Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
79,8! Dus onder de 80! :cheer: :cheer2:

Ik ga later even teruglezen, tabel bijwerken en op iedereen reageren!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Goed zo, MeredithGrey!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Meredith!!!!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer bijgewerkt. De mensen met een sterretje achter hun naam moeten hun gewicht nog doorgeven. Dit om het overzicht te houden en ook om te zien of mensen nog wel meeschrijven of niet. Zo niet, dan is er plaats voor andere mensen in de tabel.. Willen jullie alsjeblieft zelf het totaal afgevallen gewicht uitrekenen en doorgeven? Scheelt nogal wat rekenwerk.

Thnx voor de reacties! Ik was vanmorgen erg blij met het resultaat, twijfelde nog even of ik wel wilde wegen, zeker omdat ik en ongesteld moest worden (dat kwam later op de dag) en omdat ik gisteren medicijnen heb gehad waar ik altijd vocht door vasthoud.

Gisteren toch wel weer de mist ingegaan met wijntjes. Het was zo gezellig in de kroeg en ja dat was toch teveel. Denk dat ik de kroeg de komende weken even vermijd, had er zelf al niet zoveel zin in eigenlijk, maar had afgesproken en dan loopt het toch uit de hand.

Vandaag verder niet echt een fijne dag. Ongesteld worden gaat op de eerste dag gepaard met veel pijn, misselijkheid, overgeven etc.. Dus heb vooral op de bank gelegen.

@nickson: Fijn dat je dochter weer thuis is. En wat fijn om je kledingkast weer aan te vullen. Hier hangt nog veel wat ik weer zou passen, een erg fijn idee. En eten meenemen helpt altijd he. Ik kook ook altijd van te voren als ik weet dat het druk of laat wordt. Geeft rust en je komt niet in de verleiding van iets ongezonds.

@cindieY Wat goed dat je de eerste dingen gaat merken.

@thuis heel herkenbaar dat van de fastfood. Ik kan er ook niet tegen (vermoed toch iets met lactose), maar vind het bovendien gewoon niet lekker. Mij maak je niet blij met een patatje of een frikadel. Met feesten zoals carnaval, koningsdag etc. neem ik altijd mijn eigen eten mee..

@snoes ik kom nooit op dat soort festival. Met allergieën vind ik het toch een risico en eet ik daarom niet lekker.

@maan ik heb je doel aangepast ;)

@snouth pilates wil ik ook eens gaan proberen. Hopelijk kan dat in mijn toekomstige sportschool.

@madamejean, ook mijn favoriete manier van fietsen.

Ik duik weer op de bank onder mijn dekentje. Straks nog even eten maken, maar dat hoeft alleen allemaal de oven maar in, dus is snel klaar.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iets naar beneden, maar nog niet genoeg om af te ronden naar 74! Volgende week hoop ik daar wel te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lekker dagje sauna gedaan en dan heb ik geen snoepneiging.

Als avondeten daar een burger met salade, zonder frietjes. Gooien ze er nachochips (jammie!!) bij... Ik heb twee gesnoept en de rest overgedaan aan mijn man.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben braaf geweest en vanmorgen zag ik 68,6. Toch maf 900 gram verschil met gister. Ik had toen geen lenzen in, mss heb ik niet goed gekeken. Ben erg blij, want t betekent ca 3 kilo er af en nog 3 te gaan (mik op 65/66). Ik zie het ook zelfs al een beetje :-).

Nu vroege trein naar Brussel en London, ben al voorbij Rotterdam. Wel handig want heb 1 afspraak in Brussel en erna ga ik door. Morgenavond per directe trein weer terug naar huis. Nachtje in fijn hotel; ik zag dat ze een fitnessroom hebben en allerlei gezonde opties dus ik ga eens roomservice zonder friet proberen te bestellen :-)
Wil je mij uit de tabel halen? :)
Ik denk dat er andere zijn, die er beter in passen qua afval-doel enzo.

Ik schrijf/lees nog wel mee denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is toch een leuke verrassing Madame, beter zo dan andersom :-D Veel plezier op je korte trip!

En lekker is dat hè, zo'n dagje sauna. Heb afgelopen februari ook een dagje gedaan. Mét massage dus wel een duur dagje dan. Maar ben dan wel een ander mens als ik weer thuis kom. Ik heb mezelf beloofd nog eens te gaan als ik op mijn streef ben van 77 kilo. Ook mét massage. Bij 77 kilo is er in totaal 25 kilo af, dus vind ik een beloning waard :-D

Meredith al een beetje opgeknapt? Ik voel me altijd wel 'anders' tijdens die dagen. Zeker nu ik gestopt ben met de pil. Maar zo'n last als jij hebt, heb ik gelukkig niet!

Gisteren waren we gesloopt. Hele dag aan de wandel geweest in attractiepark. Wel enorm veel plezier gehad. Had veel trek, maar had gezond eten bij me gelukkig. Vanmorgen op de weegschaal...83,1. Dus dankzij al dat gewandel hebben de extra boterhammetjes geen negatief effect gehad. Ben nog 600 gram van mijn doel verwijderd. Had 1 juni 82,5 staan. Dat moet wel lukken denk ik zo :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben weer een stuk beter. Vandaag staat er en een wandeling en krachttraining op het programma. Gelukkig is het weer wel oke, dus die wandeling moet goedkomen. Voor krachttraining heb ik vorige week prachtige roze handschoenen gekocht.. Superblij mee. Ik heb dus helemaal niets met roze, behalve bij mijn sportkleding, dan kan het niet roze genoeg zijn :nut:

Qua eten wil ik vandaag bloemkoolrijst met garnalen maken. Nog nooit gehad, maar ben wel benieuwd.

@madame een fijne verrassing dus vanmorgen! En roomservice, klinkt goed!

@Blauwenacht. Gewoon doorgaan deze week!

@Snoesje: klinkt lekker zo'n dag. En goed van de nachochips!

@Thuis: ik heb je uit de tabel gehaald.

@Nicksen Ik voel me weer een stuk beter. Heb het altijd de eerste dag, erg vervelend als je dan ook moet werken. Ben inmiddels al een jaar of acht zonder anticonceptie en wil het echt nooit meer. De pil al vrij jong mee gestopt en daarna twee keer een mirena gehad. De eerste ging wel, niet optimaal, maar bij de laatste kreeg ik zoveel klachten. Als ik ongesteld moest worden had ik er twee weken last van. Ontzettend zere borsten, niet goed voelen, rugpijn, somber zijn etc. Op een gegeven moment moest ik bijna met mijn handen voor mijn borsten lopen omdat het anders niet ging qua pijn. Dat was ik zat en toen laten verwijderen, sindsdien zijn de klachten dus ontzettend afgenomen en teruggegaan na een dag ziek, zwak en misselijk zijn. Het stomme is dat ik me dus wel ontzettend schuldig voel op die dag. Alsof ik me aanstel en eerlijk er is niemand hier die er wat van ziet dus dat zit echt tussen mijn oren..

En wat goed dat je je gisteren aan gezond eten hebt gehouden! Het resultaat is dus zichtbaar!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Woensdag is mijn weegdag. Ben benieuwd of ik afgevallen ben of niet, maar ik ben al heel blij dat ik mij een stuk fitter voel al. Vandaag voor het eerst aan een stuk 5 kilometer hardgelopen :cheer2:

@Meredith: oh, ik heb ook zo veel roze sportkleding! Mijn waterfles is ook roze :heart: Ik vind het vaak ook mooi staan bij mensen.

@Snoesje: goed dat je je hebt ingehouden. Een erg goede stap naar een gezonde levensstijl.

Ik vind het erg moeilijk om het tempo hier bij te houden :$
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
07-05-2019 11:51
.

Ik vind het erg moeilijk om het tempo hier bij te houden :$
Tempo is niet zo belangrijk hoor! Uiteindelijk is afvallen iets waarbij de duur, hoelang je het volhoudt, het succes bepaalt, niet de snelheid van afvallen. Snel afvallen is doorgaans een voorbode van snel weer aankomen.

Eigenlijk is afvallen net zoiets als stoppen met roken: hoe veel minder je rookt maakt niet uit, belangrijk is dat je gewoon doorgaat met niet-roken.
Alle reacties Link kopieren
Honger!!
Keurig ontbijt gehad (yoghurt, havervlokken, banaan) en daarna de hort op, achter een e-bike aan.

Heel veel getest, bekeken, gepraat, gelopen, maar geen lunch meegenomen.

Het regent pijpenstelen, dus ik sta nu te schuilen, terwijl man de auto haalt. Locatie: buurthuis mét eetcafé, dat helaas vol zit (soort van hotelschool)...

Zometeen maar braaf naar huis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
07-05-2019 17:27
Honger!!
Keurig ontbijt gehad (yoghurt, havervlokken, banaan) en daarna de hort op, achter een e-bike aan.

Heel veel getest, bekeken, gepraat, gelopen, maar geen lunch meegenomen.

Het regent pijpenstelen, dus ik sta nu te schuilen, terwijl man de auto haalt. Locatie: buurthuis mét eetcafé, dat helaas vol zit (soort van hotelschool)...

Zometeen maar braaf naar huis.
Ik zat ook in die bui. Tijdens het sporten ging het nog wel, maar toen ik naar huis moest fietsen ging het heel hard. Heb dus in de kroeg geschuild, keurig met een glas water.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak weegt iedereen hier eigenlijk? Ik zelf deed het eerst 1x per week maar heb nu de neiging het vaker te doen. Blijf gemotiveerd erdoor en zie snel resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg bijna dagelijks. Ik weet dat de weegschaal heel wisselend is door wat ik gegeten heb, of vocht dat ik al dan niet vasthoud en of ik toevallig net naar het toilet ben geweest. Ik neem het met een korreltje zout.
Alle reacties Link kopieren
Geen regen gezien hier, zelfs een zonnetje! Wel nog mijn winterjas aan, want het blijft fris vind ik. Ben sowieso kouwelijk. Zou dat inderdaad met afvallen te maken hebben? Vanmiddag in zo'n binnenspeeltuin geweest. Daar hebben ze klimaatbeheersing ofzoiets. Ik werd in en in koud. Mijn vingers waren helemaal wit geworden uiteindelijk. Niet fijn. Ook altijd koude voeten. Moet er toch iets op gaan verzinnen, want heb er soms echt gewoon last van.

En verder vind ik mezelf héél erg zielig vandaag. Ik mis "wat lekkers". Hebben nu nog vakantie en daar hoort dan toch iets feestelijks bij blijkbaar (in mijn hoofd dus hè). Dochter lekker een kitkat, ik een glaasje water. Dochter een custardcakeje, ik een sinaasappel. Pfff, waardeloos.
Ik hoop op een betere dag morgen. Niks bijzonders gepland, beetje rommelen in huis, voor school spreekbeurt voorbereiden, boodschapje doen en naar de bieb, dat soort dingen.

Snoes, ben je geslaagd voor een fiets dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
07-05-2019 21:08
Ik weeg bijna dagelijks. Ik weet dat de weegschaal heel wisselend is door wat ik gegeten heb, of vocht dat ik al dan niet vasthoud en of ik toevallig net naar het toilet ben geweest. Ik neem het met een korreltje zout.

Is het dan niet handiger om op een vast tijdstip te wegen? Ik weeg altijd in de ochtend na plassen en borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Wrah, gezond plan met fitness en roomservice faliekant mislukt. Ik kom in een vreemde stad (london) waar ik niemand ken op straat voor mn hotel mijn vriendje van de middelbare school tegen. Hij woont niet eens in Londen! Hij was er voor werk, ik ook, en we zijn samen ergens chinees gaan eten. Nee bunkeren. Heerlijk. Net terug in hotelkamer (alleen he), even man bellen en slapen. Morgen fitness, zal niet mee vallen vol szechuan pork.

Wel zeldzaam vrolijk :))
Alle reacties Link kopieren
Helene0121 schreef:
07-05-2019 21:56
Is het dan niet handiger om op een vast tijdstip te wegen? Ik weeg altijd in de ochtend na plassen en borstvoeding.
Oh ja... dat doe ik ook altijd.
En dan ook graag volledig naakt.
Maar dan nog fluctueert het enorm.

Maarrrr.... vanochtend toch mooi nog maar 69.2 op de weegschaal gezien. En daar ben ik dan stiekem toch wel heel blij mee.

Morgenochtend sla ik de weegschaal maar even over..... vanavond een flink bord andijviestamppot met spekjes op. En als toetje een door mijn man en dochter speciaal voor mij gemaakt, ‘gezonde’ chocolade mouse op. Tsja.... op zich zijn avocado, banaan, cacao, aardbeien, kokos en noten allemaal heel gezond... maar de extra calorieën waren eigenlijk niet mijn bedoeling natuurlijk. Maar er was zoveel liefde ingestoken dat ik het toch echt op moest eten. (En het smaakte ook nog eens heerlijk)
Morgenochtend heb ik me maar weer opgegeven voor een krachttraining op de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
07-05-2019 22:57
Wrah, gezond plan met fitness en roomservice faliekant mislukt. Ik kom in een vreemde stad (london) waar ik niemand ken op straat voor mn hotel mijn vriendje van de middelbare school tegen. Hij woont niet eens in Londen! Hij was er voor werk, ik ook, en we zijn samen ergens chinees gaan eten. Nee bunkeren. Heerlijk. Net terug in hotelkamer (alleen he), even man bellen en slapen. Morgen fitness, zal niet mee vallen vol szechuan pork.

Wel zeldzaam vrolijk :))
hè?!.... wat een toeval!?!!
Ik snap wel dat je het je hebt laten smaken.
Fitness komt vast goed, toch!
Zet ‘m op!
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
07-05-2019 23:36
Oh ja... dat doe ik ook altijd.
En dan ook graag volledig naakt.
Maar dan nog fluctueert het enorm.

Maarrrr.... vanochtend toch mooi nog maar 69.2 op de weegschaal gezien. En daar ben ik dan stiekem toch wel heel blij mee.

Morgenochtend sla ik de weegschaal maar even over..... vanavond een flink bord andijviestamppot met spekjes op. En als toetje een door mijn man en dochter speciaal voor mij gemaakt, ‘gezonde’ chocolade mouse op. Tsja.... op zich zijn avocado, banaan, cacao, aardbeien, kokos en noten allemaal heel gezond... maar de extra calorieën waren eigenlijk niet mijn bedoeling natuurlijk. Maar er was zoveel liefde ingestoken dat ik het toch echt op moest eten. (En het smaakte ook nog eens heerlijk)
Morgenochtend heb ik me maar weer opgegeven voor een krachttraining op de sportschool.
Pure liefde, dat toetje! :heart:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Nicksen, ik denk dat het de Gazelle Orange C7 wordt, met Bosch middenmotor.

De oude fiets van zoon kunnen we er (ongezien) op inruilen, scheelt weer marktplaatsgezeur.

Gezellig, MadameJean, zo'n ongeplande ontmoeting.

Kom je natgeregend thuis, is er stroomstoring. Leuk, dan doet de cv het niet terwijl je koud bent. Dus in mijn Koekiemonster-onesie gekropen. Gelukkig was het na anderhalf uur verholpen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou, bloemkoolrijst vind ik dus echt een uitvinding. Vond het erg lekker en ben normaal niet heel gek op rijst (wel op bloemkool). Gisteren dus uiteindelijk een gerecht gemaakt van 2 punten (alleen de olie kostte punten). Dat ga ik vaker doen. Ik vind het toch wel een sport om volwaardige gerechten te maken van zo min mogelijk punten. Die schrijf ik op in een schriftje, zodat ik het bij kan houden. Zo blijft en koken leuk en is het nog gezond ook:) Ik heb ter inspiratie ook een aantal ww-kookboeken gedownload in mijn kobo-plusapp.

Gisteren weer een fijne training gehad. Ik heb er vaak echt geen zin in, maar als ik bezig ben dan vliegt de tijd echt om. En ik zie ook resultaten. Douchte gisteren met lenzen in en toen viel het mij op dat mijn benen echt een stuk strakker worden en dat mijn 'kwabjes' verdwijnen... :heart: Vandaag wandel ik nog even naar de stad op cadeautjesjacht dus dan heb ik weer wat gedaan. En heb stiekem vast de broek geprobeerd, wel hij past en kan dicht, maar het is nog niet echt ideaal. Wel een verschil want drie weken geleden kon hij niet eens dicht en pastje hij nog niet echt over mijn kont! :yes:

@nickson: die kou is echt vreselijk he. Ik denk dat het weer ook niet echt meehelpt, maar dat het toch voornamelijk door het afvallen komt. Wat het enige voordeel voor mij is, is dat ik echt liters thee drink omdat het soms het enige is waardoor ik nog warm word. Bovendien loop ik hele dagen op skisokken. Gisteren was ik er wel klaar mee hoor. Op de fiets had ik zulke koude handen, thuis na het douchen etc. had ik het nog steeds koud. Uiteindelijk ben ik om kwart over negen met een trui aan in bed gaan liggen en twijfelde echt even of ik mijn dubbele dekbed er weer op zou doen :P Wat mij helpt als ik zin heb in chocola bijv. Ik doe dus een koffielepeltje pure chocoladestukjes van de la place door mijn kwark. Deze week iets meer dan gewoon, maar ongesteld en genoeg punten over..

@sadsloth Fijn he om je fitter te voelen! Ik merkte gisteren met trainen echt al zo'n verschil. En wat betreft roze, ik vind het met sporten dus fijn en verder heb ik niets met roze! In mijn hele huis is geen roze te vinden, maar als het om sportkleding gaat het liefst barbieroze ;-D Als je in de tabel wil, er is weer een plekje vrij. Laat het dan even weten. Doorgeven is wel op zondag of maandag, maar verder kun je je eigen weegdag aanhouden:) En bedoel je het tempo qua schrijven? Gewoon doen wat je uitkomt, ik heb nu wat tijd over dus dan gaat het makkelijker:)

@helene ik weeg ongeveer elke dag om het een beetje in de gaten te houden. Niet dat ik meteen in de stress schiet als de weegschaal iets meer aangeeft, maar ik wil mijn lichaam leren kennen. Als ik niet thuis ben, doe ik het niet en maak ik me er niet druk om. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat met twee weken in het buitenland zitten.. Gewicht houd ik een keer per week bij in de ww-app en in mijn gezondheidsapp.

@madame Wat leuk om zo iemand tegen te komen! En dan op die plek!

@snouth het was in ieder geval wel een gezond toetje. En de liefde die erin zit maakt nog meer goed:)

@snoes: hoorde meerdere mensen over de stroomstoring. Ik had er aan deze kant gelukkig geen last van. En fijn dat je een fiets hebt gevonden!

@maantje: gaat alles nog goed?
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven