Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Weer tijd om m'n gewicht door te geven..
mijn gewicht mag op 73 blijven staan. Ik zit er net onder, maar niet genoeg om er 72,5 van te maken😊

Momenteel te weinig tijd om verder echt te schrijven, maar daar hebben er meer "last van" volgens mij :)

Dus wens ik jullie weer een fijne week en hoop dat we allemaal in een mooie dalende lijn zitten qua gewicht. (Of mooi stil staat als je je gewicht al hebt bereikt)
Alle reacties Link kopieren
@muggenbult,t'hx hoor....je bent goed bezig lees ik zo met lopen end....je gewichtje komt zeker goed!
Was ik maar wat sportiever weer,heb al een zittend beroep,en nu vertrokken voor paar daagjes hotelletje NL weer ,beetje 'Us Time',vrees dus wat voor mijn komende weekgewicht.
anoniem_364936 wijzigde dit bericht op 11-10-2019 23:20
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@meredith,
Whaw...heel mooi gewichtje zie ik bij u...
Kan ik alleen maar weer van dromen begin die 70....
Met in mijn overgangsjaren wat te komen verbeterd dat er hier niet op!
Ik moet echt wel moeite doen mij rond die 8 te houden,maar wil vooral die 7 ook zien pronken voorste cijfertje!
Nu vertrokken paar dagen erop uit ten nadele van,vrees ik....
Update dus deze morgen 80,4 kg.
Succes aan allen weer!
anoniem_364936 wijzigde dit bericht op 11-10-2019 23:25
Reden: Zaten fouten in
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nieuw gewicht : 70,7. Deze week afgevallen - 0.6. Totaal afgevallen 13,3 kilo. Het lijkt er dus op dat ik mijn tussendoel wel iets eerder ga halen.

Heb ook weer even mijn maten gemeten en die resultaten zijn ook goed.

Heupen: 104 cm (was 110 cm)
Bovenbeen: 58 cm (was 65 cm)
Buik: 102 cm (was 112 cm)
Taille: 86 cm (was 92 cm)
Borsten: 100 cm (was 109 cm)


Verder gaat het wel goed, wel heel veel gewerkt dus weinig gewandeld, maar dat heb ik gisteren weer opgepakt. Ik ga vandaag ook weer de ww oppakken, moet weer even structuur etc. krijgen.

Probeer vanavond even te reageren en de tabel bij te werken. Ga nu eerst wandelen.
Seriously?
@rodetandenborstel Ja, ik heb het ook druk. Studie erbij kost veel tijd, maar het is wel erg leuk! Ben ook weer wat vaker aan het sporten geweest afgelopen week.

@newbornlady Ik zit ook in de overgang. Dat is juist een van de redenen dat ik aan het afvallen ben en probeer meer te wandelen, fietsen en sporten.

@Meredith Weer afgevallen! Gefeliciteerd! Mij lukt het momenteel alleen in het weekend om de 10000 stappen per dag te halen. Gelukkig ben ik wel weer aan het afvallen.
Alle reacties Link kopieren
@soerloo Klopt, daarom kijk ik me er niet echt blind op. Gewoon volhouden, en kijken hoe ver je lichamelijk al bent gekomen.

@newbornlady Oh, ik heb echt altijd een hekel gehad aan sporten. Die verplichte sport op de middelbare was echt afzien. Heb zowat iedere sport geprobeerd die er bestaat :D uiteindelijk is hardlopen gebleven, die vond ik fijn om te blijven doen. En hoepelen, terwijl ik Netflix kijk, lekker thuis. Ik heb een tijdje een sportschool abonnement gehad, maar dat vond ik vreselijk. Het was duur, en dan zit je wat op een paar enge apparaten, dat was niet m'n ding. Het zitten merk ik tijdens de uni, zowat 90 procent van de tijd breng je dan zittend door, en het enige wat je lichamelijk doet is je flesje water vullen. Vind ik zelf ook wat minder.

Ik had tien kilometer hardgelopen, het was echt heerlijk. De hele dag wel trek gehad, maar goed... Mentaal was het echt een juichmomentje. Hopelijk vertaalt dat zich in een gezonde portie nieuwe motivatie.
Goed idee van Meredith, de maten opmeten. Dat ga ik ook zo doen. Stom dat ik dat bij het begin had gedaan, maar goed.

Heupen: 103
Bovenbeen: moeilijk te meten, heb het punt genomen waar een moedervlek zat; 65 losjes, 61 strak
Taille: 83
Buik: 101
Borsten: 104 losjes, 101 strak
Alle reacties Link kopieren
Zo even twee dagen wat rustiger aangedaan en alles weer opgepakt. Heb de afgelopen twee dagen weer mijn 10.000 stappen gehaald. Straks loop ik even naar het centrum, want ik heb de hele dag geen water en dat is verdraaid onhandig. Dus vandaag komt het ook goed met de stappen. Dan daar ergens met mijn laptop zitten werken en zo red ik me wel.

De ww gaat ook weer goed. Het bijhouden kost even moeite, maar ik merk dat ik weer bewuster nadenk over wat ik wanneer eet. Toch fijn om het even weer op te pakken.

Verder heb ik eigenlijk mijn oude leventje weer gewoon opgepakt. Man weg, lekker in mijn eigen huis mijn eigen dingen doen en eten waar ik zelf zin in heb. Bevalt me op dit moment wel. Morgen staat er nog even een opruimsessie op de planning en dan donderdag weer werken.

@snoesje: ik eet heel soms kaas van de boer. Melk drink ik niet, maar wat is die kaas lekker. Het is alleen niet mager dus het is heel soms.

@muggenbult: wat soerloo zegt klopt wel. Soms verandert je lichaam wel en blijven de kilo's wat achter. Vandaar dat ik dus ook altijd foto's maak om te vergelijken en meet. En als je zo'n stuk loopt is het toch niet gek dat je dan trek hebt? Als ik heb getraind heb ik dat ook en eet dan wat extra's, kies alleen wel uit de 0-punten dingen dus meestal een ei of kwark oid.

@rodetandenborstel: hier is het ook erg druk. Met al het werk en een sociaal leven en sporten zitten mijn dagen eigenlijk wel vol.

@newbornlady: ik heb ook een zittend beroep maar probeer daarom juist extra te bewegen en elke dag de tienduizend stappen te halen. Doe bijna alles lopend of op de fiets en loop extra om of een rondje als ik bijvoorbeeld aan het werk ben.

@soerloo: Het stappen halen is wel een dingetje hoor. Doe echt mijn best, maar zeker met avonddiensten vind ik het lastig. Gelukkig zit ik de komende maand vooral in de dag, dan gaat het toch wat makkelijker.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Het was weer tijd om op de weegschaal te staan...
Ik woog vanmorgen 72,5. Deze week 0,5 kilo eraf. In totaal 18,5
Best tevreden.

Sinds september wilde ik elke week 90.000 stappen maken. Dit lukt tot nu toe elke week. Dus dat is wel fijn. Kost niet heel veel extra moeite. Afgelopen week ruim 100.000 stappen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen hun gewicht door gaan geven deze week 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij helemaal vergeten te wegen de afgelopen dagen. Misschien moet ik mijn weegschaal toch maar weer naar de slaapkamer terug verhuizen, want hij staat nu ergens anders en ik merk dat het uit mijn systeem is. Heb vanmorgen ook niet gewogen dus..

Verder heb ik wel een goede dag gehad. Goed gegeten, stappen gehaald en verder vooral veel geregeld. En ondanks een dagje thuis dus wel naar buiten geweest om te lopen. Heb de afgelopen weken niet echt goede weken gehad, met vorige week als dieptepunt. Kon het met het slechte weer even niet meer opbrengen om naar buiten te gaan. Heb ook geen enkele dag mijn stappen gehaald geloof ik, al kwam ik vaak wel rond de 9.000 als ik ook moest werken bijvoorbeeld. Een dag heb ik het gepresteerd om er twee te weinig te halen.

Nu weer even goed oppakken en dan gaan we voor de laatste kilo's.

@rodetandenborstel. Netjes hoor, jouw einddoel komt echt dichtbij! Enerzijds zou ik die 90.000 ook wel willen, maar het kost me nu al moeite om de 10.000 te halen. Hoe doe je dat?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Weinig animo om te wegen dus deze week😊

@meredith: Fijn dat je na een mindere week, deze week wel direct goed begint!
Hoe ik mijn stappen haal? Ik probeer tijdens mijn werkdagen sowieso 1 wandeling te maken en weet overdag al of het s avonds hoogstwaarschijnlijk wel/niet lukt om te lopen. Daar houd ik rekening mee.
Als ik s avonds nog niet genoeg stappen hebben en het is prutweer, dan maak ik passen op de plaats/ loop rondjes in de woonkamer of ga hoelahoepen. Want ook daarmee haal ik mijn stappen. (Ongeveer 2x p week denk ik)
Volgens mij wil jij je stappen echt alleen halen met lopen, maar anders is een hoepel, vooral in het najaar/winter, echt een aanrader. En ik heb besloten dat ik m'n stappen mag halen door elke vorm van beweging (lopen, fietsen, hoepelen) want het haat mij om beweging/ calorieën verbranden.
En ik ga gewoon niet naar bed voordat ik m'n 10.000 heb gehaald. Het is bij mij geen kwestie van óf ik ze haal, maar meer wanneer en hoe ik ze haal.
Nu al sinds 21 maart geen 1 dag mijn stappen niet gehaald.
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
@rodetandenborstel: Ik doe het inderdaad echt alleen door te lopen, anders registreert mijn activitytracker het niet. Fietsen zie ik eigenlijk als vervoer, ik kom anders nergens.. Helaas ben ik nu even uitgeschakeld, heb mijn teen gekneusd (hoop ik) en kan amper lopen. Hopelijk lukt het morgen om op mijn werk te komen..
Seriously?
@Meredith, je mag mij uit de tabel halen. Het afvallen gaat goed, maar ik heb het zo druk dat ik nog maar weinig in dit topic kom.
Alle reacties Link kopieren
Dames!

gewicht vanochtend 60.1
Snap er niks van gister was het nog bijna 64 maar oke.
Verder reageer ik momenten wat minder maar dat komt omdat ik vlak voor verhuizing zit. En met een gezin van 5 is dat een hoop werk.
Alle reacties Link kopieren
@meredith: Hoe gaat het nu met je teen?

@soerloo: Jammer dat je helemaal stopt met schrijven, maar fijn dat het afvallen goed gaat!

@Helene: Leuk dat je gaat verhuizen! Ga je ver bij je huidige woonplaats vandaan? En moet er veel gebeuren in je nieuwe huis? Kan aardig stressvol zijn zo'n verhuizing, dus kan me voorstellen dat je even weinig tijd hebt om hier mee te schrijven. En bijzonder dat je gewicht zo enorm schommelt. Maar je hebt nu een heel mooi gewicht, dus af en toe even een uitschieter naar boven lijkt me niet zo erg 😊

Ik afgelopen week weer 0,5 afgevallen! Zit nu op 72 kilo en in totaal dus 19 kilo afgevallen nu.
Alle reacties Link kopieren
Ook al is het hier erg rustig, ik kom toch even mijn resultaat doorgeven, want ik heb mijn einddoel behaald!
Weeg nu 71 kilo
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rodetandenborstel!!

Ik meld mij ook weer even want ik heb mijn tussendoel bereikt. Ik weeg sinds deze week onder de 70 kilo, iets dat ik al heel lang niet meer heb gezien. Verder gaat het wel oke, kan door de teen nog steeds niet sporten, maar wandel wel veel. Qua eten gaat het ook wel goed. Ik merk steeds meer dat het eigenlijk een gewoonte is geworden in plaats van een dieet.

En dat brengt mij ook tot de volgende gedachten, ik weet niet of ik nog wel een nieuw tussendoel wil stellen. Op zich ben ik nu tevreden over hoe ik eruit zie, het past ook bij mij. Liever wil ik met sporten alles wat strakker krijgen en zien hoeveel ik nog afval.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

gewicht vanochtend 62 kilo

@rodetandenborstel ja ik ga een tijdje naar Duitsland. De datum is vooruitgeschoven heb nu nog minder dan 2 weken om alles in te pakken is flink aanpoten met 3 kleine kids maar komt goed. Maar idd weinig tijd voor andere dingen!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig. Hoe gaat het met iedereen?

Bij mij gaat het goed, ik zit inmiddels eigenlijk wel weer in mijn normale eetpatroon en ik blijf stabiel. Wandel elke dag nog zoveel mogelijk en eet nog steeds gezond. Ik heb mijn streefgewicht nog niet gehaald, maar ik vraag me af of ik dat inclusief sporten nog ga bereiken. Om eerlijk te zijn vind ik dat ook niet erg, ik ben vrij tevreden met mezelf op dit moment en er is ook spierontwikkeling zichtbaar. Ik wist van te voren dat ik ook door medicijngebruik waarschijnlijk mijn einddoel niet ging halen, dus dat was ook niet de grootste ramp.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven