Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Vanaf kind af aan val ik al flauw.

Heb het bij: grote trek, pijn, grote warmteverschillen en warmte in gebouwen.

Ik plaatste het lijstje ook juist voor de tips

De optimel weet ik geen andere vervanger voor, want 's ochtends bij het ontbijt wil ik niet ook nog water drinken

yoghurt zonder siroop is wel heel zuur, dus dat vind ik ook een lastige...

Appelstroop was mij verteld als vrij verantwoord beleg ?

Fruitsuikers: per dag blijf ik gewoon mijn 2 stukkies fruit eten

Evergreen: vandaag genomen omdat ik ging sporten, en dan moet ik wel iets in mijn buik hebben...

Als jij/jullie ideeën hebt voor vervangers dan hoor ik het graag

Hoepelen is gaaf :D Laatst eindelijk een mooie zware fitnesshoepel besteld. Fijn ding!
Je zou eens fruit door je yoghurt kunnen gooien, zeker vriesfruit geeft best veel sap af als het ontdooit is wat het iets zoeter maakt. Of switchen naar kwark, das minder zuur. Heb je ook minder vette varianten van.

Appelstroop is niet zo slecht als bijvoorbeeld hagelslag of chocopasta maar het is idd wel heel erg suikerrijk. Je kunt beter kiezen voor iets van kip, rookvlees, rosbief of avocado ofzo.

Je hebt heel veel snacks die gezonder zijn dan Evergreen. Ik eet veel groente als snack, eventueel in humus gedipt. Als je echt even 'krachtvoer' nodig hebt kun je denken aan noten. Ongezouten cashewnoten of amandelen bijvoorbeeld. Wel uitkijken omdat t vrij veel calorieen bevat, dus zou t bij een handje houden, maar vult wel! Of je pakt een eitje, ook lekker en goed bij sporten ivm eiwitten wat erin zit.
Dat hoop ik ook voor jullie Twilight!

Ik zou als ik jou was kijken of je de evergreens (is gewoon koek) kan vervangen door wat anders.. en kijken of je een paar boterhammen zonder zoet beleg kan nemen (bijvoorbeeld slankie of kipfilet?).

Ook zou ik minder brood eten en meer zuivel (je kan gerust 500 ml magere yoghurt of kwark per dag eten).

En ipv pasta, courgette.. (geïnspireerd door Judith) ...
quote:longwalksatthebeach schreef op 01 december 2016 @ 19:11:

Je zou eens fruit door je yoghurt kunnen gooien, zeker vriesfruit geeft best veel sap af als het ontdooit is wat het iets zoeter maakt. Of switchen naar kwark, das minder zuur. Heb je ook minder vette varianten van.

Er komt inderdaad aardig wat sap af, maar het is me echt toch nog te zuur. Ik zal morgen nog eens testen zonder siroop.

Appelstroop is niet zo slecht als bijvoorbeeld hagelslag of chocopasta maar het is idd wel heel erg suikerrijk. Je kunt beter kiezen voor iets van kip, rookvlees, rosbief of avocado ofzo.

Ok komt die he: kip op brood lust ik niet, rosbief ook niet. En avocado op brood??

Je hebt heel veel snacks die gezonder zijn dan Evergreen. Ik eet veel groente als snack, eventueel in humus gedipt. Als je echt even 'krachtvoer' nodig hebt kun je denken aan noten. Ongezouten cashewnoten of amandelen bijvoorbeeld. Wel uitkijken omdat t vrij veel calorieen bevat, dus zou t bij een handje houden, maar vult wel! Of je pakt een eitje, ook lekker en goed bij sporten ivm eiwitten wat erin zit.Gekookt eitje lekker, maar lukte vandaag niet, rechtstreeks uit het werk naar de sportschool. Amandelen zijn lekker, dus dat vind ik een goede optie
quote:twilight84 schreef op 01 december 2016 @ 18:50:

Hier tot nu een goede dag!

Ik weet niet of jullie ook eetlijstjes plaatsen, maar zal die van mij even een keer uittypen.

Geen idee hoeveel calorieen ik op een dag eet, heb het wel eens proberen in te voeren. Maar vind dat best een werk, en niet altijd kan ik het goede vinden.

Ontbijt: magere yoghurt, diepvriesfruit, havermout, agavesiroop, lijnzaad. Beker optimel

Tussendoor: 2 boterhammen appelstroop

Lunch: 3 boterhammen appelstroop, beker bouillon

Tussendoor: Sinaasappel, mandarijn, 1 hap appel maar was heel vies en meelderig

Tussendoor: liga evergreen krenten (zakje met 2 koekjes)

Sport: 1 uur cardio en krachttraining

Diner: Bord pasta met zelfgemaakte tomatensaus

En straks:

5 minuten hoepelen en daarna mag ik 10 pepernoten van mezelf.

Dit is voor mij een gemiddeld eetlijstje, heel veel minder kan ik ook niet eten, want dan val ik flauw

Oh en qua drinken: op het werk drink ik altijd al alleen maar water, en thuis meestal ook. Dus vandaag ongeveer 2liter water. Koffie en thee lust ik helaas niet.Ik weet natuurlijk niet precies de grootte van je porties, maar even normale porties in acht genomen kom je rond de 1900 calorieën uit.
Ik eet mijn kwark met slimpie, lust het anders ook niet daar zitten geen calorieën in
quote:Evda2016 schreef op 01 december 2016 @ 19:19:

Dat hoop ik ook voor jullie Twilight!

Ik zou als ik jou was kijken of je de evergreens (is gewoon koek) kan vervangen door wat anders.. en kijken of je een paar boterhammen zonder zoet beleg kan nemen (bijvoorbeeld slankie of kipfilet?).

Ook zou ik minder brood eten en meer zuivel (je kan gerust 500 ml magere yoghurt of kwark per dag eten).

En ipv pasta, courgette.. (geïnspireerd door Judith) ...

Ik ben zon heerlijk complex geval wat helaas ook niet super veel lust

Slankie en kipfilet vind ik echt heel verschrikkelijk.

Kwark heb ik al heel lang niet gehad, dat zal ik weer eens proeven of ik dat lust.

Courgette ben ik ook niet heel dol op, maar ik wil het nog wel een keer proberen als pastavariant.

Wat zijn jullie lief aan het mee denken!

(en wat heb ik al veel getypt hier )
quote:twilight84 schreef op 01 december 2016 @ 19:28:

[...]

Ik ben zon heerlijk complex geval wat helaas ook niet super veel lust

Slankie en kipfilet vind ik echt heel verschrikkelijk.

Kwark heb ik al heel lang niet gehad, dat zal ik weer eens proeven of ik dat lust.

Courgette ben ik ook niet heel dol op, maar ik wil het nog wel een keer proberen als pastavariant.

Wat zijn jullie lief aan het mee denken!

(en wat heb ik al veel getypt hier )

Ja we denken graag mee , maar wel lekker blijven doen wat je zelf fijn vind, dat werkt het beste. Iedereen heeft hier een andere manier van afvallen... Lust je crackers?

En sandwichspread?
In principe heeft courgette geen smaak - hoe langer je het met de saus mee kookt, hoe zachter het wordt (ik vind dat persoonlijk minder lekker, liever nog een beetje bite)

Kwark kan net als yoghurt te zuur zijn - een beetje 0% suiker siroop erdoor kan al schelen. Ik neem zelf vaak ongezoete sojayoghurt (die bevat per 100gram 43kcal, 0,2gr koolhydraten, 4gram eiwiten en 2,3gr vetten (goede vetten!) - je hebt ook een gezoete variant, die heeft overigens maar 5gr koolhydraten, dus nog steeds een oké keuze.

Ook: als vervanger van optimel zou je eens rijstmelk kunnen proberen, of amandelmelk (evt. ongezoet, maar die vind ik zelf 'zo' niet echt lekker. Rijstmelk is wat zoeter, maar heeft bijna geen suikers/koolhydraten (zeker in vergelijking met optimel) - dit vind je bij de houdbare melk.

Wat je ook eens kan proberen (maar daar moet je van houden) - want heb het idee dat je van zoet beleg houdt, is bv je fruit op je brood, halvajam is een betere keuze dan appelstroop qua suikers (ook de helft aan kcal)

Wat vind je van filet americain/fricandeau/rosbief/rookvlees? Of gewoon ei op brood (ik doe vaak een omelet met rosbief (ipv spek) - maak ik de avond ervoor of 's ochtends klaar en dan gewoon op het brood, koelkast in en dan hup mee)
Ohh dat kan ik ook heel goed, doen wat ik zelf wil :D

Veel soorten crackers vind ik lekker. Lu Cracotte de lekkerste, maar die is ook automatisch het minst cracker/ verantwoord haha

Sandwichspread vind ik nog erger dan kipfilet
Haha wij posten steeds op hetzelfde moment :p
De courgette maak je gewoon slierten van, en doe je door de saus heen? Zal ik volgende week eens uittesten als ik alleen eet. Elke week eet ik 1 of 2 avonden alleen. Dus die avonden kan ik mooi nieuwe dingen uittesten.

Ik ben nogal een zoetekauw ja :D

Eerder at ik alleen maar nutella, en af en toe een keer hagelslag.

Nu vaker pindakaas of appelstroop.

Halvajam heb ik ook nog in huis, niet eens meer aangedacht.

filet americain/fricandeau/rosbief/rookvlees? 4x niets helaas

Salami, snijworst, en boterhamworst vind ik dan weer wel lekker :D
Ja, ik maak altijd saus en doe dit dan in bakjes, en houd dan 1 portie in de pan waar ik 1 courgette doorheen doe en alleen even kort mee verwarm (dus even doorroeren en dan eigenlijk klaar, maar dat moet je zelf even proberen wat je lekker vindt (qua kookduur) - omdat als je meer courgettes toevoegt (met de saus heb ik meestal 4/5 porties) ik de courgette te slap vind bij het opwarmen dus die slierten maak ik dan steeds apart

Ik heb zo'n spirelli apparaat, daar draai je hem doorheen en krijg je inderdaad slierten, maar je kan ook blokjes maken (a la macaroni)

Haha ja, die worsten zitten ook vol suikers (echt!) en vet.

Pindakaas eet je wel? Pindakaas + banaan op brood! (maar dit dan tussen 2 boterhammen en die door de helft (niet 3 boterhammen apart belegd ;) )

Halvajam werkt voor mij top haha. Ik heb soms echt zoete behoeften (al haal ik dan meestal aardbeien, ook lekker op brood :P)

ETA: Weer een nieuw motiverende/inspirerende quote gevonden :p Wat vinden jullie? ;)
Helaas zijn dat dan weer de vetste belegvarianten die je kunt hebben ;)

Je zegt dat je een zoetekauw bent en dat geloof ik inderdaad, gelet op je lijstje ;) Ik weet 100% zeker dat als je dat mindert dat je minder naar zoet 'trekt' en dat je wellicht de opties die we je aangeven wel kunt proberen. Zoet heeft nu eenmaal veel meer smaak dan bijvoorbeeld kipfilet of fricandeau dus is de overgang nogal groot. Als je went aan minder zoet eten is het goed mogelijk dat je meer gaat lusten.
Ik eet de courgette gewoon in plakjes erdoor! Ga het toevallig morgen eten.
Ik kan m niet lezen Judith.

Maar niet teveel je plaatje wisselen he, dan raak ik in de war en dan ken ik je straks niet meer.
Er staat "don't reward yourself with food. You're not a dog."
quote:judith1107 schreef op 01 december 2016 @ 19:58:

Er staat "don't reward yourself with food. You're not a dog."

goeie!

Maar ik rook en drink ook niet, wat moet ik dan?!
Haha, goed punt :p Ben maar weer terug naar m'n oude ;)
Zo ken ik je weer
Twilight ik vind de milde yoghurt van de lidl wel goed te doen.

En als tussendoortje is momenteel de bolletje goed bezig favoriet. Of het verantwoord is... Geen idee maar hij vult goed.
Voor savonds vind ik groenten en zoete aardappel uit de oven echt een lekkere en gezonde optie. Courgette, aubergine zijn favoriet, echt lekkerder dan uit de pan.

Fruit is lekker, ook goeie om dat op brood te doen judith. Jammer dat al mijn lievelingsfruit, frambozen en aardbeien enzo, nu zo duur zijn.

Als tussendoortjes kun je meer komkommer/snoeptomaatjes eten, nu voor 69 cent bij de aldi;)

Sochtends een smoothie met banaan, amandelmelk en spinazie?

En ik zal mijn favoriete ontbijt nog een keer noemen, moet iedereen echt eens proberen! 40 gram speltmeel, 50 gram havermout, 200 ml amandelmelk ongezoet, 250 gram frambozen (kan diepvries), 1 banaan in plakjes, wat kaneel -> Dit door elkaar husselen en dan 20 minuutjes in de oven. hoeveelheid is voor 2x

Ik lust gelukkig wel mager beleg, maar met meerdere boterhammen is het toch snel redelijk veel calorieen. Je kan ook zonnenatura groetespread op brood doen met komkommer, tomaat, alfalfa etc. Zelf ben ik nog wel op zoek naar salades die makkelijk en vullend zijn voor tussen de middag.

Ik vind zelf die courgettini niet zo heel lekker, terwijl ik wel van courgette houd.

Haha, goeie uitspraak judith
Hmmm Bloempie ik wil het best een keer proberen, maar lijkt mij niets ;) - doe je dan allebei al in de oven, of 1 apart en dan de dag erna?

Waarom vind je de courghetti niet lekker? Te hard/te zacht(waterig?)?

Ik ben echt dooooooooood, heel de nacht liggen hoesten en wakker gelegen. Nog 3 uurtjes werken en dan weekend (a.k.a. afspraak met mijn bed).

Ik ben overigens heel benieuwd naar m'n gewicht. Gister die vette hap op, maar bah, droge mond en vocht vast. Nu al. Weeg dus ook niet!

Eetlijstje is wat vreemd:

O: cupje sojavla + 2 gepofte tarwewafels met pindakaas

T: appel

L: pindacrunch + 2 gekookte eieren zonder eigeel

T: 2 mandarijnen

D: Pizza :( (eet bij m'n ouders)

Dat betekent dus ook; na vandaag m'n cheat gehad.

Ben zoooooo moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

En dan heb ik ook nog die derde klaaaaaaaaaaaaas.

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

*klaar met zeuren*
Gisteren helaas een slechte dag op eetgebied. Een collega is plotseling overleden dus het was een emotionele dag op het werk. Ik had 's ochtends voor het werk twee appeltjes in partjes gesneden maar heb zelfs daar niet meer aan gedacht, kon ik 's avonds laat dus weggooien. 'S Avonds naar een high tea op school van mijn kinderen en hoewel ik niet heel veel gegeten heb, was gezond anders.

Vanavond sinterklaasfeest en zondag nog een keer. Vanmiddag een lunch buiten de deur en dinsdag ook. Eigenlijk had ik maandagavond ook nog een etentje maar dat heb ik afgezegd, niet alleen vanwege het eten hoor, ook om voldoende rust te kunnen pakken. Reageer vanmiddag op al jullie schrijfsels, eerst aan het werk nu.
Zo bijna iedereen dus cheatmomentje gehad deze dagen? Ahc nou ja moet ook ene keertje kunnen toch? Zo lang we er maar niet in blijven hangen!

Twilight ik herken wel dat ik soms duizelig ben, maar bij ons zit epilepsie in de familie. Ik val dan niet flauw maar kan wel erg duizelig of misselijk zijn. Gelukkig niet te vaak.

Hier is het best een redelijke week qua eten, vandaag wle beetje balansen want morgen ga ik uit eten met mijn beste vriendin. Dus vandaag opletten en sporten. Ben wel benieuwd maandga, heb echt geen idee.....

En ja Judith met de halve schoolklas daar zou ik ook niet meer gaan haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven