Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg


Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Knap gedaan Nog dikker. Weekende zijn het moeilijkste vind ik. Wat jij zegt heb ik ook, ik moet ook meer fruit in huis halen merk ik wel. Gezondere tussendoortjes, enkel een droge rijstewafels komt ook op den duur je neus uit en dan gaat het alsnog verkeerd.

Mijn grootste overwinning trouwens deze week is minder koffie !! Of beter gezegd latte uit een zakje van nes cafe mmmm. Ik dronk die veel en daar gaan veel calorieën heen. Nu beperkt tot 1 en de rest rooibos thee of groene thee. Wel hoofdpijn gehad en nog wel door afkicken cafeïne en suikers, maar het is voor een goed doel !!
Alle reacties Link kopieren
Zoe, balen van je weegmomentje, maar het is een momentopname he... de aanhouder wint altijd! Het gaat verder goed, dus dat getalletje gaat ook wel zakken!

Boannan, je avondeten met dorade klinkt lekker en erg gezond! Zit je daarna wel een beetje vol? Want het klinkt ook wel erg laag in calorien?

Ukkepuk, welkom en succes!!

Ailures en love2dance, jullie zijn goed bezig!

Bigdipper, hier gaat het een beetje vergelijkbaar. Opzich gaat het wel goed, mn de maaltijden. En ik weeg me wel elke dag (al jaren), het gaat goed. Maar mijn keuze voor tussendoortjes gaat nog niet goed. Ongelukkige keuzes gemaakt en qua hoeveelheden over mijn grenzen heen gegaan. Verder ook een lastig week qua avondeten: 2 avonden alleen thuis (lees: minder moeite doen) en 3 avonden buiten de deur eten, op mijn werk en bij een bijscholing. Veel soep en broodjes is de conclusie ;)
Alle reacties Link kopieren
@Frantic dat is wel lastig met eten buiten de deur, Ook voor je Regelmaat
@Ukkepuk Welkom!
@zoe26 moeilijk he minder koffie Drinken. Gelukkig ben ik die strijd al eerder aangegaan. Ik had toen ook zo’n hoofdpijn. Het word minder echt!
Mag nu van mezelf hooguit 3 koppen per dag maar meestal zijn het er maar twee ( en dta was afkicken komen van kop of 12 per dag, vers gemalen expresso ook nog :facepalm: )

Vanmorgen eerste begeleidingsles in sportschool, kettlebell bleek dus. Dat was Afzien.
Ik stond echt te shaken na de les. Echt heel wat andere spieren gebruikt dan met dansen :hyper: dat word spierpijn.

Nu gezonde lunch op banaan voor herstel en yoghurt met granola

Zometeen nog mijn eerste bakkie koffie van vandaag :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer bijgelezen :-]

Herkenbaar van het weekend, hoor. Hier thuis ook: in het weekend lekker een speciaalbiertje of een wijntje en daar gaat altijd wel wat lekkers bij. Of op de markt een lekker broodje of frietje...

Ik heb op zich een paar goede dagen en een slechte gehad. Ik merk dat ik weer veel hoofdpijn krijg van het ontsuikeren en ik kan daar echt slecht mee omgaan. Ik ga dan niet sporten, omdat ik me zo beroerd ervan voel en uiteindelijk neem ik toch iets waar suiker in zit...

Gisteren heb ik een cheatday gehad: frietjes gegeten en twee speciaalbiertjes gedronken, maar uiteindelijk niet eens over mijn kcal en macro doel heen!

Vandaag lekker op de fiets het bos ingeweest en ik ga vanavond of morgen een krachttraining doen. Heel gezond gegeten en goede boodschappen gedaan de afgelopen dagen (op die cheatday na), dus over het algemeen ben ik tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Weddingpresent zou het geen idee zijn om dan niet direct geheel te onsuikeren maar langzaamaan steeds wat minder te gaan gebruiken ?

Ik ben meer dan 10jaar geleden in 10mnd 15 kilo afgevallen door niet meer te snoepen en te snaaien. En toen at ik ook gewoonmet het gezin mee dus ook gewoon 1 x per week frietjes zelfs met een snack er ij dus dta hoeft echt niet slecht te zijn. Niet te streng voor jezelf Zijn!
Hier ging het deze week ook vrij goed voor een 1e weekje weer. Elke dag 1.5l water gedronken. Regelmatig extra beweging. Al vind ik dat denk ik wel het lastigste meer bewegen, heb natuurlijk zittend werk sinds 2 maanden en voorheen altijd werk waarin ik makkelijk 8000 stappen per dag kon halen. Momenteel staat mijn doel op 6000 voor nu.

Jullie zijn allemaal heel erg goed bezig. Ga nu even niet op iedereen reageren.
Net op de weegschaal gestaan en ben gewoon 2kg zwaarder :cry:
Alle reacties Link kopieren
woeffie schreef:
12-01-2019 08:58
Net op de weegschaal gestaan en ben gewoon 2kg zwaarder :cry:
Woeffie, dat is niet tof!! Stomme vraag misschien, maar weegt ie nog wel correct? Geen lege batterijen oid?
Alle reacties Link kopieren
De week is weer om en zaterdag is mijn vaste weekdag. Voor mijn eerste weekdag, ik deel het alvast in het vet (al valt mijn gewicht zo natuurlijk ook extra op): 87 kg.
Toch een anderhalve kilo af dus :hyper: Al ben ik wel ergens bang dat het vooral vocht is. Lijkt me toch veel zo ineens in een week.

Hele week goed gegeten. Snoep niet aangeraakt. Dit weekend heb ik wel een verjaardag straks. Ik doe dus WW en ik heb de hele week mijn dagpunten niet helemaal opgebruikt dus die zijn aan mijn weekpunten bijgeteld. Gisteren en vandaag nog op de crosstrainer gestaan. Dus ik kan me wel eens taart veroorloven en genieten ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Na een mega drukke week ook even de tijd om op viva te zitten :-)
Ik begon 2 januari op 69kg en weeg me nu iedere week (zaterdag) op de sportschool. Daar vandaag 67.4 op de weegschaal en mn vetpercentage tov vorige wk al 1% naar beneden :cheer: gaat de goede kant op dus. Ik sport ongeveer 3 a 4x per week. Voornamelijk bodypump, die wil ik wel 2 a 3x pw doen en daarnaast bodybalance nog ergens tussendoor.
Daarnaast doe ik aan IF 16:8 (intermittent fasting) en eet dus mijn benodigde calorieën binnen een bepaald tijdsbestek, in mijn geval dus 8uur. Dit doe ik sinds september en er ging een wereld voor mij open. Voel me daar zo lekker bij!

Koffieverslaving ken ik erg goed....als ik mezelf laat gaan. Tik ik zo 10 bakjes weg per dag :-o
Die hebben we maar vervangen voor water :hyper:
@ukkepuk heb je alle gegevens voor mij voor in de tabel?
Frantic schreef:
12-01-2019 12:47
Woeffie, dat is niet tof!! Stomme vraag misschien, maar weegt ie nog wel correct? Geen lege batterijen oid?
Uhm of hij nog correct is, ja dat weet ik niet. Heb er net nieuwe batterijen in gedaan. Maar baal zo
Alle reacties Link kopieren
woeffie schreef:
12-01-2019 20:14
@ukkepuk heb je alle gegevens voor mij voor in de tabel?
Lengte 1.62
Startgewicht 69
Huidig 67.4
Doel 62
Alle reacties Link kopieren
woeffie schreef:
12-01-2019 08:58
Net op de weegschaal gestaan en ben gewoon 2kg zwaarder :cry:
Oh getsie dat is balen! Soms weet je ook gewoon niet waar het aan ligt . Volhouden en doorgaan is de enige remedie.
Ik was vandaag ook zwaarder dan gisteren terwijl ik mezelf afgebeuld had bij de fitness.
Vandaag kadootje van de kids voor mijn man ...etentje en ik mocht mee :cheer: maar wel een beetje bang voor weegschaal :-o
Morgen weer in het gareel dan maar.

Dus hopelijk volgende week beter nieuws qua gewicht woeffie. Je kan het !!
Ha allemaal, wat leuk zoveel mee schrijvers en wat zijn jullie goei bezugg!

Ik woog vanmorgen 82.2
Wil heeeel graag onder de 80...

Eetlijstje vandaag:
O: banaan + koffie met melk
T: koffie met melk
L: verse tomatensoep, 2 geroosterde broodjes met kaas en gebakken groente erop (champignons, paprika, selderij)
+ 300 ml melk
A: 300 magere yoghurt, havermout, appel, kiwi
T: koffie melk + 1 cracker marmite en kaas
Woeffie balen! Misschien net als mij, Vocht vasthouden... geen idee. Nieuwe week, we gaan weer door.

Baby.. is dat niet heel weinig wat je weet? Ook denk niet dat je aan de 1000 calorieën komt. Door de koffie zul je waarschijnlijk minder honger hebben. Werkt bij mij zo tenminste haha. Die 2 kilo ben he zo kwijt.

Ukkepuk erg he die verslavingen. Ik drink nu zo in het weekend meer koffie merk ik. Ik begin dinsdag aan een nw baan, afwachten hoe de koffie daar is haha.

Ik weet morgen nog wel eens voor de tabel, vrees niet spectaculair, voel me vreselijk opgeblazen.
Alle reacties Link kopieren
Maandag weegdag :-D

94,3 kg . :high5:

Wel iets hoger van voor het weekend maar nog steeds - 1,2 kg dus ben heel tevreden.
Zometeen weer naar sportschool :cheer2:
Tot zover de tabel aangepast. Hopelijk ben ik tot dusver niemand vergeten.

Ik heb mijn eigen Start gewicht verhoogt en ga pas vrijdag weer wegen. Het moet me immers lukken om dat gewicht te laten dalen en wil realistisch zijn van waar ik kom. Ik wil zo graag de 80kg halen. Merk ook echt dat 85kg een jaar geleden een heel verschil was. Terwijl ik nog steeds de zelfde kleding heb. Maar blijf het zo bizar vinden ik tot oktober gewoon op 88kg zat en nu in zo'n korte tijd zo veel zwaarder ben. Terwijl je 7000kcal moet eten om 1 kg aan te komen. Ergens lijkt me dat zo niet realistisch dat ik het zo bond gemaakt heb.

Ik heb ook besloten met de anticonceptiepil te stoppen. En krijg er steeds meer bijwerkingen van dat ik dacht oke dan maar even niet. Momenteel geen relatie dus qua dat kan het prima. En hopelijk helpt dat ook qua afvallen aangezien ik er ook ooit van gegroeid ben.

Owja trouwens ik ben wel benieuwd naar jullie leeftijden. Ik ben 27
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best blij. Vanmorgen 91,3. Dus 1,4kg eraf. Mooi voor een eerste week. Ik zeg bewust 'best' blij omdat ik ook gewend ben dat het de eerste week altijd snel naar beneden gaat. Meestal nog sneller. Heeft ook iets te maken met vochtverlies. Ik ben trouwens 44 jaar en merk dat het naar mate ik ouder word en meer dieetpogingen heb gedaan het steeds moeilijker wordt. Ik denk dat je met elke dieetpoging je metabolisme elke keer een beetje verpest/vertraagt.

Ik word ook gek van de tegenstellingen als je gaat dieten. Het ene dieet zegt dat je beter koolhydraatbeperkt kan eten, het ander zegt dat langzame koolhydraten als volkoren producten en havermout juist goed zijn. Het ene dieet zegt dat je binnen 30min moet ontbijten na het opstaan en het ander zegt dat je beter eerst kunt gaan sporten of bewegen. Het ene dieet pleit voor 6 kleinere maaltijden per dag en het ander juist voor 2-3 maaltijden. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Wat doen jullie voor methode?

Vanmorgen (voor het ontbijt :hyper: ) al 8km gewandeld. Deze week nog even hard aan de bak en dan een weekje pauze. Ik ga volgende week 5 dagen naar het buitenland om te helpen met een evenement voor een goed doel. Hoop gezelligheid, lekker eten, drank enzo. Ik houd rekening met een flinke + dan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Zoë26 schreef:
13-01-2019 13:42
Woeffie balen! Misschien net als mij, Vocht vasthouden... geen idee. Nieuwe week, we gaan weer door.

Baby.. is dat niet heel weinig wat je weet? Ook denk niet dat je aan de 1000 calorieën komt. Door de koffie zul je waarschijnlijk minder honger hebben. Werkt bij mij zo tenminste haha. Die 2 kilo ben he zo kwijt.

Ukkepuk erg he die verslavingen. Ik drink nu zo in het weekend meer koffie merk ik. Ik begin dinsdag aan een nw baan, afwachten hoe de koffie daar is haha.

Ik weet morgen nog wel eens voor de tabel, vrees niet spectaculair, voel me vreselijk opgeblazen.
Gister idd wel erg weinig gegeten..... Savonds kwam er bij de yoghurt nog wel 2 boterhammen bij met kipfilet en veeeel pesto erop, haha.
Net lekker laat ontbeten, dit is mijn planning voor today:

O: 2 volk boterhammen met kaas + margarine + dun marmite, koffie met veel halfvolle melk 2 kopjes
T: 1 peer
L: 300 yoghurt met havermout, appel, 1cracker met kaas+dun marmite (ben verslaafd aan marmite, lekker zout! :))
T: snoeptomaatjes en komkommertjes, thee
A: aardappels, spinazie met eitje, gehaktbal, jus

Ik ga pas over een paar dagen weer op de weegschaal, voel me ook zo opgeblazen als jij. Hoe dat komt???
Bij mij misschien omdat mijn menstruatie er weer aan komt..... Heb ik vaker last van.....
Wat goed trouwens dat jullie echt veel wandelen en bewegen!
Dat is voor mij nog een actiepunt, meer bewegen. Merk dat ik het nu wat lastiger vind als mijn vorige afvalpoging, omdat ik nu mijn dreumes rond heb hobbelen in huis. Een eind wandelen kan wel met de kinderwagen, maar is toch wat lastiger omdat kind t snel zat is.
Ga donderdagavond wel weer baantjes zwemmen met mijn zus, dat proberen we elke week maar omdat we beide in de zorg werken is het af en toe wat lastig plannen en slaan we een week over.
Morgen weer een vroege dienst, dan ben ik ook altijd lekker aan het bewegen, in de zorg zet je genoeg stappen :)

Iemand nog tips mbt meer bewegen? Ik zag op youtube bijvoorbeeld van die filmpjes als 15 minute workout, e.d.
Die kan ik dan gerust savonds doen als kleine op bed ligt, even lekker zweten, dan douchen en naar bed... Ga ik eens naar kijken.

Allemaal weer succes deze week.
Alle reacties Link kopieren
60,6 kg!

Een paar dagen niet gereageerd, geen idee waarom. Het gaat opzich best goed, maar wel een flinke cheatday/misser gehad gisteren. Ik moest werken en er is daar niks gezonds te eten. Zelf had ik niet de moeite genomen om wat te maken, dus ik zat aan de friet, voor de tweede keer in de week :facepalm:
Gelukkig heb ik wel heel veel gewandeld en gefietst, maar te weinig in de sportschool gestaan. Betere voornemens voor deze week, maar weer!

Verder ook heel opgeblazen. Geen idee waarvan.

Vandaag:

O: amandeldrink met havermout en een appeltje
T: muselireep low sugar van de Lidl
L: 2 meerzaden broodjes met kipfilet en cottage cheese light
T: weet ik nog niet
A: weet ik nog niet
T: een smoothie denk ik

Verder ga ik nog dansen vanavond en wil ik krachttrainen.
Alle reacties Link kopieren
@boannan ik heb precies hetzelfde hoor . Ik ben 48 en het gaat er echt zoveel moeilijk af dan 10 jaar geleden. Balen :-( ik hoop dat het nu wel gaat lukken en dat ik het volhoud. Ieder jaar komt er nu wat bij dat is niet de bedoeling.
Ik moet weer de balans vinden. Wil geen dieet doen dat levert me alleen frustratie op. Wat ik wel wil is gezond eten , gezonde keuzes maken zodt er straks ruimte is om af en toe ook eens iets lekkers te eten. Nu was het andersom vrees ik :facepalm:

Net al lekker een uur naar pilates geweest en een les aquafit. Allebei de eerste keer was wel lekker om te doen.
Knap iedereen !!

Ik 91.7[ eigenlijk kut, Als in Kwalitatief Uitermate teleurstellend...

Ik moet gewoon meer bewegen! Ik begin deze week aan een nieuwe baan. Neer ritme en regelmaat misschien, geen idee.

Ik twijfel over if 16:8 alleen ben niet heel bekent met de resultaten. Iemand hier ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik woog vanmorgen 73,7, -1,3kg dus, blij mee! Ik volg trouwens geen dieet, let gewoon op calorieinname en probeer dit niet teveel uit vetten en suikers te halen. Daarnaast proberen meer te bewegen..
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
14-01-2019 12:27
Knap iedereen !!

Ik 91.7[ eigenlijk kut, Als in Kwalitatief Uitermate teleurstellend...

Ik moet gewoon meer bewegen! Ik begin deze week aan een nieuwe baan. Neer ritme en regelmaat misschien, geen idee.

Ik twijfel over if 16:8 alleen ben niet heel bekent met de resultaten. Iemand hier ervaringen?
Ook van jou is het knap hoor ! Er is toch 300 gram af dus niet te hard balen hoor al snap ik je gevoel wel. Ik was zelf erg verbaasd over mijn Aantal grammen maar mijn streven is - 500 gr per week dus ik vind -300 van jou eigenlijk helemaal niet slecht.
Hoe sneller ze eraf gaan hoe sneller ze er weer aanzitten toch.

@frantic :cheer2: ik doe iegenlijk hetzelfde, geen dieet wel op,etten en gezondere keuzes maken en op,etten dat ik 3 x per dag eet en ( gezonde) tussendoortjes. Valt soms nIet mee in het weekend met later opstaan, ergens naartoe moeten etc. Maar doe mijn best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven