Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg


Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag zou ik hier meeschrijven, als het mag.

Aan mezelf wegen doe ik (nog) niet, maar ik moet zeker 35 kilo kwijt. Ik ben vorige week zondag begonnen met mijn leefstijl (permanent) om te gooien. Gewoon 3x per dag gezond eten, wat kleinere porties en 2x een gezond tussendoortje. Bij mij is dat dus
ontbijten met magere yoghurt, kwark of twee crackertjes appelstroop ofzo
om 10u een appel of sinaasappel,
om 12u 3 a 4 sneetjes brood met mager beleg of een salade,
om 15u een appel of 2 mandarijntjes en
om 18u niet al te veel warm eten. Gewoon wat de pot schaft, maar af en toe laat ik vlees staan of neem ik niets toe.

That's it. En evt. komkommer, wortel, paprika of tomaat als knabbel als de rest van het gezin zich weer eens te buiten gaat aan koek / chips / worst /kaas.

Gaat al een week prima! En niet eens belachelijk veel honger ofzo. Uiteraard zie ik nog niets en voel ik het ook nog niet aan mijn kleding, maar het is alleen al zooooo'n lekker gevoel dat ik de knop weer om heb weten te krijgen. En dat ik weer lekker gezond bezig ben! Ben er gewoon opgewekter van :lol: .
ALs ik straks helemaal gewend ben aan mijn nieuwe leefwijze en al wat kilootjes kwijt ben, wil ik weer beginnen met hardlopen. Vanwege enorm druk leven is dat eigenlijk de handigste sport voor mij. Kan op ieder moment, je verbruikt geweldig veel kcal in korte tijd en je krijgt een superconditie. Maar goed, op dit moment houd ik het bij wandelen. Hond is ook helemaal blij, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
88.8 kg. Niet heel veel eraf dus (0.2). Maar ik heb niet echt een goede week achter de rug. Ik laat mijn hoofd maar niet te veel hangen (hoewel ik dat het liefste wel zou doen) en ga door!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgaan, Bigdipper!! Je kunt het echt. Jammer van de afgelopen week, maar vandaag is een nieuw begin, toch?
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
14-01-2019 12:27
Knap iedereen !!

Ik 91.7[ eigenlijk kut, Als in Kwalitatief Uitermate teleurstellend...

Ik moet gewoon meer bewegen! Ik begin deze week aan een nieuwe baan. Neer ritme en regelmaat misschien, geen idee.

Ik twijfel over if 16:8 alleen ben niet heel bekent met de resultaten. Iemand hier ervaringen?
Ik doe ook if 16/8

In sept in ong 6wk 5kg eraf, maar vooral de cm gingen erg snel. Daarnaast vind ik het een erg prettige manier van leven. Het geeft mij enorm veel rust, denk niet meer zoveel aan eten en snaai niet meer in de avond en ik hoef sochtends niet te ontbijten :flirting: mijn tijden staan gewoon vast en daar moet ik het mee doen punt.
Maar als ik bv een feestje heb dan schuif ik het de volgende dag 1 a 2uur op. Dus eet dan bv om 14.00uur. Maar overhet algemeen kan ik mij aardig houden aan 20.00uur tot 12.00uur ;)

Ook op nuchtere maag sporten vind ik heerlijk. Ik merk direct een dip als ik wel van te voren wel eet.
Ook zijn mijn darmen veel rustiger geworden. Voorheen kreeg ik overal buikpijn van (voornamelijk glutenhoudende producten en melkproducten), die verdraag ik nu wel weer.
Het klinkt voor velen ongezond, maar ik eet mijn calorieën binnen een bepaald tijdsbestek ipv verspreid over de dag waardoor mijn lichaam meer tijd over houdt om het te verbranden ;-)

Zou het wel langzaam opbouwen. Dus eerst van bv 20.00 tot bv 8.00 niks eten en zo er telkens een uurtje bij.

Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel :-D
Alle reacties Link kopieren
Zou ook graag willen meeschrijven in dit topic. En in de tabel willen, want heb ik heb een stok achter de deur nodig.
Ik ben 75.5 kg met 1.66 m. Zou graag richting de 68 kg willen. Of op een gewicht waarbij ik mij goed voel. Dat kleding weer fijn zit e.d.

Afgelopen tijd heb ik mezelf eigenlijk verwaarloosd qua eten. Elke dag chips en/of chocola, ik ging er zelfs apart voor naar de winkel. Of stiekem eten, zodat mijn vriend dit niet allemaal zag, totdat hij mij betrapte. :-$
Verder de dag ook slecht eten, niet ontbijten, slechte tussendoortjes en door de zoetigheid weinig trek in warm eten.

Dus tijd voor verandering! Want ik voel me echt blegh, lichamelijk.
Voor mezelf al een eetlijstje gemaakt per dag, zodat ik de hele dag een verzadigd gevoel heb.
En 2x in de week fitness en verder de dagen aan de wandel. Vriend wil ook meer bewegen en gezonder eten, dus dat komt goed uit.

Ga de pagina`s nog even nakijken of jullie eet inspiratie hebben voor mij.

:bye:
Zo de tabel is bijgewerkt. Staat je gewicht er niet in dan heb ik er misschien over heen gelezen, wil je hem dan alsnog doorgeven.

@Purple welkom. Als je in de tabel wilt mag je je gegevens doorgeven.

Wat is iedereen goed bezig zeg. Ik heb ook een goede dag gehad vandaag.

Ontbijt.
2boterhammen met minimaal schuddebuikjes (hoeveelheid was voor 1 boterham) met een beker karnemelk.

Tussendoor.
2 boterhammen met minimaal pindakaas.

Lunch.
2boterhammen met kaas.

Tussendoor.
Een grote bak met fruit.

Warme maaltijd.
Macaroni zonder pakje en een augurk.

Ow en tussendoor op het werk 1 nieuwjaarrolletje met slagroom. Maar ik ben best tevreden. Weet dat mijn broodbeleg niet altijd gezond is, maar beleg het heel minimaal dus valt het best mee qua kcal.
.
Alle reacties Link kopieren
@purple :cheer: hoiiiiiiiii fijn dat je hier mee gaat schrijven !

@woeffie bedankt voor het bijwerken van de tabel :heart: . Hopelijk is het niet heel veel werk voor je iedere week?

Welkom niesjuh.nr ?.?. :facepalm: wist het nr niet meer hopelijk kan je hier de denkbeeldige stok achter de deur vinden .
Was je op zoek naar recepten ?
Alle reacties Link kopieren
88 is het... ;-)

Recepten en eetlijstjes... inspiratie op doen...
Love2. Nou het valt best mee hoor, soms even zoeken hoe het werkt aangezien het voor mij ook nieuw is. Maar met 1 keer per week is het goed te doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt dat iedereen goed bezig is! We zien allemaal dat het anders moet en zijn vastberaden om er iets aan te doen. De ene dag/week gaat het misschien beter dan de andere, maar we komen er wel!

Ik ben net terug van een wandeling met mijn vriendin, 6km in iets meer dan een uur!
Super knap iedereen!

De een iets meer als de anders... Ik ook minder. Ik hou mezelf maar voor dat ik nog een beetje moet wennen aan het nieuwe en dat de knop soms wat hapert ...

Ukkepuk misschien moet ik het eens gaan proberen. Ik dacht er vandaag aan en barste echt van de honger s morgens een uur of 10. Alleen kan ik dan niet veel eten, zit snel vol. Mijn darmen zijn op het moment een ramp !! Dus het klinkt aanlokkelijk.
Ik begin morgen een nieuwe baan met nieuwe werktijden, dus ga deze week even op de "oude" toer, maar denk dat ik volgende week eens probeer. En ik red het wel langer nu al als van 20 tot 8. Ik hou je op de hoogte !!

Iedereen weer frisse moed deze week !!
Alle reacties Link kopieren
Dat hongergevoel dat duurt 2 dagen.

Ik had dat ook terwijl ik echt met lange tanden mn ontbijt probeerde weg te krijgen. Ging ik if'en, had ik voor 12uur enorme trek en om 12uur ineens niet meer haha.....daarom is mijn advies ook om het langzaam op te bouwen ;)

Voor de darmen is het een enorme aanrader. Ze krijgen zo meer rust en hoeven niet non stop hard aan het werk om die 6 eetmomenten te verwerken ;-)
Alle reacties Link kopieren
En succes met je nieuwe baan!!
Thx ukkepuk! Spannend!!!
Zal eens goed me erin verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Haaaai :cheer: Love2Dance

Goh, ik had nog nooit van dat "if 16/8" gehoord! Als het voor je werkt, dan is dat prima, toch? Ik word altijd zo moe van al die mensen (op het forum ;) ) die een mening hebben over hoe een ander leeft / eet / sport enz. Ze schijnen allemaal de waarheid in pacht te hebben :facepalm: . Volgens mij is gewoon geen mens gelijk, en wat werkt voor de één, werkt niet voor de ander.

Ik wil na het avondeten eigenlijk niets meer eten. Evt, als het laat wordt, wat rauwkost ofzo. Ik heb soms wel eens het idee dat ik 's ochtends minder honger heb als ik 's avonds niks eet. Na een avondvullend diner heb ik de volgende ochtend hartstikke veel honger. Gek he? Iemand die het herkent?

Voorheen ontbeet ik altijd stevig, maar kon nou niet zeggen dat ik daardoor minder snaaizin had in de middag, zoals altijd beweerd wordt. Daarom doe ik nu een minimaal ontbijtje. Scheelt me heel veel calorieen en ik heb er niet meer (misschien juist wel minder!!) snaaizin om.

Goh, gedeelde smart is halve smart gaat voor mij hier wel op! Vind het fijn jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Pffff hier net terug van bodypump.....man man man elastieke benen :mrgreen:
Maar wel extra gewicht gedaan waardoor de les veeel intensiever was....heerlijk!!

En gisteren is het cupje van mn dolce gusto ontploft, hele keuken onder de koffieprut en mn machine stuk, dus kan ik direct afkicken van de koffie :lol: straks een vergadering, drink ik daar wel een bakje
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
15-01-2019 11:11

Na een avondvullend diner heb ik de volgende ochtend hartstikke veel honger. Gek he? Iemand die het herkent?
Precies dit heb ik ook. Zeker als ik uit ben gaan eten en veel gegeten heb. Word ik vroeger wakker van de honger. Raar is dat.

@ukkepuk14 goed bezig. Die elastieken benen herken ik nog vam afgelopen vrijdag. Toen pleurde ik bijna het trapje af in de sportschool :facepalm:
As vrijdag heb ik training met de powerbag. Iemand dat al eens gedaan ? Ik vrees het ergste :whip:
Alle reacties Link kopieren
Powerbag is toch net zoiets als een Kettlebell, maar dan in tasformaat? Hihi, gaat vást spierpijn opleveren, L2D. Je bent wel goed sportief bezig, zeg! Super. Ben wel beetje jaloers..... wil ook wel weer los.
Ukkepuk ook al aan de bodypump. Goed man. En velen goed aan het wandelen; da's ook hartstikke goed natuurlijk.

Ik kwam zelf gisteravond tot de conclusie dat ik altijd veel te veel aan eten dénk (of hopelijk dácht). Heel veel slanke mensen die ik ken, denken helemaal niet zoveel over eten na. Die eten 2 a 3x per dag, nemen wat extra als ze honger hebben en nemen wat minder als ze geen honger hebben. Dat wil ik dus ook! Dus niet steeds nadenken hoeveel ik gehad heb, bijna in paniek schieten als ik bedenk dat ik nog maar "zo weinig mag" enz. enz.
Ik hoop echt dat als ik mijn nieuwe leefgewoonte een tijd heb volgehouden, ik die status quo ook bereik. Lijkt me heerlijk ( en gezond!).

Maar goed, het gaat nog steeds prima. Vanavond een dik uur wandelen met een vriendin. Hopelijk blijft het droog :)
Alle reacties Link kopieren
Die powerbag is het vErvolg op mijn training met kettebell vorige week maar geen idee zal idd wel net zoiets zijn.
Vanavond 2 uur dansen. :hyper:
Eten gaat ook goed volgens plan. Gisteren vega gegeten. Was ook 1 van de nieuwe ideeen van mijn man. :-) w x per week vegadag vervolgens neemt hij gewoon een stroopwafel bij de koffie onder het mom van ja ik ga me niet alles ontzeggen. :hamer: Als ik dat doe zie ik dat gelijk terug op de weegschaal :wtf: dus niks genomen
:yes:

Die omschakeling qua gedachtes daar doen we het voor purple :kneel:

Hoe is het vandaag met de benen ukkepuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe deze keer ook (consequent) mee!

Begin deze maand zag ik dat ik mijn hoogste gewicht ooit had bereikt, dat was echt het moment: oke, nu de knop om. Sinds vorige maand ben ik ook weer actief aan het sporten. Nu wil ik 3-4 keer per week sporten. Volleybal (2u), spinning (1u), 2x fitness (1u per keer).

Gegevens nu:

Lengte: 1,70
Start gewicht: 81,7kg (begin deze week)
Streefgewicht: 67kg

Toen ik deze morgen op de weegschaal stond, stond hij op 81,1kg. Maar dat kan ook zijn dat ik vocht kwijt ben van menstruatie :mrgreen:

Vandaag wel een slordige dag qua ongezond eten, maar wel ongezond met mate. Ik hou nu ook alles bij in een app. Die gaf aan dat ik voor 1950kcal heb gegeten, maar daarentegen heb ik vandaag wel lopen zweten bij een spinningles.
Goedemorgen even snel tussendoor, drukke week hier. Nieuwe baan, nieuwe tijden, nieuw ritme.
Eten gaat minder daarom, heb me sinds vrijdag en paar keer gewogen en weeg exact hetzelfde !! Geen schommeling van 100 gram niks, raar toch? Kan haast niet... zou weegschaal kuren hebben!?

Knap dat sporten wat jullie doen!! Heb daar respect voor, ik ben niet zo gedisciplineerd helaas.
Ik zit met mijn calorieën vrij laag elke dag, zelfs met het snoepen tussendoor. Misschien dat dat het is wat me constant houd.

Lux meer calorieën is normaal bij sporten, geeft mijn app ook aan als advies als ik beweging heb toegevoegd.

Love wat knap!!! Goed van je dat je dat kunt weerstaan. Hier is mijn man ook niet solidair aan mij hoor, eet ook chips en alles s avonds.


Volgende week if proberen ukkepuk !!

Sorry als ik niet op ieder reageer, even snel nu een bericht. Lees jullie wel !
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi Luxing,
Ah, maar bij spinning heb je vast veel calorieen verbrand, dus dat zit wel goed met die 1950 toch?

Poe, jullie zijn allemaal lekker aan het sporten!! Hartstikke goed!!
Natuurlijk is het altijd een kwestie van prioriteiten stellen, maar momenteel ben ik al blij als ik tweemaal in de week een uur stevig wandel.... (Ik laat de hond iedere dag tweemaal uit, hoor, maar da's niet altijd een uur en ook lang niet altijd stevig doorwandelen..... Hij snuffelt bij ieder paaltje :heart: )
Gisteravond wel een uurtje doorgestapt, en wat is dat toch eigenlijk heerlijk.

Hier weer een prima dag gehad gisteren. Ik zit denk ik dagelijks op 1500 kcal. Ben best trots: heb al een menstruatie overleefd zonder terug te vallen op snaaigedrag, ben al twee avonden alleen geweest én heb het weekend met allerlei lekkere dingen (die ik niet heb genomen) overleefd. Dit gaat goed komen!!

Het afvallen kan me alleen niet snel genoeg gaan.... Ik zal de rest van mijn leven zo netjes moeten blijven eten, daar heb ik me al bij neergelegd, maar IK WIL RESULTAAT ZIEN. NÚ :-D .
Nah ja, eventjes geduld nog maar.
Alle reacties Link kopieren
Zoë, bevalt je nieuwe werk?

Maf dat je steeds precies hetzelfde weegt... Kan toeval zijn, natuurlijk.

Vervelend, he, die niet solidaire partners. Hier ook niet, hoor. En hij eet echt heel veel chips en koek enzo. Grrr. Dat maakt het soms niet makkelijker. Maar aan de andere kant, híj kan er niets aan doen dat ik een metabolisme van een houtduif heb.

Wat ik wel irritant vind, is dat mijn huisgenoten op zondag bijv. een lekkere dikke koek bij de koffie nemen, om 10:30u ofzo, en dan vervolgens om 12u nog geen trek hebben. Míjn appeltje van 10u is om 12u echt wel verteerd, hoor (6)
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
17-01-2019 09:06
Goedemorgen even snel tussendoor, drukke week hier. Nieuwe baan, nieuwe tijden, nieuw ritme.
Eten gaat minder daarom, heb me sinds vrijdag en paar keer gewogen en weeg exact hetzelfde !! Geen schommeling van 100 gram niks, raar toch? Kan haast niet... zou weegschaal kuren hebben!?

Knap dat sporten wat jullie doen!! Heb daar respect voor, ik ben niet zo gedisciplineerd helaas.
Ik zit met mijn calorieën vrij laag elke dag, zelfs met het snoepen tussendoor. Misschien dat dat het is wat me constant houd.

Lux meer calorieën is normaal bij sporten, geeft mijn app ook aan als advies als ik beweging heb toegevoegd.

Love wat knap!!! Goed van je dat je dat kunt weerstaan. Hier is mijn man ook niet solidair aan mij hoor, eet ook chips en alles s avonds.


Volgende week if proberen ukkepuk !!

Sorry als ik niet op ieder reageer, even snel nu een bericht. Lees jullie wel !

Zoë26@

Op hoeveel kcal zit je nu gemiddeld per dag dan? Een beetje snoepen tussendoor hoeft geen probleem te zijn zolang je het met mate doet (dus 1 dropje eet ipv hele zak).

Zelf moet ik wel sporten, anders word ik echt een stuiterbal. Daarbij ben ik veel stabieler (zowel fysiek als mentaal) als ik regelmatig sport, ook i.v.m. een schouderblessure dat ik regelmatig moet trainen. Als ik niet train, dan krijg ik last van allemaal kleine mankementen dus ik zie het dan ook maar als een onderhoudsproces van mijzelf :-D En het is altijd fijn om te zien dat je steeds zwaardere gewichten kan gaan tillen enzo.


Purple@
Met 1950 had ik volgens de app (die zich richt op 1850kcal per dag), nog ruimte voor zo'n 300kcal (spinning kostte zo'n 450kcal) dat ik extra mocht eten :hyper: Maar had daar niet echt behoefte aan, dus vond 1950 wel prima.
Met een stevige wandeling kan je op zich ook al vrij ver komen! Afvallen gaat voornamelijk om je voeding en sporten is dat je 'erbij' doet. Dagelijks op 1500kcal is netjes! Maar krijg je wel genoeg eiwitten, vetten, etc binnen? En tsja, resultaat direct willen zien, ik denk dat iedereen daar een beetje last van heeft hier :lol:

Wel vervelend dat jullie partners hebben die niet hetzelfde doel hebben! Dat maakt het al een stuk lastiger om bepaalde dingen af te slaan... Ik woon zelf alleen, dus wat niet in huis is, kan ook niet opgegeten worden :mrgreen:


Vanmiddag staat hier zwemmen op het programma en gewoon een gebalanceerd dagje qua eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven