Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@soerloo Oeh, dat klinkt ook erg lekker.

@cindiey Netjes Cindy! Dat gaat je zeker lukken. En ja, super vervelend, want dan ben je moe en je moet nog uren reizen en je hebt honger... Twijfel, twijf, twijfel. Toch doorgelopen.

@rodetandenborstel Jij ook lekker bezig!

@JEMMER Ik merk de drukte ook wel. Ik vind het super leuk om even alles te lezen, maar ik merk dat ik vooral mee schrijf zodra ik voor Pampus op de bank of in de trein hang.

@Meredith Ik vond het vooral lastig dat ik zo moe was en nog zo lang moest reizen. Als ik thuis zou zijn, had ik shoarma gemaakt van kippendijvlees, op een snee zelfgemaakt brood.

Ik begin nu te merken dat ik sommige maaltijden bij het uit eten gaan niet meer op krijg. Mijn vriend is 15 kilo afgevallen, en als we nu samen ergens gaan eten, krijg ik de laatste paar happen niet op, waardoor hij het op eet. Ik voel me net een feeder :-D

Verder heb ik een kleine hardloopblessure. Ik wil eens gaan rennen met m'n oude schoenen, wie weet ligt het aan m'n nieuwe schoenen dat ik telkens pijn heb.
Alle reacties Link kopieren
Zo, even korte pauze van het werk. Vanmiddag heerlijk gewandeld in de stad met de date.. Even wat anders want de komende tijd wordt het door het werk wat lastig om elkaar te zien. En een leuke manier om de stappen te halen.. Alleen moet ik nu alles nog inhalen...

Qua eten is het ook goed gedaan, zit nu alleen wel met een wijntje, maar ik had ook wat te vieren.. Vanmiddag lag er bij de koffie een heel klein koekje, ik dacht oh dat kan wel. Alleen nam ik een hap en vond het zo zoet.. Heb het dus maar aan date gegeven.. Hij kan het hebben:D

@rodetandenborstel.. Soms blijft het raar wat je lichaam wel en niet doet als je toch even zondigt. Ik merk het hier ook. Ook al doe ik soms rare dingen, mijn lichaam blijft het accepteren.

@muggenbult: ik snap je hoor. Vermoeidheid blijft lastig. Wel fijn om te merken dat je dus eerder volzit. Dat betekent dat het de goede kant opgaat...

Ik ga nog een half uurtje door en dan val ik echt om van de slaap. Morgen weer een dag.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Juigmoment; ik loop al een paar weken met nieuwe hardloopschoenen. En iedere keer heb ik al na een kilometer of 1,5 al last van m'n rechtervoet, aan de zijkant. De rest van de dag kan ik dan niet meer in een normaal tempo lopen. Nu, blond, na een paar weken m'n oude schoenen weer aangetrokken, en een half uur lang onafgebroken kunnen rennen! Ben echt zo blij. Met een voetblessure ben je verder van huis.
Ik heb moeilijke voeten. Klein, breed en met een hoge wreef. De zoektocht naar nieuwe hardloopschoenen is weer begonnen helaas, m'n oude zijn onderhand al anderhalf jaar oud. Dus als iemand aanbevelingen heeft......
Alle reacties Link kopieren
@Muggenbult, vervelend is zoiets he! Ik heb wel een tip: neem je oude hardloopschoenen mee naar Run2day of Runnersworld, laat daar een filmpje maken van je voeten/hoe je rent en leg dit verhaal aan ze voor; dat je geen last hebt met je oude schoenen (die je dan dus aan ze kunt laten zien) maar wel met de nieuwe. Wellicht hebben zij goed advies. Mijn ervaringen zijn echt heel goed met deze winkels! Als het niet in je buurt zit, misschien naar andere hardloop/sportwinkels en alsnog de schoenen mee.
Alle reacties Link kopieren
Mooie afvalverhalen om te lezen, en op de hoogte gehouden worden van dates, heerlijk!!

Hier gaat het niet zo denderend. Omdat ik al een tijd stil sta, vind ik het moeilijk om mezelf te motiveren.

Vooral 's avonds heb ik behoefte aan zacht en zoet, dat betekent voor mij een lepel honing in mijn warme vers-van-de-boerderij-melk. Die melk is natuurlijk ook vetter dan de volle melk van de supermarkt, de slagroom drijft er letterlijk op.

Er is gelukkig niets bij gekomen, maar iets er af krijgen vind ik nu zo lastig. Gisteren wel ruim 40 kilometer gefietst, het was zalig buiten.

Succes iedereen!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nu alleen even m'n gewicht doorgeven. Lig al in bed.
Gisteren al op de weegschaal gestaan. woog 74 kilo. Afgelopen week dus weer een kilo eraf. Totaal -17
Alle reacties Link kopieren
is het hoeveelheid haar dat je hebt ook geen deel uit van aantal kilo's op de weegschaal? moest ik de kilo haar van mijn gewicht kunnen aftrekken zou ook al pak optimistischer zijn.
ik weeg 72 voor 1m73, is dat veel? of genoeg?
bmi is 23 en maat is 38
Alle reacties Link kopieren
@Tinkerbell, je haar afscheren zal altijd helpen, maar je gewicht en kledingmaat zijn keurig, wat mij betreft.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer afgevallen. Vanmorgen stond de weegschaal op 72,3. Dus dat is in totaal -11,7. Deze week heb ik al iets lager gezeten, maar gisteren hebben we onze wandeling afgesloten met speciaal biertjes... Eigen schuld dus.

Merk wel dat ik steeds meer tevreden ben over mijn lichaam. Als ik 's morgens in de spiegel kijk dan vind ik mezelf gewoon mooi. Ik ben met werk en daten nog steeds niet toegekomen aan de sportschool. Loop wel veel, maar ik hoop deze week toch echt een momentje te vinden om er te gaan kijken. Heb alleen wel alleen avonddiensten dus het is wat lastig.

@rodetandenborstel. Weer een kilo! Jij gaat echt lekker zeg. Dat tussendoel ga je dus ook zeker halen.

@muggenbult: een vriend van mij had een soortgelijk probleem, bleek dat hij twee verschillende schoenen had. Ik zou er dus even mee naar een goede winkel gaan.

@snoesje: Je komt ook niet aan natuurlijk en je weet zelf waarom het niet goed gaat. En je beweegt nog steeds wel veel, dat is positief natuurlijk.

Ik ga me nu snel klaarmaken voor het werk, heb de hele week avonddiensten.. En onder mijn raam staan gezellig een paar bouwvakkers vanaf 7.15 uur te timmeren en te boren...
Seriously?
Ik heb deze week niet gewogen. Ik moet ongesteld worden en voel me opgeblazen en niet fit. Volgende week weer.
Alle reacties Link kopieren
Boh, ben echt even ongesteld. Studie is super druk. In het weekend werken. Wil ik lekker met m'n vriend op de bank zitten en niks doen, is er weer een feestje. Ik lees wel alles, maar reageren gaat even slomer dan ik zou willen
@Muggenbult, ik ook. Voelde me 2 dagen echt niet fit. Heb ook vier dagen slecht gegeten: elke dag een kaasbroodje en chocolade en drop. Vandaag weer een betere dag gelukkig. Ik merk dat ik de combinatie werk, studie, sport, sociaal leven best moeilijk vind. Studie kost veel tijd, maar is wel erg leuk. Ik moet echt een nieuw ritme vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week helemaal niet meer mijn gewicht doorgegeven, bedenk ik me nu. Ook ik ben aan het daten geslagen :mrgreen:

Dan wel het goede nieuws, het is een dag te vroeg voor het doorgeven van mijn gewicht, maarrrrr.... Ik heb mijn einddoel gehaald :yes:

Huidig: 74,9
Afgevallen: 21,6
CindieY, gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer: :cheer2:
69,5 kilo
Afgevallen 4 kilo
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update. Heb het echt super druk. Zit nu op dag 7/9 van het werk, dan een dagje vrij en dan weer drie dagen.

Nu even eten bij m’n ouders en dan weer terug. Heb dus nog wat uren trein voor de boeg.

Met de date is het ineens voorbij. Ik had gezegd dat ik iets niet heel leuk vond en daarna heeft ie me geblokt....

Dus deze week even alles weer oppakken. Wandelen was een drama met avonddiensten, eten ging redelijk maar moest gisteren en vandaag onverwacht invallen en toen ging het minder goed. Was vanmorgen nog wel iets afgevallen gelukkig dus we gaan het morgen zien.

@cindiey! Gefeliciteerd :cheer:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Na hèle tijd geleden ben ik als nieuweling hier nog eens weer maar weet niet hoe dit werkt..
Hoe of waar kan ik hier mijn gewicht zetten en meedoen met de afvalrace?
T'hx alvast!
Alle reacties Link kopieren
afgelopen week weer een kilo afgevallen. Weeg nu 73 kilo. Totaal 18 kilo afgevallen.

Ik heb dut weekend dus mijn doel van 25 oktober al gehaald. Ik kan dus alvast mijn (voor nu) einddoel doorgeven: op 1e kerstdag 71 kilo!
Als ik nog even zo door ga, dan haal ik mijn doel een stuk eerder. Want ben afgelopen 3 weken elke week een hele kilo afgevallen 😊

Succes allemaal komende week!!
Alle reacties Link kopieren
Heb net de tabel geüpdatet en mezelf ook even gewogen. Ondanks de rare, hectische week wel een kilo afgevallen. Ik kan dus tevreden zijn. Volgende week wordt het iets rustiger en dan wil ik even weer wat strenger de ww oppakken. Vooral om even dat ritme weer te krijgen. Ook wil ik dan eindelijk naar die sportschool voor een proefles want dat is ook nog steeds niet gelukt.

@newbornlady: als je een tijdje meeschrijft zet ik je in de tabel en kun je op zondag of maandag je gewicht doorgeven.

@rodetandenborstel: goed van je tussendoel! Ik val ook redelijk veel af de laatste tijd, heel gek.

Hoe gaat het met de rest?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey,
Dus ik geef hier wekelijks mijn gewicht door,en pen geregeld mee...ik zag er al iets van passeren dat ik er idd niks zelf voor hoef te doen kwa grafiek enzo...
Bedankt in alle geval ook!👍🏻😊
@MeredithGrey, wat goed dat je weer bent afgevallen!

@newbornlady1, welkom hier!
Alle reacties Link kopieren
T'hx soerlo :bye:
Alle reacties Link kopieren
Weer een "ik zit uren in de trein, cross het land door en heb eindelijk tijd om te reageren"- post van mij.

@JEMMER Ik zie dat er een winkel naast m'n lievelings "oh, loop er altijd even naar binnen" winkel ligt; de action. Ik parkeer het nieuwe schoenen kopen even naar volgende maand, het collegegeld is afgeschreven en dat is altijd een klein :'( moment voor m'n bankrekening

Mooie resultaten @rodetandenborstel!

@tinkerbell Haar weegt natuurlijk ook wat. Toen ik een klein stukje van m'n haar af knipte, scheelde het ook 100 gram. En voor m'n eigen gemoedstoestand scheer ik me altijd voor het wegen, omdat ik hoop dat het wat scheelt :')

@snoesje Die melk klinkt wel zalig. Ik ben nu op weg naar de ouders van m'n vriend, die wonen in een boerderij gebied. Altijd leuk om naar de kleine boerderij zaakjes te shoppen, altijd heerlijk spul

@meredith Oh heerlijk, speciaalbier. En dat is een mooi moment in het afvallen, op het moment dat je je eigen lichaam een stuk mooier begint te vinden.

Als een date zo vroeg al zoveel gezeik geeft, dan weet je ook genoeg. En blokkeren is het meest kinderachtige wat een volwassen persoon ooit kunt doen. Wat wil hij later doen als er eens een meningsverschil is? Laatste gevoel van macht geeft hem dat, kinderachtig egoïstisch.

@soerloo Boh, ik was echt ontzettend ongesteld, en dan valt alles een stuk zwaarder dan normaal. Gelukkig ben ik niet de enige die de combo werk, studie, sociaal lastig vind. Ik heb dit weekend nog wat, volgend weekend nog een feestje en daarna zijn m'n weekenden vrij. Gelukkig, want dan beginnen ook de tentamens te komen, dus dan wil ik bankhangen en leren. Ik merk ook dat het werk geen... Lopende band werk is, om het maar zo te zeggen, dus dat ik echt uitgeput ben zodra ik thuis kom, dan heb ik echt moeite om dan in de avond nog productief te zijn.

@cindyie Lekker! En daten is ook lekker :D

Welkom @newbornlady

Eigen update; afgelopen week ziek geweest, dus het sporten was minder. Niet hardgelopen, wel gehoepeld.
Omdat ik Limburg verlaat, verlaat ik ook de heuvels, dus ik hoop morgen lekker te gaan hardlopen, en dat het motiverend werkt om niet telkens heuvel op, heuvel af te moeten rennen.
Omdat ik op het werk ook fysiek veel moet doen, merk ik dat m'n rugspieren daadwerkelijk een stuk harder zijn. Of nou ja, je merkt wel dat er wat zit, om het maar zo te zeggen.
Qua eten, mwah mwah, kon beter.
Qua gewicht, mwah mwah, kon beter.
Niet ontevreden met m'n lichaam en/of resultaten, ik zie ook echt wel een fitter/ fysiek gezonder meisje als ik in de spiegel kijk, maar de weegschaal rijmt niet met m'n spiegelbeeld
@Muggenbult, soms word je wel slanker en loopt de weegschaal een beetje achter.

Ik had een goede week qua eten, sporten, werken en studeren. Ben benieuwd wat de weegschaal zegt.
Voor de tabel:
Gewicht 68,6 kilo
Afgevallen: 4,9 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven