Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
MeredithGrey schreef:
09-05-2019 16:27
Ik bedoelde eigenlijk om ipv je maaltijdsalade dan je diepvrieseten op te eten. Maar bedacht later dat je dan wel een magnetron bijv. moet hebben. Op mijn werk is dat standaard aanwezig.

De kantine cateraar en de baas willen geen elektrische apparatuur op de kamers. Zelfs een tosti-apparaat is uit den boze.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn gegevens: startgewicht 91, streefgewicht 80, huidig 85, totaal afgevallen 6 doel: elke week 0,5-1 kg afvallen

Ik zal even iets meer over mezelf vertellen en hoe ik met afvallen bezig ben...
Ik heb vaak voor langere of kortere periodes een dieet gevolgd. Ging soms prima en soms minder, maar nooit lukte het me om echt m'n eetpatroon te veranderen. Sinds begin februari is bij mij de knop om! Ik eet elke dag 3 redelijk gezonde maaltijden en tussendoor eigenlijk alleen fruit, groente of een bakje yoghurt. En ik heb dus echt al een hele tijd helemaal geen zin in bijvoorbeeld chocola, koekjes of andere zoetig- of hartigheid. Ik heb echt een nieuw eetpatroon ontwikkeld. Zo blij mee!
rodetandenborstel schreef:
09-05-2019 23:10
Mijn gegevens: startgewicht 91, streefgewicht 80, huidig 85, totaal afgevallen 6 doel: elke week 0,5-1 kg afvallen

Ik zal even iets meer over mezelf vertellen en hoe ik met afvallen bezig ben...
Ik heb vaak voor langere of kortere periodes een dieet gevolgd. Ging soms prima en soms minder, maar nooit lukte het me om echt m'n eetpatroon te veranderen. Sinds begin februari is bij mij de knop om! Ik eet elke dag 3 redelijk gezonde maaltijden en tussendoor eigenlijk alleen fruit, groente of een bakje yoghurt. En ik heb dus echt al een hele tijd helemaal geen zin in bijvoorbeeld chocola, koekjes of andere zoetig- of hartigheid. Ik heb echt een nieuw eetpatroon ontwikkeld. Zo blij mee!
Staat erin (was aan het wachten op de droger). Heb je naam even afgekort, past anders niet ;-)
Seriously?
Bedankt Meredith! (M'n streefgewicht is 80 :) )
90 ! 90 ! 90 !
:jump:
Ik ben vanmorgen tóch even stiekem op de weegschaal gaan staan. Even de vinger aan de pols zeg maar. Zie ik toch 82,4 kilo staan :hyper: Dat is dus mijn doel voor 1 juni! Het gaat dus rap. Ik bekijk het zondag opnieuw en ga dan mijn doel maar aanpassen denk ik :-D

Welkom rodetandenborstel. Klinkt goed, de manier waarop je afvalt. En het heeft resultaat ook zie ik, dus prima! Het is fijn als de knop om is hè. Anders blijft het zo'n strijd.

Ik eet trouwens wel gewoon uit pakjes en zakjes soms hoor. We vinden sommige gerechten en sauzen gewoon ook echt lekker. Ik heb eigenlijk ook gewoon een hekel aan eten koken, zeker als het "snel snel" moet. Dan is rijst koken, kipfilet bakken, kantenklare nasigroenten erbij gooien en zo'n zakje kruidenmix echt wel fijn. Hoef ik nergens over na te denken en zo'n pan nasi is genoeg voor 3 keer eten. Ideaal :-D

Hier ook een werkgever die geen elektronische apparaten toe staat. Alleen een kleine koelkast hebben we tot onze beschikking. Dat is wel fijn, want die gebruik ik voor koud drinken en mijn kwark. Maar een eitje op brood neem ik dus gekookt mee. Of moet ik kopen. Prijzen in de kantine zijn niet heel hoog, maar ik neem tegenwoordig dus wel mijn eigen lunch mee. Word ik ook niet verleid door kroketten enzo :-D Haal wel vaak een kopje soep. Maar ik ben ook echt een soepmens. Heerlijk!
Snoesje666 schreef:
10-05-2019 07:26
90 ! 90 ! 90 !
:cheer2:
Wauw snoes!
Ik ben toch bang dat mijn weegschaal iets te enthousiast wat maandag :@@: De hele week ben ik namelijk toch weer boven de 80. Wel minder dan de vorige weegdag, maar het is er niet meer onder geweest.. Twijfelde maandag al een beetje, maar ook na twee keer stond het er echt.. Nou ja maandag dus maar rekenen op een plusje.

Ik ga dit weekend dus naar mijn ouders en vind dat best wel lastig. Zij eten dus echt anders dan ik tegenwoordig en zijn vooral geneigd om lekkere dingen mee te nemen omdat ik kom. Dat is superlief natuurlijk, maar niet handig. Als ik pech geluk heb, eten we ook nog een keer asperges en dat is natuurlijk wel het lekkerste met botersaus. Nou heb ik gelukkig nog veel extra punten over, dus we gaan het maar even zien.. Ben wel benieuwd of ze het gaan zien aan me...

@rodetandenborstel. Aangepast. Sorry, het was laat en ik was moe. Moest nog een aantal dingen regelen, o.a. mailen in het Duits, sollicitatiebrieven sturen etc. dus was er niet meer helemaal bij..

@snoes! Goed zo! :cheer:

@nickson ook goed bezig! En heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfde 's avonds. In het begin had ik echt een schaaltje met vijf olijven, vijf blokjes 30+kaas en dan ging ik na het eten van dat alsnog naar de kipfilet. Vorige week had ik omdat het weekend was voor mijzelf een bord met wat hapjes gemaakt, paar olijven, beetje kaas, rookvlees met een eitje, komkommer en tomaatjes. En na de helft had ik echt genoeg gehad.. Zo apart, vroeger zo'n drie weken geleden kon mijn hartige trek amper gestild worden 's avonds. Wat betreft eten uit pakjes. Gelukkig mag iedereen dat zelf weten en soms lijkt het mij ook wel handig hoor! Alleen is de keuze voor mij eigenlijk al gemaakt door de makers zelf, gezien ik het negen van de tien keer niet mag hebben. En in de supermarkt alle etiketten eerst lezen is vermoeiend, zeker omdat het steeds veranderd dus je ook niet kunt zeggen, oh deze mag ik. Het kan zo volgende maand weer anders zijn. Mijn vader kookt ook zo, daar heb ik het van geleerd. Er is een tijd geweest dat ze dachten dat ik echt bijna overal allergisch voor was, probeer dan nog maar eens gevarieerd te eten. Gelukkig heb ik net als mijn vader de eigenschap dat ik op gevoel eigenlijk van alles bij elkaar kan gooien en dat het dan smaakt, dat maakt het koken ook wel gemakkelijk en is het eigenlijk ook een gewoonte geworden.

@snoes en @nickson

Waarom mogen jullie dan geen magnetron oid hebben? Ben je dan verplicht om gebruik te maken van de kantine ofzo? Waar ik tot nu toe gewerkt heb, staat zo'n magnetron gewoon in de kantine/op de werkvloer. In dat laatste geval had je dus n iet echt borden enzo voor het grijpen, die nam ik zelf mee. Maar als de magnetron (en koelkast) in de kantine staat, gebruiken wij gewoon het bestek en borden etc. van daar. Na het eten zetten we ze dan terug en het kantinepersoneel wast het de volgende ochtend af. Als ik bijv. tijdens mijn lunch mijn eigen soep op wil warmen, kan dat ook gewoon.
Seriously?
@Snoes: goed bezig! Hoop dat je snel een 8 gaat zien! Hier een werkgever met magnetrons en waterkokers en de hele rambam, maar ook met verrukkelijk warm en gratis eten. Gister hadden we Indonesisch, inclusief verrukkelijke pindasaus en rendang en alles. Dan is de saladebar (die is er ook) ineens heel ver weg. Heb een klein bordje genomen.

Verder ben ik deze week wel minder fanatiek. Door reizen weinig gefietst en er was overal zo veel eten. Nouja, aan de andere kant heb ik nauwelijks alcohol gedronken, beschaafde porties genuttigd en kan ik morgen een rondje gaan racen op de fiets.

Succes allemaal dit weekend!
Bedankt @Meredith voor het aanpassen!!
Kun je misschien nog aan je ouders aangeven dat ze voor jou niks extra's hoeven te halen omdat je het toch niet eet? Of dat je aangeeft "mam, je hoeft niks extra's te halen want dat eet ik toch niet en als je wel iets extra's wil halen dan graag komkommer/tomaat (zelf in te vullen ...) " Is dat een idee?
Ga je het hele weekend of een dagje? Dat scheelt namelijk ook wel :)

@snoesje: wat goed dat je op 90 zit!!
Ik las dat jullie een elektrische fiets gaan aanschaffen. Heb je hem al? (Kon ik even niet terug vinden) Wij hebben sinds afgelopen maand ook een elektrische fiets en het bevalt erg goed! Vooral als er wat wind staat. Echt heel fijn!

@nickson: bedankt voor het welkom heten :)
Wat heerlijk dat je je doel van 1juni nu al behaald hebt!
Wij eten ook wel uit pakjes en zakjes. Sommige gerechten vinden we ook gewoon echt lekker en ik ben me er wel van bewust dat er meer zout in zit, maar voor nu werkt het voor ons prima.

Ik moet dit weekend ongesteld worden, dus denk dat ik deze week stil sta qua gewicht, maar dat is dan niet erg.
Wij gaan zondag voor moederdag lekker ergens ontbijten. Ik vind dat altijd zo gezellig en lekker! Tot een paar maanden geleden kon ik dan ook enorm genieten van alle zoetigheden, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer zo nodig. Afgelopen maand gingen we ook ergens ontbijten en toen heb ik gewoon van al het zoete 1 klein dingetje gekozen voor bij mijn cappuccino en dat was voldoende.

Hebben jullie moederdag-plannen?
@Madamejean: Gratis warm eten op je werk klinkt wel ideaal! En dat Indonesisch eten helemaal!! Maar ook fijn dat er wel een saladebar is...
@rodetandenborstel: ik ga voor een nacht. Mijn ouders wonen zo'n 200 km verderop en ik heb ook met een vriend daar afgesproken. Punt is een beetje dat ik mijn ouders nog niet echt heb verteld dat ik aan het afvallen ben... Heeft een beetje te maken met het verleden. Anderzijds zouden ze nu ook wel wat moeten zien, dus het kan ook wel zijn dat ze er naar vragen, dan zal ik het niet ontkennen.

Eigenlijk moet ik me er ook niet te druk om maken. Ik heb genoeg weekendextrapunten om het weekend goed door te komen. Mijn vader heeft er een groot plezier in om op dat soort momenten iets extra's te doen voor de lunch bijv. Het is nu ook weer niet zo dat de frituurpan aangaat, er bitterballen op tafel komen etc. Maar hij leeft helemaal op van dit soort weekenden, dat gun ik hem dan ook wel. Ik ga er gewoon morgenvroeg naartoe en bekijk het dan wel gewoon en laat het op mij afkomen, denk dat dat het beste is. Het is meer dat ik nu ineens uit mijn eigen ritme moet komen, maar dit zal heus niet de eerste keer zijn dat dat gaat gebeuren.
Seriously?
Meredith, alle apparaten moeten gekeurd worden (iso normen ofzoiets geloof ik). Dus alles met een stekker kost extra geld qua keuring. Een radio valt daar bijvoorbeeld ook onder, dus in principe ook niet toegestaan. Iets opwarmen in de kantine mag ook niet, dus tja. En aan uitzonderingen beginnen ze niet, ook wel logisch met de aantallen bij ons overig :-D Dus het is óf kopen, of meebrengen.
Hier ook dat keuringsgezeur.

Maar als je een (te duur) apparaat van de baas aanzet kan ook ineens de halve afdeling zonder elektriciteit zitten. Heb ik ook al meegemaakt. PANG!! En dan twee uur uit onze neus vreten voordat het opgelost is.

Radio's mogen nog nét.
Als het goed is, heb ik mijn elektrische fiets binnen twee weken.
:cheer:
Meredith, een fijn weekend gewenst bij je ouders! Ik hoop met je mee voor de asperges. Zo heerlijk! Ik maak dat zelf echt nooit, dus eet het 1x per jaar bij mijn ouders. En dan geniet ik er ook echt van :-D

Fijn van je fiets snoes, nog 2 weken geduld dus. En het weer lijkt ook wat meer op de lente te lijken, dus mooi fietsweer voor je hopelijk.

Hier geen moederdagplannen. Mijn eigen moeder is al 19 jaar dood en vader en stiefmoeder geven er niks om. Heb geen schoonmoeder, dus ik ben gewoon samen met mijn dochter. Wil even naar het museum. En ik dacht naar de Mcdonalds te gaan. Had mijn dochter beloofd om in de vakantie 1x te gaan, dus dat doen we morgen. Iemand wel eens de salade op daar? Is dat wat?

Qua eetplanning staan er vandaag pannenkoeken op het menu. En morgen dus Mcdonalds. Nou, dat is niet best hè :-D
Mijn maandelijkse periode komt er ook weer aan volgende week. Dan ben ik ook altijd wat zwaarder. Ga nu eens even bedenken wat mijn nieuwe doel gaat worden...
Nou de weegschaal zal maandag zeker niet positief zijn.. Gisteren een forse allergische reactie gehad op een nieuw product en door de medicijnen ben ik lekker opgezet.. :cry:

Verder een goede dag gehad. Gisteren lekker een gevulde bolgourgette gemaakt. Eerst wilde ik er nog een salade bij doen, maar ben blij dat ik het niet heb gedaan. Gisteravond weer ontzettende zin in chocola, maar ik merk dat ik na een bak kwark met een beetje pure chocoladestukjes op zich voldaan ben aan de behoefte. Qua punten heb ik de ruimte 's avonds echt over, dus dat gaat goed.

Ik ga zo mijn koffer pakken en richting het station. Zal later wel een update doen over hoe het gaat bij mijn ouders..

Wat betreft moederdag: mijn moeder krijgt een cadeau en dat is het. Verder gewoon terug naar huis en zoveel mogelijk proberen social media te negeren van alle blije leeftijdsgenoten om mij heen die wel moeder zijn waar ik alleen maar verdrietig van ga worden en dan het wil oplossen met wijn. Dus ik denk dat ik zondag de hele dag aan de studie ga.
Seriously?
Meredith, jij verdient even een :hug:
:hug: voor Meredith.

Wat voor allergische reactie heb je? Ik heb ooit een afgrijselijke reactie gehad (vermoedelijk geitensmeerkaas van de bio-winkel). Het begon met galbulten bij mijn tenen en ze trokken in een paar uur op tot aan mijn hals.

De professor en de studentjes in het UMCG waren er blij mee, ik heb er een halve dag gezeten als studieobject. De loratadine van de professor hielp wel.

Gelukkig waren coltruien toen in de mode.
:proud:
Snoesje666 schreef:
10-05-2019 07:26
90 ! 90 ! 90 !
You go girl!!!
rodetandenborstel schreef:
10-05-2019 13:13
Bedankt @Meredith voor het aanpassen!!
Kun je misschien nog aan je ouders aangeven dat ze voor jou niks extra's hoeven te halen omdat je het toch niet eet? Of dat je aangeeft "mam, je hoeft niks extra's te halen want dat eet ik toch niet en als je wel iets extra's wil halen dan graag komkommer/tomaat (zelf in te vullen ...) " Is dat een idee?
Ga je het hele weekend of een dagje? Dat scheelt namelijk ook wel :)

@snoesje: wat goed dat je op 90 zit!!
Ik las dat jullie een elektrische fiets gaan aanschaffen. Heb je hem al? (Kon ik even niet terug vinden) Wij hebben sinds afgelopen maand ook een elektrische fiets en het bevalt erg goed! Vooral als er wat wind staat. Echt heel fijn!

@nickson: bedankt voor het welkom heten :)
Wat heerlijk dat je je doel van 1juni nu al behaald hebt!
Wij eten ook wel uit pakjes en zakjes. Sommige gerechten vinden we ook gewoon echt lekker en ik ben me er wel van bewust dat er meer zout in zit, maar voor nu werkt het voor ons prima.

Ik moet dit weekend ongesteld worden, dus denk dat ik deze week stil sta qua gewicht, maar dat is dan niet erg.
Wij gaan zondag voor moederdag lekker ergens ontbijten. Ik vind dat altijd zo gezellig en lekker! Tot een paar maanden geleden kon ik dan ook enorm genieten van alle zoetigheden, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer zo nodig. Afgelopen maand gingen we ook ergens ontbijten en toen heb ik gewoon van al het zoete 1 klein dingetje gekozen voor bij mijn cappuccino en dat was voldoende.

Hebben jullie moederdag-plannen?

Hier krijg ik morgen ochtend een ontbijt op bed. Manlief is nu naar de winkel met de kids.
Normaal eet ik pas tegen 10.30 wat kwark met fruit maar morgen zal dat wel veel meer worden manlief kennende.
Ga er dan ook lekker van genieten. Oja en ik krijg een activitie tracker waar ik er blij mee ben heb nu de app google fit maar als ik die moet geloven verloop ik zo 1400 calorieeen per dag klinkt aanlokkelijk maar waarschijnlijk niet erg realistisch :hihi:
Deze week moet ik ook weer ongesteld worden ben erg benieuwd wat dat gaat doen nog niet stilgestaan tot nu toe maar vrees dat ik er nu niet aan ontkom!
Nog ruim 3 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht gehaald! Leuk maar wij gaan 5 juni op vakantie en ben nou niet echt van plan om dan alles te laten staan en heb mijzelf wat milka oreo chocola beloofd in het vliegtuig! Nou denk ik dat het lastig word een balans te vinden ik geef nog wel volledig borstvoeding (flesweigeraar tips?) dus met alcohol zal het erg meevallen maar wil mezelf ook niet alles ontzeggen op vakantie.. Tips zijn erg welkom
@Meredith: Even een knuffel voor jou!
Hoop dat je een leuk weekend bij je ouders hebt en ben benieuwd of ze lieten merken dat ze zagen dat je was afgevallen.
Hoop dat de allergische reactie snel over is.

@snoesje: wat fijn dat je fiets al zo snel komt! Duurde bij mij bijna 3 maanden.

@Nicksen: veel plezier met je dochter morgen!

@Helene: Wat ben jij al enorm veel afgevallen!!! En wat heerlijk dat je bijna op je streefgewicht zit! Wanneer was jij begonnen met afvallen? In de vakantie moet je juist ook genieten van eten en dan zorgen dat het een beetje in balans komt door bijvoorbeeld een lekkere salade.
Geen tips voor een flesweigeraar. Was mijn dochter ook. Hierdoor een heel jaar borstvoeding gegeven. Op haar 1e verjaardag kreeg ze een pop met fles., toen ze deze in haar mond deed, rende ik snel naar de keuken om een fles voor haar te vullen en toen wilde ze wel uit de fles drinken :) Terwijl het toen natuurlijk qua leeftijd eigenlijk niet meer hoefde.
Hoe oud is je zoon/dochter? Wanneer moet je weer aan het werk?
Nicksen80
Start: 84,7
Streef: 77
Huidig: 82,3
Afgevallen: 2,4
Tussendoel: 81,0 op 1 juni

Zo, heb mijn tussendoel aangepast want het doel is behaald :-D Ging heel goed qua gewichtsverlies afgelopen week, maar ik weet dat dat niet blijvend is en dat het altijd wat afzwakt. Nog 3 ons en ik ben er 20 kwijt.

Vanavond eten we bij Mcdonalds en ik ga (voor het eerst) een salade nemen. Qua kcal is dat echt een verantwoorde maaltijd (heb de website even bestudeert :-D ) en alhoewel ik de burgers en milkshakes heerlijk vind, wil ik niet de 1000 kcal aantikken met het avondeten. Dat vind ik zonde. Hoop dat de salade lekker is!
90 kilo.
-6 kilo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven