even iets.. of anders een happy meal? Als je zo lang wacht met eten ga je thuis helemaal los ben ik bang.

@twilight: Oke duidelijk! Als je voor alleen jezelf hoeft te koken kan je mooi ook maaltijden voor 2 dagen koken!

Wat ik altijd wel makkelijk en lekker vind is gehakt rullen met gesnipperd uitje en peper en zout. Aardappels koken en diepvriesspinazie opwarmen. Op het laatst alles door elkaar stampen zodat je een stamppot hebt.

Anders misschien mijn maaltijd van gister? Kip, woknoedels en roerbakgroenten met sojasaus. Hoef je alleen maar kip met de groenten te bakken, noedels te koken, alles door elkaar mengen en sojasaus toevoegen.

Bulgur is ook heel lekker en makkelijk! Bak wat groenten naar keuze (paprika, ui, courgette, aubergine, wortel etc.). Kruid met wat Turkse of Marrokkaanse kruiden. Meng met de Bulgur en voeg wat feta toe.

Ook lekker, wat ik morgen ga maken: Indiase curry. Kip met 2 uien en 4 teentjes knoflook bakken. 4 theelepels garam massala kruiden toevoegen, 2 theelepels komijnpoeder, 1 theelepel chilipoeder en 2 theelepels gemberpoeder + peper en zout. 400 ml gezeefde tomaten en 400 ml kokosmelk toevoegen. Even laten koken. Dan een blik kikkererwten en 200g spinazie erdoor roeren. Serveren met zilvervliesrijst.
Ohhh die curry ga ik zeker eens proberen! Moet ik wel even die kruiden nog ophalen.

Spinazie is dat verse of uit diepvries? (ik ken namelijk alleen de a la creme uit de diepvries haha)

Kikkererwten ook nog nooit gehad, zal eens kijken of mijn supermarkt dat verkoopt.

En dan ga ik ook meteen op zoek naar de sojasaus.

En haha bulgur ken ik ook al niet.

Een echt boerinnetje hier hahaha.
Haha ik ken bulgar ook niet hoor. Wat is het eigenlijk. Maar je recepten klinken erg lekker lady.

Heb gekozen voor een salade. Heb calorieën gekeken Jeetje wat zitten er een hoop in. De salade was maar 180.

Vond het gewoon zonde dat ik me de hele week zo netjes gedragen heb om het dan bij de MC Donald er weer op te eten
Wauw wat een hoop berichten!

Blondelady, ik vind het ook wel een goede basis. Je hebt 6 eetmomenten per dag. Een voorbeeld van een ontbijt is een omelet van 3 eieren, waarvan 1 heel ei en 2 eieren zonder eigeel, en dit op een geroosterde volkoren boterham. Of proteinepannenkoekjes; havermout een halve geprakte banaan, 1 heel ei, 2 eiwitten en eiwitpoeder. Ik doe daar dan de andere helft van de banaan op . Af en toe als lunch salades, lichtgewicht crackers met kipfilet, humus of ei of een volkorenwrap met zalm/kip, sla tomaat enz. Het is moeilijk een beetje specifiek te zijn zonder het te laten zien en schrijven, hoop dat het een beetje duidelijk is!

Bulgur heb ik wel vaker gehoord, als ik zaterdag boodschappen ga doen ga ik er naar op zoek, klinkt lekker! En die curry ga ik ook onthouden voor hoeveel personen is dat? Mijn vriend houdt heel erg van alles met kruiden dus dat gaat hij zeker lekker vinden..

Zwaantje, ik ben nogal een ochtendmens en ben ruim 1,5u voor ik naar mn werk moet al wakker.. Het vergt inderdaad wat voorbereiding en ik doe dat allemaal wel 's ochtends. Ik heb eigenlijk altijd 's ochtends mijn eten voor de hele dag werken klaargemaakt. Ik denk dat het de avond van tevoren ook wel kan, geen idee of een omelet bijvoorbeeld dan lekker is eigenlijk

Ik vind het vooral handig nieuwe ideeen op te doen voor ontbijt en lunch, er staan ook wat lekkere receptjes in voor het avondeten.

Voel je jezelf al een beetje beter Judith? En Hamaika, neem je ook een beetje tijd voor jezelf?

Ik vind het ook altijd moeilijk om voor mezelf te koken Twilight, goed dat je een lekkere maaltijd hebt gekookt!

Wat goed dat je niet los ben gegaan bij de Mac woeffie!

Mijn lijstje van vandaag:

O: Havermout met amandelmelk, bosbessen en frambozen

T: Appel (heule grote) met kaneel

L: 3 crackers, 1 gekookt ei, humus en een stukje tartaar

T: handje notenmix

D: uitje, knoflook, gehakt, rijst en snijbonen

T: bakje kwark

Lijstje voor morgen:

O: Magere kwark met smaakje

T: Omelet en een halve appel met kaneel

L: wrap met kipfilet, philadelphia en sla

T: Bouillon met soepstengeltjes

D: Courgette spaghetti (ook met philadelphia, heerlijk!)

T: Nog geen idee

Fijne avond allemaal! Bijna weekend :)!
Bloempie: dat is een moeilijke sector om in te beginnen weet ik! Veel succes ermee. Kijk ook es bij non profit bedrijven/stichtingen/verenigingen die hebben zelfde soort banen maar zijn vaak wat toegankelijker.
@Twilight: Verse spinazie, die liggen in de koelbakken bij de supermarkt.

Kikkererwten koop ik altijd gewoon bij de Albert Heijn.

Haha maakt niks uit toch! Bulgur is de Turkse variant van couscous, maar is gezonder omdat het volkoren is.

@woeffie: Super gedaan! Is ook zonde vooral omdat het uit noodzaak was geweest en niet om even extra van te genieten.

@TailorMade: Dankje voor het beschrijven, duidelijk ja en klinkt lekker!

De curry is voor ongeveer 4 personen.

Ik had net een foutje gemaakt in het curryrecept. Het moest 4 tl garam massala en 2 tl komijnpoeder zijn maar ik heb het al aangepast in de post. Wel zo handig voor wie het wil maken.

Met gezeefde tomaten bedoel ik trouwens dit:

https://www.ah.nl/product ... 04/ah-passata-di-pomodoro
Wat een hoop berichten weer! @blondelady: ja was lekker alleen volgende keer weer garnalen van de markt. Is toch nog beter

@tailormade: Ow ja ik ben niet echt een ochtendmens haha.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 boterhammen met een beetje roomkaas en rauwe ham

T: klein banaantje

L: twee boterhammen met kaas en een kom soep

T: b-tween (fruit beetje zat)

D/T: geen idee. Eet bij vriendlief.

Vanmorgen ff gewogen. 82,7 al moet ik zeggen dat ik voor mijn gevoel wel echt veel vocht vasthoud dus misschien is het dat ook wel vooral. Maandag weten we meer! Morgen ook maar weer es hardlopen eind mei is er een hardloopwedstrijd waaraan ik mee wil doen!
Woeffie helaas achter elkaar afzeggingen, dus het schiet niet echt op zo met de afleiding. Vanavond gelukkig wel met die ex collega afgesproken, ik moet er echt ff uit.

Dank je voor de knuffel meis.

Suikerbroodje wat n supernieuws van je BMI ! Gefeliciteerd!

Twilight niet echt specifieke tips helaas, behalve de dooddoeners als gezond koken voor 2 dagen etc. Hopelijk voel je je snel weer wat beter en een dipje op zijn tijd is normaal

Zwaantje klopt hoor wat jij zegt, ik had deze week helemaal volgepland om maar niet te hoeven denken aan wat er gebeurd is. Dat is inderdaad een valkuil van mij. Maar blijkbaar ben ik ook gelijk een soort van 'afgestraft' met 3 afzeggingen op rij waardoor ik alsnog alleen was de afgelopen dagen en nu alleen vanavond en morgen nog wat heb staan. Balen meis van die 82,7......

Judith hoe gaat het nu met jou? Wat n baggervakantie ja......

Bloempie voor jou ook een . Balen dat alles zo tegenzit meis. maar wel goed dat je in elk geval het afvallen wel wilt volhouden. En ja ik vind het heel erg raar, voel me enorm leeg en alleen en mis ontzettend de man waarvan ik hield. Blauwe plekken beginnen gelukkig wel goed te genezen.

Blondelady zeker ga ik ook genieten dit weekend. Ik moet alleen waken voor mijn valkuil om dan weer door te slaan. Ik ben zelf in Valencia een aantal jaar op rij geweest, altijd in mei of juni en een ker in september. Heb wel zin om daar weer eens heen te gaan maar voor mij voelt het nu allemaal zo als tweede keus..... Dit jaar had heel anders moeten verlopen.....

En ik ken Bulgur ook niet hahaha, ben qua eten niet zo een exoot

Tailormade die lichtgewicht crackers doe ik ook weleens als tussendoortjes. En ik woon alleen ook en kook dus meestal voor 2 dagen. Ik heb een hekel aan koken, echt, hahaha en zo beperk ik het dan tot 3 x per week.

Ik had deze week meer tijd voor mezelf als gepland, en wat Zwaantje zegt is ook zo, dat moet ook want vroeg of laat moet je er ook doorheen.

Gisteren qua eten niet zo n goede dag gehad, maar OK, ik vergeef het mezelf wel. Ik zie het maar als mijn zondig dag dan.

Goed weekend allemaal ladies.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:11
24.03% gewijzigd
Bloempie: Ik ga duimen. Ik ken de sector niet zo, maar kun je open sollicitaties sturen? (al heb je dat wrs. al wel gedaan, bedenk ik me nu)

Lady: Ja komt goed Ik dacht dat het wel ging, maar niet dus. Vandaag m'n dag begonnen met m'n BBB (bikini body breakfast) - knop is om, ik ga weer terug naar wat ik weet dat werkt.

Ik had dat geminderd, maar dit gewicht is nu door de medische problemen zo stug, dat ik wel weer heftiger moet

Volgens mij doen de meeste hier niet echt een dieet... Ja het gaat om afvallen, maar ik heb het idee dat dit voornamelijk gewoon gebeurd door gezond en verstandige(re) keuzes te maken.

Even je eigen advies hè; staar je niet blind op de weegschaal, elke dag wegen werkt meestal niet heel motiverend.

Twilight: soep/pasta/chili (kun je gelijk je vriezer volgooien) - maaltijd omelet

Het niet te snel alles willen is lastig. Ik heb er echt moeite mee dat de vakantie bijna om is en ik eigenlijk geen vakantie heb gehad -_-'

Woeffie: Nice :D Tips voor McDonald salades: vraag om een salade zonder een bepaald ingrediënt, dan maken ze het vers :D (geld ook voor burgers e.d. btw)

Tailor: Ik doe het juist altijd 's avonds - omelet is dan ook nog prima. Dat is bij uitstapjes mijn 'go to' lunch - wit bolletje met omelet en ontbijtspek, smaakt top haha.

Lekker eetlijstje ook

Zwaantje: Ja, daarom is tussendoor wegen niet handig. Ik heb overigens ook echt VAAK last van vocht - bij sommige voedingsmiddelen heb ik dat ook vrijwel direct (soep, pizza, bepaalde vleeswaren etc. etc) - en ook bij warm weer, griep etc. Heel frustrerend, maar zie het altijd aan de 'lijnen' in m'n huid van m'n kleding. Lekker eetlijstje overigens

Hamaika *knuf* Als je nou gewoon hier om de hoek woonde.... Grr! :p

Wat betreft de psycholoog; je checkt bij A. Niet gelijk bij je ex. Dat scheelt, want, als hij aangeeft dat de drugs nog steeds prominent aanwezig is, weet je eigenlijk al genoeg. Zo niet, kun je doorvragen.

Vind het echt heel fijn dat je die hulp hebt meis, het is al heftig genoeg en wij (jouw support system) kunnen luisteren en je steunen etc. maar zo'n psycholoog kan je natuurlijk veel beter/gerichter helpen.

Een zondig dag moet kunnen, zeker met zo'n rotsituatie, als je daarna maar weer doorzet... en dat kan jij, want jij bent een sterk topwijf!

Ik voel me overigens gelukkig goed :D :D

Ik ga zo denk ik even naar de stad (twijfel) of gewoon hier even boodschappen doen. Wil er even uit, wat doen...

Eetlijstje:

O: BBB- maiswafel + smeerkaas, 2 gekookte eieren, glas coolbest skinny orange, stoelgang kruidenthee + een cappuccino

T: x (pas om 10.00 ontbeten)

L: BBL: - eetlepel pindakaas, een blik tonijn, 1 maaswafel + smeerkaas + smart protein shake (dat laatste onderweg, de rest bij thuiskomst)

T: bak franse magere kwark, 1/2 stick nescafé oploskoffie, 40gr bosbessen, 20gr pistachenoten, 15gr eatnatural noten & zaden ontbijtgranen + 10gr lijnzaad

D: 2 smart proteïne pancakes met aardbeien chocolade pasta, bosbessen en een handje pistachenoten + smart protein drink cappuccino

T: 100gr wortels met hummus, 2 selderijsticks met pindakaas
Hey allemaal, ik heb me toch een eetbui gehad gisteren. Moet ongesteld worden, was moe, emo, alles bij elkaar leidde tot een zak chips, wat snoep en een reep chocola 's avonds ook nog :( Was er op het eind van de dag gewoon niet meer goed van ... Ik blijf maar even van de weegschaal af en pak het nu allemaal weer op haha, ging net zo goed! pffff

Mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met eiwitpoeder

T: appel kaneel

L: 2 boterhammen geitenkaas

T: 2 kiwi's

D: gevulde aubergine met geroosterde groente (ik doe mee aan de 40 dagen zonder vlees haha)

S: zakje snack a jacks
Balen Desje maar dit geeft echt geen enorme gewicht stijging als je je nu weer herpakt! Succes! Leuk dat je mee doet met die 40 dagen zonder vlees. Vind je het lastig?

Judith: je hebt gelijk hoor maar was nieuwsgierig

Hoop dat het weekend ook een beetje normaal uitpakt. Voor morgen en zondag lunch en eetafspraken staan. Dinsdag uit eten met collega's. Woensdag naar een vriendin. Donderdag borrel... volgende week zaterdag uit eten.... dit komt nooit meer goed
Ik ben wezen hardlopen vond het wel heel moeilijk om te gaan, had echt geen zin. Kon het ook niet volhouden, moest weer stukken lopen (wat natuurlijk ook beter is) maar moet dat weer gaan inbouwen op de vrijdag. Ben heel laat opgestaan en nu is de dag alweer op de helft, zo zonde is dat altijd maar ben zo moe. Hele week om vijf uur wakker en in de avond niet kunnen slapen. Heb me wel gewogen even want ik moet daar nu even de motivatie uit halen want heb moeite met starten.

@ Hamaika, de focus op jezelf leggen lijkt me een heel goed plan. Je zal het toch moeten afsluiten en vind wat de beste man heeft gezegd heel positief klinken. Maar jij zit natuurlijk nog vol gevoelens die moeten wegebben en dat maakt het lastig.

@ dat is een beste eetbuie! Heel herkenbaar het gevoel en dat weg eten. Volgende keer eerst een uur wandelen misschien? Ik knap daar zelf van op als ik er even doorheen zit, ook al ben ik nog zo moe.

@ Twilight, jammer dat je weer ongesteld bent geworden. Ik snap wel dat je er dan even doorheen zit, maar je hebt je goed ingehouden!

@ zwaantje, haha ja zo'n week zou killing zijn voor mijn motivatie. Het liefst eet ik max twee keer in de week niet thuis als ik goed bezig ben, anders wordt ik neurotisch ervan.

@ Judith, is bbb bepaald sport of eten? Gelukki voel je je beter.

@ bloempie, lastig werk vinden hè? En met jou nog zoveel anderen, het is vaak om moedeloos van te worden. Maar stug volhouden, er zit echt een baan voor jou bij!!! Mag je op gesprekken komen?

@ Woeffie, goede keuze!

@ lady, die curry klinkt heel lekker die ga ik ook eens maken.

@ tailer, wat is dat voor spaghetti?

Zo nu ben ik klaar hoor, hele lap tekst op de iPad. Typt niet echt handig. Nu lekker niets dien, moet eigenlijk spullen op Mp zetten maar heb geen zin...
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Desje: Oh nee! Wat vervelend!! Je lijstje voor vandaag ziet er in ieder geval wel heel netjes uit

Zwaantje: Uit eten en borrelen hoeft niet gelijk je hele afvalproces om zeep te helpen, maar succes ;)

Karen: Dat is gewoon spaghetti van courgette, dus courgette slierten en ik denk philadelphia er door heen als saus. BBB staat voor bikini body breakfast ;) - nu zo m'n BBL

Goed dat je bent wezen hardlopen
@judith: daar heb je zeker gelijk in maar maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ga in elk geval wel mijn best doen
Oké net een heel verhaal getypt slaat Mn telefoon vast! wat een lekkere eet tips staan er in de Posts!

Knap Judith dat je de touwtjes weer aantrekt! Moet ik eigenlijk ook doen merk dat ik niet bewust bezig ben ( te weinig drinken te makkelijk met eten enz)

Succes bloempie met je banen jacht! Niet makkelijk om werk te vinden!

Balen Desje van je eetbui maar misschien is dat gevoel nu weg? Nu je er aan toe gegeven hebt? En dan gewoon weer verder gaan!

Hier nog een weekend vol afspraken dus hopelijk kan ik alle verleidingen weerstaan!!
Zwaantje: Meer kun je niet doen

Nikki: Oh balen, dat heb ik ook vaak, super irritant :D Ja ik merk dat ik nu echt *wil* - ik wil gewoon echt fit en slank de zomer in, dusja, het moet maar

Heb net m'n lijstje nog wat bijgewerkt: tussendoortjes geswitcht, gekozen voor chocopasta op m'n pannenkoeken en daardoor wat andere dingen weggelaten.

Overigens ook leuk: 85 minuten aan het winkelen geweest vandaag, van de ene supermarkt, naar de markt, naar de andere supermarkt, allemaal lopend (is niet een hele grote afstand hoor) = 239kcal verbrand. Bam bam! Vind shoppen toch echt de leukste sport haha.

ETA: Mocht iemand zich nog afvragen waarom ik de oploskoffie door de kwark gooi; dan smaakt het heerlijk naar mokka zonder extra kcal :D <3
@hamaika: Goed dat je naar de psycholoog bent gegaan, het kan heftig zijn maar het kost nou eenmaal vaak wat tijd om dingen te kunnen verwerken.

Doorslaan is ook mijn valkuil haha, ik ga morgen ook wat lekkers eten 's avonds op de bank (ik denk chocola), maar moet uitkijken dat ik dan niet ook chips en snoep en alles wil.

@judith: Goed bezig! Ik kende dat niet BBB haha!

Ik las iemand die koolhydraatarm at en dat boek van Fajah Laurens enzo dus vandaar dat ik het even vroeg. Maar 'normaal' afvallen is ook veel beter, minder kans op jojo effect.

Je hebt helemaal gelijk over de weegschaal hoor! Maar het is voor mij juist een beetje uit zelfbescherming. Dan weet ik in Mn hoofd dat het per dag echt kan schommelen. Terwijl als ik 1x per week weeg de vergelijking tussen die weken me veel meer aantrek.

@zwaantje: Vervelend is het he, allemaal van die sociale afspraken waardoor afvallen/gezond doen onmogelijk lijkt. Als je maar niet telkens helemaal los gaat komt het vast goed.

Ik wil eventueel dat curry recept wel wat uitgebreider uittypen als jullie dat willen? Heb het zo een beetje kort opgeschreven weet niet of het duidelijk is.
Ik woog vanmorgen hetzelfde als gister: 68,2 kg.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: havermout met amandelmelk, 1/2 banaan en amandelen

L: restje bulgur met kip/paprika/aubergine met restje broccoli

D: Indiase curry kip/spinazie/kikkererwten met zilvervliesrijst

T: mengsel van dadels, kokosrasp, amandelen en kaneel

Ik heb vandaag niet gesport of gewandeld. Wel een drukke dag gehad. Huishouden, nagels laten doen, boodschappen gedaan voor de hele week en het huis een schoonmaakbeurt gegeven. Misschien ga ik straks nog een stukje lopen met m'n man.

Morgen gaan we even shoppen in een nabij gelegen stad. Ik zal dus daar waarschijnlijk gaan lunchen. Ik zal proberen een verantwoorde keus te maken maar dat is vaak moeilijk als je buiten de deur eet.

Morgenavond heb ik sowieso mijn cheat momentje van de week, om het vol te kunnen houden.
@Karen ja thanks, ik zat er echt even doorheen. Maximaal in een dip. Maar ja als ik me ga volstoppen word ik ook niet zwanger van. Dus hup weer herpakken.

@Lady. Jaaa graag het curry recept uitgebreider. Lijkt me leuk/lekker om te maken.

Hier heel trots op mij omdat ik 11 minuten achter elkaar heb hard gelopen. In totaal 1,5 km

Totaal dikke 200 calorieën verbrand op de loopband. En nog even gefietst en krachttraining gedaan.

Maar ook nog blikje redbull en reep chocolade gehad terwijl ik alleen tampons moest hebben uit de winkel....

Vandaag weer tagliatelle gehad, maar nu ipv spek pijnboompitjes gehad.

Dus goede en heule slechte keuzes gemaakt vandaag.

Ik ga morgen overdag heel goed mijn best doen. Maar 's avonds stappen dus dan de nodige biertjes drinken

Goed weekend allen! (heb iedereen verder wel gelezen, maar geen puf meer om overal te reageren )
twilight84 wijzigde dit bericht op 03-03-2017 21:31
Reden: shame on me. ik word met dt. foei!!
% gewijzigd
Hai dames, jullie zijn bijna niet bij te houden de laatste dagen. Ik heb zooooo'niet zin in een mars. Maar ik heb vanmorgen al een puntje taart op en net een zakje appelrijstwafeltjes (die ik echt verrassend lekker vind en veel minder calorieën dan chips). Ik vind de avonden het lastigst. Dan wil ik snoepen!

Ben je weer helemaal opgeknapt, Judith? Ik wil ook wel eens dieetshoppen.

Bloempie, hopelijk vind je snel een baan.

Karen, goed gedaan, dat hardlopen!

Hamaika, dikke knuffel voor jou. Het is nog zo vers, neem je tijd.

Fijn weekend allemaal!!
Indiase curry (3-4 personen)

Ingrediënten:

200 g kipfilet (200 g is een schatting, ik doe altijd 2 stukken)

1 blikje kikkererwten

200 g spinazie

2 middelgrote uien

4 teentjes knoflook

4 tl garam massala kruiden

2 tl komijnpoeder

2 tl gemberpoeder

400 ml kokosmelk

400 ml gezeefde tomaten

peper en zout

Snufje chilipoeder, korianderpoeder en paprikapoeder (optioneel)

1. Snijdt de kip in blokjes. Bak in olie in een wokpan. Kruid eventueel voor een mooie kleur met wat paprika- en korianderpoeder.

2. Snipper de uien en hak de knoflook fijn, bak deze een paar minuten mee.

3. Voeg de gemberpoeder, garam massala, komijnpoeder en eventueel een snufje chilipoeder toe.

4. Voeg de kokosmelk en gezeefde tomatensaus toe. Laat een paar minuten koken.

5. Roer als laatst de spinazie en kikkererwten erdoor. Laat op laag vuur nog even aanstaan.

6. Gooi er wat peper en zout over. Serveer met rijst.

L
Blondelady, ga de curry binnenkort zeker proberen, zal laten weten hoe het was!

Ik kookte eerst ook vaak voor 2 dagen.. Met als gevolg dat we met zijn tweëen voor 4 aten en ik de volgende dag alsnog moest koken

Kook nu echt 2 porties en zorg er meestal voor dat er niets over blijft, kunnen we daar ook niet van eten..

Wat Zwaantje zegt is natuurlijk waar, je moet er eens doorheen.. Fijn dat je ook professionele steun/hulp hebt, bij Jellinek hebben ze er ervaring mee en ik hoop dat dit je zal helpen! Vind het knap van je dat je nog met gezond eten bezig bent maar wees niet té streng voor jezelf he!

Judith, ah dan kan ik dat voortaan ook 's avonds klaarmaken, nog nooit gedaan Nu is je vakantie afgelopen en voel je jezelf pas goed Nu maar extra genieten van je weekend! Ik ga nu trouwens per direct een lepel pindakaas eten.

Jammer Desje van je eetbui, gelukkig zorgt een eetbui niet meteen voor extra kilo's, goed dat je jezelf weer herpakt hebt!

Altijd moeilijk Zwaantje, met etentjes enzo, maar dat gaat vast lukken In ieder restaurant hebben ze ook gezondere keuzes..

Goed van het hardlopen Karen, ik wil ook weer beginnen, maar het weer maakt het niet aantrekkelijker. Het is inderdaad van Judith zegt; Courgette in de keukenmachine waardoor je kleine sliertjes hebt. Samen met een uitje, knoflook, bosui, gerookte kip en phialdelphia is dat erg lekker

Super goed van het hardlopen Twilight, wat een overwinning he als het goed gaat! Stapse morgenavond

Heb een goede dag gehad vandaag en net lekker gesport, bij m'n vriend is nu de knop om, hij is zelfs mee geweest met sporten Hij wil nu 10 kilo afvallen en ik merk wel dat het motiverender (is dat een woord?) is dan alleen. Ik hoop dat het hem (en ons) gaat lukken.

Morgen een nieuwe tv voor in de woonkamer kopen, dan hebben we ook eindelijk een tv in de slaapkamer. Vind het nu aan de ene kant heerlijk om daar geen tv te hebben, veel rustiger. Maar in de ochtend (zeker in het weekend) mis ik het wel!

Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven