Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
hamaika ik heb er al een aardige weg op zitten inderdaad. Gelukkig voelt het inmiddels niet meer als diëten, mijn leefstijl en voedingspatroon is veranderd. Als ik nu terug kijk naar hoe ik vroeger leefde, kan ik me niet meer voorstellen dat ik daar gelukkig mee was.

Lissabon lijkt me inderdaad erg leuk! Mijn vriend en ik proberen regelmatig Europese stedentripjes te plannen, daar laad ik echt van op! Al moet ik zeggen dat het sinds de komst van onze kinderen wel minder frequent is. Sowieso, met jonge kinderen er bij ziet zo'n citytrip er al gauw anders uit. Maar daardoor niet minder leuk!

Fijn dat je gesprek op het werk goed ging. Zie je op tegen die presentatie? (zo ver heb ik niet terug gelezen.

lisaatje Ik raak nu weer gewicht kwijt, juist doordat ik in de avonden wel wat moet eten van de diëtiste. Ik at al die tijd 3 maaltijden met 's ochtends en 's middags een tussendoortje, daar is dus 's avonds om 22u een tussendoortje bij gekomen. Ik kies dan uit 2 volkoren koekjes, 10 stuks studentenhaver of een plak volkoren ontbijtkoek.

Sowieso een goede tip die ik kreeg: een handje is heel subjectief. Tel de nootjes af, 10 stuks is een mooi handje.
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 21-10-2017 09:21
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@hamaika Het gaat weer beter ja! Ben nog wel veel moe steeds, maar komt misschien ook omdat de winter er weer aankomt.
Fijn dat je vakantie goed was, en top dat je nu een vast contract lijkt te gaan krijgen. Soms even goed als je afstand hebt genomen, dan zien ze wat ze "missen" als je er even niet bent.. ook al blijft het een raar mens, zolang je haar aan jouw kant hebt, prima...!
Ja nootjes zijn idd een goed idee, maar moet denk ik ook gewoon meer ritme krijgen in mijn eetpatroon. Qua ontbijt en lunch (en meestal ook tussendoortjes) gaat dat eigenlijk prima, maar het avondeten zelf wat minder. Dus dan krijg ik daarna soms nog trek etc. Denk dat ik voor mezelf een beetje met ideeën moet gaan spelen of een schema proberen of zo. Vind het nog lastig om "op gevoel" te gaan eten want dan gaat het meestal niet helemaal goed. Merk toch dat ik dan veel emotie ga eten.

@strandbal Wat goed van je dat je al veel bent afgevallen en nu ook die laatste stappen wilt zetten! Hoe ben je in eerste instantie de "afvalrace" begonnen? En hoe houd je jezelf gemotiveerd?

Fijn weekend meiden!
Lisaatje ik zat twee jaar geleden helemaal niet lekker in mijn vel door het overlijden van naaste familieleden, ontslag en meerdere miskramen. Hierdoor gingen alle remmen er af. Veel snoepen, frisdrank drinken en 's avonds het liefst pasta' s met veel gesmolten kaas. (yum, dat laatste mis ik nog wel eens). Ik kwam toen 12 kilo aan. Langzaamaan kreeg ik alles weer op de rit. Een lieve vriendin heeft me toen een spiegel voorgehouden en gezegd dat het nu tijd werd voor mezelf te zorgen.

Ik ben vorig jaar december gestopt met al het ongezonde bovenstaande en kleinere porties van alles te nemen. Op zondag heb ik 'verplicht' 1 cheat moment. Soms is dat een lekker ontbijt, een andere keer friet of chips in de avond. Ook heb ik een sport gevonden die ik echt leuk vind. Eigenlijk zijn deze eerste kilo's er dus echt met gezond boeren verstand vanaf gegaan.

De weegschaal is mijn motivatie. Als ik een week gelijk ben gebleven of wat aangekomen kan ik daar echt van balen. Ook het feit dat ik me nu veel fitter voel, waardoor ik met onze kinderen kan rennen, spelen en gek doen is een motivatie.
Hoi iedereen
Echt blij dat het eindelijke weekend is! Was een lastige week!

Hamaika, ben gisteren toch wezen sporten, heb een uurtje rustig gesport. Is beter dan niks! Goed dat je weer op de rit bent na de vakantie.

Strandbal, jij bent er bijna zeg. Hoewel de laatste kilo's echt de moeilijke zijn. Maar je lijkt goed op weg, het lukt je wel. Fijn dat het ook op je werk beter gaat.

Hier kook ik sinds twee maanden met een weekplanning en het bevalt me echt goed! Ik heb een paar kookboeken aangeschaft met koolhydraatarme recepten en hier kook ik toch wekelijks uit. Ook zitten er eigen receptjes tussen of recepten van het internet of ik maak gewoon een variant van een recept. Ondertussen heb ik een mooie database en genoeg recepten om uit te kiezen. Ik ga dan ook maar 1 keer per week boodschappen doen en koop niks meer om te snaaien. Het bespaart me ook heel veel in tijd! Echt ideaal. Ik kan het aan iedereen aanraden. Er is ook geen gezeur meer, wat eten we, heb ik geen zin in... Dit is de weekplanning en punt uit!

Wat dat handje betreft, hier gaat alles op de weegschaal en voer ik netjes in op Myfitnesspal. Ik ben heel erg voor gezonde vetten, zoals olijfolie, avocado, noten, pitten, volle yoghurt, maar moet er toch voor zorgen dat ik niet te veel kcal binnenkrijg. Ik wil binnenkort ook een Fitbit aanschaffen, dat ik exact weet of ik wel genoeg beweeg. Ik heb wel geen zittend beroep, maar betrap me er toch op dat ik in de avond of in mijn vrije namiddag te veel neerzit.

Deze avond gaan we naar mijn schoonouders om te eten en ik heb echt geen zin! Het is wel altijd gezellig, maar wat mijn schoonmoeder kookt is niet altijd even gezond en dan wordt er altijd gepusht om meer te eten, om meer koekjes te nemen bij de thee. Onder het mom van, 1 keer kan geen kwaad. We gaan echt elk weekend eten, dus het is niet dat er speciale dingen worden gekookt, we eten gewoon met de pot mee. Ik heb er gewoon geen zin in om volgende week weer de hele week te moeten werken aan de bijgekomen kilo's van in het weekend.
Zo zaterdagochtend hier! Eindelijk weekend haha, zal blij zijn als ik na 17 november af ben van die vrijdagen werken. Vandaag eerst fysio en daarna nog n verlaat etentje ter ere van mijn verjaardag van 2 weken terug. Heb toen weinig gevierd vanwege Lissabon. Dus dan nu maar!

Strandbal echt heel goed en knap dat het ook al echt voelt als een levensstijl en niet meer als een dieet. Dat lijkt me ook de beste manier om ernaar te kijken en ook goed dat je terugkijkend denkt 'waar was ik mee bezig'. Dan val je ook niet zo snel meer terug denk ik. Wat een enorm zware periode heb je achter de rug :hug: :redrose: . Snap goed dat je je daar dan in verloren hebt. Goed en lief van die vriendin dat ze je zo gesteund heeft en je op de goede weg hebt gezet. Net als jij heb ik ook een cheatdag in het weekend. En als het doordeweek een keer misgaat dan in het weekend niet.

Even terug naar wat vrolijkers: Stedentrips zijn altijd leuk! Met kinderen lijkt me wel lastiger ja, daar ook er is wel genoeg te zien en te doen maar erg warm en erg druk dus de vraag is hoe kleine kindjes dat vinden. Als ze iets groter zijn is het zeker wel n aanrader, dat wel. Ik ben zelf sinds februari uit die relatie en was nu met mijn broer, ook wel weer eens leuk haha!

En ja je hebt zeker gelijk over het subjecteve handje hahahaha, ik wil het handje nog weleens volproppen hahahaha.

Ik zie op tegen het geven van die presentatie, behoorlijk ook. Ik hou er niet zo van om voor een groep te spreken over werk dingen. Gekke is, in de privé sfeer heb ik er geen moeite mee, 5 jaar geleden in Londen voor n paar honderd mensen een speech gehouden over een maatschappelijk item en dat vond ik superleuk. Maar hier ben ik best wel zenuwachtig over omdat ik er nog niet zo lang werk. De vragen die ongetwijfeld komen zie ik het meest tegenop.

Lisaatje Ik vind op gevoel eten ook lastig als emo eter en heb ook best wel vaak trek in dingen, dus als ik daar steeds aan toe zou geven heb ik ook een probleem. Is bij jou het avondeten dan te weinig of teveel dezelfde dingen of te vroeg? Wellicht wat schuiven met tijden? Maar goed ik roep ook maar van alles, het blijft lastig.... :hug:

Nou ik ga zo richting de fysio, goed weekend allemaal ladies!!!! En ben benieuwd maandag!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:59
19.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mag ik met jullie mee komen schrijven?
Al vaker wilde ik graag van de kilo's af en al vaker kwamen ze er gewoon weer aan.
Nu het hoogtepunt bereikt, ik ben er klaar mee!

Na een enorm heftig jaar kan ik er nu weer tegenaan. Eerder dit jaar wel even een poging gedaan maar kon toen nog niet erbij bewegen (ivm aanrijding). Nu zit sporten er nog niet in maar wil ik wel weer wat meer beweging inbouwen, wat vaker een rondje wandelen en dat soort dingen. Ik fiets al wel weer erg veel.

Mijn gewicht is op dit moment 78 kilo, eigenlijk wist ik het altijd wel onder de 75 te houden. Nu durfde ik niet meer op de weegschaal, maar vorige week in het ziekenhuis moest het. Ik schrok echt enorm! wel afgelopen periode medicijnen moeten slikken, daardoor kreeg ik, naast veel andere bijwerkingen, enorm veel zin in eten. Het zal er wel mee te maken hebben gehad. Nu ben ik gestopt met de medicijnen en vind ik het een mooi moment om in elk geval weer naar de goede kant van de 70 te gaan.
Maar eigenlijk daaronder, ik ben ook niet zo lang.

Mijn gegevens:
Lengte 1.69
Gewicht 78 kilo
Streef 68 kilo

Hopelijk mag ik meeschrijven! jullie schrijven al wat langer samen natuurlijk, dus ik hoop dat ik er snel in kan komen en jullie verhalen snel kan volgen.
Oh oh oh wat erg, volgens mij hebben wij ongeveer gelijk gepost Sanseveria, nu lijkt het net of ik jou compleet genegeerd heb hahaha.

Sanseveria ja fijn he eindelijk weekend! Goed dat je ondanks de lastige week wel bent gaan sporten. Goed bezig! Dat werkt wel goed he een weekplanning? Ik doe dat ook al heel lang ja, alleen op vrijdag naar de supermarkt voor boodschappen voor de hele week. Voordeel is dat de supermarkt hier ook niet 'op de route' zit naar werk etc, dus ik kom ook niet in die verleiding.
Leuk dat je al zo een giga database aan lekkere receptjes hebt aangelegd! Nog tips en succesnummers????

Zitten is hier zeker na het werk ook wel een issue ja. Ik loop wel graag en veel, maar zeker op de dag met mijn kantoorbaan en moe thuiskomen en op de bank ploffen zijn het toch meer uren zitten dan goed zijn.
Sterkte vanavond bij je schoonouders. Lijkt me vreselijk ja, dat neemnou nog, pak nou nog wat, ach kom...' Ja zie daar maar eens weerstand tegen te bieden...Lastig.... Ook niet echt tips voor je, misschien langzamer eten zodat ze niet gelijk weer met de pan naast je staan of met het pak koeken langskomen. Sterkte!

HappyOwl van harte welkom! Tuurlijk mag je meeschrijven!! Een aantal schrijven wel al langer maar we hebben ook een aantal nieuwe. Sanseveria en Strandbal zijn er ook net pas bij, dus mooie mix van oudgedienden en nieuwkomers. Welkom!
Vreselijk he dat jojo-en. Ik ook al een keer van 76 afgevallen naar 63 e toen weer alles erbij en nog meer.... Goeie spirit: en NU is het klaar!

Wat verschrikkelijk zeg dat je een aanrijding gehad hebt. Flink dus ook zo te lezen? Knap dat je het wel alweer kan opbouwen. En inderdaad niet forceren en stukje bij beetje weer sterker worden. Dat hoor je echt vaak ja, dat aankomen ook echt regelmatig door of als bijwerking van medicijnen komt. Fijn dat je ze nu niet meer hoeft te nemen en hopelijk nu de goede kant op. Wij hebben zo te lezen een beetje dezelfde doelstelling qua afvallen etc. Welkom en ik ga je even toevoegen ana de tabel.

Op maandag is de weegdag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom~!
Wat gezellig nieuwe schrijvers! Dan wordt er hier gelukkig ook weer meer actiever geschreven! Dat vind ik altijd wel fijn. Motiveert mij toch wel!

Oefff een aanrijding! Verschrikkelijk!

Hier gisteren toch een feestje gehad. 3 glazen cola gehad. En 2 gehaktballetjes en 2x kaas. Vind het nog vrij netjes. Zag wel dat ik over de hele dag zon 9600 stappen heb gelopen!
Ook vanavond toch even naar het café. Voordeel is dat ik nu geen alcohol drink. Maar spa blauw vind ik ook altijd zo saai om te bestellen in een kroeg haha. Dus ik denk dat een paar cola worden.

En nu ga ik eens wat oprommelen in huis!
sanseveria ik werk inderdaad ook met een weekmenu. Ga er ook echt met onze familieplanner voor zitten. Dat hebben we nog een vakje vrij en daar schrijf ik de planning op. Doe de boodschappen wel in twee keer, ben een beetje een miep met verse groenten en we hebben maar een kleine vriezer.

Goed idee om een database met lekkere, gezonde gerechten aan te maken. Als je nog een paar lekkere, gezonde tips hebt hoor ik ze graag!!

Jammer genoeg herkenbaar van de schoonouders. Mijn schoonmoeder is vrij fors. Eerst steunde ze me, vroeg ze me zelfs wat ik wilde eten als we daar aten. Maar nu vindt ze me "dun genoeg" en krijg ik zelfs opmerkingen als ik bijvoorbeeld weinig aardappelen en veel groenten op schep of bedank voor een koekje. Gelukkig eten we niet structureel daar haha. Verder is het een hele lieve vrouw trouwens hoor!

Jeetje hamaika dat is ook niet niks. Dapper van jou hoor, om nu voor jezelf te kiezen.

Heel grappig, ik heb dat juist precies andersom. Ik spreek ook vaak voor grote groepen op mijn werk en dat kost me helemaal geen moeite. Privé ben ik echter vrij introvert. Kan echt opzien tegen verjaardagen waar ik met iedereen die ik maar half-half ken, moet socializen. Het liefst zie ik mensen in een kleine setting. Alvast succes met je presentatie!

Gezellig Happyowl nog een nieuweling. Ik schrijf hier ook pas sinds gisteren mee. Klinkt als een heftig ongeluk, fijn dat je nu alles weer een beetje op kan pakken.

Wij hebben vanmiddag ook een verjaardag gehad Twilight en de gastvrouw kan echt heerlijke hapjes en salades maken. Super trots op mezelf, het is me gelukt om alles te laten staan!! Ik zit nu zo dicht bij mijn eerste doel (65 kilo) dat ik even alles op alles wil zetten om dat te bereiken. Normaal gesproken mag ik van mezelf op een feestje 3 lekkere dingen nemen, dat gaat me altijd goed af! Hmmmmm cola, lekker. Ik drink op zondagavond altijd 1 glas, daar kan ik zo van genieten! Veel plezier in het cafe! Ik wil spa blauw nog wel eens afwisselen met spa rood, maar daar moet je ook maar van houden.


Iemand van jullie ervaring met een stappenteller/fitbit of hoe heten die hippe dingen? Binnenkort jarig en ik overweeg er 1 te vragen aan vriend. Vraag me alleen af of het alleen een hebbedingetje is, of ook echt meerwaarde kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen, :)

Ik ben al een paar weken bezig met afvallen alleen begin ik in een dal te raken.
Ik was in september 72 kilo en hang nu tussen de 68 en 67 en het wil niet echt naar beneden gaan. Ik merk dat ik iets lekkerder in mijn vel zit maar het voelt nog niet lekker genoeg. Ik was kcal aan het tellen met myfitnesspal alleen vind ik het echt te veel gedoe om alles in te voeren en weet ik niet goed hoeveel kcal ik verbrand met fitness.

Ik wil enorm graag beginnen met elke zondag een weekplanning maken voor de week erop, ik heb alleen geen idee waar ik zou moeten beginnen en wat een goede verhouding is. Ik merk dat ik tussen school en avondeten enorme snackdrang heb die ik op de een of andere manier moet zien te onderdrukken. Hebben jullie misschien tips tegen snacken en het maken van weekmenu's?

Start: 72
Huidig gewicht: 68
Streef: 60
Just keep swimming
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor het welkom!

Ik was trouwens niet in het ziekenhuis door de aanrijding, die was al 9 maanden geleden. Het loopt allemaal wat door elkaar. Door de aanrijding is mijn enkel wel kapot, en dat herstelt niet meer goed dus het is even zoeken met bewegen en sporten. Als ik een stuk loop dan krijg ik toch wel snel pijn, maar gelukkig gaat het steeds ietsje beter.

Vandaag ging het goed, ik had nog geen boodschappen gedaan en besloten dat ook gewoon niet te doen vandaag, dan is de verleiding ook niet zo groot. Morgen komt een vriendinnetje eten, we eten tapas dus kan gelukkig ook wel lekker variëren met wat gezonde gerechtjes.

Ik ga geen speciaal dieet doen, ik weet dat ik dan in het begin heel fanatiek ben maar zodra ik het niet meer volhoud gaat t mis. Ik denk dat ik eerst eens kijk hoe het gaat als ik de gangpaden met snoep en koek in de supermarkt oversla. Afgelopen maand, met medicatie had ik steeds heel veel zin in specifieke dingen, kokosmacronen enzo (terwijl ik dat nooit eet) en dan ging het hele pak op. Nu eerst dus maar eens proberen dat te laten staan en te beginnen met rauwkost en fruit tussendoor. Normaal drink ik ook wel veel cola light, dat ga ik ook beperken tot het weekend. En misschien wt meer eiwitten, om het hongergevoel tegen te gaan.
En veel meer water drinken, ik drink sowieso veel te weinig.

Deze week heb ik een hele drukke week, ik denk dat het dan wel lukt om niet tevee te snaaien, ben teveel onderweg en aan het werk.
De week erna werk heb ik wat vrije dagen en mag ik op citytrip, ik las dat er hier ook wel liefhebbers van citytrips zijn. Met eten is dat misschien wat minder maar ik vond het ook onzin om te wachten tot ik terug ben om te beginnnen. Ik ben het nu zat en in anderhalve week is het begin maar mooi gemaakt.
Wat gezellig nog meer nieuwe schrijvers!

MyZand welkom! Ik zet je in de tabel. Jij dus ook nog een kilo of 8 te gaan? Wel knap trouwens hoor, in een maand al 4 kilo kwijt! Bij mij is precies wat jij noemt trouwens de reden dat ik geen apps etc gebruik, ik vind het veel te veel gedoe.

Qua weekmenus / structuur; ik weet natuurlijk niet of je op school ook iets eet, maar wellicht kan je daar in de middag iets lichts eten of wat later lunchen en dan bijvoorbeeld wat later avondeten of iets dergelijks. Bij mij ligt de snaaitrek meer na het avondeten maar wat ik op mijn werk vaak doe is rond een uur of 4 fruit of een soepje, dan rond een uur of zeven eten en in de avond nog een handje nootjes of yoghurt of wat fruit.
Qua weekplanning bedenk ik meestal gedurende de week wat ik wil halen voor de week erop en schrijf op mijn boodschappenlijst voor de vrijdag erna. Op vrijdag doe ik dan boodschappen voor de komende week. Ik plan altijd 1 cheatdag in. Vaak maak ik ook eten voor 2 dagen, dat scheelt ook omdat ik alleen woon. Maar wellicht hebben de andere ladies ook tips. Ik woon alleen dus hoef alleen met mezelf rekening te houden en dat is natuurlijk anders als je bv een partner of kids hebt.

Twilight dat is best netjes toch van dat feestje? En nee geen spa blauw in een kroeg maar als het bij n paar glazen cola blijft en je verder niet helemaal losgaat qua hapjes zal de overal schade nog wel meevallen denk ik. En alcoholvrij bier kan natuurlijk ook al vind ik dat echt ranzig haha en zit vaak geen schuim op.

Strandbal wat bizar zeg van je schoonmoeder. Is ze niet gewoon jaloers dat het jou wel lukt en dat ze daarom zulke dingen zegt? Niet leuk nee. Gelukkig is ze verder wel lief hahaha, maar toch wel jammer.

Ja was hier ook een heel moeilijke periode voor mij, ben erg blij dat alle ellende nu zo goed als achter de rug is en ik nu de focus op mezelf kan leggen. Afvallen, en volgende maand ook mijn persoonlijke lening bij de bank eindelijk afgelost. Blijft bizar ja, middenin die periode dacht ik dat er geen eind aan kwam en nu blijkt dan toch dat tijd veel heelt en vind ik mijn leven inmiddels wel weer een 8 waard waar dat lang tussen een 4-5 schommelde. Als iemand mij nu vraagt waar ik het meest gelukkig van wordt is dat rust in de kop hebben. En die heb ik nu gelukkig eindelijk.

Grappig dat wij er precies andersom in staan qua spreken in het openbaar haha. Kan ik jou dinsdag niet inhuren hahahaha? Dan ga ik wel mee naar een verjaardag! Overigens ben ik in bekend gezelschap wel extravert maar als ik mensen niet of nauwelijks ken dan vermijdt ik dat ook liever. Ik heb altijd respect voor mensen die naar iets toe gaan, en dan gelijk weten te mixen met allemaal onbekenden en n gesprek met iedereen weten aan te knopen. Ik heb dat dan ook niet zo en zoek dan toch de bekenden op. En als die er niet zijn blijf ik liever thuis haha.

Wat supergoed dat je op die verjaardag alle verleidingen hebt laten staan. Snap ik ook goed ja, zeker zo dichtbij doel 1. Jij dus ook n wekelijks genietmomentje? Bij mij is dat zondagmiddag een Lindemans Kriek haha.
Helaas van mij geen tips over fitbits etc, ik gebruik niks van al die dingen. Geen apps, geen stappenteller, bij mij gaat alles op gevoel.
Wel n goed idee trouwens om te onthouden, 3 lekkere dingen mogen op een feestje.

HappyOwl is je enkel blijvend kapot? Of heb je nog wel kans op herstel? Slim om met die vriendin tapas te maken, dan heb je ook zicht op wat je kan maken en dat kan ook makkelijker gezond zijn.
Goede start toch, de gangpaden overslaan met verleidingen. Ik winkel daarom ook echt met n boodschappenlijstje, dan ga ik doelbewust op mijn doel af haha en kom ik niet door die paden. Ik dronk net als jij ook te weinig water. En drink nu op mijn werk in de middag sowieso 3 glazen water, koffie alleen nog in de ochtend. Dat doe ik nu een tijd al en merk ook wel dat mijn huid beter wordt bijvoorbeeld.

Heel goed ook wat je zegt, dat je gewoon vast begonnen bent. Winst van nu hoeft er na een trip niet meer af, Mijn beste vriendin net als ik behoorlijk te zwaar, zei: je kan beter wachten tot na alles want het heeft nu toch geen zin. Maar dan kan je wel blijven wachten. Nu zijn het de stedentrips, dan komen er nog verjaardagen, dan komt december en kerst/nieuwjaar er aan..... Net als met 'op 1 januari start ik/ stop ik'. Vind ik ook onzin. Als je wilt starten moet je gewoon starten.

Waar gaat jouw citytrip heen?

Bij mij een fikse tegenvaller hier waar ik al bang voor was. Mijn kuit behoorlijk overbelast in Lissabon en was er al bang voor dat het niet goed was. Vannacht heb ik hem dus echt verrekt en kan nu niet eens normaal rechtop lopen.... Dat wordt dus weer niet sporten en opletten ook met wandelen de komende dagen..... Extra belangrijk nu dus even om echt gezond te eten want ik heb wel meerdere dagen hersteltijd nodig.... Gezeik elke keer.

Los daarvan dus gisteren mijn verlate verjaardagsetentje gehad. We zijn naar de Mexicaan geweest en daar chili con carne gegeten. Vandaag dus even balansdagje. En dan morgen de schade bekijken.

Fijne zondag allemaal!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo even op Ali kijken voor een fitbit. Ik wil er ook graag 1 hebben. Maar ik hoorde van een collega dat die best vaak opgeladen moet worden. Hoop dat ik daar wel genoeg aan denk....

Ahhh Hamaika, wat een domper van je enkel! Hoop dat het snel beter gaat!

Ik heb net een grote beker Nesquick gehad, dus dat was in ieder geval een zondig momentje.
Vanavond nasi eten. Als je googelt: nasi, ah, gezond. Dat recept ga ik eten. lekker met peultjes.
Alleen satésaus erbij eten is natuurlijk niet zo gezond, dus eens kijken of ik nog iets anders als sausje kan vinden...

En welkom zand.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even kort op de vraag over de Fitbit. Ik heb er zelf een gehad zonder "beeldscherm" dus waarbij je alleen streepjes kon verdienen door te wandelen. In het begin heb ik die wel veel gebruikt maar na een tijdje hield die mij te weinig gemotiveerd omdat hij zo simpel was. Maar voor anderen werkt dit prima. Inmiddels heb ik de Fitbit charge 2, die bevalt mij veel beter. Ik moet zeggen dat ik er wel echt aan moet denken hem om te doen (ben niet gewend om een horloge of zo te dragen) maar dan is het wel heel prettig te zien hoeveel stappen je hebt gemaakt, wat je hartslag is en dat je precies kunt instellen wat jouw doel is en welke activiteit je gaat doen. Zo kun je bijv. ook invoeren dat je gaat fietsen of op de crosstrainer gaat staan.
Het is maar net waar je van houdt, ik ben zelf niet echt gevoelig voor "te obsessief" daarmee om gaan maar als je dat wel bent dan zou ik zo iets niet echt aanraden. Is natuurlijk goed om gewoon op je gevoel af te gaan, maar als dat ding jou net even van de bank af krijgt dan is het wel een goede uitvinding! Zelf vind ik de batterij duur best goed, meestal kan ik er gewoon een paar dagen mee doen en mocht hij dan een middag uitvallen dan kun je hem daarna gewoon weer opladen :-)!
Welkom Myzand ik had dat ook, dat ik op hetzelfde gewicht bleef hangen. Terwijl ik daarvoor al meer dan 10 kilo was afgevallen en er niets veranderd was in mijn patroon. Ik ben toen met een diëtiste gaan praten en ik eet nu vaker, maar kleinere hoeveelheden op een dag. Dit maakt voor mij het verschil: ik val nu weer een halve tot hele kilo af per week! Ik ontbijt hoe laat het voor mij uit komt (werk start niet altijd op hetzelfde tijdstip) en zorg vervolgens dat ik elke 2,5 a 3 uur iets eet. Dat is soms puzzelen met pauzes e.d, maar lukt eigenlijk altijd wel!

Voor mij ook geen dieet of strak eetschema Happyowl maar gezond boerenverstand. Beperkte koolhydraten, veel eiwitten en gezonde vetten. Daarbij water en (groene) thee. Op deze manier is het mijn leefstijl geworden ipv een dieet, dan zou ik gegarandeerd door de mand vallen. Op zondag ga ik altijd lekker los. Vanmorgen ontbeten met croissantje, vanmiddag een glas cola met bakje Bolgnaise chips en vanavond heerlijk lasagne gegeten. Voelde me in het begin altijd mega schuldig na een week gezond eten, maar voor mij werkt het! Ik snoep door de week niets, omdat ik weet dat het zondag 'mag' en ik val er prima mee af.

Balen van je blessure Hamaika goed naar je lichaam luisteren hoor, anders ben je straks verder van huis. Mijn diëtiste vertelde mij dat afvallen voor 85% voeding is en maar 15% bewegen. Toch snap ik goed dat je er van baalt, ik word altijd erg loom en lui als ik er paar dagen niks gedaan heb.

Twilight ik heb mijn zus wel eens een schepje pure pindakaas (geen calve jammer genoeg haha) zien nemen ipv satésaus. Ik houd sowieso niet van satésaus dus of dat een succes is weet ik niet.

Lisaatje goed om jouw bericht te lezen. Toen ik vanmiddag thuis kwam van een wandeling tussen de buien door, zat vriend met een grijns op mij te wachten. Hij vond dat ik wel een cadeautje verdiend had, dus hij heeft een fitbit charge2 voor mij besteld. Ik ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Even snel want ik moet zo gaan werken.

Mijn gewicht vanmorgen was 77,5

Nu heb ik geen digitale weegschaal dus het is een beetje gokken. Halfjes kan ik redelijk aflezen maar de ene keer zal die in mn voordeel zijn en de andere keer in mijn nadeel. Ik ga geen nieuwe kopen, in principe gaat het in het grote geheel ook niet om halfjes maar om een kilo of 10 en lekkerder in mn vel zitten. En kilo's zijn er prima mee af te lezen :)

Succes vandaag allemaal!
Goedemorgen dames!

Hier vanochtend gewogen en 0,6 eraf!

Nieuwe gewicht 78.0.

Netjes begonnen dus weer na de vakantie en nu graag verder omlaag! Hopelijk bij jullie vandaag ook allemaal goede resultaten.

Twilight het is niet mijn enkel gelukkig maar mijn kuitspier. Die is altijd gevoelig gebleven na die zweepslag in juli vorig jaar en nu dus overstrekt. Deze dagen dus even niet sporten voor mij helaas. Alleen wandelen in de lunch.
Lekker die beker Nesquick , moet ene keer kunnen tuoch? En die Nasi ziet er goed uit! Wat voor saus heb je uiteindelijk gedaan?

Strandbal balen he plateaus. Bij mij was het toen te vaak dezelfde dingen eten. Ik varieer nu meer en ook wat jij doet, Regelmatiger met kortere tussenpozen. En hier ook gezond boerenverstand. Jouw zondig dag is ook de zondag. Zondag = zondigdag haha. Lekker ook jouw dagje! En vandaag weer strak in het gareel. Moet echt even weer wat meer fruit ook eten maar wij hebben op het werk zo een fruitpakket 2 x per week dus dat scheelt!

En inderdaad, ik merk dat het niet goed is om nu te forceren of te gaan sporten, kan nog niet eens normaal lopen dus rustig aan weer herstellen. Klotespier. En inderdaad de fcous deze dagen op gezond eten. Sporten mis ik wel, is altijd wel lekker even de werkdag wegtrappen hahahaha, Maar nu even niet.

Wat superlief dat je vriend die fitbit heeft besteld! Ben benieuwd!

HappyOwl super gelijk die halve kilo er af!!!! Mooi!!!!!! En inderdaad, op een analoge kan je wel gewoon hele kilo's zien dus bij wat meer moeten afvallen voldoet dat prima denk ik. Goed bezig!!!

Succes allemaal ladies en ik hoop mooie resultaten te lezen voor de tabel!!!
Ik weeg vandaag 67,5 dat betekent dat er weer -0,7 vanaf is deze week :high5:

Ik moet nu rennen en vliegen om de oudste weer op tijd op school te krijgen, dus ik reageer later weer!
Zo, nou gisteren blijkbaar wat misgegaan.. Ik had op mijn telefoon een reactie geplaatst. Die zie ik niet staan. Maar nu, op de computer ingelogd, zie ik ook dat er veel meer reacties zijn dan ik gisterenavond zag...
Nieuwe poging dan maar :-) Ik reageer bij jullie op meerdere posts tegelijk om even terug bij te schrijven hoor. ;-)

@Sanserveria, welkom! Wat goed dat je al 5 kg kwijt bent! Je doet een soort koolhydraatbeperkt, begrijp ik? Ah, ik lees al dat je inderdaad je koolhydraten ruimschoots beperkt. Ik doe ook koolhydraatarm. Hoe vind jij het? Ik vind het ontbijt het lastigste moet ik zeggen… Sporten is zeker goed! :-) Knap dat je dat ook weer hebt opgepakt. Succes met het afvallen, en het eraf houden!
De weekplanning! Doe ik ook, Doen we al tijden en het werkt zo fijn. Weten wat je moet gaan maken, alles ook alvast in huis hebben. Ik maak regelmatig 2 menu’s. 1 voor man en zoon, en 1 voor mij. Ze doen niet mee met mij met kha, en daar houdt ik voor hun en mijzelf rekening mee.

@ Nijn, zat er echt even doorheen inderdaad. Die kleinere doelen opstellen klinkt goed. Ik ga er mee aan de slag om daar wat voor te bedenken. Misschien geen dagdoeltjes, maar in ieder geval eerst bvb op 85 kg gewicht iets. Enz enz.
Wat fijn dat je al een paar cm kwijt bent!!! Ik meet ook weleens, maar ik heb het idee dat ik mijn taille steeds op een andere plek meet… Daardoor zit er echt een megaverschil in steeds. Dus meten doe ik niet meer…

@Twilight, fijn dat het weer goed gaat met je ritme! Hoe is het verder?
Oh, ik lees het al. Een feestje. Je hebt het echt netjes gehouden zeg! Knap dat je al zoveel had gelopen. En in de kroeg? Ach, een colaatje moet kunnen. En anders light of zero?

@Sjoek, vervelend dat je ziek was… Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt. :hug:

@Hamaika, Welkom terug en bedankt weer voor het bijwerken! Balen dat je een +hebt na je reisje…. Maar dat zal er snel genoeg weer af zijn toch? Je hebt er wel een paar mooie reisjes aan over gehouden.
Gefeliciteerd met je positieve gesprek!!! Een vast contract in februari! Wat fijn zeg :cheer: En succes vast morgen met je presentatie.
Ah tuk zeg! Kuit blessure :-( flink balen… Even kalm aan doen maar, anders loop je er nog langer mee…

@Strandbal, Welkom! Wat goed dat je zelf al aardig wat bent afgevallen. Vergt toch een flinke dosis zelfdiscipline… Ik hoop dat het zo blijft gaan nu met de diëtiste v.d. sportschool. Een sport doen die je echt leuk vind helpt enorm. Het werkt zoveel meer motiverend om iets te doen dat je echt heel graag doet ipv een sport te doen waar je liever uitvluchten voor verzint. En dan alleen maar gaat omdat het beter is voor je…

@Happyowl, ook welkom! Wat vervelend dat je beperkt bent nog door dat ongeluk. Ik kan mij goed voorstellen dat je, als je het zelf eigenlijk al wel ziet, je liever de weegschaal mijdt… Goed dat je erbij bent! Fijn dat je gestopt bent met de medicijnen, ik hoop dat je dat ook al zal helpen!

@Myzand, ook van harte welkom! Alles invoeren kan tijd kosten, maar mij geeft het zicht op wat ik precies eet en hoeveel. Ik vind het een fijne houvast.
Een weekplanning is prima. Zo kan je ook vast je boodschappen in huis halen voor de hele week, waardoor je tussendoor minder boodschappen hoeft te halen en minder de kans hebt om snacks te kopen. Tips ga ik later even voor kijken. Het ligt er qua snacks wel aan wat je wil? Ik kan je namelijk mijn snacks als idee geven, maar aangezien ik kha eet, is dat ook met vet e.d. Dus niet geschikt voor elk “dieet”

@Lisaatje, ik zit er ook al een tijd over na te denken. Ik had een fittracker via alixpres… maar die was niet zo geweldig… Maar het principe werkt well voor mij merkte ik. Dus ik zit nu al een tijdje te denken over een Fitbit… Het is toch wel fijn om meer inzicht te hebben in je bewegen e.d. Ook omdat ik mijn hartslag tijdens het sporten in de gaten moet houden, die mag niet te hoog worden. Is het ook belangrijk dat ik dat monitor…

Zo, en dan ik. Dipje is over. Weer wezen sporten, wel flink last van mijn rug nog helaas… :-( Dus dat is minder.
Maar verder zit ik weer in een fijn ritme qua eten en bewegen.
Van het weekend was ik bloemkool fijn aan het snijden met de hand omdat ik er geen andere mogelijkheid voor had. Man vroeg of dat niet beter kon. Ik zei van wel, maar dat dat toch wel geld kost als ik een beetje een redelijke keukenmachine wilde hebben…
Hij vond het zo zonde van mijn tijd steeds dat we er 1 hebben gehaald. Eerst op internet uitgezocht wat het ding moest kunnen en welke dat dan het beste kon zijn. Nu heb ik een hele fijne Kenwood staan  En hij is sinds zaterdag al overuren aan het draaien :hihi:
Vanmorgen gewogen en ik weeg nu 88,1!!! :proud: Heerlijk, weer terug op het niveau van voor Duitsland! En nu volhouden!!!
Alle reacties Link kopieren
Jaa en ook hier een - ! 85,3 dus 0,5 eraf deze week!
Mijn nette week werpt dus toch zijn vruchten af!

In de kroeg uiteindelijk ook een paar glazen cola gehad. Light en zero vind ik echt verschrikkelijk! Dus dat wordt m echt niet!

Polka fijn dat je dip weer over is!! Wat was er niet goed aan die fittracker dan? Wij willen vanavond even op Alie kijken.
Ohhh en wat goed dat je nu een keukenmachine hebt! Wat doe je met de fijn gesneden bloemkool dan?

Uiteindelijk de nasi gewoon zonder iets van saus gegeten, dus echt volgens het recept. Zelfs vriend deed met mij mee!


Hier een weekje vakantie, qua eten gaat het dan meestal wel goed, maar ik beweeg meestal wel te weinig. We zullen zien!
twilight84 schreef:
23-10-2017 09:01
Jaa en ook hier een - ! 85,3 dus 0,5 eraf deze week!
Mijn nette week werpt dus toch zijn vruchten af!

In de kroeg uiteindelijk ook een paar glazen cola gehad. Light en zero vind ik echt verschrikkelijk! Dus dat wordt m echt niet!

Polka fijn dat je dip weer over is!! Wat was er niet goed aan die fittracker dan? Wij willen vanavond even op Alie kijken.
Ohhh en wat goed dat je nu een keukenmachine hebt! Wat doe je met de fijn gesneden bloemkool dan?

Uiteindelijk de nasi gewoon zonder iets van saus gegeten, dus echt volgens het recept. Zelfs vriend deed met mij mee!


Hier een weekje vakantie, qua eten gaat het dan meestal wel goed, maar ik beweeg meestal wel te weinig. We zullen zien!

Yay! een -. Super zeg!
Ah oké, ja ik ben wel van de zero frisdrank, vandaar :-)

De fittracker houdt heel slecht mijn stappen bij. Telt er veel meer dan ik daadwerkelijk deed. Veel te gevoelig om mijn pols.
Daarnaast was hij niet uitgebreid genoeg. Wilde ik mijn hartslag meten moest ik mijn telefoon pakken en de app openen en dan de hartslag gaan meten. Dat gaat nou net niet als ik flink aan het huppelen ben in de Zumbales ;-)

De gesneden bloemkool was in dat geval voor een pizzabodem. Zo kon ik, net als man en zoonlief, ook aan de pizza. Maar dan een verantwoorde. Uiteindelijk een te zachte bodem, maar hij smaakte er niet minder om gelukkig!
Verder maak ik momenteel graag stamppot met bloemkool ipv aardappels. Gisteren toevallig bloemkool/prei stamp gemaakt. Met hamblokjes en oude kaas erdoorheen. Heerlijk!
Ik wil ook nog eens bloemkoolrijst proberen binnenkort. Kan ik hopelijk sushi maken!!! Dat mis ik wel namelijk!!!

Wat fijn dat je vriend meedeed. Manlief zit niet zo in zijn vel en dan is hij niet zo avontuurlijk, zoals hij zelf zegt, om iets uit te proberen wat hem waarschijnlijk tegen zal staan... Denk t hij. Maar ik wil hem niet pushen.

Vakantie! lekker zeg. Heb je nog plannen, of gewoon even een weekje rust?
Alle reacties Link kopieren
Ahh zo!
Ja soms wil vriend wel experimentjes mee doen, soms ook helemaal niet. haha.
Bij hem mogen er ook wel zon 10 kilo af, dus een keer geen satésaus is niet zo erg haha.

Deze week achterstallig huishouden doen haha. En verder de klok vooruit kijken, en er dan hopelijk achter komen dat deze ronde IUI wel gelukt is!
En verder beetje nietsen haha
Fijn, even zo'n rustig weekje.
Wanneer weet je of de IUI is gelukt dit keer? Ik duim!
Alle reacties Link kopieren
@Happyowl: Meer water drinken vind ik ook lastig, ik ben altijd te gefocust op mijn werk en dan is er al weer 2 uur voorbij oznder 1 druppel te drinken. :/

@Hamaika: Ik zit inderdaad op school, en alles is best wel lastig. Ik eet nu 2 boterham met gezond beleg of ik neem een bakje yoghurt mee. Werkt opzich wel :) en dan hoop ik na school een reepje of rijstewafel

@Strandbal: Ik met als ik kleine hapjes per dag eet dat ik toch echt sneller honger heb en elke keer weer terug naar de keuken loop enorm geneigd ben om dingen te kopen op school omdat ik het gevoel heb dat ik minder eet. Dus helaas werkt dat niet voor mij.

@Polkadot: 1x in de week boodschappen doen lukt me nog steeds niet :P Ik vergeet soms de helft, heb het vanochtend geprobeerd om te doen

Mijn vriend doet overigens ook met me mee om af te vallen. We zitten allebei tegen een BMI van 24 aan en het helpt echt om samen af te vallen. Dan heb je samen een houvast. We hebben dan ook wel eens aan cheatdag, lekker frietjes eten, biertje erbij en eventueel een toetje :3 Gister hadden we een verjaardag van zijn nichtje (werd 2jaar) dus hebben we toch taart gegeten. Komende week weer even gezond!

Mijn dagmenu
O: 25 g brinta met 250ml melk (Jaa ik ben van de dunne brinta :P)
T: 3 mandarijntjes
L: 4 crackers met pindakaas
T: Proteïne reep
D: Volkoren pasta, spinazi, casewnoten, oude kaas.

Hier kan ik best wel op teren :)
Just keep swimming
MyZand schreef:
23-10-2017 11:07


@Polkadot: 1x in de week boodschappen doen lukt me nog steeds niet :P Ik vergeet soms de helft, heb het vanochtend geprobeerd om te doen

Mijn vriend doet overigens ook met me mee om af te vallen. We zitten allebei tegen een BMI van 24 aan en het helpt echt om samen af te vallen. Dan heb je samen een houvast. We hebben dan ook wel eens aan cheatdag, lekker frietjes eten, biertje erbij en eventueel een toetje :3 Gister hadden we een verjaardag van zijn nichtje (werd 2jaar) dus hebben we toch taart gegeten. Komende week weer even gezond!

Mijn dagmenu
O: 25 g brinta met 250ml melk (Jaa ik ben van de dunne brinta :P)
T: 3 mandarijntjes
L: 4 crackers met pindakaas
T: Proteïne reep
D: Volkoren pasta, spinazi, casewnoten, oude kaas.

Hier kan ik best wel op teren :)

We halen ook nog wel wat tussendoor hoor. Maar het gros haal/laat ik bezorgen 1x per week.
Sinds een week via Picnic, beviel me wel de eerste keer. Ik hoop daar tzt alles bij te kunnen bestellen. Spaart ook nog eens tijd uit!!!
Kleine dingen, extra groente/brood e.d. moeten we wel eens extra halen, maar het meeste red ik mee om 1x per week te doen.

Je eetmenu ziet er lekker uit. Vraag me alleen af of het niet iets te weinig is? Hoeveel calorieen zit je bijvoorbeeld? Diner klinkt heerlijk!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven