Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een snel berichtberichtjhe tussendoor. Mijn gewicht geef ik maandag weer schoon en door, die heb ik vorige week zo laat pas doorgegeven. Ik heb de wedstrijd gelopen en dat ging lekker. Maar daarna was het wel helemaal mis met mijn blessure helaas. Dus nu kan ik niet hardlopen en gewoon lopen gaat ook niet erg lekker, maar dat doe ik nog wel. Ik voel me al een paar dagen niet erg lekker, keelpijn, hoesten, niezen, verkouden. Ik maak een boel kabaal. Dus maar zoveel mogelijk rustig aan doen nu en hopen dat het snel opknapt.
Zo bijna weekend gelukkig. Snel deze weke vergeten, heb de hele week al last van mijn rechtergehemelte (ergens verkeerd op gebeten denk ik) dus hardere dingen eten kan ik maar aan 1 kant. En soms ook niet. Regime van soep en witte bonen etc dus ff, maar ja daardoor wel alweer n halve kilo eraf deze week. Maar heb liever dat die kaakpijn stopt.

Polkadot die man heb ik nog niks van gehoord en gisteren nog n bericht gestuurd dat ik niet mee rme them ga afspreken als hij het nog leest. Is graag of niet. Gisteravond sowieso ook n hoop mensen van Facebook verwijderd van wie ik nooit wat hoor of reacties krijg. Ruimde lekker op.

Fijn dat je zoon handvatten heeft gekregen om met het pesten om te gaan. Hopelijk kan hij daar ook wat mee en kan hij ze inzetten als het nodig is.

Hoe was je sessie bij de Cesar therapeut? Ik mag morgen weer naar de fysio, matrastopper zal ik nog langer moeten gebruiken voor ik echt verschil merk, ik hoop het echt want zou niet weten wat anders nog te doen.

Ja dat evaluatiegesprek verbaasde mij ook haha, altijd heeft ze gezeik en doet ze moeilijk. En nu was alles gewoon positief. Hopelijk meent ze het en is het niet omdat haar 'favoriete' collega een andere baan heeft dat ze nu opeens 'noodgedwongen' leuk gaat doen. En ja die collega mag ik inwerken zoals ik wil, als ik het maar doe en ik heb deze dagen minder last van hem omdat ik hem n puist werk heb gegeven waar je u tegen zegt haha.

Succes met het genogram, klinkt intensief maar wel verhelderend denk ik. Hoe gaat het nu momenteel trouwens tussen jou en je man?

Suikerbroodje wat rot weer opnieuw van die blessure zeg...... Hopelijk geneest dat snel weer. Ja jij had donderdag nog je gewicht doorgegeven dus logisch dat je even wacht tot maandag weer. Sterkte ook met je gezondheid, het heerst hier wel ook.

Jullie nog weekend plannen? Ik ga zaterdag varen naar de Marker Wadden, dat nieuwe wadgebied voor Flevoland. Wel zin in, ff eruit. Rest van het weekend niks want er komen drukke weken aan.

Fijne dag allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, daar ben ik eindelijk weer.

De dagen in het buitenland hebben me echt ontzettend goed gedaan, ondanks dat het een vrij vermoeiend tripje was. Heel fijn om gewoon even weg te zijn met vrienden en aan niets te hoeven denken. Wel alles wat los en vast zat gegeten, maar dat is dan maar even zo. Nu er weer tegenaan. Inmiddels ben ik weer aan het werk, dus dan gaat gezond eten sowieso weer wat makkelijker.

Ik heb trouwens inmiddels ook mijn eerste hardloopwedstrijd gelopen. Tien kilometer. De precieze tijd weet ik niet (runkeeper issues), maar ik heb in ieder geval binnen een uur de finish gehaald. Toch wel een klein beetje trots. Vanavond weer een rondje maken.

@Hamaika, pijnlijk hè, die kaakpijn. Hier last van een verstandskies die doorkomt, ook echt geen pretje. Helpt ibuprofen niet?

@Suikerbroodje wat vervelend van je blessure. Waar heb je last van? Sorry als je dat al eens verteld hebt, daar heb ik dan overheen gelezen.

Ik ga nu even de rest bij lezen :) En zoals afgesproken geef ik maandag mijn gewicht weer door. Geen idee wat te verwachten, heb al even niet meer op de weegschaal gestaan en dat houd ik nog even zo, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hey, sorry tijd niet meer geschreven.
Gaat super goed met afvallen, ben drie kilo kwijt sinds ik uit het schema ben hier.
Sta soms toch stiekem op de weegschaal maar voel geen druk omdat ik het niet in een schema bijhoud.

Auores wat goed die hardloopwedstrijd!
Voel je je schenen nooit meer? Ik heb nog wel regelmatig last helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hee Daev, je bent er nog! Wat goed dat je drie kilo bent afgevallen. Fijn dat het voor jou zo goed werkt. Hoeveel kilo wil je er nog af hebben? Gaat het eten ook goed?

Nee, geen last meer van mijn schenen. De afgelopen twee maanden al niet meer eigenlijk. Ik kocht goede schoenen (ik liep op fitnessschoenen van drie jaar oud, oeps) en daarna is het (na een paar trainingen) weggegaan. Dus ik denk dat het bij mij echt puur een schoenprobleem was. Achteraf best dom, had veel eerder nieuwe schoenen moeten kopen.

Ik zag trouwens dat hier nog naar werd gevraagd een paar pagina's terug: ik ben een stuk minder vaak duizelig. Ik ben weer wat vaker vlees gaan eten en dan merk ik gelijk verschil, heel gek. Uiteindelijk wil ik wel weer terug naar minder (of eigenlijk; helemaal niet, behalve bij uit eten gaan), maar gezondheid gaat nu even voor. Komende tijd maar eens verdiepen in hoe ik dan genoeg ijzer binnenkrijg, want geen vlees meer kopen in de supermarkt beviel me eigenlijk best wel prima. Ik eet nu denk ik 4/5 dagen per week vegetarisch.
Aurorus welkom terug! Fijn dat je reisje zo goed bevallen is en begrijpelijk dat je toen even de teugels hebt laten vieren. Hier was dat idem en inderdaad, als je dan weer in het gewone ritme zit dan ben je het ook zo weer kwijt.

Knap van je die hardloopwedstrijd netjes binnnen de tijd!! Goed bezig!

Ja die kaakpijn is irritant, lijkt wel weer ietsje beter te gaan. Pijn was zo snijdend dat ibuprofen helaas niet helpt, paracetamol ook niet, of ik moet er 3 nemen ofzo maar dat doe ik liever niet. Stukje bij beetje gaat het wel beter weer, alleen met slapen draaien op die kant is hels. Jij dus ook last maar bij jou een kies?

Dat duizeligheid dan inderdaad denk ik toch dat ijzertekort geweest, fijn dat het nu minder is. Zijn daar geen supplementen of iets voor?

Hier redelijk rustig weekend, straks naar de fysio en alleen morgen dus vaartocht naar de Marker Wadden. Verder niks gepland. Volgend weekend wordt wel druk, de 8e ben ik jarig en mijn broer en ik gaan van zaterdag tot die maandag op minicruise naar Newcastle. Dus dit weekend wilde ik ff niet teveel plannen. Jullie nog weekendplannen?
Alle reacties Link kopieren
Sasky De therapie was heftig dus en dan ook nog niet lekker, dat beinvloedt elkaar natuurlijk. Beterschap! Wel een dikke vette min! Vooral door minder toegevoegde suikers dus, gebruik je dan wel vervangers zoals light producten ofzo? Hoe ging het bezoek met vrienden? Heb je je in kunnen houden...? Ben nog wel benieuwd naar het nieuwe boek van Ottolenghi, al iets uit gekookt?
Polka je zoon weer gepest, wat akelig, maar wel fijn dat ze het serieus nemen. Fijn een minnetje!! :-D . Jij bent dus ook een 'rugpijnklant', helpt de cesartherapie? Wat gebeurt er dan, is dat onderdeel van fysiotherapie? Je pakt alles wel goed aan, wel zwaar natuurlijk, maar je mag best trots zijn, want het lijkt me hard werken! De genogram klinkt goed, inzicht alleen kan al veel ‘opluchting’ brengen vind ik. Haak jij nog af en toe de laatste tijd?
Hamaika niks meer gehoord van Spaanse “vriend”......dat snap je toch niet, balen zeg! En die andere man, heb je daar al een afspraak mee? Fijn van je evaluatiegesprek, heks haha, zo noemen wij de vriendin van mijn vader, ze heeft inmiddels, zonder ons, de as van mijn vader uitgestrooid. Nou ja, ik ben blij dat ik weet waar ze het heeft gedaan, maar het was toch veel fijner geweest als het anders afgelopen was. Hoe vaak heb je eigenlijk evaluatiegesprekken want ik heb je er vaker over gehoord. Balen van je rugklachten en je gehemelte/kaak, wordt het al minder? Beterschap! Anders toch even naar de dokter? Veel plezier op de Marker Wadden!! En geniet van je rustig weekendje. Wow en met je broer op pad, wat super zeg!
Suikerbroodje goed zeg, die wedstrijd, maar balen van je blessure, toch een domper achteraf.....en ook nog verkouden, voel je je inmiddels weer wat beter? Beterschap!
Aurorus, lekker even eruit geweest, heerlijk hè, wij gaan binnenkort ook nog een weekje weg, maar niet goed voor de lijn haha. Jij ook weer een wedstrijd, 10 kilometer, poeh…fijn zeg dat je geen last meer hebt van duizeligheid, ijzer zit ook veel in andere producten hè en je kunt bv roosvicee ferro drinken.
Daev, goed joh!

Hier heb ik de mail voor de cardioloog nog niet verstuurd, wil hem even doornemen met mijn man en daar hebben we nog geen tijd voor gehad. Dit weekend hopelijk. Hij maakt zich een stuk minder zorgen, heeft meer vertrouwen in dat het wel goed komt en dat er geen gevaar is. Ik ben wat angstiger aangelegd. En ik heb er moeite mee me neer te leggen bij iets waar je niets aan kan doen, ik blijf zoeken naar oplossingen die er niet zijn. Misschien zou therapie ook een goede oplossing voor mij zijn om die piekergedachten meer los te laten, het stomme is dat ik wel goed inzicht heb en sommige dagen voel ik me veel beter en dan denk ik, ach er is eigenlijk niets aan de hand. Voor diegenen in therapie, krijgen jullie het vergoed vanuit de basisverzekering? Dat weet ik eigenlijk helemaal niet.
Zoals gezegd ben ik bezig in mijn atelier, die was altijd ingericht op schilderen inderdaad, maar nu ben ik veel meer met wol bezig en wil ik ook meer mee gaan doen. Het punt is alleen TIJD, tijd hebben en vooral tijd maken. Daarnaast staat mijn hoofd er niet altijd naar terwijl ik me er beter toe kan zetten want ik voel me dan altijd beter. Prioriteiten stellen, ook zoiets.
Het eten gaat eigenlijk heel slecht, ben er gewoon helemaal niet mee bezig deze week. Daar moet echt weer een omslag in komen! Even weer mijn schouders eronder, aan de slag en weer gezond eten. Wij gaan klussen dit weekend. Dat vind ik wel lekker want er moeten nog wat dingen in huis gebeuren en als het maar blijft liggen, word ik daar ook niet vrolijk van. Dus wat mij betreft: aan de slag!
Fijn weekend alvast allemaal!!!
Zo na een superleuke dag op de Marker Wadden weer terug. Was niet goed voor de lijn gisteren met borrelhapjes en 2 wijn hahaha maar goed moet een keer kunnen. Had wel gedacht dat het kouder zou zijn maar in de zon uit de wind was het echt lekker, zelfs op de boot.

Ik reken niet op een min morgen, maar op gelijk blijven want dit weekend is niet alles goed gegaan qua eten. Maar nou ja we zien het morgen wel.

Maureen nee die Spaanse vriend heb ik nooit meer reactie van gehad, nou ja dan niet. Het was gelukkig ook niet echt n close vriend, iemand die ik bij concerten van de band van mijn ex tegenkwam af en toe. Maar toch jammer dat het dan zo moet.
Die andere man zie ik vanaf en heb ik zelf geen contact meer mee gezocht. Hij wilde graag uit, maar ik kwam er later achter dat hij gewoon in een relatie zit. En krijg niet helemaal zijn intenties duidelijk, Als vrienden zou ik best n keer koffie met hem willen drinken, maar hij begon ook zijn berichtjes aan mij af te sluiten met liefs en slaap lekker en dat geeft mij geen OK gevoel bij iemand die getrouwd is. Dus ik ga er niet aan beginnen. Maar ok, het goede nieuws is dat ik dus op zich wel weer open sta om te daten, dus dat halen we er maar uit dan haha,

Ja dat verhaal heb je verteld toen ja, van die as...... Echt respectloos dat ze dat zomaar even besloten heeft. Ondanks dat je weet waar het is en er heen kan gaan toch echt onbeschoft van haar.

Ik was inderdaad verbaasd dat mijn leidinggevende niks te mopperen had dit keer, want ze heeft wel kritiek en nu niet. Maar goed, beter haha, Wij hebben 3 gesprekken per jaar, aan het begin een planningsgesprek voor het nieuwe jaar, dan een tussentijdse evaluatie (dat was deze) en aan het eind een beoordeling over het jaar waar dan ook je salarisverhoging en bonus wordt bepaald. Overigens wil ze daar volgend jaar vanaf zei ze, van deze constructie. Ben benieuwd.

Kaakpijn wordt wel minder, zo lang ik niet op die kant slaap en oplet met eten neemt het af, het is al een heel stuk minder maar nog niet weg. Ja volgende week dus minicruise met mijn broer, zin in om echt weer eens even tijd samen te hebben want heb hem al weken niet meer gesproken.

Goed dat je de mail voor de cardioloog ook nog aan je man hebt laten zien. Kan hij dingen wel wat relativeren of werkt dat juist averechts bij jou? Ja heel sec gezegd, je kan helaas alleen maar sturen of controleren wat binnen je eigen cirkel van invloed ligt en alles daarbuiten niet. Hoe hard en moeilijk dat ook is en daar tegen strijden is begrijpelijk maar breekt je op want uiteindelijk lukt dat niet. Dat is de pest ervan, we kunnen alleen beïnvloeden wat binnen onze macht ligt. Ik zou daar zelf wel hulp bij zoeken om daar mee om te gaan anders put het je helemaal uit. Heb je wel steun aan je man? Dat hij het niet wegwuift bedoel ik?

Goed dat je in je atelier met dingen bezig bent. Wat wil je precies met wol gaan doen? En hoe is het klussen gegaan? Qua eten dan maar een dikke streep door deze week en morgen kijken en opnieuw beginnen. Voor jou een :hug:
Meiden ik weeg morgenochtend even, moet nu rennen voor naar het werk te gaan,

Dikkerdjedap wil jij nu wel of niet met gegevens in de tabel? Omdat er al vanaf het begin vraagtekens staan. Laat maar weten.

Fijne (werk) week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, jammer van die mannen, maar er komt wel een keer een echte lieverd om de hoek kijken, belachelijk van een getrouwde man! Zou ik ook niks mee hoeven. Fijn dat de kaakpijn beter wordt! Je hebt helemaal gelijk van het 'controle hebben over', ik heb een tijd geleden een cursus daarvoor gedaan, hielp me toen goed, dus ik ga dat boek nog eens zoeken. Ik ben nu mijn onrust aan het wegeten, dat schiet ook niet op.

Vanochtend 71 rond, dus + 0,3.... Over ruim een week op vakantie, tja....ik had er meer af willen hebben om dat wat speling te hebben. Helaas. Ga nu even snel ontbijten, heb een drukke week met veel sociale afspraken, dus ook eten helaas........
Succes allemaal, hoop dat t bij jullie er wat beter uit ziet!
Alle reacties Link kopieren
@ hamaika: even alvast op jouw vraag, ik was net aan het bijlezen. We waren een week fietsen, was ik vergeten door te geven! Gisterenavond terug gekomen, mirgen ga ik wegen en dat geef ik door goed? Moet heeeeel nodig aan gewicht werken maar dat komt goed.

@ rest: ik moet nog even bijlezen en dan reageer ik
O_O Ik schaam me zeer. Vanmorgen stond de weegschaal stil op 93,1 kg!!! :woa: Gewoon bijna 3 kg erbij in 1 week!!!
Ik had niet het idee dat ik echt extreem veel had gesnoept, maar blijkbaar is het toch veeeeeeeel meer dan ik dacht...

Hier moet ik iets aan veranderen! En wel nu!!!
Maar wat moet ik dan? Moet ik toch weer "op dieet?" Koolhydraatarm eten?


op de rest / op jullie zal ik later even reageren. Nu moet ik aan het werk en ook even mijn hoofd helder zien te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Dikkerdjedap, fijn gefietst? Succes morgen met de weegschaal, hoop dat t meevalt ;-)
Polka, balen!!! Maar echt 3 kilo dat kan toch niet kloppen? Het is in ieder geval niet alleen maar vet, daar geloof ik niks van. Snap wel dat je er moedeloos van wordt en denkt...wat nu? Heb ik ook een beetje hoor. Misschien kun je je voor deze week voornemen om geen ‘slechte’ dingen tussendoor te eten en daarnaast bijvoorbeeld jezelf 1 cheatdag te permitteren? Ik zou vooral niet te streng zijn, omdat dat niet gaat werken denk ik, je hebt al genoeg op je bordje. Gun jezelf lekkere en gezonde dingen, dan komt het echt wel weer goed. Sterkte en succes! :rose:
Zo hier inderdaad een kleine min. Deze week eraf 0.3 en nu dus 73.4.
Blij mee, want had gerekend op gelijk blijven en het weekend ook niet zo netjes gegeten.

Komende maandag sla ik zelf een weekje over want ben dit hele komende weekend op minicruise en maandag is ook nog mijn verjaardag dus geen goed weegmoment haha. Ik ben wel maandagmiddag alweer terug uit Newcastle dus jullie hoeven geen week over te slaan, ik kan jullie updates er gewoon maandagmiddag in zetten, Alleen ik skip zelf dan dus n weekje.

Maureen nou precies dat, die vrouw weet vast van niks en ik ga dat echt niet doen. Als hij vrijgezel was zou het wat anders zijn maar ik ga niet de hort op met n getrouwde vent. Er komt wel weer n andere voorbij.
Fijn dat je het boek van die cursus nog hebt, inderdaad nog eens boven halen zou ik zeggen, het kan alleen maar helpen. Hebben jullie de mail inmiddels gestuurd of wacht je tot na jullie vakantie?

Een kleine plus dus las ik, misschien is het voor jou ook wel het beste om er na je vakantie weer echt voor te gaan. :hug:

Dikkerdjedap prima, ik lees je update wel! Fijne vakantie gehad?

Polkadot zoveel erbij in een week dat kan echt geen vet zijn..... Niet teveel zoute dingen gegeten dat je vocht vasthoudt of ongesteld moeten worden / zijn? Of iets hormonaals? Als je wilt kan je delen wat je gegeten hebt over de afgelopen week, misschien kunnen wij iets voor je betekenen, :hug:

Fijne dag allemaal meiden! Ik moet me klaarmaken richting werk te gaan. Heb n nieuwe, hele fijne werkplek (herindeling op de afdeling) en ik heb die vervelende nieuwe collega een hele puist werk gegeven waarmee hij de komende maanden wel zoet is, dus hopelijk heb ik dan ook minder last van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, Nou ik heb de weegschaal nu echt afgestoft en hij doet het. Nieuw plekje gezocht in ons nieuwe huis en vanaf daar dus steeds erop. Daar komt ie.... 79,5 . Oeps. Nou ja het viel me nog mee want ik voel me veeeel dikker. Maar de komende weken waarschijnlijk veel beweging. Ik ga ook kijken of ik nog ga zwemmen of dat het te koud is nu.

@ maureen: heb je nog iets gehoord van de cardioloog? Hoe lang moeten jullie nog wachten voordat er iets zou kunnen gebeuren en wat moet er dan? Wat ontzettend naar, ik kan me niet goed voorstellen hoe het is als er iets met je kind is. Ik vind het al zo erg ls er iets met de hond is :-( Sinds dat gebeurde snap ik mijn ouders ook beter dat ze altijd zich zorgen maakten en maken over mij (ben nogal een kreukel)

@ polkadot: nee joh, 2 kilo wisselingen is helemaal niet gek. Even volgende week afwachten

@ hamaika: fietsen was leuk. We hebben heel erg goed weer gehad en dus echt geboft want gisteren en vandaag miezer regen en dat is niks. De rommel is nu bijna helemaal weg. Wat ga je doen in Newcastle? Ik las net over die Marker wadden. Dat was vast heel gaaf. Was dat een georganiseerde trip of met eigen boot?

@ suikerbroodje: wat voor run had je en waar heb je nu last van? Loop je veel en al lang? Balen, hoop dat het wat beter gaat

@ aurorus: jij loopt dus ook :-) Welke run had jij en welke afstand liep je? Loop jij al lang? Wel leuk en het weer is prima nu, niet meer zo warm.

Ik heb straks een afspraak bij de chirurg voor mijn handen. Daar was ik al eerder maar er komt verder vast niks uit. Maar wie weet. Ik denk niet dat ik met de fiets terug ga. Vorige keren naar de ergotherapie ging ik met de trein heen maar met de fiets terug (40 km). Eerst even wat klusjes afmaken en dan maar even zien hoeveel tijd er nog is en of ik puf heb. Moet even langzaam weer inkomen geloof ik.

Ik heb inmiddels mijn ontbijtje op (rijst). Daar kan ik even op vooruit weer :-) Gisteren de hele dag lopen grazen terwijl ik klusjes aan het doen was. Manlief kreeg helemaal niks te eten toen hij thuis kwam. Zielig :-)
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar ik woog gisteren 71.8 kilo. Dat is dus -0,1.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika fijn, een nieuwe werkplek en hopelijk minder last van je collega! Nee de mail is nog niet weg, waarschijnlijk morgen. Goed idee ja, dat ik na mijn vakantie er weer vol voor ga. Probeer wel op te letten en niet veel aan te komen tot die tijd. Leuk vooruitzicht heb je!
Dikkerdjedap, onze dochter heeft een mislukte operatie (hartkatheterisatie) achter de rug. Er zit een kleine afwijking in haar hart wat ze wilden wegbranden maar ze konden het niet vinden en waarschijnlijk ligt het op een gevaarlijke plek. Ze willen het misschien weer proberen als ze volwassen is en proberen met medicatie haar ‘veilig’ te houden maar dit werkt bij haar dus niet perfect. Hopen dat het goed blijft gaan. Daarnaast heeft ze veel last van bijwerkingen, niet leuk, zeker niet op deze leeftijd. Maar zorgen maken heeft verder weinig zin en is ook niet vol te houden zo’n lange tijd...

Ben bezig met opruimen. Na de verhuizing en mega verbouwing (we zijn nog steeds bezig) wordt het weer tijd spullen uit te mesten. Nu doe ik mee aan soort challenge waarbij je in oktober elke dag 1 plek uitruimt. Gisteren de oude verkleedkist, vandaag 2 grote lades in de keuken. Elke dag relatief klein klusje en dan hopelijk na een maand weer beetje op orde, voelt goed,
Dikkerdjedap ik heb je in de tabel gezet. Was het schrikken qua startgewicht of viel het je toch mee?
Hoe ging je afspraak bij de chirurg?

Newcastle is een minicruise, verjaardagskado van mijn broer voor mij. We vertrekken zaterdagmiddag uit IJmuiden, komen dan zondagochtend aan in Newcastle. Daar hebben we dan heel de dag. Zondagavond varen we weer terug en dan proosten we aan boord om 00.00 uur op mijn verjaardag, die is maandag. En dan zijn we maandagochtend weer terug in IJmuiden. Zin in ff een weekend weg samen met mijn broer.

Marker wadden was hele mooie tocht en bestemming ja, leuk om als 1 van de eersten daar geweest te zijn. Ha een eigen boot, was het maar zo mooi! Zou ik wel willen maar helaas geen geld voor. Dit was een georganiseerde dagtocht op een zeilschip (driemaster) . Zeker een aanrader.

Aurorus toch een kleine min

Maureen dank je wel, ik heb er ook veel zin in. En ja zie jij nu met alles dat je aan je hoofd hebt de stand na jouw vakantie maar gewoon als n nieuwe start. :hug:

Lekker dat je aan het opruimen bent geslagen, dat geeft ook ruimte in je hoofd. Wel leuk zo n challenge!

Hier gisteren ongesteld geworden en ook nog n verstopping in de badkamer moeten repareren... Niet mijn beste dag. Gisteravond dus ff geen zin in gezond en patat gegeten. Niet handig natuurlijk met de minicruise voor de deur dit weekend, maar ok. Tot zaterdag maar weer ff gezond en sporten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik weet niet wat het is maar ik kom gewoon niet aan schrijven toe op het moment. en mijn suikervrije dieet heeft ook al geen effect, ik was zelfs 0.2 zwaarder gisteren (ja gisteren pas gewogen....)ik sla deze week maar even over, hij is nu toch al bijna om... gaat even niet zo lekker en ik moet echt weer beginnen met sporten maar pijnvrij zijn is zo heerlijk....

Nou ja, ik zie redelijk goede resultaten (behalve Polka, dat kan gewoon niet kloppen!!! zeker weten is dat volgende week weer weg!)

Ik hoop dat ik er snel weer in kom lieverds!
Tot gauw!
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
@ maureen: wat ellendig voor jullie :-( Hahaha dat opruimen... klinkt bekend. Toen we gingen verhuizen is mijn huis helemaal opgeruimd. Wat scheelde dat veel en waarom deed ik dat nou niet eerder? Vreemd is dat toch. Toen kon ik ineens wel weggooien en kleding opruimen enzo. Nu in het nieuwe huis hebben we nog veel verhuisdozen. Daar pakken we wel steeds spullen uit die we nodig hebben en ik weet dus ook precies wat wáár in zit......

@ hamaika: wij deden een paar jaar geleden ook vaak een mini cruise. Soms gingen we vogels kijken bij het wetland centre en dan weer terug. Boodschappen doen is ook leuk, metro centre of barbour shop of boundary mill en de naastgelegen outdoor winkel. Eigenlijk wil ik wel weer naar de OK. Normaal zijn we daar ook in deze periode. Veel plezier komend weekend!!

Hier gaat het qua eten niet zo best geloof ik. Ik ben vreselijk moe n zit een beetje in een dip wat niets voor mij is. Ik ben echt altijd happy maar ik heb over alles twijfels en voel me soms ronduit ongelukkig. Gisteren kreeg ik mijn wetsuit niet uit en toen heb ik gewoon eens even lekker geschreeuwd.... niemand die me hoort hier gelukkig. Maar ik was wel verrast wat ik allemaal uitkraamde eigenlijk en dat zet me dan weer aan het denken. Zou ik in de overgang zijn met rare stemmingswisselingen? Of is er nou echt iets aan de hand. Ik baal ervan. En zo neem ik dus niet de tijd om te koken maar graas de hele dag wat liflafjes bij elkaar. Echt heel vervelend allemaal.

Nou meiden, volgende keer positiever verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames? Ik ga straks kip eten, daar heb ik wel zin in. Manlief komt pas laat terug van een reis dus die eet niet mee. Morgen wordt het niks qua koken maar ook niet qua eten dus dat is veilig hahaha. Het huis is leeg qua lekkere happen dus ook dat is veilig.

Wat een prachtig weer vandaag.
Hey meiden ik vertrek straks op mijn minicruise naar Newcastle met mijn broer. Maandagmiddag zijn we weer terug, ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in. Ik sla zelf dus maandag over qua wegen, met minicruise en ook nog eens ongesteld zijn wordt het niet echt representatief maandag. Jullie hoeven niet over te slaan hoor want ik kan maandagmiddag de updates gewoon verwerken,

Deze week is het hem niet voor mij. Ben zwaar ongesteld, hou vocht vast en heb ook erge snaaizin deze week. Heb me helaas ook niet erg weten te beheersen en deze hele week beschouw ik dan maar als verloren. Bizar toch he dat het zoveel weken echt heel goed gaat en dat er dan opeens zo een week komt dat het weer ff helemaal mis gaat.... Maar ja het hoort er helaas bij zo af en toe.

Gisteren naar de kapper geweest, ik ga elke 6-7 weken om mijn haarkleur te laten bijwerken, Mijn eigen kapster is over 6 weken op vakantie, dus die zie ik pas weer op 5 januari. Mijn streven nu is om op 5 januari in elk geval onder de 70 te wegen. Hopelijk gaat het lukken maar dan moet ik niet nog meer weken zoals deze hebben. Goed is wel dat ik er echt van baal, hopelijk helpt dat de volgende keer.. :whip: . Vanmorgen wel even gespiekt, zit ruim boven de 74 en dan moet de minicruise nog..... :facepalm:

Sasky wat rot dat je suikervrije dieet even niet meewerkt. Wil je er wel mee doorgaan of ga je op zoek naar iets anders?
Ja dat snap ik wel, ergens wil je weer sporten maar geen pijn hebben is ook een zegen. Kan je ook niet iets anders doen aan beweging dat minder pijnklachten geeft? Sterkte meis!

Dikkerdjedap dank je wel! Wat leuk dat jullie ook vaak minicruises deden! Ook Newcastle?
Jij dus ook al even een dip lees ik. Maar nij jou dus nog wat meer omvattend. Lekekr is het wel als je het er even uit kan schreeuwen, maar snap wel dat je er van schrikt ja. Kan best iets hormonaals zijn of gewoon even een blegh gevoel bij alles. Sterkte meis! Hoe was de kip gisteren? En ja het is zeer super weer, komende week ook nog zag ik!!

Nou ladies ik ga jullie verlaten en spreek jullie weer maandagmiddag als ik terugben! Fijn weekend!!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika Ik heb last van een doorkomende verstandskies. Mijn andere verstandskiezen zijn al een tijdje door en daar had ik totaal geen last van, maar eentje blijft moeilijk doen. Soms twee maanden geen pijn en dan is het ineens weer ellende. Gelukkig kan ik wel blijven eten en met ibuprofen is het goed te doen. Weken waarin je ongesteld bent zijn altijd zwaar, ik heb dan altijd zo vreselijk veel zin in chocolade en toetjes haha. Ik ben helaas maandag ook weer aan de beurt..

@Maureen Ik weet het, ik ga me er binnenkort eens goed in verdiepen. Ik kan altijd nog tabletten gaan slikken, maar ik zal ook mijn eetpatroon aan moeten passen.

@dikkerdjedap Wegens herkenbaarheid zeg ik liever niet aan welke wedstrijd ik mee deed, maar het was 10 kilometer op een hele gave locatie :) Ik ben in mei begonnen met hardlopen en ik loop twee keer per week. Afstand verschilt, momenteel vooral aan het kijken of mijn snelheid wat omhoog kan en dat is zwaaaaarrr. Jij loopt dus ook hard? Hoe gaat het?

Hier een beetje meh week. Qua eten gaat het niet zo best, al zag ik vanochtend wel ineens dat ik op 71.1 kilo zat o_o Maar goed, ik moet dus bijna ongesteld worden en ga geloof ik vanavond uit eten met vriend, dus het zal sowieso wel een plus zijn maandag. Ben ook een beetje uit de flow vandaan, daar baal ik een beetje van.
Alle reacties Link kopieren
Sorry niet alles bijgelezen.

Aurores: ik vind echt knap hoe ver je al bent met hardlopen!
Ik ben ongeveer tegelijk met jou begonnen, maar door mijn schenen de laatste maanden op lage intensiteit moeten trainen. Daardoor best achteruit gegaan.
Maar nu nieuwe schoenen en opeens is mijn scheenbeenirritatie ook als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik heb goede hoop dat ik nu weer mijn snelheid en afstand kan gaan uitbreiden. Ik loop nu steeds tussen de 3 en 5 km maar ik had van de zomer al opgebouwd tot 8 km.
Ook deed ik van de zomer 29 min over 5 km.. afgelopen maandag 30.30 min en afgelopen vrijdag op een evenement heel slecht gelopen . (Strand, duinen, trap , mul zand en hitte) 36 min over vijf kilometer .
Ik wil me nu gaan richten op wedstrijden die gewoon vlak zijn. Want op trail achtige wedstrijden ben ik echt niet getraind en slecht in.
Ook wil ik gaan proberen om 3x pw te trainen, nu 2x pw.

Maureen : hoe is het met je dochter?

Dikkerdjedap lekker bezig!! Ga zo door!

@suikerbroodje: hoe gaat het met jou en met het hardlopen? Is je blessure al over? Echt niet leuk blessure als je graag wil lopen, maar het lukt niet! Ik weet er alles van!

Hamaika : ongesteld zijn is k*t . Bij mij ook nooit de beste weken.

Het afvallen gaat hier met ups en downs .. woog vanmorgen 75.5 (1.79 cm), al best netjes maar wil heel graag naar de 70 kilo dus ben er nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds 71.8. Best een wonder, als je ziet wat ik heb gegeten deze week. Twee keer pizza, pasta, uit eten.. Deze week maar weer eens wat beter mijn best doen, want zo kan 't niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven