Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Dank Judith!
Woog 62.2
Judith, wat een dag had je gisteren! Jeetje, ik zou niet willen ruilen met je.

Ik heb vreselijke buikpijn, hou allemaal vocht vast, voel me een Michelin-mannetje en ben bloedchagrijnig. Fijn hoor pms

Maar ik hou me in qua chocola. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 keer per maand chocola mag eten, maar dat stel ik nog even uit. Laat ik me vooral aan mijn dieet houden de komende dagen.

Gisteren:

O: magere yoghurt met muesli

L: 2 volkorenboterhammen met radijs

T: 1 witte boterham met lever (witbrood is niet echt goed, maar met lever zo lekker!)

D: geschnetzeltes met rostirondjes en komkommersalade

T:-

Geen fruit en 1 kwark te weinig. Dat ga ik vandaag beter doen.
Ik ook niet met mezelf (haha) - de twee grootste boeven hebben vandaag wel netjes hun excuus aangeboden...

Ik moet het relativeren. Begin dit jaar had ik 4 kader, en dat begon soortgelijk (iets minder ernstig qua tafels gooien e.d., maar wel vloeken, brutaal, dreigen e.d.) en dat zijn nu de liefste schatjes en zelfs mijn leukste klas!

Het is zelf zo geweldig dat, bij de les waar ze vrijwillig aanwezig mogen zijn omdat die bestemd is voor bijles, de hele klas er zit - en dat op een eerste lesuur - grootste compliment ever.

Gaat me bij deze klas ook lukken, maar wel jammer dat ik die fase niet al doorheen ben haha.

Ik merk dat ik even weer kracht bij moet zetten bij het eten - niet helemaal lekker, lange dagen, die klas erbij, pfffff - ik blijf (sinds gister) trek houden in vet eten (altijd last van als ik een beetje grieperig ben) - krijg het ook niet uit m'n hoofd dus ik ben hard aan het nadenken over een 'gezond' alternatief.

Ga straks 1 of 2 broodjes halen, 2 runderburgers, wat sla, en dan eitje erop met wat saus en uitjes
Lijkt me niet makkelijk hoor Judith, zulke klassen. Ik heb er echt bewondering voor dat je dat aankan, ik zou waarschijnlijk huilend in een hoekje gaan zitten. Wat leuk dat je klas van vorig jaar dan zo leuk geworden is, dat moet je toch goed doen.

Bij griep heb ik altijd vreselijk zin in koekjes, suiker en snoep. Dat terwijl ik dat anders nooit eet, ik vind suiker en snoep niet eens meer lekker. Ik wil er nog weleens aan toegeven, want anders gaat dat gevoel nooit weg. Gelukkig maar dat ik bijna nooit ziek ben
Inderdaad echt respect hoor Judith!!

Isabella, hier ook midden in de PMS... Heb er altijd zoveel last van...laat het maar snel doorbreken nu, des te eerder zijn we dacht vocht ook weer kwijt
Vind ik ook Evda, altijd dit gedoe is zo irritant. Ik heb er ook zoveel last van elke maand weer. Bleeh.
Hier is het gisteren goed gegaan, netjes binnen mijn punten gebleven. Maar dat was eigenlijk wel omdat we in de avond nog even ergens een klusje moesten doen die verschrikkelijk uitliep en we uiteindelijk pas om twaalf uur in bed lagen. Voor mij valt dat mee, vriendlief die er om half zes uit moest niet zo. Hopelijk is dit wel de goede motivatie om door te gaan.

Evda, ik doe maar 3,5 km in 30 minuten hoor en dat is ook met stukjes wandelen (wel omdat ik een blessure heb) maar ik vind het eigenlijk gewoon meer fijn voor mijn lijf. Beweging, in de buitenlucht en wat extra kc is allemaal mooi meegenomen. En soms gaat het helemaal niet en soms heel goed. Voorheen liep ik keurig 5 km aan een stuk door maar ook dat ging wel eens niet en moest ik lopen. Gewoon blijven doorgaan, beter als niets doen!

Floor, ik herken het wel dat je spullen in huis haalt voor visite en de rest en het dan vervolgens zelf eet. Ik moet het gewoon niet kopen en mijn vriend heeft dan maar pech. Nu nog daadwerkelijk uitvoeren want ik ben er heel slecht in. Overigens zou een diepvries taart bij mij niet werken, als het er is moet het op en ik hoor hem door de vriezerdeur gewoon heen. Kan je het niet ergens anders leggen, in de schuur ofzo dat je eerst door de kou naar buiten moet?

Isabella, ik zou ook nog even wachten met je chocola tot je echt niet meer kan haha. Bij mij is dat meestal net de dag voordat ik ongesteld moet worden en dan heb ik daarna vaak nog een dipje. Het ergste is nog wel dat chocola de 'pijn' bij mij ook gewoon echt verzacht. Helpt een stuk wandelen misschien?

Judith, goed bezig en lekker genieten van je zelfgemaakte burger!

Ik zit op ongeveer 5000 stappen per dag (zit op kantoor) dus ik ga proberen iedere avond even te wandelen om te kijken of ik dan wel de 10000 kan halen. Het valt me alles mee, gaat redelijk snel en ik vind het wel leuk om te zien.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Leuk he karen een stappenteller!! Merk dat ik daardoor vanzelf actiever wordt... Van op de bank blijven zitten komen er geen stappen bij dus doe ik meer klusjes in huis etc ..

Bedankt voor je woorden over het hardlopen, je hebt gelijk!! Ik kon ook altijd 5 km non stop, maar ben er een heel poos mee gestopt. .het voelt soms alsof ik geen effectieve training heb gehad als ik stukjes wandel tussendoor, maar is natuurlijk onZin... beweging = beweging...
Het is nu trouwens echt heerlijk loopweer he, de afgelopen dagen
Ja eigenlijk moet ik vanavond maar het is zo koud dat ik nog even heel hard een smoesje moet verzinnen om niet te gaan.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Dag allemaal,

Voordat ik het hele verhaal doe wil ik graag weten of er nog plaats is. Ik zou ook graag nog wat kilo's kwijt willen. Dit lijkt me een extra motivatie om door te gaan.
Yes, momenteel nog 3 plekken
Uiteindelijk is het toch wat anders geworden (whahaha) - ik moest blikgroenten hebben voor het één en ander, en toen zag ik kapucijners <3 - dus, wat spekjes erbij, salade, yum! NOG gezonder hahaha.

Morgen heb ik een hele lange dag (8.15 t/m 22.00 ) dus ben nu alvast mealprep aan het doen.

Naar huis gaan heeft geen nut, we moeten om 1600 opbouwen, (ben 1400 klaar) en dan 1700 eet de rest met vieze vette pizza's en om 1830 komen de mensen (dus vanaf 17.30 puntjes op de i)

Dus... Een hoop eten mee.

Planning:

O: cruesli met rijstmelk

T: 1 mandarijn

L: 3 volkoren rijstwafels (jumbo, extra dik en goed vullend) met filet americain, 1 mandarijn

T: handje druiven

D: 1/2 komkommer, cup a soup, krentenbol met kaas, 2 eieren (zonder eigeel) - blijft dat een dag goed??

T: 3 salmiak kogels, paar tucs + een banaan (die was ik vergeten op te schrijven whahaha)
quote:karen28 schreef op 08 november 2016 @ 14:37:

Hier is het gisteren goed gegaan, netjes binnen mijn punten gebleven. Maar dat was eigenlijk wel omdat we in de avond nog even ergens een klusje moesten doen die verschrikkelijk uitliep en we uiteindelijk pas om twaalf uur in bed lagen. Voor mij valt dat mee, vriendlief die er om half zes uit moest niet zo. Hopelijk is dit wel de goede motivatie om door te gaan.

Evda, ik doe maar 3,5 km in 30 minuten hoor en dat is ook met stukjes wandelen (wel omdat ik een blessure heb) maar ik vind het eigenlijk gewoon meer fijn voor mijn lijf. Beweging, in de buitenlucht en wat extra kc is allemaal mooi meegenomen. En soms gaat het helemaal niet en soms heel goed. Voorheen liep ik keurig 5 km aan een stuk door maar ook dat ging wel eens niet en moest ik lopen. Gewoon blijven doorgaan, beter als niets doen!

Floor, ik herken het wel dat je spullen in huis haalt voor visite en de rest en het dan vervolgens zelf eet. Ik moet het gewoon niet kopen en mijn vriend heeft dan maar pech. Nu nog daadwerkelijk uitvoeren want ik ben er heel slecht in. Overigens zou een diepvries taart bij mij niet werken, als het er is moet het op en ik hoor hem door de vriezerdeur gewoon heen. Kan je het niet ergens anders leggen, in de schuur ofzo dat je eerst door de kou naar buiten moet?

Isabella, ik zou ook nog even wachten met je chocola tot je echt niet meer kan haha. Bij mij is dat meestal net de dag voordat ik ongesteld moet worden en dan heb ik daarna vaak nog een dipje. Het ergste is nog wel dat chocola de 'pijn' bij mij ook gewoon echt verzacht. Helpt een stuk wandelen misschien?

Judith, goed bezig en lekker genieten van je zelfgemaakte burger!

Ik zit op ongeveer 5000 stappen per dag (zit op kantoor) dus ik ga proberen iedere avond even te wandelen om te kijken of ik dan wel de 10000 kan halen. Het valt me alles mee, gaat redelijk snel en ik vind het wel leuk om te zien.Nu gaat het goed, heb de lekkere dingen uit het zicht gelegd. Hopelijk blijft het nu goed gaan, ik wil weer 60,.... wegen
Kaaaaaaak, ik heb een blessure! Shin splints :(

Zowel hardlopen als Insanity zijn redelijk belastend voor je schenen/enkels/kuiten dus eigenlijk kon ik erop wachten maar had gehoopt dat het me bespaard was gebleven. Baal heel erg, moet nu in elk geval een week complete rust houden
Vervelend beach!

Succes Judith op je lange dag! Ik zou op zo'n dag wel honger hebben als ik zo als jij zou eten. Niet iets van een salade erbij of zo? Eitje blijft wel een dag goed hoor, zou ze wel ongepeld meenemen.

Hier wel een ok dag. Maar m'n broer en ik gaan vannacht opblijven om de Amerikaanse verkiezingen te gaan zien dus ik denk dat we nog wel wat gaan snacken/eten, wordt een lange nacht! Ik heb ook nog zumba gedaan dus ik hoop dat ik niet te slaperig wordt!

O: halve grapefruit (erg laat wakker)

L: omelet van twee eieren een halve prei war aardappeltjes en tomaatjes

T: opkikker met tomaatjes, plakje kipfilet

D: volkoren pasta pesto met broccoli,courgette, prei en pijnboompitjes

T: volkoren cracker met een beetje tomaten tapenade en kipfilet (na sporten)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Beach: Balen zeg!!! Maar ach... een weekje niet hardlopen met dit weer... overleef je wel ;)

Bladora neeeeeeeee joh! Die volkoren rijstwafels vullen echt heel goed, neem er normaal maar 2 - nu 3, verder 2x fruit extra, extra soeppie (voor het warme) (dit allemaal tov wat ik normaal dus niet neem :P)

OH! Lees net terug haha, ik mis m'n banaan bij tussendoor na het eten. Je hebt gelijk whaha.

Ik wilde ook opblijven, doe ik normaal gesproken ook, en nu ben ik ook benieuwd. Helaas zal iedereen inderdaad gaan stemmen (ik hoopte op een en masse boycot want echt beide opties zijn flut - dan wel liever Hilary dan Trump pfff) maar goed... Morgen dus een lange dag dus dat hou ik niet vol hihi.

Is opkikker geen bouillon? Wat doe je dan met die tomaatjes?
Van welk merk zijn die rijstwafels? Ik houd erg van rijstwafels maar ik vind ze niet voedzaam genoeg.

Oja met die banaan wel weer ok. Ik zou naast die komkommer nog een bakje tomaatjes/bleekselderij/wortels doen. Maar misschien denk ik dat ook omdat ikzelf altijd veel groenten op een dag eet en eigenlijk geen fruit.

Met die opkikker, ik snijd gewoon wat snoeptomaatjes in vieren en doe die in de bouillon, vind het lekker dat het dan een beetje een bite heeft. Soms gooi ik er ook wel kleingesneden bleekselderij, paprika of lente-ui in. Of reepjes kipfilet ofzo lekker!!
Oh ik snap wel dat j niet opblijft als je zo'n dag hebt morgen. Ik ben geen fan van Hillary maar alles beter dan trump dus ik hoop dat Hillary wint. De pollen van California en Florida afwachten! Hopelijk komen die vroeg zodat ik niet tot 7 uur op moet blijven
Oh my, wat een nacht. Super spannend, maar ik vind het echt deprimerend dat Trump hoogstwaarschijnlijk gaat winnen. Heb in de US gewoond en heb nog steeds veel affiniteit met het land. Vrienden van me daar zijn in paniek. Ik vrees echt wat dit met de wereld gaat doen ook. Hoe nu al valuta's dalen en hoe slecht de beurzen openden....vrees wat er komen gaat. Zo'n idioot aan het roer van een van de machtigste landen ter wereld, brrrr.

Anyway, vannacht een paar blokjes weidekaas en komkommer, een handje pringles, bleekselderij met houmous en nog een opkikker gegeten
Jumbo huismerk Groene verpakking volgens mij. Ze zijn qua dikte zo dik als snack-a-jacks, maar door de volkoren erin veel vullender.

Ik vind je idee met selderij e.d. wel echt een leuk idee, makkelijker ook dan een hele pan soep maken!

Ugh het is vroeg en koud en blegh. Heb het echt ZO koud! Iemand daar tips tegen? Drink veel thee nu, maar dat maakt niet echt verschil ofzo :P Ik loop nu al met zulke dikke vesten, maar wil daar eigenlijk vanaf... want... wat doe ik dan aan als het 'echt' gaat vriezen?
Ik heb het ook gauw koud. Slapen met sokken aan, in huis altijd pantoffels aan, inderdaad veel thee of bouillon, thermo ondershirt/leggings/sokken, dat soort werk. Maar dat doe je allemaal vast al
Ik kom m'n gewicht nog even doorgeven. Helaas 90.4kg. Bah het daalt weer eens niet.
Goedemorgen meiden.

Ik ga iets zeggen wat jullie misschien niet verwachten, maar Judith je mag me uit de tabel halen.

En wel hierom; ik vond het echt super leuk en inspirerend om met jullie te kletsen, maar merk dat ik teveel met eten en afvallen bezig ben.

Schuldig voelen als ik wat lekkers op heb, balen als ik niet afgevallen ben...

En dan denk ik; waarom?!? Eigenlijk vind ik mezelf zo ook wel goed... Natuurlijk een paar kilo lichter is fijn, maar mijn BMI is in orde, mijn man vindt me prachtig..

Eigenlijk hebben 2 collega's me gisteren me ogen doen openen.

De ene (stevig) zat naast me chocoladepepernoten te eten en de andere collega (nu al flinterdun) is alleen maar bezig met sporten en afvallen en doet nu het killerbody dieet... Ik kwam met de stevige collega op het onderwerp afvallen... Ze zei; ' mij maakt het echt niet uit als ik een paar kilo te zwaar ben, ik ga toch niet lijnen net voor de feestdagen met al dat lekkers in de winkel, bovendien ben ik al 15 jaar getrouwd en en val ik vanzelf weer wat af in de maanden januari tm april....

Vervolgens praat ik met die andere (flinterdunne) collega die duidelijk een verkeerd zelfbeeld heeft en er alles aan doet nog dunner te worden..

Toen besefte ik dat ik het eigenlijk ook niet zo belangrijk vind om heel erg dun te zijn maar dat het wel een beetje een obsessie begint te worden.

Daarom heb ik besloten om afstand te nemen van hier, zodat ik niet meer de hele dag aan het afwegen ben wat ik in mijn mond stop en niet meer iedere week ga wegen...

Misschien pak ik het rond februari weer aan om nog 4 kilo af te vallen (omdat ik nog een wens heb voor een 3e en vaak heel erg aan kom in de zwangerschap).

Allemaal hartstikke bedankt voor alle inspiratie en veel succes gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven