Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg


Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo krijgen we al best een groepje meeschrijvers!

Ik zal nog iets meer over mezelf vertellen. Ik ben al meer dan 20 jaar een echte jojo'er/emotie-eter. Al jaren schommelt mijn gewicht, omdat ik ga eten als ik me verdrietig/blij/boos/onrustig/etc. voel. Pas het laatste jaar heb ik hier meer inzichten over gekregen en ik merk dat dat echt helpt. Ik leer steeds meer over mezelf en hoe ik beter om kan gaan met mijn emoties (en dus meer controle krijg over mijn eetgedrag). Maar het blijft een struggle en daarom vind ik het fijn om van me af te schrijven in dit topic. Ik hoop dat we elkaar goed kunnen motiveren!

Herkennen jullie iets in mijn verhaal?
Lifesum is een calorië app. Je kunt makkelijk een streepjes code scannen en hij kent nagenoeg alle producten dus makkelijk bijhouden wat je eet/drinkt/snoept. Je kunt ingeven dat je wilt afvallen en dan geeft hij aan hoeveel calorieën je "mag" om snel of langzaam af te vallen. Je heb overzicht in je vetten,kh en eiwitten.
Best een handig overzicht. Ik ben niet super strikt en soms wil ik er niet een hele dag alleen maar mee bezig zijn, aar globaal een goeie en makkelijke app om te zien wat er naar binnen gaat haha.

Ik heb verder een smartwatch die mijn stappen telt, is ook best een openbaring haha.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb sinds kort een smartwatch die mijn stappen telt. Ik begrijp precies wat je bedoelt met openbaring, Zoë!

Ik heb ook een calorieën-app: Food. Denk dat het precies hetzelfde werkt als Lifesum. Ik ben er ook niet heel strict (meer) in, maar het is inderdaad wel heel fijn om eens te zien hoeveel er waar in zit. Valt soms best tegen!
Alle reacties Link kopieren
Bigdipper schreef:
07-01-2019 18:51
Leuk, zo krijgen we al best een groepje meeschrijvers!

Ik zal nog iets meer over mezelf vertellen. Ik ben al meer dan 20 jaar een echte jojo'er/emotie-eter. Al jaren schommelt mijn gewicht, omdat ik ga eten als ik me verdrietig/blij/boos/onrustig/etc. voel. Pas het laatste jaar heb ik hier meer inzichten over gekregen en ik merk dat dat echt helpt. Ik leer steeds meer over mezelf en hoe ik beter om kan gaan met mijn emoties (en dus meer controle krijg over mijn eetgedrag). Maar het blijft een struggle en daarom vind ik het fijn om van me af te schrijven in dit topic. Ik hoop dat we elkaar goed kunnen motiveren!

Herkennen jullie iets in mijn verhaal?
Ik herken me er wel in maar heb dat inzicht en die controle nog zeker niet. Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik gebruik MFP, ook fijn! Ik ben net terug van de wandeling met mijn vriendin, ruim 6 km gelopen. Morgen een vrije dag, helemaal volgepland. Ook weer een uur sporten, korfbal dit keer.

Voor mij is bewegen niet het probleem, maar ik vind heel veel ongezonde dingen zo lekker.. afvallen kan ik wel aardig, maar als ik dank weer tevreden ben, gaat het vaak snel weer bergafwaarts.. blijft lastig!!
Vind ik echt knap. Afvallen lukt mij juist niet.
Ik blijf steevast op 1 gewicht dus schijnbaar kan ik wel stabiel blijven haha.
Sport vind ik de tijd gewoon niet voor, slappe smoes ik weet het. Huishouden met werken en kids en noem maar op ik heb zoveel andere dingen te doen als in mijn eentje naar de sportschool te gaan en ik vind het niet leuk genoeg om te gaan wandelen ofzo. Plus ik zit met die rug die me best beperkt, maar goed allemaal excuses !! Al met al afvallen lukt me gewoon niet grr
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
07-01-2019 21:44
Vind ik echt knap. Afvallen lukt mij juist niet.
Ik blijf steevast op 1 gewicht dus schijnbaar kan ik wel stabiel blijven haha.
Sport vind ik de tijd gewoon niet voor, slappe smoes ik weet het. Huishouden met werken en kids en noem maar op ik heb zoveel andere dingen te doen als in mijn eentje naar de sportschool te gaan en ik vind het niet leuk genoeg om te gaan wandelen ofzo. Plus ik zit met die rug die me best beperkt, maar goed allemaal excuses !! Al met al afvallen lukt me gewoon niet grr
Haha, wij moeten onze skills combineren :D

Afvallen zit voor het grootste gedeelte in wat/hoe je eet en drinkt, bewegen is eigenlijk bijzaak.. als je zorgt dat er minder binnenkomt dan je verbrandt moet het goed komen! Daar probeer ik mezelf ook altijd mee te troosten als mn lijf het weer eens niet doet (ik heb 2 chronische ziektes).

Ik ben gewoon niet zo goed in maat houden, lijk maar 2 standen te hebben: afvallen of aankomen. Sta dus zeker open voor tips om tzt stabiel te blijven!
Emotie eten ken ik niet. Ik heb dan juist geen zin in eten.
Uit verveling eten kan ik wel helaas. Maar op een banaan na heb ik mezelf in kunnen houden niet te gaan snoepen vanavond.

Ik heb MFP dus dat is waarschijnlijk allemaal het zelfde idee. En een fitbit.
Tot oktober had ik werk waarin in veel moest lopen en in beweging was. Bij mijn nieuwe baan zit ik op kantoor. Wereld van verschil en ook daar moet ik mijn eet patroon en beweging op aanpassen. Maar het is dan rot weer en dan zit deze koukleum liever bij de kachel.

Sporten heb ik ook niets tot weinig mee. Ja ik rijd langs de sportschool maar dat helpt niet echt :biggrin:
Hoe was jullie dag? Hier heel lekker en gezond gegeten volgens plan.
Ik ken het emotie eten, maar ik eet ook vaak uit verveling. Of om mezelf te belonen. Altijd eigenlijk, hahaha!

Ik gebruik de app caloriechecker, hij heeft FOOD.
Heel fijn is ie. Geeft ook aantal koolhydraten, vetten, eiwitten aan die je mag eten.
Ben voor de zwangerschap van mijn dochter (nu 11 maanden) ook 10 kg afgevallen met die app, en letten op koolhydraten.

Vriendin van mij gaf goede tip: koolhydraatarm brood van Hoogvliet. Schijnt heel lekker te zijn, ik ga het zeker proberen aangezien koolhydraatarm eerder al zo goed ging!
Alle reacties Link kopieren
woeffie schreef:
07-01-2019 22:16
Sporten heb ik ook niets tot weinig mee. Ja ik rijd langs de sportschool maar dat helpt niet echt :biggrin:
Met de auto? :biggrin:
Frantic schreef:
07-01-2019 23:29
Met de auto? :biggrin:
Yes! 🙈
Hahaha is bekende uitdrukking dat mensen zeggen "ik ga nu even langs de sportschool" hoe letterlijk dit is....

Maar we tippen elkaar gewoon. Ik ga de fout in doordat ik snel opgeef, ik zie weinig resultaat voor de zogenaamde moeite die ik doe dus "dan laat maar" want het werkt niet of andere reden.

Ik heb gister wel naturel chipjes op. 1 handje en deze netjes ingegeven. Al met al weinig calorieën.
Ik ga proberen enkel de vrijdag te wegen, andere wordt het een obsessie dat wegen. Maandag is voor mij geen goede dag, na een eventueel wijntje van het weekend....

Weet je wat ik wel heb, het verleden idealiseren zeg maar. Eerst was ik 10 kg lichter en was ik veel slanker blabla, nu zat ik gister foto's te kijken en ben ik de laatste 6 jaar of langer al dik, dus mijn hoofd klopt niet... herkennen jullie dit of denk ik gek?
Ik erger me het meeste dat ik vorig jaar februari 84,7kg woog en dat dat nu weer meer is. Terwijl ik er zo hard voor gewerkt had. De hele zomer beetje op 87kg gezeten en nu ineens zoveel meer.

Maar ik wil het nu wel doorzetten. En moet gewoon meer bewegen. En december weet ik wel hoe het komt, toen kreeg ik een werkplek naast de mac donalds waar ik 1 a 2 keer per week even iets kleins ging halen. Of op de snelweg ineens de subway zag en dacht oww even een broodje. Maar nee het mag niet meer. Verboden terrein voor mij. En dan die kerstpakketen waar ik 3 van kreeg met alleen maar eten, waarvan er nog een hele hoop in de kast ligt.

Ik wil gewoon zo snel mogelijk die verschrikkelijke 9 weer kwijt blehh.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk nooit echt te zwaar geweest voordat ik zwanger werd. Maar zowel mijn zwangerschap was heftig als de periode erna met een meervoudig gehandicapt kind en heel veel zorgen. En veel redenen om emotie te eten.

Ik ben dus nu al 7 jaar dik maar in mijn hoofd ben ik nog steeds slank (toen ik halverwege de 20 was woog ik 54kg en en begin 30 60kg) en als ik dan in de spiegel kijk valt het elke keer zo tegen.

Ik heb de afgelopen jaren zoveel dieetpogingen gedaan waardoor ik mijn metabolisme echt heb kapot gemaakt. Precies 5 jaar geleden woog ik 90kg, begon met weightwatchers en at ik net als nu rond de 1.700cal per dag en wandelde elke dag een uur stevig. Ik viel gemiddeld een kilo per week af en 20 weken later was ik dus op mijn streefgewicht van 70kg. Ook met af een toe een cheatdag als ik een etentje had oid. Dan hield ik me niet echt in ofzo.

Nu lukt dat trucje niet meer en moet ik er zo hard voor werken om af te vallen dat ik snel gedemotiveerd raak omdat het niet snel genoeg gaat en dan weer opgeef. En ook vanwege het vooruitzicht dat ik waarschijnlijk gewoon de rest van mijn leven moet lijnen als het me al lukt om slank te worden.

Maar goed. Te dik blijven in ook geen optie. Ik heb vanmorgen al een youtube HIIT workout gedaan voor beginners en ga straks weer een rondje wandelen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan jeetje wat heftig.

Ik was geloof ik 14 of 15 toen ik al op 84/85kg zat. Dus nooit slank geweest. En 55kg hoeft ook niet, en weet dat ik zou moeten blijven opletten. Maar ergens rond de 75kg lijkt mij een mooi einddoel voor mezelf. Dan beslis ik daarna wel of ik tevreden ben en of het vol te houden is om door te gaan.
Boannan herken dat wel dat het onder de 30 makkelijker ging ja.

Ik woog altijd 75 kg, maar als ik nu die foto's zie was ik toen ook best flink. Terwijl in mijn h9ofd ik daar weer heen moet. Ik draag nu een goede 44 en wil daar echt vanaf. Terwijl ik koet zeggen dat ik met deze maat wel overal slaaf. Ik heb echt stevige benen en billen en draag nu op mijn zwaarst een 46 broek :-$

Ik zit nu aan de thee met een rijstewafel! Het enige wat ik in de gaten moet houden zijn mijn darmen die gaan van lijnen altijd zo over de emmer, ik heb nog geen oplossing daarvoor gevonden... iemand tips?
Hoe bedoel je dat met je darmen Zoë. Mijn darmen werken niet altijd mee wat soms best lastig is
Alle reacties Link kopieren
Zoë, volgens mij is dat vrij normaal als je je eetpatroon omgooit. Dat is iets waar je lichaam aan moet wennen en dan zal dat, als het goed is, vanzelf over moeten gaan (tenzij je afvalthee oid drinkt of teveel op een andere manier laxeert).

Gisteren een prima dag gehad, alleen geen krachttraining gedaan, omdat ik al twee uur aan fysieke activiteit had gedaan. Dus straks maar even naar de sportschool voor benen/billen training!

Vanochtend twee eieren met 50gram hüttenkäse light en een broodje op met nu als tussendoortje een cappucino.
Nou ik krijg vaak een mega opgeblazen gevoel, kan zomaar een week niet naar het toilet.
Kh arm eten verstopt de boel enorm bijvoorbeeld.
Nu zag ik de reclame van Iberogast.... is super duur !
Nou ben ik geen krent, maar ik betwijfel of het zo goed werkt dat het dat geld waard is.

Ik zal kijken hoe het deze keer gaat....
anoniem_362057 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 11:44
0.31% gewijzigd
Ow maar ja dat herken ik. De oplossing heb ik helaas nog niet gevonden. Hoop dat als ik mijn ritme weer heb qua voeding dat beter gaat worden.
Kh arm doe ik niet.
Nee doe ik ook niet, juist ook die reden vooral.
Inderdaad we gaan het zien, lichaam moet ook gewoon wennen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de oplossing tegen verstopping gebroken lijnzaad. 1 of 2 eetlepels elke dag door mijn ontbijt en ik ga gewoon elke dag naar het toilet. Vroeger ontbeet ik met overnight oats en daar paste lijnzaad ook prima bij. Nu ontbijt ik met griekse yoghurt en is het iets minder lekker maar gewoon naar het toilet kunnen is me dat wel waard.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee doen. Ben afgelopen vrijdag begonnen met WW om te leren nadenken voordat ik mijn mond open. Sinds ik naar de hogeschool ben gegaan en nu bureauwerk doe is er veel bij...

Ik ben 167 cm en weeg 88,5... Mijn streefgewicht is 67 kg.

Qua beweging heb ik een crosstrainer thuis, gewichtjes voor mijn armen en doe ik beenoefeningen. En wandelen wanneer ik kan
vandaag ook besloten dat ik een planking challenge ga doen.
Vandaag beginnen met 10seconden planken, morgen 20, donderdag 30 enz.. enz..
Oftwel elke dag 10 seconden erbij doen. Tot ik het volhoud om 5 minuten te planken.
Alle reacties Link kopieren
Die buikklachten zijn wel herkenbaaar ja, ik kan ook vaak de eerste 2 weken minder goed naar het toilet. Vaak minder je ook vetten, die wel voor een soepele stoelgang zorgen... vezels en veel drinken denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven